Tłok Mahle do MZ - zdjęcia |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2020-08-07, 10:26 Tłok Mahle do MZ - zdjęcia
|
|
|
Czołem Panie i Panowie. Miałem okazję trzymać w ręku oryginalny tłok Mahle, które to stosował Wilf Green w swoich rozwiertach na 300. Wrzucam kilka zdjęć dla potomnych. Są to tłoki kute, frezowane. Jakościowo inna liga, niż oryginalne MZ'towskie z tamtego okresu.
Tłok górą wysokościowo, spięty sworzniem, jest identyczny jak almot (tym samym oryginał), natomiast dołem krótszy (pewnie ze względu na znany rajderom problem z uderzaniem o kartery). Pierścienie 1,5 mm, bardzo krótki sworzeń... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2020-08-07, 11:01
|
|
|
i jeszcze waga... Nie mam oryginału 300, więc mogę porównać tylko do almota...
Sworzeń ma długość - 45,70 mm. Oryginał 300 - 66 mm. Nie wiem, dlaczego zrobiono tak krótki, W piastach siedzi naprawdę niewiele. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-08-07, 11:47
|
|
|
Super, przydadzą się info
Jak będę rozbierał 301 saxonową to wrzucę w temat wysokości i wagę. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-08-07, 14:23
|
|
|
Idealne porównanie. Przyda się na przyszłość. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 488 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2020-08-07, 15:43
|
|
|
Romek, fajnie że jesteś |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2020-08-07, 21:03
|
|
|
Podobne rozwiązanie było w Trabancie, nowe tłoki to krótsze sworznie i wyfrezowane miejsca.
W praktyce nazywane lekkimi tlokami, stąd może to rozwiązanie. |
_________________
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2020-08-08, 11:25
|
|
|
Szkoda że jakaś duża hurtownia nie zwróci się do Mahle o wznowienie produkcji. W Krotoszynie jest fabryka i robią masę tłoków do ciężarówek i ciągników. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2020-08-08, 14:18
|
|
|
Pewnie dlatego, że duże hurtownie na rynku mz jak MZA czy FEZ znają rynek i wiedzą jakie jest zapotrzebowanie na części drogie i dobrej jakości Zresztą wydaje mi się, że nie ma już potrzeby. Almoty, czy Almety dają radę. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-08-08, 16:28
|
|
|
intr, Ale w tłokach na 300ccm wg mnie wystarczyłby jeden tak szeroki pierścień zamiast dwóch które tam siedzą, albo dwa wąskie jak w mahle. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-05-03, 11:21
|
|
|
Oryginał Nominał z 301 saxon KAL.
Tłok 321,5g+ Pierścienie nowe 19,4g+ sworzeń i zabezpieczenia 84,8g
Razem: 425,7g cały zestaw. |
|
|
|
|
|