Regulator elektroniczny |
Autor |
Wiadomość |
radek94
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31 Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Wola Jabłońska
|
Wysłany: 2018-12-20, 11:20 Regulator elektroniczny
|
|
|
Mam mechaniczny regulator a chce go zamienić na elektroniczny i byłby ktoś tak miły i podał schemat podłączenia regulatora poniżej? |
|
|
|
 |
romanETZ

Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 58 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 413 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-12-20, 12:12
|
|
|
radek94, Jeżeli jeszcze nie kupiłeś zwróć się do kolegi forumowego ,,SIAJ" robi bardzo dobre regulatory elektroniczne (dużo taniej). Jak już masz - wyprowadzenia opisane jak w mechanicznym (za wyjątkiem B+(na bezpiecznik + za akumulatorem), w mechanicznym to będzie 51). Schematy są w zasobach Forum. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-12-20, 13:54
|
|
|
Jak kolega wyżej pisze. Ten co przedstawiłeś nie do końca dobrze pracuje ale ba pewno lepiej niż ten niebieski. Od siebie polecam kupić polski regulator na 3 wsówki. Pasuje od poloneza na 9 diodowy alternator. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
radek94
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31 Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Wola Jabłońska
|
Wysłany: 2018-12-20, 20:41
|
|
|
Wiec sprawa Panowie wygląda tak.
Skacze mi napięcie ładowania od 8 nawet do 16v.
Po wymianie regulatora na elektryczny nie świeci się nawet kontrolka ładowania przy nie odpalonym silniku(na mechanicznym świeci.)
Wgl jakby reakcji nie było na regulator(odpaliłem bez żadnego i też skakało)
Skacze na obu lecz tylko na mechanicznym świeci kontrolka ładowania na nie odpalonym(na mech.również swieci przy odpalonym,na elektronicznym nie)
Jakieś sugestie?
Uszkodzony nowy elektroniczny? |
|
|
|
 |
herrq666
Grupa podlasie

Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-12-20, 21:20
|
|
|
Napięcie skacze z powodu zakłóceń układu zapłonowego. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-12-22, 17:07
|
|
|
radek94, Sprawdź poprawność połączenia. Jeśli zastosowałeś jednak ten regulator z pierwszego posta, to właśnie takie są jego objawy możliwego uszkodzenia. Mam taki na stanie z innej ETZ i ma te same objawy, ładowania na nim brak.
Sprawdź wszystko na linii regulator - wirnik. może tylko bezpiecznik nie łączy albo coś.
Poza tym skoki napięcia są spowodowane tym co pisze herrq666, ukłąd zapłonowy zakłóca pracę multimetru. Podłącz sobie akumulator do jakiegoś długiego przewodu i sprawdź ładowanie z dala od motocykla na tym przewodzie. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
mczmok
Na 2 kołach od 1984

Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 54 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1955 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-12-24, 08:22
|
|
|
Bardzo często w w stojanie "puszcza" lutowanie (zimny lut) w miejscu gdzie odczep stojana łączy się ze złączką męską. Od drgań raz jest styk -wtedy napięcie skacze do 16 , gdy nie ma alternator działa na jedną fazę - wtedy jest 8V. |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek94
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31 Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Wola Jabłońska
|
Wysłany: 2018-12-24, 13:10
|
|
|
Dziękuje za odpowiedzi,zamówiłem regulator od użytkownika ''SIAJ''.
Sprawdzę również ''zimny lut'' i dam znać co będzie po |
|
|
|
 |
Luke Skywalker

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-04-17, 20:25
|
|
|
Czołem!
Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat.
Może ktoś biegły w elektronice skomentuje tę konstrukcję?
Pozdrowienia!
Luke
EDIT:
— UWAGA — Po powiększeniu zdjęcia znalazłem usterkę w wyniku zwarcia, do którego doprowadziłem. Spaliłem ścieżkę między pinem B+ a D+ 😂
Przy okazji okazało się, że mamy de facto taki sam schemat połączenia, jak w polskim APE z 3-ma pinami, bo B+ i D+ są po prostu zwarte! 😊🤣 |
_________________ Jasna Strona Mocy |
|
|
|
 |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP

Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7679 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2024-04-17, 20:42
|
|
|
Wygląda jakby robiony na tróję na warsztatach w technikum elektronicznym |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
 |
Marcin W.

Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1066 Skąd: Katowice

|
Wysłany: 2024-04-17, 21:35
|
|
|
Luke Skywalker, Jak to mówi moja koleżanka " To jest straszne"
Jak to już jest tak podrutowane fabrycznie to jak podrutujesz te upaloną ścieżkę to nikt się nie obrazi. Polutuj przewodem czy miedzianką B+D+ omijając najlepiej te połączenie które tam jest dodając nowe. Może reanimacja pacjenta się nawet uda.
Posmarował bym jeszcze tam pastą termoprzewodzącą ten tranzystor pod i nad miką aby lepiej to ciepło odprowadzało. Nie wiem czy docisk jest tam wystarczający pewnie zrobił bym bezpośredni otwór pod tranzystor wstawił odpowiednią tulejkę nieprzewodzącą pod obudowę tranzystora To-220 i zakręcił śrubą. Oczywiście poprawił bym i pozycję tranzystora bo on to po trzech piwach tam jest...
Chyba pod względem montażu regulator Mega jest lepiej zmontowany i ma wsuwki do druku. Tutaj tego brak i polutowali co mieli pod ręką. Tam też masz że D+ i 51,B+ są mostkowane.
Jednak finalnie omijamy regulator Mega bo się pali przez zastosowany tranzystor ze zbyt małym prądem dopuszczalnym zaledwie 2A. Ja sobie wymieniłem tranzystor o większym dopuszczalnym prądzie maksymalnym.
Jednak jak zobaczyłem Jezpola to uznałem że Mega będzie się jednak kurzył dalej...
 |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
 |
Luke Skywalker

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-04-17, 21:56
|
|
|
To prawda, pacjent jest do uratowania. Komentarz o warsztatach w technikum też jest dobry!
Natomiast coś zmienili przez rok w tych regulatorach: ten „spalony” który widzicie, ładował 13,8V bez świateł i 13,6V na światłach. Identyczny dzisiejszy daje odpowiednio 14,1V i 13,9V (tak jak pisałem na czacie).
Zdrówka!
Luke |
_________________ Jasna Strona Mocy |
|
|
|
 |
sIaj

Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2033 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2024-04-18, 15:16
|
|
|
Luke Skywalker napisał/a: | Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat. | Po za tymi konektorami to jak dla mnie jest ok. Co prawda na dłuższa metę wibracje mogą coś zrobić ale po to montuje się to na gumach aby zmniejszyć ryzyko.
Praktycznie w każdym elektroniku w MZ D+ z 51 jest połączone, wynika to z tego że mechaniczny ma ogranicznik prądowy - abyś nie sfajczył prądnicy bo ta nie ma dobrego chłodzenia a elektroniczny nie.
Dla przykładu obecnie moje są takie jak na obrazku.
Napięcie możesz sobie zmienić jak tyko zlokalizujesz dzielnik napięcia w tym układzie. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
 |
Martini55

Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 41 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 313 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2024-04-18, 15:43
|
|
|
sIaj, - zawsze chciałem zobaczyć jak on w środku wygląda, bo standardowo go zalewasz
Mam od Ciebie dwie sztuki z czasowym wyłącznikiem cewki WN i jest bajka ale coś mi się wydaje, że i po trzeci będę musiał się zgłosić |
|
|
|
 |
Luke Skywalker

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-04-19, 09:54
|
|
|
sIaj napisał/a: | Po za tymi konektorami to jak dla mnie jest ok. Co prawda na dłuższa metę wibracje mogą coś zrobić ale po to montuje się to na gumach aby zmniejszyć ryzyko. |
To dobrze wiedzieć, że ktoś biegły w elektronice mówi, że w miarę się to "kupy" trzyma. Mówiąc o dramatycznym wykonaniu miałem na myśli staranność i estetykę montażu. Konektory to raz, a tranzystor mocy nie wymaga komentarza. Dawno temu jeden z moich wykładowców na Polibudzie miał teorię, że (cytuję): "jeśli konstrukcja wygląda źle, to z pewnością jest zła"
Pozdrowienia!
Luke |
_________________ Jasna Strona Mocy |
|
|
|
 |
sIaj

Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2033 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2024-04-19, 12:39
|
|
|
Luke Skywalker napisał/a: | tranzystor mocy nie wymaga komentarza. | Są różne systemy docisku tranzystora do podkładek, są takie twarde sprężyny które wlutowuje się w płytkę, jedynie to trudno się to rozbiera.
Martini55 napisał/a: | sIaj, - zawsze chciałem zobaczyć jak on w środku wygląda, bo standardowo go zalewasz
Mam od Ciebie dwie sztuki z czasowym wyłącznikiem cewki WN i jest bajka ale coś mi się wydaje, że i po trzeci będę musiał się zgłosić | Chyba pomieszałeś sterownik zapłonowy z regulatorem alternatora. Regulatorów nie zalewam. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
 |
Martini55

Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 41 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 313 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2024-04-19, 12:57
|
|
|
sIaj, Cytat: | Regulatorów nie zalewam. | - chyba, że to klej na gorąco jest od frontu. Ale mam taką zasadę, że jak coś działa, to tego nie rozbieram. Dlatego myślałem, że całość jest zalana |
|
|
|
 |
Luke Skywalker

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-04-20, 18:26
|
|
|
sIaj Możesz być dumny ze starego cepra…
Zdrówka!
Luke |
_________________ Jasna Strona Mocy |
|
|
|
 |
|