» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2020-03-25, 19:58
ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna

Wysłany: 2020-03-20, 23:45   

Jeśli wyrzuca Ci olej że skrzyni biegów do góry na silnik to oznacza, że masz nieszczelność skrzy i korbowej i ciśnienie spod tłoka leci do skrzy i biegów i wyrzuca olej. Nie wlałeś czasem za dużo tego oleju do silnika? Też się tak objawia za duży stan.
Nieszczelność skrzyni korbowej może być w 2 miejscach albo między karterami albo na uszczelniaczach wału.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-21, 10:32   

Możliwe że z początku było trochę za dużo oleju. Przed otwarciem osłony sprzęgła (wymiana sprężyny startera) spuściłem tylko olej ze przedziału sprzęgła, nie z przedziału skrzyni biegów. Później wlałem przepisowe 750 ml . Stąd mogło być więcej. Ale już wcześnie otworzyłem otwór kontrolny stanu oleju i zleciało mi ok 100 ml. Ale to zrobiłem przed poprzednią, taką optymistyczną jazdą. I wtedy i teraz jednak olej wyrzucało.
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-21, 15:59   

No ale dlaczego pali jakby miał V8? Jaki masz typ gaźnika ( winien być oznaczony jako 28n1-3 )? A czy układ zasilania powietrzem jest drożny? Olej pozostanie także z mieszanki jaka wyleje się z gaźnika, benzyna odparuje, olej będzie pozostawał w miejscu gdzie opisałeś. Poziom oleju w skrzyni biegów został już opanowany, ja bym wyczyścił silnik w tym miejscu i włożył w to miejsce czysty kawałek szmatki grubo poskładany. Olej ze skrzyni biegów różni się w zapachu i wyglądzie od przekładniowego.
A jeżeli wszystko szczelne, drożne, poskręcane i ustawione prawidłowo to przychylam się do najfajniejszej roboty czyli coś ze szczelnością samego silnika.
Moja pali 3,8 do 5 l /100km też z silnikiem 19kM, nie mam żadnych przeróbek ani w układzie zasilania, ani w prądach.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-03-21, 16:02   

Sprawdź w jakim stanie masz gumkę od tłoczka ssanie i czy dobrze dociska, luz na lince ok 2mm. Warunkowo na kilka km możesz zostawić np, ok 400ml oleju w skrzyni i jazda jak poprzednio czyli ogień z rury :mrgreen:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-21, 20:52   

Gumka od tłoczka ssania jest ok, sprawdzałem, a poza tym gdy silnik normalnie na luzie chodzi to po włączeniu ssania gaśnie. Gaźnik mam po regeneracji w zabytkowe-motocykle, wygląda ok... Jest to chyba gaźnik prawidłowy do ES 250/2 czyli 28N1-1. Tak jest też opisany w serwisówce, wyjście linki gazu ma na dekielku górnym nie na środku tylko przesunięte w stronę tyłu.
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2020-05-26, 10:54   

28N1-1 - montowane w wersjach 17 konnych.
28N1-3 - montowane w wersjach 19 konnych.

Jaką masz wersję silnika 17 czy 19 koni?
W danej wersji masz wszystko (głowica, cylinder, króciec) z konkretnej wersji ?
 
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2020-07-09, 05:29   

Dzień dobry,
nie chce zakładać nowego tematu a mam podobny problem. Jest sobie jaskółka, odpala(ła) od strzału. Nowy nabytek wiec dużo nie pojezdzilem. Przy drugiej jeździe, od początku trochę się dławiła, prychała, ale jechała w miarę żwawo. Niestety po przejechaniu ok 5km, zaczęła wyraźnie tracić moc (Vmax=30km/h), kichać, aż w końcu zgasła na światłach i nie dała się odpalić. Po wykręceniu świeca czarna, okopcona. Co ciekawe wkręcony był jakiś wynalazek Bosch FLR8LDCU (!?). Dziś zmienię świece, ale jako urodzony pesymista nie wróżę sukcesu. W drugiej kolejności sprawdzę cewkę i przewód. Co jeszcze mogę zweryfikować? Zakładam, ze gaźnik jest jako tako wyregulowany skoro na zimno do tej pory paliła od strzału i jakaś tam odległość przejechalem.
Dziękuje, pozdrawiam.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-09, 12:43   

No właśnie czeka Cię jego regulacja bo mieszanka jest za bogata lub ktoś nalał za dużo oleju do paliwa. Ostatnia rzecz jaką na dzień dobry można obstawiać to nieszczelny simmering. A lista jest jeszcze dłuższa, choć tyle na dzień dobry powinno wystarczyć
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2020-07-09, 13:26   

OK, dzięki za wskazówkę. Ta świeca, która była wkrecona miała długi gwint, B8HS ma krótki. Rozumiem, ze tak powinno być? Czy problemem może być zastosowany olej? Niestety nie miałem innej możliwości i wlałem Lux10 w proporcji 1:40.

EDIT: odpaliła na nowej świecy. Mega kopci na biało na jałowych, na zimnym. Nie reaguje na ssanie tj. pracuje tak samo niezależnie od położenia dźwigni.

EDIT2: Jazda próbna 2x3km z przerwa ok 5min pomiędzy. Wrażenia: dużo żwawiej niż przed „awaria”, ale nadal lekko się poddławia. Nowa świeca po wykręceniu „na gorąco” osmolona. Na razie gaźnika nie ruszam bo boje się, ze zepsuje jeszcze bardziej. Myśle, ze może to być trochę wina paliwa tj zbyt dużej ilości marnego oleju. Wyjezdze to, zaleje idealnie odmierzoną z jakimś lepszym olejem niż lux10 i zobaczę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14