» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-06-08, 09:46   

jak straci os sworznia to jak to naprawisz? tak dla przykladu :) to ja wole przetoczyyc po swojemu i tez dziala ino krócej ;) jak by lac syntetyk pewnie chocilby do dzisiaj ale to za drogo wychodzi. lepeij tloka kupic po 8 - 10 tys....
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2018-06-08, 10:18   

A no poszedłbym do półki sklepowego magazynu, gdzie leżą tłoki, wybrał jakiegoś bubla z za ciasnym otworem pod sworzeń, żeby było z czego zbierać po obróbce cieplnej i czymś (nie wiem, rozwiertakiem ? :mrgreen: ) zabielił otwory na odpowiedni wymiar. Nie wyjdzie prostopadle- to hmmm.. to korbę bym kątował :?
Nie wiem, ja się na obróbce metali nie znam :torba": Dodam, że osobiście również wolałbym zmieniać co 8tys.km przerobionego tłoka. Więc moje pytanie, trzeba rozpatrywać pod kontem próby dogodzenia amatorom doznań akustycznych :mrgreen: :piwo:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-06-08, 11:53   

mysle ze dobre zatyczki sa rozwiazaniem ekonomicznie duzo bardziej uzasadnionym ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-08, 12:24   

intr napisał/a:
Tam gdzie dmucha kanałem jest trochę chłodniej, bo na wysokości kanału jest czysto, ale zaraz nad kanałem już temp rośnie a po stronie wydechu to już masakrejszyn zupełny.

A ja dalej się upieram że pierście nie trzymają - zobacz jaki prosty ślad nagaru na pierwszym tłoku oraz miejce zatarcia blisko zamka.
Tłok przy przejściu kierunku ruchów drga i końce pierścieni też, wtedy przepuszcza kompresję/gazy spalania i rośnie temperatura tłoka w tym miejscu.
Faktycznie pierścienie pochodzą z tego modelu Renówki 1.5 - są żrobione z stali szlachetnej i o wiele bardziej sprężyste niż żeliwne do tego mają kąt przylegania do płaszczyzny cylindra inny niż 0 stopni.
kolega który je założył stwierdził że mają dużo niższy współczynnik tarcia, co również powoduje niższą temepraturę...
Z tym , ze piersicienie w ETZ puszczają komprechę swiadczy fakt że jadąc 90 km/h na 4 biegu temperatura cylindra jest niższa niż jadą na 5 biegu, moje doswiadczzenia z ostatnich 4 sezonów.
Co się zmienia? Ciśnienie pracy bardziej obciążonego silnika - są większe przedmuchy i temperatura schodzi w dół tłoka.
Te same obroty na niższym biegu niegdy nie spowodują chwycenia tłoka co może zdarzyć się na wyższm...
Juz kiedyś pisałem, że rozmawiałem z uczniem (obecnie ma ok60 lat) gościa któy na 2t z epoki MZ zjadł zęby co stwierdził?
Że przyczyną wcześniejszego żużycia wału jest w dużej mierze wzrost temperatury jego pracy gdy pierścienie przepuszczają - jeżeli dotyczy to wału to również i tłoka.
Kilkadziesiąt km temu założyłem gażnik 30n3-1, który np. w Stazecie opisany jest jako niemiecki (wewnątrz oznaczenie MZA) i powiem że narazie działa super - temperatura silnika OK. Z końcową opinią wstrzymam się jednak do paru tys. km.
Z tym że zmieniłem dysze na 135 przy 130 temeperatura pracy silnika jest wyższa.
Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo zmodyfikowana 300 Romku jest bardziej obciążona na 5 biegu z powodu większej zębatki a co za tym idzie silnink działa na większym ciśnieniu i pierścienie mogą nie trzymać...
Poza tym jednak nowy tłokw starym cylindrze może mieć większe drgania bo właśnie na przejciu gładz się najbardziej żużywa.
_________________

Ostatnio zmieniony przez mczmok 2018-06-08, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-06-08, 12:45   

no tutaj wyraźnie nie trzymają już, ale ja mówię o spodzie tłoka gdzie nie ma pierścieni a się olej koksuje. Nie pamiętam po jakim przebiegu, ale strzelam że gdzieś w połowie patrzyliśmy do cylindra przez kolanko i nie puszczał pierwszy, więc przypuszczalnie jakby jakoś temperaturę obniżyć, żeby się nie zapiekły to by trzymały dalej lub lać full syntetyk co ma temperaturę zapłonu 270 stopni a nie 70 stopni jak malina orlenowa. Niemniej to jest i toczeni i dodatkowy kanał co tyłem dmucha i pewnie kolebie tłokiem...

