Przesunięty przez: Qba 2006-08-29, 19:29 |
Rodzaje zapłonów w MZ ETZ |
Autor |
Wiadomość |
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Marcin017
MZ Brothers
Motocykl: TS 150 & ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów - okolice
|
Wysłany: 2009-07-28, 18:20
|
|
|
Pewnie dostane zje*e za to pytanie, ale musze. Macie jakieś materiały jak krok po kroku zainstalować zapłon typu A albo B do MZ ETZ 150 ? Moja MZ to rocznik 90, jeśli chodzi o silnik ETZ to sie nie orientuje co i jak jeszcze, bo od niedawna na nim jeżdże i tu moje pytanie jaki typ zapłonu mam przy swojej. Jeśli po roczniku nie wiecie to dodaje zdjęcie : |
_________________ Moje motorki
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-07-28, 19:03
|
|
|
Na forum są informacje o podłączaniu itp. trzeba tylko poszukać, jest to trochę porozrzucane ale coś jest. Co do twojego zapłonu to jest to zapłon klasyczny czyli z mechanicznym przerywaczem. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Tezla
Motocykl: Honda XL 600 R-F
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-08-07, 22:19
|
|
|
Cześć wszystkim syn kolegi mojego ojca ma MZ w której po 30 minutach jazdy pali się cewka WN trzeba chłopakowi pomóc bo ma motocykl a już dwóch specjalistów nie potrafiło mu pomóc.
Byłem tam w tygodniu i posprawdzałem cewka ok 4,5 ohma na pierwotnym zapłon klasyczny z przerywaczem, wydaje mi się że przyczyną może być zbyt długi czas zwarcia styków czyli ładowania cewki, u niego przerywacz rozwiera się tylko na kilka stopni a tak to cały czas jest zamknięty przy prawidłowo ustawionej przerwie.
Najważniejsze pytanie do tych z was którzy mają zapłon na przerywacz jaki czas obrotu wału jest mniej więcej zwarty?
Stworzyłem teorię że ma krzywkę od zapłonu elektronicznego bo z takim mogłaby współpracować czy to możliwe? |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2009-08-15, 19:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-08-15, 19:37
|
|
|
Nie podałeś jakie jest napięcie instalacji ale przypuszczam, że jest to 12V.
Rezystancja cewki jest w zasadzie prawidłowa i Twoje przypuszczenia będą raczej słuszne z tym, że nie ma czegoś takiego jak krzywka od zapłonu elektronicznego.
Zapłon nr. 2 czyli z mechanicznym przerywaczem i modułem nie występował fabrycznie w mz, jest to tylko ewentualna przeróbka właściciela. Kąt zwarcia w elektronicznym układzie wynosi 180 stopni a w klasycznym zdaje się, że ok. 150 stopni. Trzeba sprawdzić czy krzywka nie jest już wytarta. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Tezla
Motocykl: Honda XL 600 R-F
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-08-24, 21:57
|
|
|
Napięcie wynosi na wolnych obrotach ok 11,8V możliwe że przyczyna jest jedna i cewka WN zabiera moc z instalacji albo jeszcze coś z układem ładowania nie wnikałem na razie w to głębiej bo nie było czasu.
Cytat: | Zapłon nr. 2 czyli z mechanicznym przerywaczem i modułem nie występował fabrycznie w mz, jest to tylko ewentualna przeróbka właściciela. |
No chyba że tak, w tamtych czasach tego typu zapłony stosowano w motoryzacji więc myślałem że allu dobrze napisał.
Cytat: | Kąt zwarcia w elektronicznym układzie wynosi 180 stopni a w klasycznym zdaje się, że ok. 150 stopni. | I o to mi chodziło w ETZ o której piszę kąt zwarcia przekracza 300 stopni.
Cytat: | Trzeba sprawdzić czy krzywka nie jest już wytarta. |
Po krzywce ślizga się plastik czy zużycie wchodzi w grę?
No to pozostało mi zamówić nową krzywkę i albo się wszystko wyjaśni albo nie. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-08-26, 12:12
|
|
|
Niskie to napięcie na wolnych obrotach ale to nie temat na takie dyskusje.
