zapłon cdi do mojej etz |
Autor |
Wiadomość |
czesław
Motocykl: etz 250
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2019 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-12-17, 10:00 zapłon cdi do mojej etz
|
|
|
koledzy kupiłem zapłon cdi zamiast oryginału i za groma niemogę go podłączyć mam proble bo niewiem jak go wpiąć w oryginalną instalację może ktoś to przerabiał i podłączał u siebie i podpowie łopatologicznie gdzie się wpiąc aby niezepsuć |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2019-12-17, 16:45
|
|
|
A dlaczego sobie zadałeś ten problem przejścia z oryginału na CDI?Jak kupiłeś Vape lub jakiś super jakości od Jarząbka to nie ganie a jeżeli kupiłeś ten szmelc ryżowy za 400 to zrobiłeś najgorszy błąd ,ja do dziś nie mogę pojąć ludzi którzy inwestują w coś co ma cienkie kabelki jak nitki do szycia .
Niestety ci nie pomogę ale dodam że plug and play to nie jest zawsze jakaś minimalna przeróbka jest. |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 170 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5315 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-12-17, 17:08
|
|
|
Wietrzanin dobrze prawi. Dodam tylko, że żadne CDI i prądnica na magnesach stałych nie zastąpi oryginalnego zapłonu a i nawet zapłonu produkcji sIaj-a i trójfazowego alternatora w ETZ. Dla TS i innych z układem 6V jest to świetna alternatywa. Tam mogę polecić. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czesław
Motocykl: etz 250
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2019 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-12-17, 18:55
|
|
|
Wiem że niepopieracie ale myślałem że coś podpowiecie niestety kupiłem etz bez zapłonu i chciałem po kosztach zreanimowac ale widzę że nieda rady zamontowalem ten zestaw na krótko i pali od strzała tylko potrzebuje informację gdzie ewentualnie byście radzili wpiać te kabelki zaznaczone na czerwono na schemacie w oryginalną instalację |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 170 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5315 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-12-17, 21:47
|
|
|
Akumulator / światła 14V podłączasz do aku przez puszkę bezpieczników, masa do masy motocykla a 12V po stacyjce to możesz podłączyć pod czerwono-czarny który szedł do starej cewki WN. Przekaźnik który jest na schemacie służy do gaszenia motocykla. Jak nie dajesz sobie z czymś takim rady manualnie, to zaprowadzi do kogoś kto ogarnia prądy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czesław
Motocykl: etz 250
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2019 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-12-17, 22:10
|
|
|
No właśnie tak chciałem zrobić a co zrobić z tym czarnym z regulatora w który kabel wpiać te 12 po stacyjce.rozumiem że ten kabel po cewce czar-czer wpiać w ten przekaznik |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-12-18, 07:28
|
|
|
Czarny +12 po stacyjce z regulatora tak samo jak +12 po stacyjce z przekaźnika w plus na stare cewce zapłonowej. To jest plus który pojawia się po przekręceniu stacyjki. Osobiście nie mam ETZ więc nie wiem, który to będzie kolor, ale zawsze możesz sprawdzić miernikiem, żarówką itd. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
czesław
Motocykl: etz 250
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2019 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-12-28, 18:21
|
|
|
Dzięki koledzy wszystko działa jak trzeba tylko niewiem gdzie wpiać kabel od kontrolki ładowania aby hasła po odpaleniu tak jak w oryginale |
|
|
|
|
Michallres
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 565 Skąd: Złoczew [ESI]
|
Wysłany: 2019-12-28, 21:46
|
|
|
czesław napisał/a: | Dzięki koledzy wszystko działa jak trzeba tylko niewiem gdzie wpiać kabel od kontrolki ładowania aby hasła po odpaleniu tak jak w oryginale |
Z tego co wiem to się nie da w tego typu zapłonach podłączyć tej kontrolki żeby działało jak ori... |
_________________ Moje maszyny: http://bikepics.com/members/michallres/
Moje filmiki na youtube: https://www.youtube.com/c...OWNrdPXS8og1W1Q |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 170 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5315 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-12-28, 23:33
|
|
|
Michallres, Da się. Trzeba zastosować dodatkowy przekaźnik. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
PJoter
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 32 Dołączył: 19 Cze 2020 Posty: 5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2020-06-25, 21:11
|
|
|
A co polecacie zamiast CDi bo mam etz 125 w którym kompletnie nie ma nic z elektryki i zastanawiam się czy szukać oryginalnego zapłonu gdzieś czy założyć to CDI bo mam dylemat po przeczytaniu tego tematu. Dlaczego CDI takie straszne? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 170 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5315 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-25, 22:37
|
|
|
Bo w ETZ nie ma poprostu sensu. Alternator daje nam 180W i niczego nie trzeba przerabiać.
