» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ ES 250/2 Przyczepka wleczona jednokołowa SAM
Autor Wiadomość
swist57 

Motocykl: MZ ES250/2
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-26, 22:21   MZ ES 250/2 Przyczepka wleczona jednokołowa SAM

Przejrzałem trochę forum, ale nie znalazłem dość rozwiniętego wątku, więc postanowiłem założyć własny.
Otóż zajmuję się blacharką przy pojazdach zabytkowych i czasem bawię się tez w drobną ślusarkę. Jakieś trzy lata temu postanowiłem zrobić do mojego Tropika przyczepkę. Aktualnie nadal jest w trakcie tworzenia, ale prace są już dość zaawansowane.
Na początku powstawało zawieszenie, bez większego planu.





Koncepcja zawieszenia jest mim własnym wymysłem i po zmontowaniu wszystkiego do kupy, ruszyły nieśmiałe pierwsze testy drogowe. Zależało mi na względnie prostym rozwiązaniu i takim, żeby w razie usterki móc go łatwo naprawić, lub móc sobie poradzić na drodze.
W międzyczasie odwróciłem układ resorowania pod ramę, aby nie zabierać sobie miejsca w przestrzeni bagażowej.



Po pomyślnych testach, pożyczyłem od kolegi "budę" z jego przyczepy i wybrałem się w pierwszą dłuższą podróż nad morze (ok 330 km w jedną stronę).


Silnik miałem po kapitalnym remoncie. Na niczym nie oszczędzałem i starałem się nadzorować wszystkie etapy prac, które wykonywał mój kolega.Przed wyjazdem docierałem silnik przez niecałe 500 km. Niestety po przejechaniu ok 90 km zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Pomyślałem wpierw o tarczach, których nie wymieniałem, bo były w idealnym stanie. Niestety dojechałem raptem na przedmieścia Bydgoszczy. Wróciłem na "stopa" do domu, zabrałem auto i wróciłem na wakacje...





Okazało się, że kolega dał d... i zmontował sprzęgło na stożku na smar... Kosz sprzęgłowy i wał okazał się do wymiany. Nie będę uciekał od wątku, bo to kolejna dłuuga historia.
To wydarzyło się w 2019 roku. Teraz mam silnik po ponownym remoncie, poprawionych zostało kilka wcześniejszych niedociągnięć i temat przyczepki wrócił na tapetę.
Projekt samej budy od początku miał być z grubsza stylizowany kształtem zbiornika paliwa. Miał nawiązywać do stylistyki motoru i nie straszyć.



Niestety nie widział mi się ten kształt i po kilku kombinacjach, oraz zwymiarowaniu przyczepki PAV 40 (dla odniesienia wymiarów i proporcji względem motocykla) zrobiłem bryłę nowej kasty. Do tego musiałem też trochę zmienić sam kształt ramy. Skróciłem górną poziomą część dyszla oraz skróciłem o 7 cm część dolną ramy przed kołem po to, żeby koło wysunąć bardziej do przodu, co miało skutkować lepszym wyważeniem przyczepy. Muszę jeszcze dorobić część ramy, która będzie wystawać za koło, aby kasta miała podparcie. Będę jeszcze musiał zrobić kolejne testy drogowe, bo w poprzedniej konfiguracji przyczepka wpadała w drgania i zaczęła bujać przy ok 90km/h. Choć myślę, że z takim zestawem to i tak górna granica rozsądnej prędkości :)





Tak przyczepka wygląda na dzień dzisiejszy. Zacząłem już dorabiać blachę na poszycie i będę zdawał relacje z dalszych prac.
_________________
Automobil Garaż
Ostatnio zmieniony przez swist57 2020-04-27, 22:56, w całości zmieniany 7 razy  
 
     
swist57 

Motocykl: MZ ES250/2
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-26, 22:23   

Szit... jak dodać zdjęcia z albumu Google? :?:
_________________
Automobil Garaż
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2020-04-27, 05:36   

Tutaj masz opis:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28024
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
swist57 

Motocykl: MZ ES250/2
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-27, 09:23   

Dzięki. Wieczorem poprawie to wszystko.
_________________
Automobil Garaż
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-27, 09:45   

Z zaciekawieniem będę obserwował rozwój wydarzeń. Rozwiązanie zawieszenia bardzo oryginalne. Ciekawe jak to się sprawdzi w codziennej eksploatacji. A swoją drogą - rób notatki bo może się okazać że znajdą się chętni na zamówienia komercyjne :grin:

