» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2020-03-25, 19:58
ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika
Autor Wiadomość
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-11, 20:20   Nie mogę uruchomić silnika Tropki

Witam klubowiczów.... Zaraz sezon a u mnie Tropka zamilkła po małych wstępnych jazdach. Zrobiłem z 70 km, jakoś jechała, ale dużo paliła i świecę zalewała. Aż zamilkła całkiem- dobrze że w garażu. Zimą założony zapłon CDI oraz nowa instalacja elektryczna. Gaźnik po regeneracji w firmie: http://zabytkowe-motocykle.eu/. Po uciszeniu Tropki sprawdziłem całą instalację paliwową, również profilaktycznie gaźnik- wyglądało że wszystko ok. Po konsultacji ze z sprzedawcą CDI, poprawiłem zapłon ( przy okazji- jak najlepiej sprawdzić opuszczenie tłoka o 3 mm przed GMP?). Dalej nic- iskra niby jest, podlewałem paliwo pod świece i PLAK do ssania powietrza- bez rezultatu. Ktoś mi podpowiedział że może zimeringi padły- możliwe? Może coś poradzicie?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-03-11, 21:04   

Uszczelniacz że mogły paść ale jeśli były nowe to raczej wątpię. Jeśli jest paliwo i jest iskra to czego może nie być? Sprężania. Może coś tam się stało?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-11, 21:37   

Hmmmm.... Sprężanie.... Jakieś jest , nie mierzyłem. Przy próbie mierzenia tych 3mm przed GMP wpadł mi "miernik" pod głowicę. Musiałem ją zdjąć. Poza tym że denko i komora była czarna- reszta, czyli gładź cylindrowa ok, żadnego progu. podczas kręcenia wałem czy to starterem czy zapłonem, też czuje się sprężanie...
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-11, 21:40   

aha- co do uszczelniaczy. Nie były nowe, nic przy silniku oprócz tego co pisałem (zapłon, gaźnik) nie robiłem. A motocykl kupiłem jesienią..... To nie wiem w jakim stanie były.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-03-11, 21:44   

Można by jeszcze podmienić świecę i kapturek.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-11, 21:58   

Świece zmieniałem na nowe, kapturek nowy z CDI.... Przy próbie iskra na świecy widoczna. :cry:
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2020-03-11, 22:03   

Miałem to samo, iskra była, zapłon ustawiony poprawnie, na pych zapalał, ciepły odpalał za pierwszym kopem a zimny za cholerę nie odpalił. Szczerze powiem, że wszystko co tylko było do sprawdzenia sprawdzałem, zawracałem głowę kolegom na foum i wszystko bez efektu. Mechanik ze mnie żaden więc nie będę się wymądrzał ale może to być problem z elektryką. U mnie wymieniłem cewkę zapłonową i pomogło. Ale warto też obejrzeć jak "działają" bezpieczniki.
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-11, 22:12   

Ze mnie też żaden mechanik, a szczególnie elektryk... Gość od CDI powiedział mi jak można sprawdzić poszczególne elementy CDI... Muszę kogoś poszukać co się zna na tych elektrycznych niuansach i niech sprawdzi.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-03-12, 06:36   

Nie musisz sprawdzać wszystkich elementów instalacji.
Wykręć tylko kapturek i sprawdź z jakiej odległości przeskakuje iskra z końcówki kabla do głowicy.Jeśli bez problemu przeskakuje przez 0,5 cm to zapłon jest OK.
Sprężanie trzeba wtedy sprawdzić czy jest co najmniej 6 Atm.(poniżej może niechcieć odpalać)
Może olej ciągnąć przez simering sprzęgła.(wtedy będzie strasznie kopcić)
Na próbę zmniejszył bym przerwę na świecy do minimum(pół mniejsza niż normalnie)
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-03-12, 10:01   

No myślałem, że uszczelniacze są nowe. W takim razie możliwe, że nie zaciąga paliwa i zalewa się olejem. Druga kwestia to że ściągałeś głowicę. Dobrze ją dokręciłeś na krzyż? Uszczelka w porządku? Jeśli są przedmuchy to nie odpali maszyny.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-13, 18:22   

