» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2020-04-21, 14:36
Mz etz 251 1991 rok problem z napięciem
Autor Wiadomość
Arturo1610 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 0
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2020-04-20, 19:43   Mz etz 251 1991 rok problem z napięciem

Witam. Mam etz 251e z 1991 roku i jest taki problem ze chciałem sprawdzic jakie jest ładowanie bo aku padł i kupiłem nowy ale gdy mierze napięcie aku na zgaszonym silniku to normalnie miernik wskazuje 12 i cos a gdy odpale mztke i mierze napiecie na aku to tak jakby go wgl nie ma bo miernik pokazuj wartosć 0.3 albo 0.9 albo podobne wartości a przeciez powinno byc około 14 skoro moto pracuje. Lampka od ładowania noramlnie gaśnie po odpaleniu swiatła świecą ogolnie raczej wszystko jest ok. Tylko dlaczego takie to napięcie ? czy to regulator czy co ? bo nie mam pojecia. akumulator noweczka teraz ale na starym bylo dokladnie tak samo. Gdy tylko zgasze moto to napicie znow 12 i cos a gdy odpale odrazu takie male wartości:/ Czy ktoś mi podpowie o co tu chodzi ?
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-20, 20:46   

Użyj innego miernika - praca silnika może zakłócać pomiar . Gdyby tak spadało napięcie, żarówki nawet by się nie żarzyły . Włącz światła na wolnych obrotach (w ciemnym garażu lub w nocy), dodaj gazu - powinny jaśniej świecić, czyli jest jakieś ładowanie, a jakie trzeba zmierzyć innym miernikiem :smile: . Gdyby coś było namieszane w instalacji np. zamieniona biegunowość wybijało by bezpieczniki, nie odpaliłbyś. Poczekaj na opinie fachowców - elektryków (są tacy na Forum).
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
Ostatnio zmieniony przez romanETZ 2020-04-20, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Arturo1610 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 0
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2020-04-20, 20:50   

to musze od kogoś pożyczyć miernik ;p no swiatła własnie swieca bez problemu i wszystko działa tak jak nalezy i ładowanie musi byc bo kontrolka gaśnie odrazu po zapaleniu i swiatła tez swiecą mocniej na wiekszych obrotach. czyli to wszystko to moze być wina tylko zakłocenia miernika?
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-20, 21:04   

Możesz spróbować oddalić miernik od motocykla w czasie pomiaru (dłuższe przewody) czasem pomaga, niektóre mierniki ,,głupieją" jak pracuje alternator.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-20, 21:05   

Albo odsuń miernik od motocykla na minimum 2 metry weź jakiś przedłużacz albo coś. Zwykle multimetry nie są ekranowane i są podatne nawet na minimalne zakłócenia z instalacji WN.
Poza tym jak działa - nie wpychaj łap, stara zasada.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-04-20, 21:26   

Miernik może głupieć przy platynkowym zapłonie,ale jeszcze bardziej gdy jest jakiś problem z diodą w prostowniku.Wtedy momentami mogą powstawać duże skoki napięcia których tani miernik nie"trawi".
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-20, 21:46   

elektryk111 dobrze pisze :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-20, 21:59   

Może zacznijmy od tego jaki to miernik ? Jak współczesny cyfrowy to raczej nic nie powinno go zakłócać.
Przełącz miernik na napięcie zmienne (AC) i sprawdź co pokazuje miernik.
Jak coś pokaże to problem z prostownikiem.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-20, 22:01   

EndriuBis, Będzie pokazywał na AC.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 286
Skąd: FZA
Wysłany: 2020-04-21, 01:45   

Dobra, ja nie jestem jakimś super ekspertem w porównaniu do innych tutaj na forum ale jeśli chcesz, to odpal padlinę i zrób 40km na włączonych światłach. Nie odjeżdżaj daleko od domu, bo kijowo jest pchać 251. Przejedź mniej więcej taką odległość i jeśli nadal będzie wszystko ok, to sprawdź swoim miernikiem ile jest na AKU. Jeśli jednak nagle padlina padnie, bo aku wyładowane, to będziesz wiedział, że nie ma ładowania - ważne byś był w miarę blisko domu :piwo: Mi przy braku ładowania nie udało się zrobić więcej niż 20km, ETZ251 elektroniczny zapłon i nówka AKU. Ale co się napchałem padlinę do domu, to moje, a miałem pod górkę 5km :) Potem jeśli się okaże, że coś nie tak jest z ładowaniem to idziesz od A-Z i nie ma zmiłuj.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-04-21, 06:40   

