» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2020-08-16, 21:21
MZ ETZ 250/300 - ciągły problem z stukami z cylindra
Autor Wiadomość
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-14, 21:56   MZ ETZ 250/300 - ciągły problem z stukami z cylindra

Cześć wszystkim , sytuacja jaka panuje w moim garażu zmusiła mnie do napisania tu tematu.
Problemem są stuki dobiegające z cylindra , najbardziej słychać je gdy jedzie sie ze stałą prędkością lub delikatnie przyepisza w przedziale obrotów 3-4 tys. Motocyklem też wtedy konkretnie szarpie , podczas maksymalnego przyspieszania problem nie występuje. Zmierzona prędkość max to około 125 km/h. Na ciepłym silniku z otwartą manetą w opór mam niecałe 10 bar ciśnienia sprężania.

Zaczęło sie to dokładnie po remoncie silnika, wcześniej na ori 250 eta jeździła super , cylinder szlifowali mi w Białymstoku na Kujawskiej a głowice obrabiał intr , kupiłem ją z drugiej ręki ponieważ był w niej problem ze szczelnoscią gwintu swiecy, problem ten rozwiązałem. Na zmontowanym silniku zmierzona pojemność komory spalania to 33cm3.

Szczelina między tłokiem a głowicą pierwotnie była na 0.9 i zwiększała sie o około 0,2 w strone komory spalania. Następnym krokiem było przeskoczenie na 1,3mm , i teraz jest około 1,5 mm. Na 1,5 dalej stuka lecz może ciut mniej niż na 0,9.

Zapłon mam od kolegi sIaj , cewka ori ddr. Ustawiony jest na 2,5mm co by od stukowego sie lekko oddalić, lecz nie zauważam różnicy w tych stukach przy zapłonie na 2.5 a na 2,8.

Gaźnik to 30n2-5 , dysza główna 140 reszta org, świeca jest wypalona na brązowo.

W silniku wszystkie łożyska są nowe jak również wał jest zregenerowany , wał dostał korbe marki Duells. W wale zaślepiłem otwory w przeciwciężarach , i zalałem je żywicą dwuskładnikową.

Może komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy i uda sie ten problem rozwiązać, spalanie stukowe raczej bym wykluczył , ponieważ czy silnik ciepły czy zimny to jest identycznie.

Tutaj jest filmik który pokazuje identyczne stuki co u mnie,z tym ,że u mnie stuka jak sie wkręca a nie jak schodzi z obrotów.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2020-08-15, 06:24   

A podszlifowałeś karter :?: Bo jak nie to tłok w DMP uderza o wystający nadlew.
Poczytaj sobie temat: http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#402531
zwłaszcza ostatnie posty
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-15, 07:28   

Tak , karter wyszlifowałem i tłok nie ma nigdzie kolizji.

Tutaj jest pokazany dokładnie ten sam problem co u mnie , jest identycznie . Jak widać , problem nie tyczy sie tylko mnie.
Może problemem jest za mało zwiększająca sie szczelina miedzy tłokiem a głowicą? Czy ktoś kto ma dobrze pracujące "300" może zmierzyć tą szczeline cyną i napisać o ile sie zwiększa ?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-08-15, 07:44   

To nie jest stuk spalania stukowego od zbyt wysokiej kompresji, ten gaźnik co masz to robi, zresztą na mikuni ten sam objaw w fabrycznej 301 miałem, zmiana na 30n3-1 zniwelowała problem.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-15, 07:56   

Wolf, Też napisałem, że zmiana na nowy 30N3-1 poprawiła u mnie ten sam problem co ma Mario-150
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-08-15, 08:08   

ETZ_PRORIDER , Na shotboxie było poruszane, ale niech jest temat. Co do tego rodzaju stuku, definicji nie znam ale poteoryzować mogę, wydaje mi się że podcisnienie na zamkniętej manetce jest o tyle większe że szczątkowe paliwo potrafi zaciągnąć na tego typu gaźnikach i powodować stuk mieszanki przy schodzeniu, na colortune było to bardzo dobrze widać jak był równomierny płomień i pojawiał się wraz ze stukami jasny żółty.
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-15, 08:47   

