» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Renowacja baku od wewnątrz. Fedox/Fertan/Tapox
Autor Wiadomość
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-31, 20:50   Renowacja baku od wewnątrz. Fedox/Fertan/Tapox

Hej!

Zapewne jak wiecie, przetestowałem zestaw do regeneracji wnętrza baków - Fedox/Fertan/Tapox.
Poniżej link do strony i fotki produktów:
http://fertan.pl/oferta/




Zestaw tani nie jest bo wychodzi 200zł, przychodzi profesjonalnie zapakowany, jednak instrukcja załączona jest dość obszerna i mało czytelna. Ale w internecie jest dużo uproszczonych opisów <dzięki Rastuch za pomoc>.
Od razu uprzedzam, po fertanie należy płukać przed malowaniem bak!!!! Netowa instrukcja, z której ja korzystałem milczała o tym i popełniłem błąd...

Ale powróćmy do tematu.
Najpierw odrdzewiacz na gorąco FEDOX, kupione 1 litr.
Jest to środek mega skuteczny, i wydajny. Mi starczyło na dwa baki i jeszcze 0.2 L zostało na jakieś inne odrdzewianie. Na każdy bak rozrobiłem 5 l bardzo gorącej wody z 0,4 L rozpuszczalnika. Przy wlewaniu go do wody, woda się zagęszcza, więc koniecznie trzeba ciągle mieszać.

Taki roztwór 5,4L, prawie wrzątku, wlany do baku, mieszany co 15/20 minut, przez 3 h sprawił, że bak w środku już praktycznie nie wymagał żadnych innych zabiegów odczyszczających, jak nowy.

Wielokrotne płukanie wodą i na mokro czas na profilaktyczne użycie konwertera rdzy - Fedox.

Środek bardzo wydajny na oba baki poszło ledwo 1/3 buteleczki o pojemności 0,25L. Środek rozpyliłem w baku wymieszałem a nadmiar zlany spowrotem do butelki i na jeszcze jeden bak. Tworzy on filetową powierzchnię w baku, niby wiąże resztki tlenków żelaza. Jest rzadki i łatwo się go rozprowadza.

Jak dla mnie to jest coś co działa jak brunox i temu podobne środki. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. W większości takich środków jest napisane by nie doprowadzić do zanieczyszczenia czystego środka rdzą, bo reakcja zniszczy zawartość całej buteleczki. Na przekór temu na Fertanie pisze by zużyty środek spowrotem zlać do buteleczki z nowym nie używanym.... dziwne to...ale zrobiłem tak. Za 2 miechy dam znać czy środek się rozłożył czy nie.

Ale wracając do baków. Fertan schnie około 3 dni. I pozostawia po wyschnięciu filetowy piasek na ściankach baku..... TRZEBA GO BEZWZGLĘDNIE WYPŁUKAĆ PRZED MALOWANIEM.

Ja potraktowałem ten środek jak podkład i zapomniałem popłukać. Obawiałem się, że z powodu tego dużego zapylenia farba nie będzie się trzymać. Ale teraz już wiem, że trzyma się jak porąbana, nie zepsuł ten błąd efektu.

No więc czas na farbę. Tapox i tu mała uwaga, farba po dokładnym rozmieszaniu i dodaniu utwardzacza robi się naprawdę rzadka i ładnie kryjąca, czego nie zapowiada sytuacja po otwarciu puszki.

Jest jednak jedno duże ale... ŚCIEMA, ŻE TO STARCZA NA BAK 45 Litrów. Mi ledwo starczyło na półtorej baku. Jeden dokładnie zrobiony w drugim na siłę, zlewkami wykańczałem. Może jak baki są gładziudkie wewnątrz, to starcza na więcej...moje w środku to była ruina, ale kto używa tak drogiego środka do ładnych baków...


Ale wracając, farba się kryje ładnie i bardzo mocno się trzyma, robiąc w baku taką jakby gumową warstewkę. Jedyne uwagi to, ona bardzo szybko schnie jak gdzieś kapnie, więc jak tylko wam kapnie w niepożądane miejsce od razu zmywajcie.