Jedno pytanie. Czy ta opona to już końcowe rozwiązanie ? Bo tak po zdjęciach patrząc to chyba nie ma indeksów prędkości :roll: na pewno nadaje się do jazdy z prędkościami po wyżej 50 km/h ?
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
Ostatnio zmieniony przez EndriuBis 2020-04-27, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 286
Skąd: FZA
Wysłany: 2020-04-27, 10:07   

Dobre to :piwo: A zapodasz jakąś fotkę mocowania tej przyczepki?
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-04-27, 12:49   

A czy masz ogarnięte wymagania techniczne i prawne? Długość dyszla, oświetlenie, czy potrzebna będzie dodatkowa tablica rejestracyjna, itp... Jeśli tak, to podrzuć do tematu stosowne paragrafy ku pamięci.

Widzę, że będzie dość duża i płaska klapa. Może pomyśl o zrobieniu z niej stolika. Gdzieś widziałem takie rozwiązanie, ale teraz nie mogę znaleźć fotek.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-27, 13:47   

Odnośnie przepisów to może ja trochę zapodam. W swoim czasie interesowałem się tematem.

W świetle polskiego prawa przyczepy motocyklowe (do których zaliczają się także wózki boczne) nie wymagają rejestracji oraz nie podlegają wymogowi badania technicznego. Muszą jednak mieć oświetlenie i swoim stanem technicznym nie zagrażać bezpieczeństwu. W przypadku przyczepki tylnej dodatkowo nie może zasłaniać tablicy rejestracyjnej, ale teraz ten temat można rozwiązać zamawiając dodatkową tablicę do motocykla.
Całość zestawu wedle przepisów nie może być dłuższa jak 4 metry.

Jak szybko z przyczepką:

Strefa zamieszkania – 20 km/h.
Teren zabudowany w godzinach 5:00-23:00 – 50 km/h.
Teren zabudowany w godzinach 23:00-5:00 – 60 km/h.
Poza terenem zabudowanym – 70 km/h
Poza terenem zabudowanym na drogach dwujezdniowych co najmniej o dwóch pasach ruchu przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu, drodze ekspresowej i autostradzie – 80 km/h.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
swist57 

Motocykl: MZ ES250/2
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-27, 23:08   

Kolega powyżej już widzę napisał praktycznie wszystko odnośnie przepisów. Dodam tylko, że w przypadku tylnej wleczonej nie potrzeba nic jeśli nie będzie przekraczać chyba 120 kg. Ale to ma być przyczepka, typowo turystyczna na klapki, kocyk i namiot ;) Czy jest duża... Nasza Niewiadówka N31 też nie jest mała. Tak jak pisałem, PAV 40 ma długość samej skrzyni 70 cm a koło ma jeszcze dalej na zewnątrz!
Co do opony, to jest to koło lotnicze. Bardzo popularne w PRL. Wykorzystywane w szybowcach, samochodowych "motylkach" do holowania i między innymi właśnie do przyczepek tego typu. NA oponie nie ma żadnych ograniczeń, ani przeciwwskazań. Lepsza taka, niż od taczki, choć znacznie cięższa.
Zaczep też jest kopią z PAV 40 oraz Niewiadówki. Typowy krzyżak.



Jak już wszystko przejdzie testy, to rama pójdzie do malowania proszkowego,a buda do lakiernika. Oświetlenie oczywiście będzie. Kierunków nie planuję, choć wszystko jeszcze może się zmienić :) . Tabliczki rejestracyjnej nie będę dorabiał, ale namaluję od szablonu (tak jak to kiedyś robiono) numer rej. na tyle, pod lampami. Myślę, że przy takim zestawie, musiałby być naprawdę bardzo upierdliwy policjant, albo kobieta :D

A co do klapy... Tak, mam w planie zrobić na jej "grzebiecie takie raszki do mocowania bagażu. Będą one z rurek nierdzewnych, ale będą wyciągane. Po ich wkręceniu w odpowiednie miejsca w klapie będą służyły za nóżki stolika :)
_________________
Automobil Garaż
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-28, 08:26   

swist57 napisał/a:
... Co do opony, to jest to koło lotnicze. Bardzo popularne w PRL....

