Przesunięty przez: kosior30 2020-04-21, 14:36 |
Mz etz 251 1991 rok problem z napięciem |
Autor |
Wiadomość |
Arturo1610
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29 Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 0 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2020-04-20, 19:43 Mz etz 251 1991 rok problem z napięciem
|
|
|
Witam. Mam etz 251e z 1991 roku i jest taki problem ze chciałem sprawdzic jakie jest ładowanie bo aku padł i kupiłem nowy ale gdy mierze napięcie aku na zgaszonym silniku to normalnie miernik wskazuje 12 i cos a gdy odpale mztke i mierze napiecie na aku to tak jakby go wgl nie ma bo miernik pokazuj wartosć 0.3 albo 0.9 albo podobne wartości a przeciez powinno byc około 14 skoro moto pracuje. Lampka od ładowania noramlnie gaśnie po odpaleniu swiatła świecą ogolnie raczej wszystko jest ok. Tylko dlaczego takie to napięcie ? czy to regulator czy co ? bo nie mam pojecia. akumulator noweczka teraz ale na starym bylo dokladnie tak samo. Gdy tylko zgasze moto to napicie znow 12 i cos a gdy odpale odrazu takie male wartości:/ Czy ktoś mi podpowie o co tu chodzi ? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-04-20, 20:46
|
|
|
Użyj innego miernika - praca silnika może zakłócać pomiar . Gdyby tak spadało napięcie, żarówki nawet by się nie żarzyły . Włącz światła na wolnych obrotach (w ciemnym garażu lub w nocy), dodaj gazu - powinny jaśniej świecić, czyli jest jakieś ładowanie, a jakie trzeba zmierzyć innym miernikiem . Gdyby coś było namieszane w instalacji np. zamieniona biegunowość wybijało by bezpieczniki, nie odpaliłbyś. Poczekaj na opinie fachowców - elektryków (są tacy na Forum). |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
Ostatnio zmieniony przez romanETZ 2020-04-20, 20:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Arturo1610
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29 Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 0 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2020-04-20, 20:50
|
|
|
to musze od kogoś pożyczyć miernik ;p no swiatła własnie swieca bez problemu i wszystko działa tak jak nalezy i ładowanie musi byc bo kontrolka gaśnie odrazu po zapaleniu i swiatła tez swiecą mocniej na wiekszych obrotach. czyli to wszystko to moze być wina tylko zakłocenia miernika? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-04-20, 21:04
|
|
|
Możesz spróbować oddalić miernik od motocykla w czasie pomiaru (dłuższe przewody) czasem pomaga, niektóre mierniki ,,głupieją" jak pracuje alternator. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-04-20, 21:05
|
|
|
Albo odsuń miernik od motocykla na minimum 2 metry weź jakiś przedłużacz albo coś. Zwykle multimetry nie są ekranowane i są podatne nawet na minimalne zakłócenia z instalacji WN.
Poza tym jak działa - nie wpychaj łap, stara zasada. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-04-20, 21:46
|
|
|
elektryk111 dobrze pisze |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-04-20, 21:59
|
|
|
Może zacznijmy od tego jaki to miernik ? Jak współczesny cyfrowy to raczej nic nie powinno go zakłócać.
Przełącz miernik na napięcie zmienne (AC) i sprawdź co pokazuje miernik.