Uwaga druga, w baku schnie bardzo wolno i strasznie śmierdzi. u mnie 6 dni schła.

Uwaga trzecia, farba ma duże naddatki i długo ścieka, więc ustawcie bak w pochyle na dziurkę po kraniku i co 10 min, czasem nim ruszajcie by gdzieś się nie odłożyło za dużej warstwy.


Ale...WARTO.

Na końcu dodam, że:
- każdy z tych środków bardzo źle wpływa na lakier, więc jak tylko kapnie, od razu zmywać.
-ja do szczelnego zamknięcia baku wykorzystałem, chiński kranik za 9 zł, zaklejony w środku po wybebeszeniu, a bak uszczelniłem zakręcając korek przez grubą folię.



To tyle moich spostrzeżeń. A teraz pytanie do was, a raczej prośba o burzę mózgów.

Zestaw ten jest skuteczny ale drogi, podobno ten zestaw, jest tak samo działający ale tańszy:
http://allegro.pl/farba-d...5185123514.html


Z opisu wynika, że cała akcja opiera się o malowanie w środku farbami epoksydowymi. A więc czy nie ma jakiejś innej jeszcze tańszej farby co da efekt taki jak zestaw Tapox?
Czy któraś z tych podejdzie??
http://allegro.pl/listing...isqm-3-prz-0113

Będę wdzięczny za info.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-03-31, 21:21   

Piotrek, dzięki za konkretny opis, masz ode mnie punkta :piwo: Przedstaw jeszcze zdjęcia swoich zbiorników.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-31, 21:31   

motomaciey, staram się odwdzięczyć, za pomoc jaką mi to Forum i jego użytkownicy dają.

Byłem tak skupiony na robocie, że fotek nie robiłem ale w sobotę uczynię i dodam.

Teraz prośba o pomyślunek. Czyli można by te baki w środku zwykłą farbą epoksydową z utwardzaczem malować taką jak w sklepach mają....tylko jak się wcześniej dobrze odczyści. Zamiast Fertanu Brunox, zamiast Tapoxa, farba epoksydowa zwykłą i mamy ze 150, wydane 50 zł. Zostaje jeszcze kwestia dobrego odrdzewienia.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-01, 12:05   

Ja odrdzewiam bak w ten sposób.. Roztłuczone szkoło wsypuję, jakieś 1/3 baku wlewam z litrę ropy, mocuję bak w betoniarce włączam na jakieś 2 godzinki, po zabiegu płukanie ropą, na koniec benzyną.Efekt jak po piaskowaniu :mrgreen:
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-01, 12:55   

mati14, to jest stary dobry sposób. Ale na baku mocno zmęczone życiem, co mają ścianki jak bibuła po 1 to może tylko pogorszyć sprawę, po drugie nie zabezpieczy na przyszłość taki sposób jak Ty opisujesz. :-)

Ja poszukiwałem sposobu, na lata i pozwalającego zastosować działania przy pięknym pomalowanym już baku.

Co nie zmienia faktu, że sposób jaki opisałeś jest skuteczny, tani i sprawdzony.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2015-04-03, 10:54   

Środek Tapox oraz Emalia Sigmaguard (podana w jednym z Twych linków) to tak naprawdę dwa jedyne tego typu srodki przeznaczone strikte do malowania zbiorników z cieczą ropopochodną.
Kiedyś sam zmagałem się z tematem i szukałem Sigmaguarda w jakim opakowaniu. Przedzwoniłem z 10 sklepów i hurtowni jednakże w wiekszości z nich te farby sprzedawane sa w beczkach 10/20L (stosują je do malowania statków i ich zbiornikow)

Nie pamiętam teraz dokladnie nazwy ale udało mi się znaleźć 1L farby do malowania zbiorników na ciecze chemiczne (coś ok 40zł).

Chłopaki z redmotorz malowali zbiorniki podkladem epoksydowym novola i po wyschnięciu (czas schnięcia calkowitego to 7 dni) wszystko bylo git.


