Prawidłowe uruchamianie nowego akumulatora w MZ |
Autor |
Wiadomość |
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-05-15, 12:56 Prawidłowe uruchamianie nowego akumulatora w MZ
|
|
|
Witam.
Korzystając z nadarzającej się okazji chciałem wam pokazać jak uruchomić poprawnie nowy zakupiony akumulator po tym jak wasz stary odmówił współpracy z waszą ukochaną MZ.
Zatem motto tego artykułu brzmi:
"Nie pomoże ci nawet prokurator gdy masz padnięty akumulator."
Szukając dobrego i markowego akumulatora polecał bym wam akumulator typu AGM firmy Unibat wy ostatecznie wybierzecie sami swojego faworyta.
Taki akumulator jest hermetyczny zatem nie wylewa się na podstawkę akumulatora a przez co nie rdzewieje i nie jest jak ser szwajcarski z dziurami. Inne zalety to:
Cytat: | Absorbed Glass Mat (AGM) Zaawansowana technologia produkcji baterii stosowana do produkcji baterii bezobsługowych Unibat , eliminuje zjawisko ubywania elektrolitu. Bateria napełniona elektrolitem jest szczelnie zamknięta - nie trzeba uzupełniać jej wodą ani mierzyć poziomu elektrolitu.
Dodatek wapnia, w bateriach AGM pozwala osiągać im trzykrotnie lepsze charakterystyki niż akumulatory konwencjonalne na bazie antymonu. Zapewnienie wolniejszej utraty pojemności przez baterie w stanie spoczynku, wymaga zimowego podtrzymania. Aby utrzymać fabryczną świeżość bateria AGM jest transportowana na sucho z dołączonym pojemnikiem elektrolitu. Uruchomienie następuje na krótko przed instalacją akumulatora. Szczelnie zamknięta, raz napełniona elektrolitem bateria AGM , staje się całkowicie bezobsługowa. Jest szczelnie zamknięta, kwas zostaje zaabsorbowany przez specjalny separator płyt, nie musimy się martwić o żadne wycieki kwasu, który może uszkodzić.
Zalety akumulatorów Unibat :
Wysokie prądy rozruchowe
Przystosowany do montażu w różnych pozycjach
Wydłużony czas użytkowania
Przystosowany do pracy w niskich temperaturach oraz w różnych pozycjach
Całkowicie bezobsługowy
Przystosowany do sezonowego użytkowania
Nie wymaga specjalnych środków ostrożności podczas obsługi (szczelny)
Technologia AGM (elektrolit uwięziony w celach)
Suchoładowany (zestaw sześciu butelek z elektrolitem w zestawie)
Płyty ze stopem wapnia (Ca)
Separator w technologii AGM |
Wybierając akumulator zawsze kierujemy się tym co zaleca producent zatem ważne jest napięcie pracy i jego pojemność wyrażana w Ah. Czasem i prąd rozruchowy to wtedy kiedy mamy rozrusznik. Natomiast w MZ ETZ ten parametr jest dla nas nie istotny ponieważ nie posiadamy rozrusznika.
W instrukcjach Mz ETZ 150/250 do roku jak dobrze pamiętam 1989 jest mowa o akumulatorze 12V i 9Ah i takiej pojemności zalecił bym aby kupować. Po roku 1989 fabryka Mz wprowadziła "program oszczędnościowy" i wymyślono że starczy nam rzekomo akumulator 5Ah.
Tu jednak zalecił bym nie kierowaniem się takim wyborem ale najlepiej tym co pisane w instrukcjach i serwisówkach przed 1989r czyli wybieramy akumulator 12V i 9Ah.
Co przemawia za tym faktem?-Daje nam to zawsze możliwość dotarcia do celu w chwili gdy pojawi się problem z ładowaniem taki akumulator dłużej nam wytrzyma zasilając cewkę W.N co umożliwi nam jazdę motocyklem. W perspektywie lat taki akumulator będzie miał dłuższą żywotność niż ten mniejszej pojemności.
Osobiście zdecydowałem się na zakup akumulatora Unibat CBTX9A-BS 12V 9AH 130CCA kupiony u tego sprzedawcy za 115zł ( taniej nie ma)
http://allegro.pl/listing...&us_id=10397547
Opis postępowania z nowym akumulatorem: (na przykładzie posiadanego typu akumulatora AGM)
Zakładamy okulary ochronne oraz rękawiczki dzieci zaganiamy do najbliższej komórki co by nie dotykały nowego naszego nabytku nie robiąc sobie przez to krzywdy...
