» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Nie da się wyregulować przerywacza. Problem z zapłonem.
Autor Wiadomość
Bachu 

Motocykl: MZ 250 ETZ 1983
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 3
Skąd: Otwock
Wysłany: 2019-06-14, 14:22   Nie da się wyregulować przerywacza. Problem z zapłonem.

Witam.
Mam problem z zapłonem.
Mianowicie nie mogę wyregulować przerywacza. Przy ustawieniu go na maksa w stronę krzywki, nadal jest zwarty. Nie wiem czy ma to związek, ale motocykl przed tą awarią nie wchodził na wysokie obroty. Wymieniłem gaźnik ale nie zdążyłem sprawdzić czy coś pomogło bo pojawił się problem z przerywaczem właśnie. Załączam zdjęcie zapłonu.
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2019-06-14, 19:04   

Jeśli wymieniłeś krzywkę na nową to być może jest ona od es250/1 lub ES250/2. Nawet te dwa typy mają wycięcia na ustalacz w innych miejscach. Obydwa wyglądają identycznie. Dlatego nie patrząc na te 3mm przed ZZ ustaw przerwę i miejsce podniesienia przerywacza i potem suwmiarką zmierz odległość tłoka od ZZ. w ten sposób sprawdzisz czy krzywka jest właściwa.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-14, 20:38   

Czy masz w wirniku wypust ustalający pozycję krzywki? Druga kwestia to współczesne przerywacze mają zbyt długą sprężynkę i czasem ona dotyka do krzywki co skutkuje za wczesnym zapłonem.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Bachu 

Motocykl: MZ 250 ETZ 1983
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 3
Skąd: Otwock
Wysłany: 2019-06-15, 09:01   

Krzywki nie wymieniałem. Przerywacz wymieniłem ze względu na wypalone platynki, na starym był ten sam problem z przerwą. Właściwie to przerwa zniknęła bez mojej ingerencji w mechanikę zapłonu, zmieniałem cewkę i kondensator pod siedzeniem ale to raczej nie ma nic wspólnego.
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2019-06-16, 05:55   

Z tego co pamiętam, przerwę ustala się w GMP tłoka. Ustaw tłok, poluzuj śrubę, kowadelko docisnij do krzywki, włóż listek szczelinomierza, razem dociskaj i mloteczek kowadelko do krzywki i wtedy przykrec śrubę. :piwo:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-06-16, 21:31   

Przerwy nie ustawia się w GMP tylko po prostu w miejscu, gdzie przerywacz się rozwiera najbardziej. Czy to będzie w GMP czy ileś stopni za GMP to nie ma znaczenia. Osobiście nie spotkałem się, żeby to wypadło akurat w GMP. Ważne, aby wartość maksymalnej przerwy była zgodna z wytycznymi oraz aby początek otwierania styków nastąpił w odpowiednim momencie (wyprzedzenie zapłonu).
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14