» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Tłok Mahle do MZ - zdjęcia
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-08-07, 10:26   Tłok Mahle do MZ - zdjęcia

Czołem Panie i Panowie. Miałem okazję trzymać w ręku oryginalny tłok Mahle, które to stosował Wilf Green w swoich rozwiertach na 300. Wrzucam kilka zdjęć dla potomnych. Są to tłoki kute, frezowane. Jakościowo inna liga, niż oryginalne MZ'towskie z tamtego okresu.

Tłok górą wysokościowo, spięty sworzniem, jest identyczny jak almot (tym samym oryginał), natomiast dołem krótszy (pewnie ze względu na znany rajderom problem z uderzaniem o kartery). Pierścienie 1,5 mm, bardzo krótki sworzeń...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-08-07, 11:01   

i jeszcze waga... Nie mam oryginału 300, więc mogę porównać tylko do almota...

Sworzeń ma długość - 45,70 mm. Oryginał 300 - 66 mm. Nie wiem, dlaczego zrobiono tak krótki, W piastach siedzi naprawdę niewiele.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-08-07, 11:47   

Super, przydadzą się info :piwo:
Jak będę rozbierał 301 saxonową to wrzucę w temat wysokości i wagę.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-07, 14:23   

Idealne porównanie. Przyda się na przyszłość.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2020-08-07, 15:43   

Romek, fajnie że jesteś :mrgreen:
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2020-08-07, 21:03   

Podobne rozwiązanie było w Trabancie, nowe tłoki to krótsze sworznie i wyfrezowane miejsca.
W praktyce nazywane lekkimi tlokami, stąd może to rozwiązanie.
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-08-08, 11:25   

Szkoda że jakaś duża hurtownia nie zwróci się do Mahle o wznowienie produkcji. W Krotoszynie jest fabryka i robią masę tłoków do ciężarówek i ciągników.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-08-08, 14:18   

Pewnie dlatego, że duże hurtownie na rynku mz jak MZA czy FEZ znają rynek i wiedzą jakie jest zapotrzebowanie na części drogie i dobrej jakości ;) Zresztą wydaje mi się, że nie ma już potrzeby. Almoty, czy Almety dają radę.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-08, 16:28   

intr, Ale w tłokach na 300ccm wg mnie wystarczyłby jeden tak szeroki pierścień zamiast dwóch które tam siedzą, albo dwa wąskie jak w mahle.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-03, 11:21   

Oryginał Nominał z 301 saxon KAL.

Tłok 321,5g+ Pierścienie nowe 19,4g+ sworzeń i zabezpieczenia 84,8g
Razem: 425,7g cały zestaw.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13