No ale czasy się trochę zmieniły :mrgreen: teraz masz dostępne opony i felgi np. do chińskich skuterów. Najpopularniejszy rozmiar chyba 10 cali. Są i mniejsze do modnych obecnie hulajnóg elektrycznych czy tak zwanych mini ścigaczy. No ale OK, to Twój projekt.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
swist57 

Motocykl: MZ ES250/2
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-28, 08:50   

Starałem sie w kwestiach technicznych za dużo nie kombinować, skoro sa już sprawdzone patenty. To jest oponka o rozmiarze 4.00-4 czyli bardzo popularny rozmiar do taczek. Jak przyjdzie co do czego, to opona będzie mnie awaryjnie kosztować 20 zl. Myślałem nad czymś bardziej współczesnym, ale ja chce zrobić cos, co będzie bardziej "z tamtych czasów" Jak dam koło od skutera, pewnie będzie się lepiej toczyć, ale wygląd może wszystko zepsuć. Poza tym kazde inne koło będzie większe a to już poważny problem je soi chodzi o długość wahacza i przestrzeń zabraną w skrzyni ładunkowej. Ja z tym moim podwoziem zrobiłem w testach jakieś 300km, z czego 90 z założoną pożyczoną kastą. Nie mam zastrzeżeń i dla tego nic nie przerabiam.
_________________
Automobil Garaż
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-28, 09:08   

OK, przepraszam za zamieszanie. :grin: Kwestia innego podejścia do tematu. Interesuję się taką przyczepką, ale z zamiarem zastosowania do bardziej współczesnego motocykla :lol:

Jeszcze jedno pytanie jak możesz. Zaczep zrobiłeś samodzielnie ? Jaka grubość blachy ?
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
swist57 

Motocykl: MZ ES250/2
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-28, 09:25   

Spoko, każdy może pytać i wrzucać swoje spostrzeżenia. Ja próbuję się wstrzelić w lata 70. Zaczep zrobiłem z nierdzewki o grubości chyba 1,5mm.
Jak szukasz czegoś współczesnego, to jest gdzieś w Polsce gość, który robi takie przyczepki z laminatu. Jak powpisujesz sobie w Googlach "przyczepki motocyklowe" to gdzieś powinieneś znaleźć. Robi też repliki Niewiadowa N31.
_________________
Automobil Garaż
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2020-05-08, 15:17   

Podroż z przyczepką powyżej 90km/h nie nastręcza jakiś problemów, a ładowność i możliwości wykorzystania motocykla wzrastają. Fakt iz trzeba w czasie parkowania z wyprzedzeniem myśleć o drodze odwrotu - wycofywania- tak jak to ma miejsce w czasie jazdy zaprzęgiem ale idzie się do tego przyzwyczaić. Co do telepania i wibracji to kwestia odpowiedniego skręcenia całej przyczepki oraz luzów na krzyżaku. Jakikolwiek znaczniejszy luz powoduje fakt telepania się przyczepy w pewnym przedziale prędkości, jest to nieprzyjemne i niebezpieczne. Motocykl jako tako nie odczuwa dodatkowej przestrzeni bagażowej zgrabnie przyspiesza i prowadzi się ok. Moje przyczepki już kilka tys km maja nakręcone inie ma z nimi większych problemów - w ostatnim sezonie zwiedziły roztocze.

Jeżeli chodzi o kwestie legislacyjna wszystko napisane jest kilka postów wyżej jednakże jest małe ale
EndriuBis napisał/a:
W przypadku przyczepki tylnej dodatkowo nie może zasłaniać tablicy rejestracyjnej, ale teraz ten temat można rozwiązać zamawiając dodatkową tablicę do motocykla.


i tu zaczynaj się schody.
W przypadku samocghodow ustawodawca przewidział dodatkową tablice rejestracyjną,tzw "trzecią tablicę" która można sobie zamówić w przypadku podrównania np. z bagażnikiem rowerowym montowanym na hak samochodu. Bagażnik montowany na haku zasłania tablice na aucie, montujesz trzecią na bagażniku rowerowym, wszystko legal i sprawa załatwiona.
W przypadku motocykla takie coś nie istnieje. Zamawianie dodatkowej tablicy rej np. na allegro czy gdzieś indziej nie jest rozwiązaniem, gdyż owa zamówiona tablica w swietle przepisów nie jest "legalna" - nie ma naklejki z hologramem i od interpretacji Pana w niebieskim mundurku zależy czy potraktuje to z przymrózeniem oka czy tez potraktuje Cię jako oszusta.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 11 grudnia 2017 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych2), 3)


§ 10. [Dodatkowa zalegalizowana tablica rejestracyjna]
1. Dodatkową zalegalizowaną tablicę rejestracyjną wydaje się dla pojazdu samochodowego, z wyłączeniem motocykla.



