» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy tłok do 251 Jaki ? Gdzie?
Autor Wiadomość
krzysiek 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 29 Kwi 2020
Posty: 13
Wysłany: 2020-07-13, 19:24   Nowy tłok do 251 Jaki ? Gdzie?

Musze kupić tłok do etz 251 bo zajechałem silnik. Podobne tematy już są na forum ale zakładane 10 lat temu. Ktoś kupował ostatnio pojeździł troche i może coś powiedzieć? Ja mogę powiedzieć że 600km po 1 szlifie zablokowało mi tylne koło na obwodnicy pewnego miasta przy 110km/h. Na szczęście opanowałem moto i nic złego więcej się nie stało. Nawet dojechałem do domu bo silnik nie zgasł całkiem. Tłok był niby MZA ale nigdzie na nim to nie pisało tak że w sumie nie wiem co to za tłok.
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2020-07-14, 09:19   

Nie wnikam co to było za miasto ale chyba za szybko jechałeś i stąd taka sytuacja.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-07-14, 09:43   

Jacek635 napisał/a:
Nie wnikam co to było za miasto ale chyba za szybko jechałeś i stąd taka sytuacja.


To teraz policja wprowadziła takie coś, że za karę zacierają silnik?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2020-07-14, 11:15   

Nie wiem co ma policja współnego z zatarciem tłoka. Rzucili na niego czar ?
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-07-14, 15:55   

A ja nie wiem co ma zbyt szybka jazda do zatarcia tłoka.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2020-07-14, 18:45   

Mówiąc w skrócie jak piłuje prawie na maxa X czasu to wiadomo że coś siądzie i najczęściej jest to tłok.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-07-14, 22:26   

Delikatnie mówiąc mijasz się z prawdą, więc się nie zgodzę z Twoją opinią na ten temat. Zatarcie tłoka jest tylko końcową stacją w całej kolejce drobnych błędów lub niedoskonałości w złożeniu, regulacji czy eksploatacji silnika. Są na tym forum osoby, które potrafią jechać bez przerwy kilkaset kilometrów z manetką odkręconą w opór i nic się nie dzieje z silnikiem.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2020-07-14, 22:46   

W Anglii są do dostania tłoki DDR na 2. szlif, w Polsce tylko na 4. udało mi się zdobyć.
Docierać trzeba minimum przez 2 tyś. km, więc dużo za wcześnie pojechałeś za szybko.
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-07-14, 23:31   

Sławuch, Skąd ta teza, że trzeba docierać przez 2000km?????
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2020-07-15, 13:00   

Proriderku, przecież wiesz, że nic sobie nigdy nie wymyślam, tylko wszystko biere z manuskryptów :lol2:

Przy okazji Krzychu patrzaj jakie prędkości na których biegach kręcić :wink:

_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2020-07-15, 13:06   

kosior30 napisał/a:
Są na tym forum osoby, które potrafią jechać bez przerwy kilkaset kilometrów z manetką odkręconą w opór i nic się nie dzieje z silnikiem.

Ciekawe. Wierze na słowo.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
krzysiek 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 29 Kwi 2020
Posty: 13
Wysłany: 2020-07-15, 17:17   

kosior30 napisał/a:
Są na tym forum osoby, które potrafią jechać bez przerwy kilkaset kilometrów z manetką odkręconą w opór i nic się nie dzieje z silnikiem.
Bo tak powinno być. Może troche za bardzo przycisnołem i za wcześnie po remoncie albo po prostu tłok badziewny. Pare osób już pisało na tym forum o takim problemie. Co ciekawe pierścienie nie popękały i na szczęscie cylindra nie porysowało. Ale szlif chyba i tak mnie czeka. A te węgierskie BERTA coś są warte ?
 
     
krzysiek 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 29 Kwi 2020
Posty: 13
Wysłany: 2020-07-15, 17:29   

Ale mimo tego wszystkiego nawet nie jestem zły bo mogło się to skończyć dużo gorzej. Droga na wysokim nasypie po obu stronach metalowe bariery i spory ruch....
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-07-15, 18:48   

Sławuch, To są zamierzchłe metody które z resztą podawane były dla nowych całych silników. Mają się nijak do dzisiejszych reali.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-07-15, 20:43   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Sławuch, To są zamierzchłe metody które z resztą podawane były dla nowych całych silników. Mają się nijak do dzisiejszych reali.

Jakie są dzisiejsze realia ? Najczęstszy remont to : szlif cylindra, nowy tłok , nowe łożyska (u mnie jeszcze od Intra - XII 2019r.), regeneracja wału, sprzęgło. Zakładając że zapłon, gażnik prawidłowo ustawiony, mieszanka 1:50, ile powinno trwać prawidłowe docieranie tzn. obroty 3000 - 4000, krótkie trasy - kontrola temperatury ? ? ? ( Pytam o ETZ 250 ).
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-07-15, 21:39   

Dla doświadczonego operatora wystarczy 300-500km i można upalać taką 250-tkę do 120km/h
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2020-07-15, 21:51   

Teraz do 250 są dostępne w Pl Almety. Polecam. Do 300 dobry jest Almot, do 150 berta
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2020-07-15, 22:10   

Mi Romek zrobił ciasne pasowanie tłok-cylinder i po 1kkm jeszcze się nie dotarł, ale już całkiem żwawo idzie :D
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-07-15, 22:30   

czochu napisał/a:
Teraz do 250 są dostępne w Pl Almety. Polecam. Do 300 dobry jest Almot, do 150 berta

Do 150tki almot otwory pod kołki ustalające ma przewiercone na wylot, w bercie nie, u mnie na almocie kołek się schował i pierścień zaczął się obracać.

Co do almotów głównie łapią przez kiepskie regulacje.
Docieranie też ma znaczenie i będę się kłócił że to co w książce jest już nie ważne, lejąc chociażby 2t semisynthetic do paliwa, gdzie wydłuża tą czynność ale, wszystko zależy od czynników zwanych kierowcą, wstępne dotarcie elementów jest już odczuwalne a nawet słyszalne (pdk :mrgreen: ) po 200-300km.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-07-16, 00:45   

Sławuch napisał/a:
Przy okazji Krzychu patrzaj jakie prędkości na których biegach kręcić


ETZ_PRORIDER napisał/a:
Sławuch, To są zamierzchłe metody które z resztą podawane były dla nowych całych silników. Mają się nijak do dzisiejszych reali.


To nawet nie chodzi o zamierzchłe czasy. Bardziej o to, że instrukcja miała być idiotoodporna, tzn. nawet gość, który nie ma pojęcia co to tłok miał tego nie zatrzeć. Jak ktoś miał wiedzę inżynierską, to i w latach 60tych mógł pałować od pierwszego startu.

Nie będę się wdawał w gównoburzę. Każdy żyje tak jak chce i zgodnie z tym w co wierzy. Jedni boją się zatarcia tłoka, inni koronawirusa, jeszcze inni sądu ostatecznego. Bardziej wnikliwi mogą się zapoznać z ciemną stroną mocy, np. pojęciem glazingu olejowego itp. tajemniczych magii.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13