Pod akumulator podkładamy jakieś szczelne naczynie które w przypadku wylania się kwasu nie pozwoli na jego rozlanie się...
Sam akumulator przed napełnianiem sprawdzamy czy nie ma uszkodzeń mechanicznych czyli obudowa nie może być pęknięta ( np. w trakcie transportu do nas przez firmę kurierską może zostać uszkodzony) a klemy w całości nie zdeformowane jeśli coś na tym etapie jest nie tak nie zalewamy go tylko składamy reklamację u sprzedawcy...
Jeśli jest wszystko ok wyciągamy korki z zasobnika które są jednocześnie zaślepkami dla naszego akumulatora obracamy do góry nogami zasobnik nakładamy na cele przebijając zabezpieczania. Czekamy aż nasz akumulator się napełni jeśli jest z tym problem ściskamy zasobnik z kwasem za pomocą rąk aż do skutku. Akumulatorowi dajemy czas po napełnianiu instrukcję mówią o czasie od 30 do 60 minut. Ja nawet czekałem nawet więcej bo 4h było ciągle czuć że akumulator jest ciepły zatem nie gotowy aby go ładować...
Po ustanie procesu chemicznego w jego wnętrzu ( poznamy że akumulator nie jest już ciepły) zakrywamy korki i większość z was uzna że można już go montować otóż jeszcze go nie montujemy a trzeba go naładować ładowarką która zapewni mu odpowiedni prąd i napięcie. Zawsze prąd ładowania to 10% jego pojemności, czyli mając jak ja akumulator 9Ah jego prąd ładowania powinien wynosić 0,9A inaczej 900mA a czas jaki potrzebny jest do ładowania to 10h.
Lepiej nie ładować go zbyt dużym prądem bo na pewno skrócimy jego żywotność a nawet i uszkodzimy. W przypadku tego akumulatora producent dopuszcza nawet i ładowanie przez zaledwie 1h prądem 4,5A ale ja nie zamierzam w ten sposób go ładować...
Do prawidłowej obsługi i ładowania posiadanych akumulatorów zakupiłem ładowarkę Oxford Oxmiser 900 takie cuś...
https://www.youtube.com/watch?v=pQOHsLfcd0A
Do kupienia na allegro http://allegro.pl/listing...0oxymiser%20900
Jest to dobra ładowarka pod warunkiem że nie pozwolimy aby napięcie na klemach akumulatora spadło poniżej 10V bo inaczej ładowarka uzna że mamy uszkodzony akumulator i nie rozpocznie procesu ładowania po teście jaki przeprowadza. Koszt i dobra cena za tą ładowarkę wraz z przesyłką to 127zł.
Na początku ładowania widać na wyświetlaczu ile wynosi napięcie i co ważniejsze prąd ładowania jest duży i wynosi u mnie akurat 0,8A a po zakończeniu cyklu ładowania spada do zaledwie do 0,01A czyli 10mA wtedy można uznać że taki akumulator jest już naładowany.
Z czasem ten prąd na końcu ładowania będzie się powiększał z racji zużycia się akumulatora.
Zatem nareszcie możemy go zamontować w naszej mz, tu jeszcze dał bym jeden warunek posiadając akumulator żelowy czy AGM dobrze jest mieć zamontowany regulator elektroniczny myślę że to standard w dzisiejszych czasach. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-05-26, 20:24 "Monitoring akumulatora"
|
|
|
motomaciey, dzięki.
Kto chciałby na bieżąco monitorować stan akumulatora i nie wystarczy mu kontrolka ładowania a jednocześnie nie chce eksponować jakiś dodatkowych wyświetlaczy na zewnątrz informuję że ma taką możliwość kupując ten wynalazek który pokazuje napięcie ładowania oraz ile godzin akumulator pracuje. Jest też test akumulatora oraz stan naładowania jak w telefonach. Gdy się nadmiernie rozładuje jest też sygnalizacja dźwiękowa.
Można go kupić na allegro za całe 10zł wpisujemy WYŚWIETLACZ LCD DO AKUMULATORA ATV DO QUADA. Ewentualnie szukamy u tego użytkownika http://allegro.pl/listing...&us_id=16725203
Mam dwie uwagi montażowe montując go bezpośrednio z akumulatorem należny podłączyć bezpiecznik aparaturowy ( to ten szklany jak w ładowaniu mamy 2A kto ma starą skrzynkę)
powinien starczyć taki 500mA a nawet i o wiele mniejszy ale ważne aby tam był a na pewno zabezpieczy jak by ta zabawka chciała się spalić...
