» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ES 250/2 montaż pokrywy sprzęgła-> osadzenie oprawy sprzę
Autor Wiadomość
sami 

Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-18, 23:40   ES 250/2 montaż pokrywy sprzęgła-> osadzenie oprawy sprzę

Cześć.
Załączam foto. Składam silnik po remoncie i podczas zakładania lewej pokrywy silnika zauważyłem, że kołnierz oprawy łożyska 6302 nie wchodzi do końca w swoje gniazdo w pokrywie. Zapewne łożysko oparło się o tuleję dystansową i dalej nie pójdzie. Nie jestem pewien czy to może tak być, proszę o opinię.

pozdr.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-18, 23:50   

Załóż blachę regulacyjną i zobacz czy odpowiednio przylega do pokrywy i czy siedzi zazębiona w oprawie. Ogólnie jest ona wyłupana, przydało by się napawać, stoczyć i naciąć na nowo.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2020-04-19, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sami 

Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-19, 13:19   

Nie rozumiem części zdania "Załóż blachę regulacyjną i zobacz czy odpowiedź..." . Czy możesz przeredagować wypowiedź?

Wydaje mi się, że takie uszkodzenie oprawy nie ma żadnego wpływu, więc nie naprawiałem tego.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-19, 14:52   

Przepraszam, klawiatura sama podpowiada :klnie: już zmieniłem.
A co do uszkodzenia oprawy to ma spore znaczenie. Będzie Ci sie rozregulowywało sprzęgło w trakcie jazdy. Lepiej to naprawić albo naciąć w innym miejscu odpowiednie rowki. Na moje obsada siedzi odpowiednio patrząc na wysokość osadzenia i podpórki blachy regulacyjnej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
sami 

Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-19, 20:22   

Jeśli dobrze rozumiem takie osadzenie oprawy jest poprawne, tj. nie ma założenia konstrukcyjnego, że kołnierz oprawy ma wejść do oporu w gniazdo pokrywy (to własnie wzbudziło moją wątpliwość).

Blacha regulacyjna przylega do pokrywy, jak na foto.

Co do wyłupanej oprawki to wydaję mi się, że gdyby było wyłupane z drugiej strony gniazda wtedy mogłoby to mieć jakiś wpływ. Natomiast uszkodzenie jest od strony, która nie przenosi obciążeń, jak na filmiku
https://drive.google.com/file/d/1hEeG6vrU7Oxn3C0rJxJaWsxjaiJInUza/view?usp=sharing

Z tego co wiem blacha regulacyjna ma za zadanie trzymać oprawkę w określonej pozycji. Możliwość rozregulowania sprzęgła jest możliwa jeśli przesunie się blacha regulacyjna, a sytuacja w której może do tego dojść to wciskanie sprzęgła, gdyby jeśli 3 śruby dekielka były za słabo dokręcone. Wydaje mi się, że nie ma innych możliwości rozregulowania sprzęgła. Jeśli się mylę proszę mnie naprostować.

Druga sprawa, że struktura materiału oprawy wygląda dziwnie, coś jakby żeliwo, nie wiem czy da się to tak łatwo napawać.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-19, 21:36   

Wprawny spawacz sobie z tym poradzi.
Tam gdzie masz odłupane to blacha regulacyjna nie ma podparcia i druga strona może się bardzo szybko wyrobić. Ale zrobisz jak uważasz. Nie namawiam ale proponuję zregenerować ten element.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2020-04-19, 22:20   

Ja miałem w tulei wyłupane obydwa gniazda i wyciąłem flexem 2 nowe wycięcia i wszystko hula bez problemu, jak jest miejsce na tulei to można śmiało wycinać. Co do zdystansowania tulei to właśnie ona swoim kołnierzem nie powinna w żadnym wypadku dociskać pokrywy bocznej ponieważ w przeciwnym razie może doprowadzić do nieprawidłowego dociśniecia stożka sprzęgła, opór będzie na pokrywie, a nie na stożku. Nie szło by wtedy nawet obrócić tuleją sprzęgła. A co do obracania się samoczynnie blachy regulacyjnej to jak się dobrze dociśnie dekielkiem i przykręci trzy śruby to nie ma opcji żeby samo się to luzowało po naciskaniu sprzęgła. Jeśli tak się dzieje u Ciebie to pomiędzy deklem a blachą regulacyjną musi jeszcze coś być np zbyt mocno wysunięta tuleja wysprzęglająca (ta wyszczerbiona) a z kolei powodem tego może być podłożona jakaś podkładka pod łożyskiem tej tulei ale żeby to sprawdzić trzeba odkręcić nakrętke na wale i wyciągnąć tuleje tylko trzeba uważać żeby nie spadło sprzęgło ze stożka ale jak było prawidłowo założone to bez ściągacza nie ma opcji. Może mechanik podłożył tam grubą podkładkę żeby lepiej dociągnąć sprzęgło czego skutkiem było nadmierne wysunięcie tulei, a dalej brak możliwości prawidłowego dociśnięcia blachy regulacyjnej. Do przypomnienia prawidłowej regulacji, najpierw wkrecamy regulacje przy manetce na maxa, potem blacha regulacyjna na max przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, dobrze dokręcamy blache dekielkiem i trzema śrubami i na końcu ostatecznie regulujemy przy manetce. Dawno temu to składałem w mojej etz 251 i mogę wszystkiego nie pamiętać i nie jestem pewny czy tak samo jest też w ES, jak się myle to mnie poprawcie. :piwo:
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2020-04-20, 10:00   

Czy bylibyście w stanie pomierzyć tulejkę dystansową pod łożyskiem ?
Pilny temat dla mnie.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-04-20, 11:54   

crazymario napisał/a:
Czy bylibyście w stanie pomierzyć tulejkę dystansową pod łożyskiem ?


Jej wymiar powinien mieścić się w zakresie 12-13mm wysokości lecz nie ma pewności czy u Ciebie będzie pasować gdyż na wszystko jak zwykle ma wpływ głębokość na której masz to całe sprzęgło osadzone. Lepiej wyciągnij oprawę i wszystko pomierz głębokościomierzem np. w suwmiarce. Mierzysz odległości od początku kołnierza stożka i końcówki wału. Sama oprawa łożyska ma wytoczony pierścień po zewnątrz, który uniemożliwia opadniecie jej za nisko... z drugiej strony gdyby tak było to "Twój problem" byłby znacznie bardziej skomplikowany...

sami napisał/a:
Z tego co wiem blacha regulacyjna ma za zadanie trzymać oprawkę w określonej pozycji. Możliwość rozregulowania sprzęgła jest możliwa jeśli przesunie się blacha regulacyjna, a sytuacja w której może do tego dojść to wciskanie sprzęgła, gdyby jeśli 3 śruby dekielka były za słabo dokręcone. Wydaje mi się, że nie ma innych możliwości rozregulowania sprzęgła. Jeśli się mylę proszę mnie naprostować.


Dokładnie tak jest.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2020-04-21, 19:53   

Zapytałem o nią, gdyż jednym z silników po prostu jej nie miałem, poprzedni złożony ją miał, ale nie wpadłem żeby pomierzyć, gdyż nie wiedziałem, że w kolejnym jej nie będzie.
Szkoda mi go teraz rozbierać.
Na necie znalazłem w kilku miejscach, że fabryczne mają równe 12mm.
Trzeba faktycznie pomierzyć i zobaczyć jaka powinna być.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13