Przekładanie tablicy rejestracyjnej z tyłu motocykla na przyczepkę jak nakazuje



ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 11 grudnia 2017 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych2), 3

6. Z tyłu przyczepy motocyklowej umieszcza się tablicę rejestracyjną motocyklową przeniesioną z motocykla, który ciągnie przyczepę.


Gryzie się z


USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

Gdzie jak wiadomo ustawa jest aktem nadrzędnym nad rozporządzeniem. To ta sama sytuacja jak w bagażnikach rowerowych które montuje się na hak samochodowy. Przed 2017r kierowcy przekładali tablice z samochodu na bagażnik i dostawali mandat bo to tablica należy do auta a bagażnik nie jest jego integralna częścią. To samo jest w temacie motocykl - przyczepka. Swojego czasu mocno wgryzłem się w temat i wiadomości mam już chyba na profesure. Suma sumarum mamy bubla, który mógłby być rozwiany przez dodatkową tablicę do motocykla ale jak wynika z pierwszego aktu prawnego który podałem takowej się nie wydaje i koło się zamyka. Paranoja.
Pisałem swojego czasu w tym temacie do Automobilisty, który w odpowiedzi poinformował mnie że kierował już kilka pism do ministerstwa i jak na razie cisza. Sprawa nie jest jakoś medialna i stanowi odsetek motocyklizmu w związku z czym na jakiekolwiek zmiany możemy dłuuuugo czekać.


Przytaczana ustawa mówi także o masie przyczepki o czym mój przedmówca nie wspomniał.

11. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale
nieprzekraczającej 50% masy pojazdu nieobciążonego.




Adax napisał/a:

Widzę, że będzie dość duża i płaska klapa. Może pomyśl o zrobieniu z niej stolika. Gdzieś widziałem takie rozwiązanie, ale teraz nie mogę znaleźć fotek.


Oryginalnie na Węgrzech produkowane były przyczepki motocyklowe ciągane za Panonią. Najczęściej u nas spotykaną wersja jest Motokuli




aczkolwiek to nie ona, a rzadsza (przynajmniej na naszym rynku) Pille miała taka możliwość o której pisze Adax i byc może to o ta mu chodzi.



Koło zamontowane w projekcie oprzyczepki kolegi to nic innego jak standardowe koło z przyczepki Niewiadówki (tej co mam przy Jaskółce). Daje rade przy prędkościach drogowych więc o to nie ma się co martwić. Bardziej skupiłbym się na elemencie resorującym. W przypadku Pav czy tez niewiadówki jest to realizowane na elemencie gumowym mającym bardziej charakter odbojnika. Sama sprężyna przy większych dziurach i załadunku może powodować wg mnie miotanie dupskiem motocykla.

Ja mam najzwyczajniej skserowaną tablice rejestracyjną z motocykla zalaminowana i przytwierdzoną do przyczepki. Znajomość powyzszych przepisów prawnych daje mi nadzieję, że przy ewentualnej kontroli będę merytorycznym partnerem do dyskusji a nie strusiem chowającym głowę w piach, czego wami Drodzy Forumowicze, Autorowi Tematu i Sobię z całego serca na najbliższy sezon życzę. :piwo:


P.S. Widzę, że Tropik w towarzystwie Junakia, Mikrusa czy tez budą ogórka czuje się wyśmienicie. :mrgreen:



_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-05-08, 15:50   

rastuch napisał/a:
Pille miała taka możliwość o której pisze Adax i byc może to o ta mu chodzi.


Dokładnie o tą mi chodziło. :ok2: :piwo:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-05-10, 21:36   

rastuch napisał/a:
.....Jeżeli chodzi o kwestie legislacyjna wszystko napisane jest kilka postów wyżej jednakże jest małe ale...
W przypadku samochodów ustawodawca przewidział dodatkową tablice rejestracyjną,tzw "trzecią tablicę" .....
W przypadku motocykla takie coś nie istnieje.


