» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w cylindrze - MZ ES 250/1
Autor Wiadomość
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2022-07-20, 20:20   

Intr to użytkownik tego forum :)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2022-07-20, 23:02   

Jak widać, niemniej ze szlifami (dzięki Bogu) nie ma już nic wspólnego. :)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2022-07-21, 07:22   

intr napisał/a:
Jak widać, niemniej ze szlifami (dzięki Bogu) nie ma już nic wspólnego. :)

Czyli temat nie aktualny :]
Kogo na ten moment polecicie do wykonania szlifu ?
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-07-21, 21:23   

Wojtala Garage.
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2022-07-21, 21:44   

Wolf napisał/a:
Wojtala Garage.


Dzięki za info.
Pozdrawiam.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2022-07-21, 22:40   

W kraju nie brakuje szlifierzy, to nie jest jakaś czarna magia, ba nawet lepszy tokarz lub majster od traktorów to ogarnie... o ile się przykłada jeszcze, po prostu przy dobrej maszynie i odrobinie cierpliwości ciężko to zepsuć. Po wielu latach dłubania i obmacaniu wielu szlifów stwierdzam, że najlepszy szlif robi ...człowiek od traktorów ale o tym dalej. Wygląd po honowaniu, który tak często niektórych podnieca... w 2T znika parę momentów po dotarciu, no chyba że było na grubo to trochę dłużej. Bardziej liczy się zachowanie prostopadłości u podstawy i odpowiednia sztywność wytaczarki + wiedza, niekiedy warto przygotować cylinder do szlifu we własnym zakresie (czystość) gdyż tylko wtedy otrzymamy garnek gotowy do montażu a nie pełen wiórów i resztek. Typowy szlifierz robi luz montażowy z zapasem + 0,01-0,02mm aby przypadkiem nie przytarło i poszło bez reklamacji, no chyba że od razu stawiasz sprawę jasno i stoisz twardo a do tego umiesz mierzyć i opisujesz upragniony luz na tłoku. Co niektórzy nieliczni grzeją tłoki aby sprawdzić jak szybko puchną gdyż każdy tłok puchnie, pytanie jak szybko. Szybkość... jeśli ktoś robi szybko (hurtowo)... omijaj, jeśli ktoś robi wolno.. nie poganiaj nawet jeśli zawala termin... taka już norma w tej branży. Szybko będzie tanio, tanio nie będzie dobrze, itp.

U nas w lubelskim jest firma ze sprzętem za miliony Euro, czasem trafiam cylindry od nich... wyglądają typowo na szybko i wciąż na okrągło szukają ludzi do pracy.

Tymczasem gościu od traktorów 15km ode mnie, któremu na pierwszy rzut oka nie dałbym kosiarki do trawy... po krótkiej rozmowie o tym czego oczekuję, bierze cylinder i mówi "zadzwoń za 2 tygodnie". Po dwóch tygodniach w piątek o godz. 15 oddzwania sam i pyta: " czy ten cylinder na pewno 4mm dalej" i że za godzinę będzie... dzwoni dopiero w poniedziałek "gotowe, tak długo gdyż wolałem poczekać aż ostygnie" Choć nie fazuje okien, oddaje garnek bez wirów i smarów, ba silniki po tym chodzą jak wściekłe już na dotarciu można pałować chwilami i do tego cicho żadnych brzęków na obrotach i nad-wymiarowych luzów. Także wpierw najlepiej zadzwonić i wypytać o robotę i termin oraz czy człowiek ogólnie kontaktuje o czym się do niego mówi.

Akurat osobiście lubię na gładko (link) gdyż pierścienie mają lżej na początku i nie trzeba ich wymieniać po pierwszym sezonie, ale jeśli chciałbym pojechać z nowym silnikiem na tor... wybrałbym forumowego Elektryka jeśli zmniejszy te fazy do akceptowalnych :cool:

http://sprzedajemy.pl/mz-...ea9f-nr65022122
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2022-07-22, 16:06   

mar09 napisał/a:
U nas w lubelskim jest firma ze sprzętem za miliony Euro, czasem trafiam cylindry od nich... wyglądają typowo na szybko i wciąż na okrągło szukają ludzi do pracy.


Czyżbyś pisał o Dziaku? :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2022-07-24, 17:40   

kosior30 napisał/a:
Czyżbyś pisał o Dziaku?


Jak słyszałem jeden z forumowiczów tam pracuje... Rozmawiałem kiedyś z szefem: na pytanie czemu nie daję szlifów do niego, odpowiedziałem iż dając pojedyńczej osobie mam lepszy kontakt i bezpośrednią kontrolę nad całym procesem... przyznał mi rację. To tylko taki przykład, po prostu lepiej dać to komuś z kimś ma się kontakt a nie komuś to robi za operatora zielonego guzika.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2022-07-25, 21:45   

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z nimi - robili mi blok i głowicę do VR6 i jestem zadowolony. Z tego co czytałem na różnych forach tuningowych chwalą ich mocno. Niby dział motosportu jest w Lublinie, a cywile robią pod Świdnikiem, a to jednak różne zakłady. Być może jeszcze jest tak, iż inaczej traktują duże zlecenia, a inaczej cylindry od hehe mztki.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2022-07-25, 22:21   

kosior30 napisał/a:
iż inaczej traktują duże zlecenia, a inaczej cylindry od hehe mztki


To jest norma w większych zakładach, najlepiej jakby szlify garnków od motocykli robił motocyklista pełną gębą ale jak pisałem bywają wyjątki od tej zasady. Kilka razy korzystaliśmy z usług Dziak-a lecz głownie traktory i auta to akurat mają ogarnięte, jak pamiętam 20 lat temu był to w zasadzie mały rodzinny zakład w Janowicach.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13