No takie bolączki wieku dziecięcego prototypa :P

Niemniej stosowanie full syntetyka w motocyklu co robi tysiące km, przy cenie tłoka 130 zł jest ekonomicznie nieuzasadnione i żal testować nawet. Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy...

mczmok napisał/a:
Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo

Ale pierścięń 76 mm do średnicy 75,50 ? eee, jak zrobimy pierwszy szlif, to jak najbardziej można pomyśleć.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-08, 12:48   

intr napisał/a:
Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy...

Moja rada - wg opini gościa (tego samego z pierścieni Renaul) robił Nikasil i po niewielkim przebiegu , kilkusste km czy tysiąca dwóch - nie było powłoki.
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-06-08, 12:52   

no ale powłoka to głównie na denko, ceramiczna izolacyjna. Tylko muszę jeszcze sprawę omówić ze znajomym majstrem co ma większe doświadczenie z tym w Simsonach.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-09, 07:13   

intr,
To jest powód dlaczego w trakcie docierania używam rycyny robi się powłoka z nagaru
_________________

 
 
     
Leinad_MZ 
Zlotowicz
Simson S70 89r


Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 30
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 29
Skąd: Kościerzyna.
Wysłany: 2018-06-09, 21:13   

Widzisz Adax tak się kończy pizdowanie przy ognisku na zlocie o późnych godzinach nocnych gdy inni chcą już odpocząć jak ja jechałem jeszcze miała power :piwo:
_________________
...Ruszyła maszyna, już nikt nie zatrzyma kto wejdzie pod koła ten uciec nie zdoła...
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2018-07-15, 07:25   

Film z pomiaru etz na sterydach.Nieobrabiany.Niepubliczny.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-09-08, 12:28   

tadaaam :) prosto z emmenrausha :)

cyfra juz sie lepiej zgadza a amatorzy przebiegu jak ja tez cos z tego odczytaja :) wiecej jak Adax wroci.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-09-08, 12:35   

i cyfry... Wiecej niutona i nizej niz w Mz 500 u mnie... tlumik seria gaznik mikuni jak poprzednio... cyfra z drogiego pomiaru...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-09-08, 12:55   

Szacun ! :piwo:
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-09-08, 21:45   

Liczby i rozkład imponujące, tylko skąd ta ciągła zadyszka przed 4tys.? :roll:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-09-08, 21:48   

To występuje nawet w zwykłej 300ccm tzn w robionej. Dziś pizdowałem z Paulinką pod wieczór i jest to samo, czuć to na trasie na 5 biegu najbardziej. Chwilę przymuli i rwie dalej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-09-09, 12:46   

To jest tłumik i cały układ dolotowy, w którym nic nie zmienialiśmy. To ma każda MZ, seryjna 250 też, jeżeli silnik pracuje z oryginalnym osprzętem. Se tera można zobaczyć, gdzie jest prawie 37 Nm steryda na tej skali momentu od 250 ;)

_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-09-09, 15:22   

Teraz chyba wszystko już jasne :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2018-09-10, 08:25   

Mario-150 napisał/a:
Czyli dupy to nie urywa. A tyle szumu bylo o to jak to pieknie chodzi
Widzisz jednak urywa :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-09-10, 09:42   

intr,
A teraz do porówniania trzeba by wyhamować 300 bez przeróbek :-) najlepiej na tej samej hamowni.
Po moich doświadczeniach wiem, pomiędzy 250 a 300 największa różnica jest momencie.
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-09-10, 11:17   

Mam oryginały, wrzucam skana pomiaru, gdzie można dobrze odczytać wyniki :)

Wykres fabryczny serii 300 jest gdzieś w tym temacie nałożony na 251. 300 Ma lepszy dół, a górą 30 Nm, tylko że trochę dalej. Później zrobię taki wykres w exelu, gdzie nałożymy odczyt serii 250, 300 oraz na to mój wykres. Wrzucę też filmik z pomiaru, gdzie widać wynik, żę to na pewno ta ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14