Powiem szczerze że jestem trochę zmieszany :shock: nie grzebałem w ustawach. Kiedyś chyba w "Świecie Motocykli" był taki artykuł o przyczepkach motocyklowych i z niego czerpałem wiedzę.

Z drugiej strony chyba faktycznie zainteresowanie takimi przyczepkami to margines.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
swist57 

Motocykl: MZ ES250/2
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-11, 22:51   

rastuch, Oko masz dobre jeśli chodzi o rozpoznanie pojazdów na warsztacie ;) .
Jeśli chodzi o tablice rej. przepis mówiący o tym, że przyczepa nie może zasłaniać jest dość absurdalna, bo w takim układzie cała przyczepa musiałaby być przezroczysta. Ja znam przepisy a mój plan z namalowanym numerem ma być bardziej pomocny ewentualnym służbom niż jakąś próbą oszustwa. Ja trafisz na służbistę, to wszystko będzie mógł podważyć. Twoja zalakowana kartka jest takim samym przestępstwem jak zamówiona tabliczka na allegro. To nie jest dokument wydany przez właściwy organ i tyle... NA szczęście w przypadku takich pojazdów jak nasze, raczej rozmowy z policją są sympatyczne.

Jeśli chodzi o moje zawieszenie, ono jest cały czas otwarte na wszelkie modyfikacje. Mam w głowie jeszcze kilka innych pomysłów możliwości resorowania. Ale tutaj na zdjęciach tego nie widać. Wewnątrz sprężyny resorującej jest elastomer, który w momencie dobicia sprężyny blokuje dalsze wychylenie wahacza. O ile sama śruba się nie urwie (co raczej mało prawdopodobne) to skok wahacza jest określony i ma tez możliwość regulacji wysokości zawieszenia przez właśnie ową śrubę.

Co do krzyżaka to masz rację. Teraz mam względnie dopracowane i skasowane luzy, ale kiedy jechałem z ta pożyczoną przyczepą i tamtym zawieszeniem to była tragedia. od ok 40 km zaczęło się wszystko telepać. Moja raz mi tylko zaczęła tańczyć w momencie wyprzedzania Tira i przyznam, że byłem już prawie kisiel w gaciach, bo było to przy ok 100 km/h i bardzo ciężko było mi opanować motor. Uznałem więc, że te 90 km/h to i tak wystarczająco ;)

Jestem otwarty na wszelkie sugestie i wytykanie błędów (jeśli będą poparte argumentami). Wszystko jest w budowie. Trochę wstrzymałem się z samą karoserią, bo muszę kupić walce do blachy. (tego jeszcze nie mam na warsztacie, a chcę zrobić tą kastę na prawdę na wysokim poziomie i ma być ona też wizytówką moich umiejętności.

Co do zawieszenia jeszcze, to mam zamiar zrobić blokadę wahacza. Gdyby jakimś cudem rozkręciła się skontrowana śruba sprężyny, lub pękła, to żeby wahacz nie "wjechał" mi do środka, będzie coś w postaci odbojnika jak w PAV-ie, żeby wahacz nie poszedł w górę. :lol:
_________________
Automobil Garaż
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-05-12, 08:47   

Cytat:
Twoja zalakowana kartka jest takim samym przestępstwem jak zamówiona tabliczka na allegro. To nie jest dokument wydany przez właściwy organ i tyle... NA szczęście w przypadku takich pojazdów jak nasze, raczej rozmowy z policją są sympatyczne.


Dobra wola Policjanta to jedno, ale ja zawsze w takich sytuacjach zastanawiam się co by było w przypadku, chociażby stłuczki. Stoisz na światłach i ktoś wjeżdża Ci w tył. Ubezpieczalnia sprawcy ma podstawę do wykręcenia się sianem. :neutral:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-05-12, 10:29   

eee..... za brak rejestracji na przyczepce :?: :shock: bez przesady :smile: akurat w tym przypadku nie mieli by podstaw.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-05-12, 14:42   

EndriuBis napisał/a:
eee..... za brak rejestracji na przyczepce bez przesady akurat w tym przypadku nie mieli by podstaw.


Jak to mówią, na wszystko znajdzie się paragraf. :wink: Na szczęście ta zasada działa w obie strony. :mrgreen:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15