Co do odrdzewiania można użyc kreta w żelu lub granulkach :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-03, 11:27   

rastuch, ale farba epoksydowa, to farba epoksydowa, te inne tanie uważasz, że ulegną rozpuszczeniu??

A ten novol to przecież, też zwykła farba epoksydowa:

Naczy takie coś, za 69 zł podejdzie?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-04-15, 14:19   

Siemacie ludzie

Hvil korzystając z twojej rady poszedłem po zestaw Fertan + Tapox. Nie nabyłem natomiast FEDOXa bo stwierdziłem że po co mam tyle płacić (58zeta) za odrdzewiacz. Kupiłem litr zwykłego odrdzewiacza Dragon (26% kwasu fosforowego).

Zestaw idzie do odrdzewienia baku do Jana.



Na pierwszy ogień poszła woda z płynem do garów w celu umycia dziada z całego syfu i tłustej benzyny.



Następnie na całą noc pozostawiłem bak zalany około 1,5 litra czystego odrdzewiacza plus żwir mieszając co jakiś czas. Rano miałem zalać Fertanem ale efekt odrdzewiania nie do końca mnie satysfakcjonuje.
Jak to u ciebie Hvil było po Fedoxie? Goła blacha czy też zostały jakieś paprochy jak u mnie? Jeszcze do mnie Fosol jedzie ale to też kwas fosforowy. Jak nie da rady to kreta wsypię - to znowu zasada sodowa. Nie bardzo mi to odrdzewianie idzie a nie chce lać Fertranu jak to nie będzie porządnie zrobione.

Przed i po.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
Ostatnio zmieniony przez borgi 2018-01-23, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-04-15, 14:29   

U mnie po takiej operacji (kwas fosforowy V) był biały nalot który wypłukałem wodą i piaskiem. Miejsca gdzie była korozja zamieniły się w białe kratery. Nic więcej nie robiłem ze zbiornikeim
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-15, 19:59   

borgi, u mnie podobnie jak Halcik pisze, rdza zniknęła całkowicie ale pozostał w baku taki syf/nalot cholerka wie co. Ale bak to ja płukałem z 10 razy nim zastosowałem ten tapox.

Po fertanie zostaje filetowy pył w ilości dużej, KONIECZNIE płukać przed malowaniem, ja to pominąłem i bałem się, że będzie lipa, ale się 3mie.

Borgi, jak chcesz ja mogę spróbować załatwić stężony kwas fosforowy, ale wysyłkę ty organizujesz na swoją odpowiedzialność:-)

P.s. Już poprawiłem nazwę środka dzięki!
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
Ostatnio zmieniony przez Hvil 2015-04-16, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-04-16, 09:50   

Po Fertanie chyba ten nalot ma być. Tapox to już ta farba epoksydowa wykańczająca.
Mi właśnie po tym odrdzewiaczu taki syf/nalot został, nawet bardziej czarny niż rudy. Ale może tak ma być czyli 58 zł na Fedox nie zmarnowane. Potraktuję go jeszcze tym fosolem, jak nie pomoże to kretem a jak to też nie da rady to potańczę w weekend lambadę z tym bakiem ze śrubami w środku.
Dzięki! :piwo:
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-16, 10:24   

borgi, no ja za tego odrdzewiacza nie żałowałem wydanej kasy, bardziej na farbę mnie szlag trafił, że tak mało wydajna jest.... ledwo półtorej baku...

Co do nalotu po fertanie, to fakt on musi być, ale on winien być wypłukany, bo no zwyczajnie farba nie ma przyczepności do podłoża, ale mi pomimo nie wypłukania się czymie mocno. Jednak lepiej o tym pamiętać.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2015-04-16, 22:46   

Hvil taki novol stosowali i ok

borgi, Czasem jest tak że grubsza warstwa lakiero-rdzy nie chce zejść pod wpływem preparatu wodnopodobnego. Zwir niby załatwił by sprawę ale wydaje mi się że albo mało trzasłeś albo był mało ostry.
Wsyp świeżo tłuczonego szkła albo podkładek sprężynowych i trząsaj <=to taki motywator :mrgreen:
I zostaw odrdzewiacz/kreta/fosol na 24h kręcac co jakiś czas zbiornikiem

