» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Klejenie plastiku
Autor Wiadomość
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-05-01, 17:14   sklejanie plastikow skuter chinski

Przyjąłem skutera chinskiego masakrycznie rozpierd&^*go od wujka jeżdzącego tym piździkiem - i niedbającego o niego nic.

Plastiki sa w stanie srednio złym - generalnie sa w miare całe ale mają pourywane uchwyty od mocowań.
Jak to ozdrowić i tak mniej wiecej pozlepiac aby trzymało sie to kupy macie jakieś sposoby?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-05-01, 17:23   

Jeśli plastik da sie pospawać to spawarka do plastiku i ogień :)
Jeśli nie chcesz spawarki do plastiku to możesz lepić coś żywicą epoksydową i włóknem szklanym, ale lepiej pospawać to :)
Kiedyś wydałem niecałe 300 zł na taką spawarkę i przydała sie mase razy , czy to jak urwaliśmy zderzak w samochodzie , czy to pęknięty tylni błotnik w emzecie :)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-05-01, 17:49   

Nie mam możliwości tego pospawać - w gre wchodzą tylko domowe sposoby.
Żywica z włóknem szklanym powiadacie????
Ew jaki zestaw kupić - będę wdzięczny np link z allegro - czy np sa jakieś żywice dedykowane do plastików czy wszystko to jedno i to samo.?
Ps nie ma uchwytów np na końcach tych plastikow - bo są pourywane i poginęły i muszę dorobić jakieś takie mocowania i jakoś to przylepić do tych plastików aby sie trzymało.
Generalnie to nie ma wyglądać to ma sie trzymać kupy i tyle.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
marian6666 


Motocykl: ETZ 250 '83
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-05-01, 18:00   

Podjedz do jakiegoś blacharza, zwykle mają spawarki do plastików, i coś Ci przylepią. Więcej wydasz na włókno szklane i żywicę niż na spawanie, nie mówiąc o kombinowaniu mocowań.
_________________
Zamiast tego, znaleźliśmy porozumienie w szklankach
On JD, ja co tam było najtańszego
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2015-05-01, 18:25   

Te plastiki są tak gówniane, że nie ma sensu tego spawać, bo pęknie 5cm dalej. Jak ma się trzymać i nie wyglądać to podklej je matą z żywicą epoksydową - wytrzyma lata, a na pewno więcej niż reszta skutera :piwo:
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 909
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-01, 19:39   

Xargo1 napisał/a:
Te plastiki są tak gówniane, że nie ma sensu tego spawać, bo pęknie 5cm dalej. Jak ma się trzymać i nie wyglądać to podklej je matą z żywicą epoksydową - wytrzyma lata, a na pewno więcej niż reszta skutera


zrób jak Xargo mówi tylko przed położeniem żywicy i włókna przematuj plastik jakimś papierem 180 na sucho żeby się lepiej trzymało, a spawanie nie ma sensu jak chłopaki wcześniej napisali bo to nawet w klejonym miejscu pęknie jak szarpniesz przez przypadek.
 
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-01, 19:43   

Dodek, żaden plastikarz Ci tego nie pospawa :mrgreen: To jest tak tandetne, że głowa tego nie ogarnia. Gdy ktoś przyprowadza mi coś takiego do naprawy z góry uprzedzam, że nie biorę odpowiedzialności za połamane zatrzaski (mimo iż dokładam wszelkich starań i ostrożności i tak lubią się łamać) Kup żywicę poliestrową(bo tańsza od epoksydowej), mate szklaną i ogień na tłoki.
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 20:51   

Makaron napisał/a:
Gdy ktoś przyprowadza mi coś takiego do naprawy z góry uprzedzam, że nie biorę odpowiedzialności za połamane zatrzaski (

Może zmień zawód? :roll:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-01, 21:07   

Saska, pogrzebiesz kiedyś przy chińskim kilkuletnim skuterze to zrozumiesz o czym pisze... Plastiki robią się tak kruche że ukręcają się oczka przy wykręcaniu wkretów ( mówię o plastikach lakierowanych, nie tych czarnych z pseudo abs), łamią się zatrzaski. Pracowałem przez pewien czas w miejscu gdzie masowo musiałem naprawiac chińskie sprzety więc ztąd moje doświadczenia. A wcześniej uzyskłem takie porady od człowieka który od 10 lat naprawia to badziewie. Widać że nie miałeś do czynienia z chinolami.(nikomu mieć go nie życzę) :)
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 21:09   

Makaron napisał/a:
Widać że nie miałeś dużo doczynienia z chinolami.

