» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-04-22, 14:47   

Wolf, Czekało sie 2-3 tygodnie. Teraz z wiadomych względów może być dłużej. Zamów sobie kit do ssania przy okazji... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-06-29, 19:39   

Wracając do tematu, na jakich dyszach optymalnie jeździcie ETZ 250/251? Czy oznaczenia dysz mikuni są porównywalne z oznaczeniami z bvf?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-08-09, 09:26   

Zależy jak pod manetką czuć i jaki kolor spalania na świecy, spróbuj zacząć stroić od 45/135.


PS. Poprzednie moje wypowiedzi w tym temacie edytowałem ze względu na problem z tłumikiem. :torba":
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-09, 16:50   

Witam ja będe chciał wrócić do tematu tego gaźnika u siebie w końcu bo wszystko już chwastami zarosło pewnie, :torba": Z perspektywy czasu chciałem się was zapytać czy dalej hulacie na tym gaźniku czy z jakiś powodów poszedł w odstawkę? Może też używacie innych rozmiarów dysz niż wcześniej wymienione tu? Ilu z was zdecydowało się na wymianę również rozpylacza i z jakim skutkiem? Ostatnio jak czytam to niektórzy decydują się na montaż gaźników serii PWK. Może też ktoś miał i Mikuni i PWK i mógł by je porównać w działaniu? U siebie Mikuni dalej zostaje choć wymaga "troskliwej opieki" bo zawsze coś ktoś i 100 innych ważniejszych spraw... życie... :piwo:
Jednak zanim zacznę grzebać przy gaźniku w końcu zamontuje zapłon od Siaj na którym już z 2cm kurzu jest odkąd go dostałem... :torba":
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-05-09, 16:56   

Wolf miał oba gaźniki.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-09, 18:41   

Dysze w PWK oraz Mikuni są metryczne, czytaj takie same. Gaźnik PWK cechuje się tym odnosząc się do mikuni, że bardziej rozpylacz zadaje mgłę paliwową i z nastawów z zestawów typu 45/130 trzeba zejść do 45/125 a nawet 45/120, ja zastosowałem dyszę BVF MZA 125 i jest poprawa w kolorze świecy uwzględniając różne pozycje iglicy. Jednak brak mi doświadczenia w boju czyli jakieś relatywne trasy na tym gaźniku, kiedy będą? Ciężko mi to powiedzieć...

Ale wracając do tematu Mikuni, chciałbym zaznaczyć pewną rzecz jaką darzy kopia mikuni. Zdjęcie porównawcze po 100km z maszyn o setach 300cm3,
Michallres 300cm3 by intr, silnik po remoncie, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Kopia Mikuni-Dysze PROX 150/50, druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

Moja 301, seria 100km od wymiany pierścieni, 35kkm przebiegu słupek, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Oryginał Mikuni-Dysze PROX 150/50,druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

*moja 301 irydowa świeca
**tak iryd działa mimo przeboi na BVF- wystarczyło wyczyścić :mrgreen:
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2021-05-10, 06:33   

Marcin W. napisał/a:
Mikuni dalej zostaje choć wymaga "troskliwej opieki"


Moim zdaniem poza troską o czystość ten gaźnik nie wymaga żadnej opieki :wink: Dysze 40/130, kilka ruchów śrubami i już po krótkiej chwili (<10km) świeca łapie taki kolor jak na foto. Poza tym zasilanie na przejściu z obrotów niskich-średnich-wysokich jest nieporównywalnie lepsze, na dotartych sztukach można próbować zamykać budzik.



PWK gdzieś na dniach obmacam :wink:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-10, 08:52   

mar09 napisał/a:
Moim zdaniem poza troską o czystość ten gaźnik nie wymaga żadnej opieki


Dokładnie.

Taki tip jak motocykl szarpie przy zamknięciu przepustnicy to oznacza, że za bogato podaję i należy odejmować na iglicy albo wycofać na małej dyszy np. przy 250cm3 daliśmy 45 to można zejść na 42,5 albo 40.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-10, 11:06   

Wolf, i przez ten efekt mam zamiar znów tam pchać paluchu wspominając wam o "troskliwej opiece". Nie pamiętam jak bardzo mnie fantazja poniosła :D i jakie dysze tam dałem. Z waszych wypowiedzi wnioskuję że chyba nie potrzeba lub nikt też nie podjął tematu wymiany rozpylaczy serii typ VM34/05 i iglicy. Pamiętam ze gdzieś tam mam jeden rozpylacz... Kompletu raczej nie sposób mieć bo to trochę droga zabawa jest od 55zł do 70zł + koszt wysyłki tylko na ebey. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-10, 20:07   

Zdefiniowałem twój problem który ja dzięki tobie wcześniej zrobiłem :razz: , przejdź na Króciec nie szlifowany, ma być prosta ściana przed gardzielą gaźnika. Nie wolno jej załamywać u mnie to było na początku problemem. Ma być org Króciec nawet nie trzeba go szlifować na przylgni tylko trochę rozgiąć. Ciut przesmarować reinzem i będzie ok.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-05-10, 22:26   

Wolf napisał/a:
Taki tip jak motocykl szarpie przy zamknięciu przepustnicy to oznacza, że za bogato podaję


Niestety, ale jest dokładnie odwrotnie :) Często szarpanie łańcuchem przy hamowaniu silnikiem stanowi pierwszy objaw wysranych uszczelniaczy na wale i/lub zbyt ubogiej mieszanki.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-10, 22:44   

Oj nie zgodzę się. Trzymam się swojego, ten gaźnik nie jest schematyczny pod tym względem.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-10, 22:55   

Pamiętam że u mnie szarpanie zaczęło się jak zmniejszyłem dysze wiec raczej wychodziło by że zubożyłem mieszankę... :grin:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-05-10, 23:03   

Wolf napisał/a:
Oj nie zgodzę się. Trzymam się swojego, ten gaźnik nie jest schematyczny pod tym względem.