P.S.Przygotuj od razu zbiornik od jaskolki gdyż winno starczyć ci na oba - czytałem że wiara rozrzedza to lekko nitrem
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-17, 02:24   

Myślę że też się pobawię w odrdzewianie baków i trochę poczytałem i okazuje się że odpowienikiem Fertan jest znany polski środek o nazwie Cortanin F na allegro pojemność 500ml kosztuje nawet 7,5zł a w zwykłych sklepach około 15zł za 500ml natomiast kto chce większą pojemność to może kupić 5l za 59zł :grin: .






opis specyfiku:
Cytat:
Cortanin F -Doskonały Polski odrdzewiacz, od wielu lat używany z zadowoleniem przez warsztaty samochodowe.

Preparat nie tylko neutralizuje rdzę. Służy do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed dalszą korozją oraz przystosowuje zaatakowane korozją powierzchnie pod zabezpieczenie powłokowe dostosowane do warunków eksploatacyjnych.

Skutecznie chroni elementy metalowe przed rdzewieniem tworząc taninową powłokę ochronną. Wymaga wyłącznie oczyszczenia mechanicznego powierzchni z lekko związanej rdzy.

Posiada atest PZH. Można go nakładać wszystkimi dostępnymi sposobami - ręcznie, natryskowo, zanurzeniowo...

Sposób użycia:

luźno odpadającą rdzę - strupki rdzawe - usunąć, odtłuścić powierzchnię np. benzyną ekstrakcyjną lub wodą z detergentem,
preparat nanosić za pomocą pędzla wcierając,
po wyschnięciu - ok. pół godziny - zabieg powtórzyć,
w miejscu występowania rdzy zachodzi reakcja - wyrób fioletowieje i tworzy szklistą powłokę,
na wyschnięty wyrób można nakładać dowolną emalię - niezabezpieczony farbą nawierzchniową daje ochronę na okres ok. 1 roku.
Bardzo dobry środek na zardzewiałe podwozie samochodu, wykwity na blacharce - przed nałożeniem zasadniczego koloru, wszelkie inne zardzewiałe elementy.


Dla lepszego porównania podaje opis Fortenu: ( w obu specyfikach jest mowa o taninie...poza tym również barwią na fioletowo powierzchnie na którą zostały użyte.)

Cytat:
FERTAN to konwerter przekształcający i usuwający rdzę. Jest niezwykle skutecznym środkiem zatrzymującym procesy korozyjne. Jest kwasem garbnikowym, produktem zaprojektowanym na bazie wody, dzięki czemu nie pokrywa rdzy, jak inne produkty, lecz silnie ją penetruje i rozpuszcza. Wolna rdza zostaje wymywana w postaci pyłu, a pozostała przekształcana jest w stabilny chemicznie związek żelaza i taniny, który nie rozpuszcza się w wodzie.

Powstała powłoka ochronna zapewnia bardzo dobrą przyczepność podłoża, gdyż nie łuszczy się i nie odpada nawet po wielu latach. Taka powierzchnia idealnie nadaje się do pokrywania powłokami lakierniczymi (podkładami, lakierami, woskami itp.), nawet po upływie 6 miesięcy.

FERTAN wchodzi w reakcję z tlenkami żelaza i jest obojętny dla gumy, chromu, tworzyw sztucznych, szkła oraz niezniszczonego lakieru. Staje się aktywny jedynie, kiedy napotyka na metal lub rdzę i można go usunąć ze wszystkich innych powierzchni zmywając wodą. FERTAN może być również stosowany z powodzeniem w celach profilaktycznych na powierzchniach wolnych od rdzy, np. po piaskowaniu lub na elementach nowych.