Nie wiem jak zadziała woltomierz wiedząc że jak się podłącza mulimetr to mamy dyskotekę na wyświetlaczu wiec może się okazać że to urządzenie w MZ będzie bezużyteczne. Przychodzi mi do głowy że będzie trzeba zrobić jakiś dodatkowy obwód filtracji napięcia oby starczył jakiś kondensator tylko i nic więcej wtedy każdy sobie z tym poradzi...
Do moderatorów:
Tak się zastanawiam czy to powinno być tutaj czy już w osobnym temacie już jeśli tak to proszę przenieść... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2032 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2021-01-15, 21:36
|
|
|
Na liście jest nawet aceton... |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 477 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7601 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-01-19, 11:44
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | Jeszcze trochę a będzie rozporządzenie pod jakim kątem trzeba sikać na wietrze aby się nie obsikać. |
Nie powinno to nikogo dziwić, wszak większość chciało wejść i dalej chce zostać w UE |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-02-14, 18:34
|
|
|
Obecnie czekam aż UE wymyśli że nie wolno sprzedawać wody destylowanej do uzupełniania w akumulatorze bo się okaże że z niej można zrobić "ciężką wodę" która służy do zrobienia w domu bomby atomowej... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-02-14, 18:59
|
|
|
Co do obsługi akumulatorów ( nie koniecznie tylko motocyklowych) to mogę wam jeszcze polecić takie trzy narzędzie które mam od pewnego czasu. Jest nim refraktometr który służy to sprawdzania gęstości elektrolitu ( ma też inne funkcje) jeśli macie akumulator z dostępem do elektrolitu ( z korkami) można też posłużyć się areometrem.
Można też kupić sobie taki tester akumulatorów Konnwei KW 650 (niższy model KW600 nie jest przeznaczony z tego co wiem do testowania małych akumulatorów motocyklowych)który pokaże nam stan akumulatora czyli napięcie, aktualna pojemność, oceni sprawność. Pokazuje też czy mamy sprawne ładowanie oraz czy rozruch jest prawidłowy (w pojazdach gdzie mamy rozrusznik elektryczny)
Wisienką na torcie jest kultowy prostownik rosyjskiej produkcji Kulon u mnie model 820 ale są i 720 a niedługo będzie dostępny i Kulon 920 z funkcją WI-Fi.
Większość sprzedawanych prostowników nie robi nam gęstości elektrolitu przez co akumulator nie odzyskuje swoich parametrów w jakie został zaprojektowany... Przy akumulatorach samochodowych ma to duże znaczenie szczególnie teraz jak wróciła do nas zima po długim czasie.
Jeśli chcieli byście coś z myślą techniczną polską to wiadomo mi że dają radę prostowniki z firmy Stef Pol i robią gęstość elektrolitu...
To chyba tyle abyście byli na bieżąco w tym temacie...
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2021-02-16, 21:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7601 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-02-15, 17:01
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | Jeśli chcieli byście coś z myślą techniczną polską to wiadomo mi że dają radę prostowniki z firmy Stef Pol i robią gęstość elektrolitu...
|
Mam taki 1,5A i już od chyba 8 lat wspiera akumulatory w moich samochodach, nawet 95Ah ładuje i nie klęka |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-02-17, 00:03
|
|
|
Policzyłem i wychodzi mi że taki całkiem rozładowany akumulator potrzebował by aż 63h na "naładowanie pod korek." To by znaczyło że raczej nie przeszedł by "Testu poranka" czyli sytuacji że wieczorem zaczynasz ładować bo jest rozładowany a rano musi być w 100% sprawny bo musisz jechać do pracy. Dobry prostownik powinien naładować akumulator w czasie od 10h do max 16h po tym, czas powinien mieć już gęstość elektrolitu 1,28 g/cm3 jeśli mamy możliwość sprawdzenia. Na wynik pomiaru ma wpływ temperatura otoczenia i dla tej gęstości aby tyle wyszło musi wynosić 25st.C
Co do prądu 10% pojemności będzie optymalne i lepiej nie przekraczać 15V przy doładowaniu To będzie niezdrowe dla akumulatora ( gazuje)i być może też dla nas kiedy to coś może wybuchnąć...
Swój akumulator Varta Silver 74AH ładowałem prądem 7,4Ah przez wspomniane 16h ( przez weekend) łącznie. Przy czym karmiłem go prądem z "mała przerwą na kawę" aby odsapnąć trochę ( byłem też śpiący i nie chciałem akumulatora zostawić bez nadzoru) i w drugiej turze prostownik zakończył prace po sprawdzeniu testem okazało się że przybyło mi amperogodzin co mnie ucieszyło. Napięcie jakie ustawiłem na Kulonie 820 wynosiło 14,7V.