Mocne słowa...
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-01, 21:13   

Więcej dystansu :piwo:
Trzym się! :piwo:
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 21:19   

W sumie, dużo to ja z chinolami do czynienia nie miałem. W końcu autoryzację Yukimoto miałem raptem przez rok, bo potem się zwinęli. Potem Kingway i Motobi też nie dłużej niż rok, bo zacząłem robić coś innego. Co ja tam mogę wiedzieć... :neutral:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
MZSIMSON 
MoTóR NASZ PAN


Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 695
Skąd: Okolice /Mogilno
Wysłany: 2016-02-17, 10:21   

Weź lutownice transformatorową i lutuj . sprawdzone na różnego tupu plastikach i działa spawałem tak szufladki od zamrażarki, obudowy od zegarów motocyklowych i inne pierdoły :mrgreen:
_________________
JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2017-02-13, 13:33   Klejenie plastiku

Mam kufry plastikowe,okazało się że nie spawalne,
czym najlepiej pokleić wzmocnić ??
Może jakaś żywica plus kawałek jakiegoś włókna materiału?
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2017-02-13, 14:20   

Dobrze byłoby wiedzieć jakie to tworzywo, wtedy być może jest klej który rozpuszcza trochę element i w ten sposób skleja. Do niektórych materiałów są takie kleje.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-13, 17:23   

Jeśli nie widoczne miejsce to trzeba nadać mechanicznie troszkę przyczepności , i podkleic to żywicą epoksydową i włóknem szklanym , całkiem nie dawno pokleiłem tym pokrywe silnika do wózka widłowego , po szpachlowaniu i malowaniu wyglada niczym oryginalna i co najważniejsze wszystko sie trzyma.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2017-02-13, 18:09   

Żywica jest spoko, o ile materiał "nie pracuje" (nie gnie się) .
W sytuacji, w której materiał pracuje, możesz spróbować lokalnego wioskowego patentu- czyli dać możliwie dużą łatę (np: z kawałka bańki po oleju :) ) przyklejoną na... grubą warstwę sylikonu :mrgreen:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-13, 18:59   

Ja bym to próbował kleić właśnie żywicą epoksydową i włóknem szklanym , spokojnie dopasujesz włókno do kształtu itp. :piwo:
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1246
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-02-14, 00:00   

Ja bym nie bawił się w klejenie, żywicowanie itp. bo widać, że miejsca pęknięć są mocno obciążone. Na zdjęciach to słabo widać, ale wydaje mi się, że powinno być tam miejsce na przynitowanie blaszek wzmacniających. Jeśli jest to konieczne, najpierw nagrzać opalarką naprawiane miejsce tak żeby zamknąć pęknięcie, przynitować blaszkę i ewentualnie później uszczelnić pęknięcie, Ja bym spróbował lutownicą - sprawdza się na większości plastików stosowanych w samochodach. Jeśli to jednak ten plastik, którego nie da się kleić w ten sposób, to wtedy uszczelnił bym to jakimś elastycznym klejem, najlepszy był by klej do szyb samochodowych ale nie będziesz kupował całego kartusza za 20zł na dwa małe pęknięcia. Ostatecznie czarny silikon też uszczelni.

_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-14, 07:15   

Tak jak adax-a1 pisze - blaszka od wewnątrz, żeby jej nie było widać, pomalować ją potem i nity na czarno, żeby się nie rzucało w oczy po otwarciu kufra i będzie najmocniej.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13