Zatem mój przepis na uratownie baku to zastosowanie Fosolu ( tu jeszcze moze coś innego użyję jak znajdę) następnie Cortanin F i na końcu Tapox jest też wersja druga tj. zastosowanie Fosolu następnie Cortanin F i na końcu Emalia Sigmaguard
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-17, 07:59   

Marcin W., No ja właśnie też zauważyłem, że opis Fertanu jest podobny np do Brunoxu, który też jest tożsamy z opisem cortaninu. Jednak w przypadku Cortaninu i Brunoxu wyraźnie ostrzegają by nie zanieczyszczać oryginalnego środka nawet minimalną ilością stali/rdzy bo się środek zepsuje, straci właściwości. Na zdrowy rozum to ma sens jeśli środek działa aktywnie na rdzę.

Na Fertanie natomiast jak wół pisze, że nadwyżki zlać do tej butli.... ja tak zrobiłem, celem testu, czy rzczywiście w tym aspekcie różni się od innych takich "szuwaxów", ale obawiam się, że reszta środka w tym momencie jest już nie do użytku....

A co sądzicie o tej emalii epoxydowej Novola??
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-17, 13:03   

Witam
Szukałem czegoś zamiast Fosolu i jest inny środek gdzie w opisie pisze że można nim odrdzewiać baki mam na myśli K2 Derusto Plus 500ml Preparat Odrdzewiający w Płynie.

Cytat:
K2 Derusto Plus 500 ml Preparat Odrdzewiający w Płynie
Preparat antykorozyjny K2 Derusto + to niezwykle skuteczny, wydajny i prosty w użyciu środek do usuwania rdzy z każdej powierzchni metalowej. Bez problemu usuwa wszelkie skutki korozji poprzez zanurzenie w nim skorodowanego elementu. Dzięki swoim właściwościom i naturalnemu PH bliskiemu PH skóry z łatwością usuwa rdzę do gołego metalu pozostając jednocześnie bezpiecznym dla miedzi, mosiądzu, aluminium, gumy oraz tworzyw sztucznych.

Szukasz skutecznego i bezpiecznego sposobu na usunięcie korozji ze zbiornika paliwa? K2 Derusto pozwoli Ci w kilka godzin pozbyć się całej rdzy zalegającej w jego wnętrzu.

Parametry i Właściwości:

Producent: K2
Pojemność: 500ml
Biodegradowalny
Bezpieczny dla środowiska
Może być użyty wielokrotnie
Posiada PH bliskie naturalnemu PH skóry
Usuwa rdzę do gołego metalu poprzez zanurzenie w nim całego przedmiotu
Bezpieczny dla miedzi, mosiądzu, aluminium, gumy i tworzyw sztucznych
Sposób użycia:

Stosować w temperaturze co najmniej 18 st C
Małe elementy:

Wyczyścić powierzchnie z tłustych zabrudzeń
Przelać preparat do pojemnika umożliwiającego zanurzenie skorodowanego elementu
Opłukać element gorącą wodą, a następnie zanurzyć w cieczy
Pozostawić w pojemniku od 1 do 12 godzin - w zależności od stopnia korozji
Okresowo sprawdzać postęp czyszczenia.
Po usunięciu rdzy, spłukać element wodą, a następnie osuszyć
Duże elementy:

Wyczyścić powierzchnie z tłustych zabrudzeń, a następnie spłukać wodą
Nasączyć przez zamoczenie w K2 Derusto plus gładki papierowy ręcznik, a następnie nałożyć na skorodowany element
Wygładzić powierzchnię ręcznika, usuwając spod niego powietrze
Przykryć ręcznik folią lub innym tworzywem sztucznym w celu ograniczenia odparowania preparatu
Pozostawić nasączony ręcznik na powierzchni na okres od 1 do 12 godzin - w zależności od stopnia korozji
Okresowo sprawdzać postęp czyszczenia.
Po usunięciu rdzy, spłukać element wodą, a następnie osuszyć
Zbiornik paliwa:

Wypełnić zbiornik preparatem K2 i pozostawić na kilka godzin
Obracać zbiornik raz na godzinę w taki sposób aby płyn miał styczność z kolejnymi fragmentami czyszczonej powierzchni.
Opróżnić i wypłukać wodą




