Przesunięty przez: motomaciey 2020-03-25, 19:58 |
ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika |
Autor |
Wiadomość |
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 20:20
|
|
|
Co było przyczyną- nie wiem . Może to że nową świecę założyłem... Dobrze że odpala. A czy to spuszczenie oleju nie zaszkodzi skrzyni biegów? |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 20:38
|
|
|
Odpowiedź dla Miciusia...
CDI kupione z Lipna- chyba gość ok, zaangażował się w szukanie przyczyny- nawet zaproponował przysłanie drugiego zestawu. Ale pomiary okazały ze wszystkie elementy są ok.Zapłon wyregulowany- trochę go poprawiłem bo był za wczesny.Gażnik jest po regeneracji ustawiony w/g danych fabrycznych- na wszelki wypadek rozebrałem go i przedmuchałem dysze, sprawdziłem poziom paliwa (27 i 34 mm) jest ok.Przewody ( z filterkiem) drożne. Jak miałem zdjętą głowice- progów w cylindrze nie ma.. Stoi w garażu blaszanym w Cedrach- trochę daleko z Kacka. Mieszankę robiłem na Mixolu 1:50. Chyba wszystko. |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 20:43
|
|
|
Kolega mi podpowiedział, że pod skrzynią korbową powinie być spust ewentualnego oleju w skrzyni korbowej, pod tłokiem. Nie sprawdzałem- ale sprawdzę i jeśli będzie spróbuję i tego. |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 20:49
|
|
|
Chociaż na rysunku w instrukcji napraw widzę tylko spust z komory sprzęgła i komory skrzyni biegów. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2020-03-15, 21:11
|
|
|
p508tropic napisał/a: | Kolega mi podpowiedział, że pod skrzynią korbową powinie być spust ewentualnego oleju w skrzyni korbowej, pod tłokiem. |
Ten kolega to chyba pomylił to cudo z polskim S32 lub coś złapał na dworze...
Ja nigdy nie jeżdżę bez oleju w skrzyni... przegoń maszynę porządnie po obrotach, najlepiej dłuższy dystans aż wypali wszystko z tłumika. Na ciepłym nie powinna wtedy dymić na jałowych i średnich obrotach. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 22:32
|
|
|
Ten silnik chodzi na mieszance 1:33. Jest najcichszy i dobrze się zbiera. Po rozgrzaniu nie kopci na żadnym oleju wymienionym w tym temacie. Jaką świecę włożyłeś? |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 22:51
|
|
|
Świece mam wszystkie- Isolator, Iskra, i NGK |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-03-15, 23:14
|
|
|
Nie chodzi o nazwę świecy, a o jej parametry pracy, ciepłotę które można sprawdzić po oznaczeniu na świecy. Kolega w ten sposób chce sprawdzić czy twoja świeca ma szansę się oczyścić podczas pracy silnika. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-15, 23:37
|
|
|
NGK - B8HS, Iskra F100, Isolator- ZM 14-260 |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-16, 08:02
|
|
|
Ale wcześniej naładuj porządnie akumulator i zalej mieszanką 1:33.
W przypadku braku ładowania lub słabego ładowania przejedziesz kilkanaście lub tylko kilkadziesiąt km ( np. 70). Masz zapłon elektroniczny czy wymieniony regulator napięcia?
Poziom paliwa w gaźniku ok. ale czy iglica przepustnicy na odpowiednim rowku, gumka tłoczka ssania nie wypadła ( nie chodzi na wiecznym ssaniu ), zawór iglicowy pływaka domyka, pływak szczelny?
Poczekaj aż się trochę ociepli - "odwinąć manetkę" do wypalenia oznacza po rozgrzaniu silnika co najmniej 10km dynamicznej jazdy.