Tak wiem, że przychodzą gotowe komplety plug&play ale trzeba się nagimnastykować z kontrolką ładowania, podłączeniem do instalacji itd. Sprawny alternator w połączeniu ze zregenerowanym wirnikiem u Marcina W. + elektroniczny regulator i elektroniczny zapłon bezstykowy od siaj i masz niezniszczalny zestaw. Jak dobrze poszukasz, to dostaniesz stojan i wirnik w dobrej cenie. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 233 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-06-27, 11:09
|
|
|
Wirnik ważne żeby był oryginał, jak będzie miał uszkodzone pierścienie ślizgowe to Marcin W to naprawi |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 477 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2020-06-28, 13:23
|
|
|
Gdybym miał wybór,czy kupować alternator i wirnik czy zestaw CdI ,to bez mrugnięcia okiem wybrał bym Cdi,bo:
-Konstrukcja prosta i niezawodna(W japońcach od 40 lat do dziś)
-W razie awarii,elementy składowe kosztują bardzo niewiele(moduł 20 zeta,cewka WN 20 zeta, Cewki alternatora 40 zeta,)
-Żadnych elementów ciernych(zużywających się).
-Dzięki konstrukcji magneta/impulsatora możliwość stosowania zmiennego wyprzedzenia zapłonu.
-Nie wymaga akumulatora do działania(Cdi AC)
Wady Cdi:
-Koszt zakupu gotowego zestawu(300-400 pln z przeróbką magneta i wykonaniem/przeróbką podstawy cewek)
-w przypadku Cdi budowanych na bazie elementów ze skutera 50ccm,moc cewek nie wystarcza na nic poza standardowym oświetleniem. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 170 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5315 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-28, 14:19
|
|
|
elektryk111, Zgadza się. Ale przy standardowym alternatorze od MZ i Jankowy zapłonie też małe prawdopodobieństwo awarii a platynki i całą reszta dużo nie ważą czy też nawet zapasowy układ zapłonowy elektronik. Mi kiedyś na A1 podziękował typ A za współpracę w drodze na zlot. Całe szczęście miałem platynki i szybka zmiana pozwoliła jechsc dalej. A w CDI nie wiele zrobisz. Już wcześniej nadmieniliśmy z Wojtkiem przypadek z BIAŁEJ jak doszło do zmiany z CDI na prądnicę w małym tropiku gościa zza granicy |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2020-06-28, 16:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1054 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2020-06-28, 14:38
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | gosbia zza granicy |
Gustava z Danii dokładnie rzecz ujmując. Padło mu legendarne Wape. A dostał prądnicę 6V z całym osprzętem z TS 250 Zabro. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 170 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5315 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-28, 16:18
|
|
|
Tak było. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2020-06-28, 18:28
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Gdybym miał wybór,czy kupować alternator i wirnik czy zestaw CdI ,to bez mrugnięcia okiem wybrał bym Cdi,bo:
-Konstrukcja prosta i niezawodna(W japońcach od 40 lat do dziś) |
To czy niezawodna to kwestia dyskusyjna - w japoncach impulsatory potrafią sie upalać czasami po 20kkm nie wspomnę o regulatorach napięcia. Moim skromnym zdaniem alternator w etz to o wiele bardziej bezawaryjne rozwiązanie. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 170 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5315 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-28, 18:59
|
|
|
Dodek, Po prostu po zregenerowaniu wirnika u Marcina ten układ jest nieroz*ebywalny. Ale jak ktoś robi 1000km rocznie to faktycznie CDI będzie dobrym i tańszym rozwiązaniem. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1922 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2020-06-28, 20:55
|
|
|
Alternator to najlepsze rozwiązanie wg mnie.
CDI ma ciężkie koło magnesowe i aż dzwoni podczas wolnych obrotów.
Oczywiście CDI wygrywa z pradnica.
Faktycznie regulatory w współczesnych moto padają dlatego że działają inaczej niż CDI, zawierają nadmiar mocy do masy stąd ich awarie. |
_________________
|
|
|
|
|
|