Oba wspomniane specyfiki tj. Cortanin F i K2 Derusto kupujemy u jednego sprzedającego http://allegro.pl/listing...0&us_id=2722090
lub na jego stronie:
http://www.motochemia.pl/...0ml-p-4058.html
http://www.motochemia.pl/...dze-p-1126.html
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-04-17, 14:19   

Na stronie producenta (k2.com.pl) nie ma takiego preparatu, patrzyłem bo chciałem zobaczyć kartę charakterystyki i skład tego ustrojstwa. Niestety się nie udało
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-17, 14:50   

Poklikaj na stronie tego sprzedawcy tam jest w pdf charakterystyka i fakt na stronie jest tylko Derusto w żelu i mała wzmianka że jest ten o którym pisałem wyżej K2 Derusto Plus ale nie sposób tego tam znaleźć ktoś zapomniał strony zaktualizować bo ten specyfik premierę miał w 19.03.2015.
Kupiłem dwie butelki K2 Derusto Plus i ten Cortanin F do tego. :kura:

http://www.motochemia.pl/manuals/DERUSTO__(PL).pdf
http://www.motochemia.pl/manuals/ORG_CORTANIN.pdf
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-20, 00:31   

Znalazłem inne farby które mogą się tu sprawdzić tyle że raczej ich nikt nie kupi chyba że akurat ma dstęp do nich bo na placu stoi jakaś łódka :lol: lub też zna kogoś kto naprawia łodzie i łódki. Sprzedawane są w dużych pojemnikach 19l przez to i cena jest duża bo od 800zł do 1215zł :shock: http://farbysalus.pl/epitan-60/778
Jeśli się jednak to podzieli to wychodzi 63zł za jeden litr :kura: Aby się to opłacało musiało by chcieć kilka osób ale to raczej u nas nie możliwe...
Jest ktoś kto sprzedaje na olx EPITAN 60 w mniejszej ilości tj. 100ml za 80zł więc też drogo :sciana: a ta ilość na bak nie wystarczy nam...

EPITAN 60- Farba epoksydowa, grubopowłokowa do zbiorników cieczy palnych w tym cystern transportowych i instalacji przemysłowych na paliwa płynne i ciecze palne.

http://www.farbyprzemyslo...e/epitan-60.pdf
http://www.farbyprzemyslo...-skl_-i-kch.pdf

EPITAN 66- Farba epoksydowa, grubopowłokowa do zbiorników cieczy palnych w tym cystern transportowych i instalacji przemysłowych na paliwa płynne i ciecze palne.
http://www.farbyprzemyslo...e/epitan-66.pdf
http://www.farbyprzemyslo...-skl_-i-kch.pdf

EPITAN 70-Farba epoksydowa, grubopowłokowa nawierzchniowa przeznaczona do samodzielnego zabezpieczania wewnętrznych powierzchni zbiorników i instalacji paliwowych, ściekowych, balastowych i magazynowych.
http://www.farbyprzemyslo...e/epitan-70.pdf
http://www.farbyprzemyslo...-skl_-i-kch.pdf

Jeszcze jedna farba się znalazła tańsza bo za 657zł ale 14l i tak za dużo na potrzeby jednej osoby.
Farba epoksydowa do gruntowania odporna na paliwo płynne i wodę morską Rafil 14L

http://farbyrafil.pl/farb...10l4l-p-63.html
http://farbyrafil.pl/imag...wode_morksa.pdf
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-20, 11:52   

Witam
Panowie jako że kolega Hvil, kupił ten Tapox ja wypróbuje dla was ten drugi specyfik dostępny dla każdego za 69zł tj. Emalia Sigmaguard kupiłem dwa zestwy. Jeden zestaw to ponoć po rozmieszaniu tych trzech składników 400ml farby, na jeden bak będzie za mało, ta zawartośc starczy na bak 25l. Mam w planie zabezpieczyć dwa baki od MZ ETZ 150 i MZ ETZ 250 zobaczymy co z tego wyjdzie. Narazie czekam aż dojdą specyfiki do przygotowania tych baków tj. Kortanin F i Derusto+ :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16