» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:18
Skrzynia biegów - usterki - MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-07-07, 21:36   Skrzynia biegów - usterki - MZ ETZ 150

mam pytanko, a mianowicie przegladajac allegro czy inne ogłoszenia czesto natchnolem sie ze w mz zazwyczaj 150 sa problemy z 5 biegiem, i pisza stan bdb problemy z 5, albo wyskakujaca 5. Ja tez mam z tym problem mi wyskakuje i wchodzi na luz miedzy 4 a 5 czasami na 4 przy wyzszych predkosciach. Czy jest to ich wada, i jakie sa najczesciej przyczyny bo niemoge sie z tym uporac wodziki dobre tryby tez nie zajezdzone i sie pierniczy, niedlugo znow musze ja rozebrac to czekam na odpowiedzi gdzie szukac przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-12, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-07-07, 22:53   

Czasami jest tak, ze jak nie zapniesz konkretnie biegu to wskakuje ci na pozorny luz, poprostu nie zazebiaja sie biegi, przymajmniej ja tak czasami mialem.
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
piotr2707 
piotr2707


Motocykl: mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 26
Skąd: Zahutyń
Wysłany: 2006-07-07, 22:55   

hej ja też mam taki problem tylko wiem jak go rozwiązać trzeba dorobić podkładkę (w katalogu pisze wedłóg potrzeb) od 0,1 do 0,5 mm i trzeba ją umiescić jak jest przednia zębatka łańcucha to ją ściągmnij i ściągnij ten dekielek on jest na 4 śróbkach i tam trzeba dać podkłatkę wg potrzeb aby docisło łozysko do środka i ma byc.Ja u siebie tak mam i czekam na dorobienie takiej podkładki kumpel mam mi wyciąć laserem w pracy bo ciężko jest taką podkładkę dostać w motoryzacyjnym. 8-)
_________________
Piotrek
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-07, 23:32   

a co ma łożysko wału do skrzyni biegów? :-/
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-07-08, 14:53   

moze wałek zdawczy?? zazebia sie z nim 5 bieg? a i czy wałek zdawczy moze miec luz ze sie nim porusza?
_________________
kilka fotek
http://polskajazda.pl/ind...12&opcja=detail
 
 
     
rybson13 
Zlotowicz

Motocykl: Sf
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 414
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-07-08, 14:58   

tomasz102 napisał/a:
a co ma łożysko wału do skrzyni biegów? :-/


najpierw przeczytaj uwaznie i postaraj sie zrozumiec po co sie krzywic, chodzilo mu o walek zdawczy
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-08, 15:04   

piotr2707 napisał/a:
jest przednia zębatka łańcucha to ją ściągmnij i ściągnij ten dekielek on jest na 4 śróbkach i tam trzeba dać podkłatkę

no to jest wał i to zabezpiecznienie łożysk i simmera, co tam podkładka ma pomóc w niewyskakiwaniu piątki?
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-08, 15:38   

jak ktos ma zjechany ten tryb za nią, to 5 wyskakuje, i zeby tak sie nie działo bo ta zebatka wyjsciowa musi być głębiej , wtedy mocniej sie zazębią..
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-08, 16:03   

ale to się niszczy łańcuszek i zębatki, bardziej, według mnie to taki średni pomysł.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-08, 19:38   

nic sie nie niszczy nawet jesli sie da za duza ta podkłądke to sie tryby dotrą i bedzie gut :-D
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2834
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-07-08, 19:46   

tomasz102, im chodzi nie o wał krobowy tylko o wałek zdawczy na którym jest zębatka łańcucha do tylnego koła - wytłumaczyłem Ci to łopatologicznie ...
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-07-08, 21:53   

tomasz102, zdejmujesz dekiel z prawej stronu (od stronu zapłonu) zdejmujes łańcuch napedowy, zdejmujesz zebatke, masz tam aluminiowy dekielek na 4 sruby, zdejmuesz go i zakladasz w/w podkladke.
A tobie tomasz102 chodzilo o dekiel napedu obrotomierza, ale warto zauwazyc iz jest on na 3 sruby, wiec nie pasuje do opisu piotr2707
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-08, 23:20   

aha o Ku@$%^ to przepraszam :oops: :roll: nie zrozumiałem, a to w takim razie może i by o coś dało
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2015-05-09, 17:32   

