|
Wymiary linek gaz + ssanie MZ ES 250/1 |
Autor |
Wiadomość |
deszcz81
Motocykl: MZ ES 250/0/1
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 12 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2018-03-12, 11:11 Wymiary linek gaz + ssanie MZ ES 250/1
|
|
|
Koledzy,
Niestety nie znalazłem ani informacji w literaturze ani tematu na forum w którym jednoznacznie określona zostałaby długości linki ssania i gazu dla motocykla MZ ES 250/1, rocznik '63, gaźnik BVF KN 28,5.
Poniżej wymiary linek które można zakupić w sieci:
Gaz 985x925
Ssanie 980x860
Gaz 970x910
Ssanie 980x875
Gaz 980x880
Ssanie 985x878
Nasuwa się pytanie jaka powinna być poprawna ich długość? |
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2018-03-18, 09:41
|
|
|
Z tego co pamiętam to do gazu zakładałem najdłuższą z dostępnych na rynku, ale centymetr czy dwa w jedną lub drugą stronę nie ma zbytniego znaczenia. Bardzo ważne jest to żeby linka od pancerza była dłuższa nie mniej niż 10 cm. Jeżeli będzie krótsza nawet przy maksymalnie wkręconej śrubie regulacyjnej nie domknie ci przepustnicy albo przy skręcie kierownicy będzie dodawał gazu Odnośnie linki ssania nie jestem pewien. |
_________________ MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R# |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 75 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2018-03-18, 16:40
|
|
|
Ja to robię w ten sposób. Kupuję w rowerowym linki do hamulca, następnie sprawdzam Bowden, czy nie ma uszkodzeń i jak nie ma to obcinam starą linkę przeważnie od strony kierownicy, następnie wysuwam z Bowdenu starą i wsuwam nową. Ocinam na wymiar i zaprawiam końcówkę klinikiem i cyną. ta rowerowa linka jest nieco cieńsza od oryginalnej, lecz przy tak małych siłach jak podniesienie przepustnicy, czy języczka ssania wystarczy. Tak postępuję, nigdzie nie mogąc dostać oryginału i zawsze trzeba dopasowywać od innych motocykli. Do sprzęgła szukam linki, która wychodzi minimum 15cm zakładam stare urządzenia jak śrubę (MZ250/0), czy sprężynę i podobnie lutuję końcówką ale już z grubszą linką. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
slawek76
Zlotowicz
Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 345 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2018-03-18, 18:50
|
|
|
O ile jeszcze nie zamówiłeś tych linek to wg mnie powinien być ten pierwszy zestaw.
Do ssania powinna być ta 980 x 860, ponieważ tak jak ‘brzankis’ pisze najważniejsza jest różnica pomiędzy długością linki, a pancerzem. Dla ssania w MZ ES 250/1 powinno to być +/_ 12 cm.
Jeżeli chodzi o gaz to już sprawa nie jest taka prosta. U mnie różnica między pancerzem, a linką wynosi 6 cm. Ale tak jak pisze ‘brzankis’ może być i 10cm. Można to zniwelować przesuwając cały uchwyt z rolgazem na zewnątrz kierownicy. Problem się zaczyna, jeżeli ktoś tak jak ja ma zamontowane w kierownicy kierunkowskazy + lusterko. Wówczas nie ma pola manewru i musisz mieć 6 – 7 cm nie więcej. Dlatego wg mnie też pierwszy zestaw.
Można zrobić też tak jak pisze Bajbus 16 i też będzie ok.
Całość opisałem u siebie w pamiętniku, żeby nie umknęło, tam też wkleiłem kilka fotek.
Powodzenia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|
|