» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2020-05-19, 18:27
ETZ 250 Czujnik STOP
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-05-19, 13:20   

Dla 250 były tylko z blaszką na rozpieraku i izolowany trzpień w tarczy kotwicznej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ziut 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-03, 14:49   

Jak się okazuje czujnik stopu jest na dziś towarem deficytowym :cry: , a mój czujnik jest w stanie co najmniej opłakanym.
Czy któryś z kolegów stosował jakieś inne rozwiązanie? Na przykład zastąpienie trzpienia śrubą z łbem soczewkowym lub coś podobnego? A jeśli tak to jak działanie takiego wynalazku?
_________________
Ziut /Mariusz/
_______________________________
MZ ETZ 250 '86
Yamaha XJ6 N '10
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-03, 17:28   

Kiedyś miałem w 251 śrubę zamkową z łbem półokrągłym na który zachodziła blaszka rozpieraka i to działało dość sprawnie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2020-06-03, 22:32   

Trzpień można zrobić w pięć minut, wystarczy wziąć odpowiednio długa śrubę m5 z niepełnym gwintem, wygiąć ją od strony czapki o kąt prosty, obciąć czapkę i sklepać na wzór oryginalnego trzpienia.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-04, 15:29   

Seba_830, To też dobre rozwiązanie. Bardziej przypomina oryginał.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ziut 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-17, 07:55   

:klnie: :klnie: te hamulce idą jakoś pod górkę

Nabyłem drogą kupna rozpierak szczęk hamulcowych i byłem z tego powodu bardzo zadowolony do chwili otrzymania przesyłki, okazało się, że zamiast styku "stop" rozpierak ma jakąś za krótką protezę. Po przejrzeniu ofert na alledrogo stwierdziłem że wszystko co jest oferowane jako rozpierak do ETZ 250 to dokładnie taki sam szmelc.

Zanim wezmę się za jego przerabianie chciał bym spytać czy koledzy mają wiedzę gdzie można nabyć rozpierak z właściwej długości stykiem?

Z góry dziękuję.
_________________
Ziut /Mariusz/
_______________________________
MZ ETZ 250 '86
Yamaha XJ6 N '10
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-17, 10:30   

Kupować kolejny rozpierak z powodu blaszki ? Nowy styk z paska mosiężnej blachy -dłuższy, roznitować - zanitować (odpowiednimi nitami - klinującymi się , do ślepych otworów- jak do tabliczek znamionowych). Można też przedłużyć dolutowując na zakładkę pasek mosiężnej blaszki (ja takie druciarstwo zrobiłem na oryginalnym rozpieraku 3 lata temu i działa do dziś).

Nie jestem zwolennikiem druciarstwa, ale zawsze lepiej ratować (w miarę możliwości) to co oryginalne, niż kupować chiński ulep.

Ale każdy robi jak uważa :piwo:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2020-06-17, 12:04   

ziut, w Stazecie są rozpieraki z odpowiednią blaszką, aczkolwiek pasowanie frezu pod dźwignię, pozostawia wiele do życzenia.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14