Witam. Odgrzewam 9-cio letniego kotleta, ale chciałbym was prosić o poradę na temat skrzyni biegów etz 150.
Aktualnie jestem na etapie naprawy sprzęgła, ponieważ bicie ma chyba zabierak, ale po wymianie wszystkich części na nowe problem się nie rozwiązał. Ostateczną rzeczą był do wymiany wałek sprzęgłowy, który chciałem dzisiaj wymienić na nowy. Po rozebraniu silnika spotkała mnie mała niespodzianka. Mianowicie coś stało się z wałkiem sprzęgłowym. Jest on wyraźnie przegrzany w miejscu gdzie nałożona jest zębatka przełączająca 4 i 5 bieg. Uzębienie wałka sprzęgłowego gdzie współpracuje z kołem zębatym pierwszego biegu też ucierpiało. W wałku zdawczym zrobiło się takie wgłębienie, wytarte od wałka sprzęgłowego. Nie wiem jak się to stało, ale wałek zdawczy nie nadaję się już do dalszego użytku, tak samo jak wałek sprzęgłowy. Wszystkie łożyska w skrzyni się praktycznie rozwaliły. Luz mają duży, ale największy jest na wałku zdawczym. Łożysko wałka zdawczego było jeszcze oryginalne.
Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego się to tak stało ? Skrzynie w etz 150 jakoś specjalnie się dystansuje ?
Poniżej zdjęcia, jak to mniej więcej wygląda. Sorry za jakość, ale nie miałem nic lepszego pod ręką.
_________________

 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-05-09, 21:21   

Ostatnio spotkałem coś podobnego 2-3 razy ...mam na myśli stan/wygląd tryba zdawczego i wałka sprzęgłowego. Ile silników EM150 bym nie rozebrał, na starcie każdy ma to samo: rozwalone gniazdo na tryb zdawczy, wytarta lub wręcz "zdjęta" tulejka brązowa i zniszczone także gniazdo łożyska zaraz pod koszem ...tu akurat efekt silnego pobijania lub wręcz niekiedy nawet rozpoławiania nie po bożemu.

Skąd to się bierze? Dystansuje się tak samo jak każda eMzetowską skrzynie ale raczej nie wielu ma odpowiedni pobijak, podgrzewacz i odpowiednią ilość oleju w głowie aby połączyć te proste narzędzia z czynem. Łożysko ma być bez luzu, jego wewnętrzny pierścień tak gorący że niemal wpada pod swoim ciężarem lub wchodzi ślizgiem na miejsce, karter co najmniej 80 st. Po społowieniu i szybkim "zluzowaniu" skrzyni, następnie ostygnięciu tryb zdawczy ma się obracać niczym koło w rowerze a wałek sprzęgłowy ma być bez luzu osiowego. Inna sprawa że jeśli padły wszystkie łożyska to może kartery nie od pary.

Na foto widać, że tryb zdawczy miał za ciasno, wałek być może luz na łożysku i wyfrezował Ci tulejkę, ale jeśli robiłeś remont wcześniej i zostawiłeś oryginalne używane łożysko to nie ma się co dziwić ...mogło przeginać tryba od naprężeń łańcucha i "zbierać" powoli tulejkę. Tryba da się zregenerować wstawiając nową tulejkę ale musi mieć krawędzie okienek jeszcze w dobrym stanie dla przesuwki ...inaczej nie ma sensu, kupić drugi i spasować.... nowe produkcji MZA to straszna kupa.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2015-05-10, 10:10   