No tak... Jutro pojadę do garażu z gościem co zakładał mi nową inst elektr i zapłon- sprawdzi mi parametry poszczególnych elementów, sprawdzimy również tą iskrę z 5mm.... Może też ciśnienie. Głowicę zdejmowałem już po braku uruchomienia- założona jest prawidłowo, nowa uszczelka, stopniowo na krzyż dokręcana kluczem dynamometrycznym na 5 kGm. Jak nic nie znajdziemy- to nie wiem, chyba silnik do remontu... Polecacie kogoś w pobliżu Gdańska? Ten gość z Redy coś na forum kiepskie ma opinie- naprawdę tak źle z nim?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-03-13, 18:30   

Oddaj mu silnik to się przekonasz :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ivan900 
Zlotowicz

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 125
Skąd: Połchowo
Wysłany: 2020-03-13, 18:32   

Tylko weź kredyt.Bo nie dość że spartaczy robotę to koszta z kosmosu.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-03-13, 19:02   

ivan900 napisał/a:
Tylko weź kredyt.Bo nie dość że spartaczy robotę to koszta z kosmosu.

:piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-14, 12:27   

Hmmm... No i uruchomiliśmy ten silnik. Najpierw posprawdzane i pomierzone były wszystkie elementy CDI przy wydatnej pomocy sprzedawcy tego urządzenia- wszystko ok. No i jakoś uruchomił się ... Ale wcale to nie było pocieszające . Bardzo kopcił z wydechu i chlapał olejem czarnym z wylotu tłumika jak i były wycieki czarnego oleju na złączu kolanka z cylindrem ( widocznie nie całkiem było tam szczelnie). No i po chwili zaczął przerywać. Po wykręceniu świecy kiepski widok- zaolejona na czarno. Przy okazji sprawdziliśmy kompresję w cylindrze- ponad 6 Atm. Czyli CHYBA simeringi :cry: .... Czyli chyba jakiś remont silnika.... :cry: Zatem ponawiam prośbę o namiary na kogoś kto by fajnie i w rozsądnej cenie to ogarnął w okolicach Trójmiasta.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-03-14, 13:21   

Sprawdzić jeszcze raz gaźnik i wyjechać w drogę. To że kopci w tej chwili absolutnie nic nie znaczy. Jakiego oleju użyłeś do mieszanki i w jakich proporcjach?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-03-14, 13:31   

Dokładnie jak przedmówca... przegoń maszynę po obrotach dobre kilka kilometrów aż oczyści świecę. Pyrkanie i kichanie na jałowych wykańcza większość świec zapłonowych.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-03-14, 14:34   

Zajął bym się tym silnikiem ale obecnie jestem zawalony robotą przy emzetkach a do tego mam przeprowadzkę na głowie i do tego remont mieszkania.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-14, 15:36   

Olej użyłem Mixol S w stosunku 1:50 . Jak będzie trochę pogody to spróbuję go "przegonić". Cóż mam do stracenia,. Może w międzyczasie znajdzie się jakiś majster który zajął by sie ewentualnie tym silnikiem. Na razie w Gdańsku zima chce wrócić :smile: :smile:
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 07:42   

Przed następnym odpaleniem porządnie naładuj akumulator.
Nie odpalaj po to aby "przygazować" tylko aby się przejechać czyli sprawdzić na rozgrzanym silniku, po odpaleniu każda kopci i wyrzuca czarny olej przez wydech.
Co za zapłan CDI, od kogo kupiłeś? Odnajdź schemat dołączony do zapłonu.

Moim zdaniem to wpierw potrzebne jest sprawdzenie, regulacja i ustawienie praktycznie wszystkiego czyli: poprawność instalacji modułu,stan akumulatora, ustawienie punktu zapłonu, gaźnik wszystkie elementy łącznie z kranikiem.

I najważniejsze:
Gdzie dokładnie stoi moto? Jestem z Wielkiego Kacka to może gdzieś niedaleko - przejdź na priv lub zadzwoń. Może nie uzdrowię ale w chwili wolnej spróbuję pomóc :???:
Mieszanka paliwowa 1:33 , Miksol na dotarcie może być, ale moje najlepiej chodzą na LUX10 ( taki jak się wtedy lało ) lub Orlen poziomeczka semisyntetyk.

ES 250/2 to bardzo wdzięczny i trwały motocykl, nie kombinuj za dużo, poczekaj, pomożemy. :okok: moje wszystkie robię sam i obie pozostałe jeżdżą doskonale.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14