Świece masz przygotowane o dobrych parametrach. |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-18, 16:38
|
|
|
Witam kolegów... Dzięki bardzo wszystkim którzy pochylili się nade mną i moją Tropką udzielając bezcennych rad. Generalnie sprowadzały się do tego że należy motocykl porządnie "przegonić" na wysokich obrotach wcześniej ustawiając wszelkie regulacje"na zicher". Tak też dzisiaj zrobiłem- zapłon, gaźnik ustawione... Świeca nowa, akumulator naładowany... No i odpalił bez problemów- z tym że pluł tym olejem czarnym... Więc żadnej przygazówki, żadnego grzania tylko na siodełko i w drogę- pogoda jak znalazł. I przez cały czas na wysokich obrotach (bardzo ładnie ciągnie na wysokich obrotach) ok 50 km. Ani razu nie zakrztusił się, po drodze zapalał "od strzała". Po powrocie nie sprawdzałem wyglądu świecy- w domu czekały świeżo ugotowane pierogi, zatem zrozumiałe. Sprawdzę jak będę następnym razem w garażu. Szkoda tylko że ze zlotami może być krucho, poodmawiane ... Zatem jeszcze raz dzięki |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-03-18, 17:15
|
|
|
p508tropic, Po ilu km przestała dymić ? Sprawdź kolor świecy i poziom oleju w skrzyni. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-18, 19:54
|
|
|
Z dymieniem nie wiem, nie oglądałem sie... ale po ok 10 juz nie kopciła i nie wyrzucała z wydechu oleju.. Świecę i olej sprawdzę przy następnej wizycie w garażu |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2020-03-18, 20:06
|
|
|
p508tropic napisał/a: | Więc żadnej przygazówki, żadnego grzania tylko na siodełko i w drogę- pogoda jak znalazł. I przez cały czas na wysokich obrotach (bardzo ładnie ciągnie na wysokich obrotach) ok 50 km. Ani razu nie zakrztusił się, po drodze zapalał "od strzała". |
Dzięki temu że usłuchałeś, możesz przynajmniej na razie wykluczyć układ paliwowy... lecz nie potrzebnie dałeś nową świecę. Nową wkręca się w już "jeżdżący" silnik, częsty problem po remontach gdy "nowy" silnik nie chce odpalić na nowej świecy... NGK strasznie tego nie lubi. Jak już przegoniłeś to szkoda że pierogi wygrały... świecę trzeba wykręcać od razu po zatrzymaniu bez pyrkania, choć jeśli regulacja ok to powinna być już sucha i brązowawa. Zrób kolejną rundę i zmierz sprężanie na ciepło |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-18, 21:09
|
|
|
Tu akurat wstawiłem świecę Iskra F100 |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-18, 21:12
|
|
|
Nie pyrkałem właściwie- przyjechałem, wstawiłem motocykl do garażu i koniec. Kompresji nie sprawdzałem, ale jak miałem zdjętą głowice - to cylinder bez żadnych progów. Zależy od pierścieni. |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-18, 21:57
|
|
|
Na spokojnie wykręć świecę by zobaczyć kolor, jak jasnobrązowa lub kakao to nic nie rób, a jak zakopcona lub biała to zmień ustawienie rowka iglicy przepustnicy - wszystko jest na forum. Ale z tego co piszesz to winno być dobrze. I dokręć nakrętki i śruby kolanko-cylinder i kolanko-tłumik. Mieszanka 1:33 i jeździć! |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-03-20, 20:19 ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika
|
|
|
Dzisiaj dotarłem do garażu i od razu zgodnie z planem- świeca... Rozczarowanie: ani nie brązowa, ani nie jasnobrązowa- czarna jak diabeł. Tyle że nie zaolejona. A przecież 2 dni temu prawie 60 km zrobiła w ładnym stylu. Czyste świece miałem przygotowane, to wymieniłem. Ale zajrzałem do zbiornika- a tam brakuje połowy zbiornika paliwa. Trochę dużo jak na 60 km. Fakt że zapomniałem na koniec zamknąć kranik, syn dopiero po paru godzinach zamknął. A żadnej wielkiej plamy w okolicach gaźnika nie było, chyba że wyparowałaby- możliwe? Zatem zmiana ustawienia iglicy- była na 3 rowku od góry, przestawiłem na 2 od góry. Odpalił dobrze, jazda gorzej- jakoś tak brak mocy, przyspieszenia. W końcu po 3 km na luzie zgasł. Świeca zalana, wymiana na suchą. Od razu zmiana iglicy na 3 rowek. Jazda nawet fajna, ale na luzie znowu kiepsko, aż zgasł. Świeca do wymiany, iglicę zostawiłem. I tak co parę kilometrów aż do powrotu do domu. No i jeszcze jedno- po gaźnikiem pełno oleju czystego... tak jakby z gumowego korka od wlewu do karteru. Też kłopot. Zatem co mi koledzy z większym doświadczeniem w walce z takimi problemami poradzą |
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2020-03-25, 20:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|