Są osoby dla których 16V to za mało i kombinują tunigując prostowniki jak uzyskać większe napięcie ale wiecie jak tutuj https://www.youtube.com/w...annel=DNProject
Czy można to zrobić?- odpowie wam papież https://www.youtube.com/w...nnel=Povagowani tyle że skutek może być opłakany. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7601 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-02-17, 23:39
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | Policzyłem i wychodzi mi że taki całkiem rozładowany akumulator potrzebował by aż 63h na "naładowanie pod korek." To by znaczyło że raczej nie przeszedł by "Testu poranka" |
Dobrze policzyłeś, rozładowany treningowo prawie do umownego "zera" ładował się 2 dni Ale zazwyczaj tego prostownika używam do podtrzymania w niskich temperaturach, gdzie sprawdza się na medal. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-02-21, 00:19
|
|
|
Zobaczcie jak wybucha akumulator. Dlatego ważne jest BHP.
https://www.youtube.com/w...r%C4%85dNieTyka |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Milicyjny
Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 407 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-02-22, 11:02
|
|
|
Rosja to nie kraj, to stan umysłu... |
_________________ POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1058 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-03-05, 01:47
|
|
|
Witam
Wychodzi na to że mój leciwy ( może mieć już 10 lat kod produkcyjny 121110) już akumulator Unibat CBTX9A-BS zachorował na koronawirusa bo test wypadł pozytywnie.
Nawet ładowanie prostownikiem Kulon nie wskrzesiło mojego akumulatora Unibat i jego parametry pozostały bez zmian.. Udało się "wtłoczyć" niespełna tylko 2Ah.
Tester pokazuje tylko sprawność w 38% i kwalifikuje go do wymiany.
Będę szukał godnego zastępcy Unibata i możliwe że zamienie go ponownie na Unibata. Jako że jak coś jest dobre to nie ma po co zamieniać opcjonalnie warte uwagi według mnie są marki takie jak Varta, YUASA, Baner, EXIDE wykonane w technologi GEL lub AGM. Kwasowe lepiej odpuścić bo są nieszczelne i z odpowietrznika wylatuje też elektrolit ( kwas siarkowy)i niszczy lakier i jest przez to korozja...
Zastanawiam się czy zmieści się akumulator 12V 10Ah wraz z półką którą mam choć nie zamontowaną. Wiadomo mi ze max pojemność akumulatora jaka gabarytowo się zmieści to 12Ah ( kiedyś miałem ) ale wtedy nie zamontujemy już półki. Zasadniczo to już też przerost treści nad formą w końcu MZ ETZ nie posiada rozrusznika a więc nie potrzebujemy takiego dużego akumulatora... Wiem że są i tacy których zadowoli i 12V 5Ah jednak uznaje że to za mało a książka serwisowa mówi o 12V 9Ah. Faktem też jest że później ( ostatnie lata produkcji) zaczynali oszczędzać lub też był jakiś problem z akumulatorami o pojemności 9Ah i były montowane akumulatory 12V 5Ah.
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2021-03-05, 12:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 45 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 82
|
Wysłany: 2021-03-05, 07:37
|
|
|
Niestety zamieszczonych fotek nie widać. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 58 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 412 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-03-05, 13:13
|
|
|
U mnie fotek nie widać |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5341 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-03-05, 13:30
|
|
|
Nie ma fotek. U siebie nie montuję drogich akumulatorów. W 150-tce mam aku z ups taki 7Ah od roku w którym ją odbudowałem, tj między 2015 a 2016, akumulator był wyjęty z alarmu podczas przeglądu i miał wtedy 2 lata, na dzień dzisiejszy ma już 7 lat i adal nie wykazuje zużycia. Na zgaszonym silniku wszystkie światła ładnie się świecą, kierunki migają silnik ładnie odpala i trzyma obroty. W 250 mam aku wzięte z kiedyś kupionej 251 firmy moretti bezobsługowy, mam go też od 2016 roku i nadal daje radę. Kupowanie drogich akumulatorów mija się z celem według mnie. W wojskowej mam właśnie zamontowane 4Ah jakiś zwykły wm motor czy coś takiego i na dzień dzisiejszy ma rok i nic się narazie nie dzieje z nim złego |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 45 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 82
|
Wysłany: 2021-03-05, 15:08
|
|
|
Tez kupuję te najtańsze - 5-6 sezonów spokojnie przelecą. |
|
|
|
|
|