» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa rodzaje pomp hamulcowych (okrągłych) do ETZ.
Autor Wiadomość
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-22, 17:16   Dwa rodzaje pomp hamulcowych (okrągłych) do ETZ.

Witam. Mam 2 pompy, obie wyglądają na oryginalne DDR. Różnica polega na grubości tłoka w części środkowej i końcowej (uszczelniacz tłoczący jest mniejszy). Średnica w korpusie pompy w której pracuje tłok też jest mniejsza.
Górna pompa ma oznaczenie 30-24.146 Si 91 3 (ETZ 250e 1989r.) grubszy tłok - standard.
Dolna pompa 30-24.189 Si 93 6 (nieznane pochodzenie) cieńszy tłok - nie wiem czy można kupić uszczelniacz tłoczący ? Uszczelniacze po stronie klamki są takie same 10x20x7.

Czy ta dolna pompa ,,cieńsza" występowała fabrycznie, czy to jakaś podróbka z czasów PRLu.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-08-22, 17:53   

Też mam jedną taką pompę, która po regeneracji nie tłoczy ciśnienia tylko puszcza bokiem w koło uszczelnienia. Podejrzewam większą średnicę wewnątrz.
Wydaje mi się, że to mogła być pompa od jakiś eksportowych wersji bo ta moja pochodzi z 251 ściągniętej z Belgii.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2019-08-23, 15:14   

Uszczelniacz pchający można spróbować dopasować z jakiegoś taniego zestawu naprawczego do chińskiego skutera, chyba są do kupienia 10mm oraz 12mm
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-24, 14:18   

ETZ_PRORIDER, U mnie fabryczny uszczelniacz 8x13x4 jest za duży - problem z włożeniem tłoka. Wolf, Dzięki, dokładnie pomierzę i poszukam potrzebny będzie prawdopodobnie 8x12x4, lub 7x12x4, na razie nie trafiłem na takie uszczelniacze. Jakby ktoś gdzieś takie widział można podesłać linka. Dziękuję. :piwo:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13