Po krzywce ślizga się plastik, zużyć się może zarówno ten plastik jak i krzywka, trzeba dbać aby filc był nasiąknięty olejem. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Jarema
Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 33 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2009-09-02, 16:14
|
|
|
Czy moduł typu A był montowany od 88 roku czy wcześniej? W mojej Etz 250 z 87roku jest również zapłon typu A i nigdy nie była przerabiana. Czy to mozliwe? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-09-03, 22:03
|
|
|
Możliwe, że był montowany wcześniej. Nikt z nas nie pracował w fabryce to nie wiemy, wszystkie dane są brane z książek/katalogów/internetu/opowieści. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Zimny_5
Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: Wronki
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2010-01-26, 08:39
|
|
|
słuchajcie a ja mogę powiedzieć ze wirniki elektroników sie róznią od klasycznych współpracujących z przerywaczem czemu?
a i tu moje zastanowienie , mam etz 251 na org zapłonie typu B zapłon mozna w niej ustawic idealnie , ale posiadam także etz 250 84r na klasycznym zapłonie i miałem luzem drugi komplet moduł typu B (impulsator typu B zapozyczyłem od swojej 251) i załozyłem go do 250 i co było????
lipa! zapłonu nie dało sie ustawić najlepiej 5mm przed GMP wiecej nie dało , dało rade ustawic zapłon prawie tak ze iskra była gdy tłok był w DMP i co tu zrobić?
a wiec próbowałem ustawić i lipa więc zastanawiająć sie mysle ze wirnik musi mieć inne połozenie na klin bądź na impulsator. co zrobiłem?
dostałem przy kupnie 250 od brata kompletny zapłon od org 251 mało uzywanej , czyli moduł (impulsator niestety zgubił zapozyczyłem od swojej), stojan wraz z wirnikiem.
przełozyłem wirnik od elektronika do 250 i cud!!
zapłon da rade ustawić nawet 1mm przed GMP teraz mz śmiga tylko musze załatwić impulsator bo jak mówiłem zamontowałem od drugiej mz
mam do was pytanie czy przy kupnie impulsatora typu B jest duze ryzyko ze moze być on zepsuty? bo kolega z forum sprzedaje a nie wie czy jest sprawny gdyż mówi ze nie ma jak go sprawdzić |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
kamilETZ
Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 157 Skąd: Ciepielów
|
Wysłany: 2010-01-26, 18:07
|
|
|
wszystko ok. ale co ze da sie ustawic 1mm przed GMP ma być 2,5-3mm przed GMP
[ Dodano: 2010-01-26, 18:09 ]
ja kupiłem jakiś czas temu impulsator typu B od kolegi z naszego klubu co sie tym zajmuje SofChJanka i wszystko działa jak marzenie [/b] |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2019 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-01-26, 18:24
|
|
|
czochu nie zgodzę sie z tym, że elektroniki mają inne wirniki. Tak się składa, że mam zapłony trzech pierwszy typów tj. klasyczny, A oraz B. Mam kilka wirników (dwa typy wyprowadzęń przewodów z uzwojenia) z zapłonu klasycznego i jaki zapłon bym nie zamontował tj. czy klasyczny czy któryś z elektronicznych to nie ma problemu z ustawieniem wyprzedzenia.
Moja teoria co do tych innych wirników jest taka, że być może ktoś się pomylił podczas produkcji i sprawę rozwiązali poprzez wykonanie wypustu w innym miejscu, bo innych względów tutaj nie widzę. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2010-01-26, 19:15
|
|
|
kamilETZ poaptrz co napisałem , napisałem ze da rade nawet 1mm przed GMP ustawić po zmianie wirnika , pokazuje róznice skali czaisz , nan ustawione 2,5mm i śmiga.
wiesz bardzo mozliwe bo naprawde na jednym za nikuta nie dało rady ustawić zapłonu |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
kamilETZ
Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 157 Skąd: Ciepielów
|
Wysłany: 2010-01-27, 18:49
|
|
|
a już czaje z tego co mi wiadomo to niema różnicy w wirnikach gdzie był elektronik czy klasyczny. na własnym przykładzie się oprę miałem elektronik typu B ale nawalił mi impulsator więc żeby w lato nie robić przestoju na czas zakupu nowego impulsatora założyłem klasyczny zapłon przykręciłem krzywkę i platynki i wszystko ok pełna regulacja |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087 |
|
|
|
|
|