» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
silnik uruchamia się "do tyłu"
Autor Wiadomość
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-06-14, 21:09   silnik uruchamia się "do tyłu"

Witam....
Co jest przyczyną że w moim tropiku 250/2, z CDI, (po wymianie simeringów na wale i łożysk, przy okazji nowy tłok i pierścienie) co jakiś czas następuje uruchomienie do "tyłu". Zapłon był ustawiony przy zdjętej głowicy na 2.9 mm do tyłu. Później sprawdziłem jeszcze a po tych uruchomieniach opóźniłem go minimalnie. Nie chciałbym przesadzić z tym opóźnieniem. Może ktoś coś poradzi bo jest to kłopotliwe. Poza tym silnik pracuje w miarę normalnie.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-06-14, 23:34   

Jaki masz znacznik na kole magnesowym? Idę o zakład że krótki, a dla CDI kierunek obrotu nest nieważny, ważne że ma znacznik :) najrozsadniej zmienić koło na inne, z długim znacznikiem.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-06-15, 14:31   

No ale co z tego wynika- koła raczej nie mogę zmienić, zatem co mniej rozsądnie można zrobić?
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-06-15, 16:14   

Moim zdaniem wystarczy bardziej energicznie kopać żeby nie dać wyboru silnikowi.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-06-15, 18:54   

1. Zapłon ustawiony prawidłowo (?)
2. Energicznie kopać przy rozruchu
3. Obroty biegu jałowego nie za nisko bo też zawróci
4. Dbać o świecę aby na biegu jałowym zapłon nie wypadł, bo patrz pkt.3
Mam dokładnie ten sam problem na zwykłym przerywaczu, po wielu regulacjach stosuję zasady jak powyżej.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-06-15, 20:17   

No dobra.... Popróbujemy j/w. Napiszę jaki efekt
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-06-15, 21:53   

Bez wymiany koła lub przeróbki znacznika trzeba po prostu uważać. Mi się zdarzyło raptem dwa razy w ciągu dwóch lat, ale powodem było delikatne ruszanie. Kolega próbował też ze zmianą impulsatora na dwu przewodowy, który po podpięciu na odwrót reaguje na wjechanie na górkę znacznika, a nie zjechanie z niej, ale w sumie to i tak dużo nie zmienia przy krótkim znaczniku
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-06-15, 23:10   

Zawsze możesz dać wyprzedzenie 0mm i nie odbije :lol:
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13