Jak coś pokaże to problem z prostownikiem. |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-04-20, 22:01
|
|
|
EndriuBis, Będzie pokazywał na AC. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-04-21, 01:45
|
|
|
Dobra, ja nie jestem jakimś super ekspertem w porównaniu do innych tutaj na forum ale jeśli chcesz, to odpal padlinę i zrób 40km na włączonych światłach. Nie odjeżdżaj daleko od domu, bo kijowo jest pchać 251. Przejedź mniej więcej taką odległość i jeśli nadal będzie wszystko ok, to sprawdź swoim miernikiem ile jest na AKU. Jeśli jednak nagle padlina padnie, bo aku wyładowane, to będziesz wiedział, że nie ma ładowania - ważne byś był w miarę blisko domu Mi przy braku ładowania nie udało się zrobić więcej niż 20km, ETZ251 elektroniczny zapłon i nówka AKU. Ale co się napchałem padlinę do domu, to moje, a miałem pod górkę 5km Potem jeśli się okaże, że coś nie tak jest z ładowaniem to idziesz od A-Z i nie ma zmiłuj. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-04-21, 08:09
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | EndriuBis, Będzie pokazywał na AC. |
Być może masz racje, ale chyba tylko w jednej pozycji kable pomiarowe - klemy. Po odwróceniu nie powinno być nic ale generalnie chodzi mi o naprowadzenie kolegi Arturo że może coś jest z prostownikiem. ETZ-ty są wyposażone w alternator ( prąd zmienny). |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
Ostatnio zmieniony przez EndriuBis 2020-04-21, 12:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2020-04-21, 09:54
|
|
|
EndriuBis napisał/a: | alternator prądu zmiennego |
A masło jest maślane
Prądnica prądu przemiennego, to innymi słowy alternator(trochę anglicyzm od alternating current).
Co do pomiaru, to zdecydowanie odsuń miernik od cewki zapłonowej, przewodu WN i fajki. Często wymiana fajki na nową ze sprawnym rezystorem sporo pomaga.
Jeśli masz taką z metalową osłonką, to ją wywal i załóż nową.
Nie 20letni oryginał DeDeEr nówka sztuka nie śmigana, tylko chińczyka za 5zł ze sklepu, ale nową.
Niestety te tańsze mierniki, tak jak koledzy wyżej pisali, nie mają ekranowania.
Dodatkowo, jeśli to zapłon na przerywaczu, to nowy kondensator też sprawę może ciut poprawić, ale tu już więcej się nie zdziała, niż z porządnym miernikiem.
Ewentualnie jakiś stary, analogowy miernik(ze wskazówką). Te nie są aż tak czułe na zakłócenia.
elektryk111, też ma rację, bez dobrego miernika nie sprawdzisz dokładnego ładowania.
Na szybko można jedynie określić, czy w ogóle jakieś ładowanie jest.
Są dwa sposoby.
Pierwszy opisał romanETZ, czyli sprawdzasz, czy po wkręceniu w ok.2000obr./min. światło wyraźnie robi się jaśniejsze.
Drugi, zmierz i zanotuj napięcie na wyłączonym silniku, przejedź się 2km na włączonych światłach(byle nie w mieście, żebyś co chwilę na skrzyżowaniach nie stał) i wtedy zmierz ponownie na wyłączonym silniku. Zaraz po zgaszeniu napięcie powinno być w okolicach 13,5V i powoli spadać.do wartości 12,9-12,7V(tyle powinien trzymać dobrze naładowany aku). |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
Ostatnio zmieniony przez dex 2020-04-21, 12:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-04-21, 10:04
|
|
|
elektryk111, Cytat: | W Polsce jest taka góra co ma 5 km? | - widzę, że chcesz żuć gumę palcami Pomyśl jak może wyglądać trasa pod górkę. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-04-21, 10:30
|
|
|
dex, O przegazówce napisał romanETZ a nie ja |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Arturo1610
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29 Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 0 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2020-04-21, 11:20
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi 😀 dziś spróbuje zastosować wszystkie wasze rady i dam znać co się okazało 😀 |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2020-04-21, 12:09
|
|
|
ETZ_PRORIDER, poprawione, dzięki za uwagę.
romanETZ nie chciałem ujmować zasług |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-04-21, 12:38
|
|
|
dex napisał/a: | A masło jest maślane .... |
OK, poprawiłem u siebie, ale chciałem aby kolega zrozumiał. |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-04-21, 13:21
|
|
|
Jak napisałem wyżej. Działa? Nie wpychaj łap. To nie jawa gdzie trzeba przed odpaleniem sprawdzać płyny, napięcia, ogumienie, oświetlenie i ciśnienie w oponach. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-04-21, 15:47
|
|
|
dex, ETZ_PRORIDER, |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
|