Martini55 napisał/a:
miałem pod górkę 5km :)


W Polsce jest taka góra co ma 5 km? :shock: :wink:

Niestety Ładowanie może się dzielić na cztery grupy:
100%,
Słabe ładowanie
Bardzo słabe ładowanie
Brak ładowania.
Pierwsze trzy grupy dla laika są trudne do odróżnienia.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-21, 08:09   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
EndriuBis, Będzie pokazywał na AC.


Być może masz racje, ale chyba tylko w jednej pozycji kable pomiarowe - klemy. Po odwróceniu nie powinno być nic :wink: ale generalnie chodzi mi o naprowadzenie kolegi Arturo że może coś jest z prostownikiem. ETZ-ty są wyposażone w alternator ( prąd zmienny).
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
Ostatnio zmieniony przez EndriuBis 2020-04-21, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2020-04-21, 09:54   

EndriuBis napisał/a:
alternator prądu zmiennego

A masło jest maślane :P

Prądnica prądu przemiennego, to innymi słowy alternator(trochę anglicyzm od alternating current).

Co do pomiaru, to zdecydowanie odsuń miernik od cewki zapłonowej, przewodu WN i fajki. Często wymiana fajki na nową ze sprawnym rezystorem sporo pomaga.
Jeśli masz taką z metalową osłonką, to ją wywal i załóż nową.
Nie 20letni oryginał DeDeEr nówka sztuka nie śmigana, tylko chińczyka za 5zł ze sklepu, ale nową.
Niestety te tańsze mierniki, tak jak koledzy wyżej pisali, nie mają ekranowania.
Dodatkowo, jeśli to zapłon na przerywaczu, to nowy kondensator też sprawę może ciut poprawić, ale tu już więcej się nie zdziała, niż z porządnym miernikiem.
Ewentualnie jakiś stary, analogowy miernik(ze wskazówką). Te nie są aż tak czułe na zakłócenia.

elektryk111, też ma rację, bez dobrego miernika nie sprawdzisz dokładnego ładowania.

Na szybko można jedynie określić, czy w ogóle jakieś ładowanie jest.

Są dwa sposoby.
Pierwszy opisał romanETZ, czyli sprawdzasz, czy po wkręceniu w ok.2000obr./min. światło wyraźnie robi się jaśniejsze.

Drugi, zmierz i zanotuj napięcie na wyłączonym silniku, przejedź się 2km na włączonych światłach(byle nie w mieście, żebyś co chwilę na skrzyżowaniach nie stał) i wtedy zmierz ponownie na wyłączonym silniku. Zaraz po zgaszeniu napięcie powinno być w okolicach 13,5V i powoli spadać.do wartości 12,9-12,7V(tyle powinien trzymać dobrze naładowany aku).
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
Ostatnio zmieniony przez dex 2020-04-21, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 286
Skąd: FZA
Wysłany: 2020-04-21, 10:04   

elektryk111,
Cytat:
W Polsce jest taka góra co ma 5 km? :shock: :wink:
- widzę, że chcesz żuć gumę palcami :D :piwo: Pomyśl jak może wyglądać trasa pod górkę.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-21, 10:30   

dex, O przegazówce napisał romanETZ a nie ja :lol: :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Arturo1610 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 0
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2020-04-21, 11:20   

Dzięki za odpowiedzi 😀 dziś spróbuje zastosować wszystkie wasze rady i dam znać co się okazało 😀
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2020-04-21, 12:09   

ETZ_PRORIDER, poprawione, dzięki za uwagę.
romanETZ nie chciałem ujmować zasług ;)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-21, 12:38   

dex napisał/a:
A masło jest maślane :P ....

OK, poprawiłem u siebie, ale chciałem aby kolega zrozumiał. :wink:
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-21, 13:21   

Jak napisałem wyżej. Działa? Nie wpychaj łap. To nie jawa gdzie trzeba przed odpaleniem sprawdzać płyny, napięcia, ogumienie, oświetlenie i ciśnienie w oponach.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-21, 15:47   

dex, ETZ_PRORIDER, :ok:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 18