Dzięki za odpowiedź.
Sprawa wygląda tak. Jeżdżę 3 lata tą MZ-ką. Silnik rozbierałem raz, bo rozszczelniła się skrzynia korbowa i dmuchało pod cylindrem. NIGDY tego silnika nie rozbierałem młotkiem czy siekierą. Wczoraj drugi raz go rozpołowiłem z użyciem rozpoławiacza zrobionego przez kolegę. Kiedy go pierwszy raz składałem to na ciepło, po ówczesnym nagrzaniu karterów. Wszystko zeszło się elegancko i nie widzę lepszego sposobu na składanie mzki tym sposobem.
Teraz do rzeczy. Po pierwszym składaniu silnika nie zwróciłem uwagi na pewne rzeczy w skrzyni biegów, bo wszystko działało bez zarzutu. Podkładka dystansująca łożysko igiełkowe była całkiem inna niż powinna być. Łożysko igiełkowe było stalowe, a nie plastikowe jak było oryginalnie, no i jest szersze niż to plastikowe. Nie było pod pokrywą simmeringa wałka zdawczego żadnej podkładki dystansującej, być może przez to rozleciała się skrzynia. Najgorsze jest to, że gniazda łożysk wybite są teraz tak, że nie wiem czy to jest sens składać na tych karterach. Najgorsze jest gniazdo łożyska wałka zdawczego, wpada w otwór jak chce, klej już raczej tego nie utrzyma jak by chciał złożyć na nim. Resztę łożysk wchodzi ciaśniej, klej załatwi sprawę. Ręką da radę wcisnąć łozysko w gniazdo. Nagrałem filmik jak to wygląda. https://www.youtube.com/watch?v=Jfk9oaboOUA jakość lipna, sorry. :sciana:
Napisałem do Intra jak stoi z częściami, czekam na odpowiedź. Jak będzie miał części to być może złoże go jeszcze, a jak nie to trzeba szukać innego silnika w dobrym stanie. Co myślicie o gnieździe na wałku zdawczym, jest sens składać? Nie będzie kosić łożyska w gnieździe ?
_________________

 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-05-10, 11:41   

Koszyk bez różnicy czy plastyk czy stal aby wymiar się zgadzał a tu masz jakieś g@wno ... INA i NTN mają te złożenia w małej kasie, podkładka winna być chyba ok 0,5mm podobna do tej spod kosza sprzęgła. Po takiej miazdze powinieneś też sprawdzić/wymienić tuleje stalową w której pracują igiełki. Sprawdź pasowanie karterów bo inaczej nie widzę sensu, gniazda dadzą radę na klej ...widziałem gorsze (patrz foto). Napisz jak się miewa gniazdo dla wałka pośredniego od strony sprzęgła ...zwykle nawet po partaczach bywa niewzruszone.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2015-05-10, 12:14   

Gniazdo wałka pośredniego jest w najlepszym stanie. Łożysko wchodzi z oporem, tak jak powinno wchodzić. Gniazdo łożyska wałka głównego sprzęgła już jest bardziej wybite, łożysko wchodzi z bardzo małym oporem. O wałku zdawczym nie chce mówić, bo tragedia. Na tych karterach mz jeździ od zawsze, odkąd jest w domu. Nie wiem jak sprawdzić czy kartery są od pary. Było gdzieś wspomniane na forum, ale jakoś nie mogę tego znaleźć.
Co do łożysk, kupię wszystkie nowe do silnika, jeśli będą dostępne w INTR-MOT. Na wale też zmienię bo mają już trochę luzu. Bieżnię łożyska wymienię na nową, jak założę nowe łożysko igiełkowe.
_________________

 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-05-10, 12:44   

Kartery sprawdzisz czy są do pary po przez porównanie czy ślady po obróbce na powierzchni przylgni cylindra się zgadzają
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2015-05-10, 14:26   

Aha. Czytałem coś że po oznaczeniach na karterach nie da się określić czy są z danej pary.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16