Widocznie masz jakiś zaczarowany gaźnik :) Tak jak u Stefano - jedyny Bing, w którym na rozgrzanym silniku po zaciągnięciu ssania zamiast zdechnąć, obroty zaczynają rosnąć ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-11, 08:08   

Każdy silnik w MZ jest inaczej upośledzony. :mrgreen:

Marcin W. , Skoro wiesz jak było to wracaj do tamtych ustawień. W mikuni trzeba próbować wszystkiego w jedną jak i drugą stronę. Na początku przygody też wzbogacałem i cały czas cyrki z tym były, po obejrzeniu płomienia świecą diagnostyczną było widać ten stuk, maneta zamknięta spada z obrotów i w miejscu stuku żółty jasny płomień czyli coś gdzieś się przedostaje. Dzisiaj ten stuk wiąże z mokrą przepustnicą od góry, jeśli jest bardzo mokro to jest za bogato bo gaźnik dosłownie rzyga tym paliwem i przy zamknięciu jeszcze kapnie- później dochodzi świeca diagnoza i wydech.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-05-11, 08:38   

Wolf napisał/a:
maneta zamknięta spada z obrotów i w miejscu stuku żółty jasny płomień czyli coś gdzieś się przedostaje.


To jest też całkowicie normalny objaw. Z resztą jest to w opisie instrukcji do Colortune, którą kiedyś przetłumaczyłem tu na forum, cytuję:

"5. W chwilę po odkręceniu manetki powinien się zmienić kolor spalania na żółty i w miarę rozpędzania silnika powinien się on utrzymywać. Po puszczeniu manetki powinny pojawiać się w komorze spalania jasne błyski na przemian z jasno-niebieskim kolorem. Po powrocie do obrotów biegu jałowego płomień powinien znów ustabilizować się na barwie żywej niebieskiej.

Pamiętaj, że mimo zamkniętej manetki paliwo przedostaje się do gardzieli dyszą biegu jałowego. Tłumacząc to po chłopsku - stosunkowo wysokie obroty sprawiają, że po zamknięciu dopływu powietrza nie ma dobrych warunków do spalenia tej mieszanki w każdym takcie pracy, dlatego niejako kumuluje się ona i przy pojawieniu się odpowiednich proporcji wybucha. Coś jak z gazem ziemnym ulatniającym się na otwartej przestrzeni - muszą być ściśle określone warunki i proporcje, żeby nastąpił wybuch. Takie wybuchy są normalnym objawem, jeśli silnik nie jest wyposażony w odcięcie dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem (jak w układach wtryskowych). Dlatego im bardziej ubożysz mieszankę tę wybuchy są bardziej dotkliwe, bo mieszanka jest rzadziej dopalana i z większym hukiem - silnik dostaje chwilowych, bardzo krótkotrwałych strzałów i szarpie łańcuchem. Jeśli mieszanka jest nieco bogatsza, dysza biegu jałowego puszcza więcej paliwa i dzięki temu przy schodzeniu z obrotów silnik bardziej płynnie, równomiernie dopala to, co wyssał przez dyszę. Mam nadzieję, że zrozumiałeś mechanizm, może ktoś to bardziej łopatologicznie rozpisze :mrgreen: :niewiem:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-11, 08:51   

Zgodzę się bo to już kiedś czytałem, minimalnie jest to dopuszczalne bo to samo robi 30N3 i to jest całkowity normalny objaw ale więcej tam powietrza niż paliwa przy zamknięciu i szarpania nie ma bo jest też inna konstrukcja zasilania biegu jałowego. Jednak mikuni tego rodzaju efekt podwaja, potraja i szarpie ja będę się trzymał swojej teorii, że gaźnik rzyga tym paliwem i trzeba ujebać albo iglicą, śrubą albo dyszami .
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-05-11, 08:59   

A Mikuni ma jakiś kanał obiegowy powietrza?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-11, 09:14   

Tylko po linii regulacji paliwo-powietrze, Jest to sterowane uniesieniem oraz obniżeniem przepustnicy. W trwałej pozycji przepustnicy na biegu jałowym, regulacja śrubą powoduje zwiększenie lub zmniejszenie obrotów i zmianę stabilności pracy silnika. Nie ma tam nic innego, układ jest podobny w 30N2-5 i Bing.
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 57
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 397
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-05-11, 16:05   

Koledzy, a ma ktoś do sprzedania taki gaźnik do ETZ 250 już z kompletem dysz i innymi pierdołami?
Albo godnego sprzedawcę?
Kolega chciał żebym mu coś takiego namotał... :roll:
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14