Wolf, tu wlaśnie chodzi o to , że jak schodzi z obrotów to nic sie zbytno dziwnego nie dzieje. Najgorzej jest jak utrzymuje rowna predkosc np 80 na 5 biegu . Ciekawe czy przypadkiem tloki almotu do 300 nie roznia sie krzywizną denka.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-15, 08:52   

Mario-150, Tłoki są porównane z oryginałem mahle kilka dni temu, intr wszystko wyjaśnił i pokazał na zdjęciach.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-08-15, 09:11   

Mario-150 napisał/a:
Wolf, tu wlaśnie chodzi o to , że jak schodzi z obrotów to nic sie zbytno dziwnego nie dzieje. Najgorzej jest jak utrzymuje rowna predkosc np 80 na 5 biegu . Ciekawe czy przypadkiem tloki almotu do 300 nie roznia sie krzywizną denka.



Mi się już fusy skończyły.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-15, 09:30   

Wolf, A moja kula właśnie się zgasła.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-15, 13:53   

No nic , popatrze jeszcze na głowice , moze faktycznie cos tam znajde.
I na 30n3-2 jest identyczny objaw.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-15, 20:41   

Mam ten sam problem w em 250. Stuki najlepiej słychać przy utrzymywaniu silnika w okolicy 3.5 tys a 4 tys rpm. Tłok ddr z przebiegiem 6 tys km, gaźnik bing. Do tego mimo iglicy maksymalnie w dole mam za ciemną świecę. Może problemem jest zbyt bogata mieszanka...?
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-15, 22:50   

Jesli ustawiam gaznik na ubogo to wtedy fakt ,mniej stuka , lecz stuki sa dalej i moto nie ma maksymalnej mocy. Potwierdzam , że najbardziej stuka miedzy 3 a 4 tys obrotów.
Grajko , a czy u ciebie pomimo iglicy na max w dol kolanko na laczeniu z cylindrem jest wilgotne ?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-16, 18:56   

Tak kolanko akurat było wilgotne po trasie ale nie wiem czy ma to coś wspólnego. Rzyciło mi się w oczy bo niedawno wymieniałem tłumik i po trasie dokręcałem jeszcze na ciepło śrubę kolanka.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-16, 19:18   

Masz wszystko ori 250 ?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-17, 07:17   

Tak
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-08-17, 08:06   

Tłumik masz nowy ? hartmann? Drożność musi być.
Masz pewność co do szczelności na króćcu ?
Simmeringi na wale trzymają? pod alternatorem nie zbiera się olej?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-17, 09:08   

Ja bym stawiał na luzy w układzie korbowym. Najbardziej na osi wału tzn łożyska główne albo mają już swoje przejechane, albo były źle zamontowane i się luzy zwiększyły albo gniazda łożysk wywalone. Pozostaje jeszcze luz sworznia w samym tłoku. Czasem trafiają się tłoki z luźnym pasowaniem sworznia i też to wychodzi po kilkuset km.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-17, 11:35   

U mnie wszystkie możliwe luzy sprawdzone i nie ma nic niepokojacego , serio ten silnik jest po remoncie i ma dopiero z 400 km zrobione.
Jest jakiś progres ponieważ ustawiłem zapłon na 3 mm przed gmp i w stosunku do 2.5 mm to na 3 stuka połowe mniej. Sprawdzałem to dwa razy, tylko teraz jakie to logiczne wytłumaczenie może mieć? U mnie stawiam , że cos z zaplonem mieszanki jest zle , tak jakby podczas normalnego wybuchu mieszanki w tym samym czasie był drugi silniejszy wybuch. Stopien mam ponizej 10:1 .
Musze zdobyć pewna glowice na ktorej "300" chodzi ok.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-17, 18:12   

Może te czujniki zegarowe są g*wno warte? Jak masz mz pod ręką to może zmień zapłon na 3,5 mm przed GMP, tylko na próbę i wtedy zobacz. U mnie po zwiększeniu dawki paliwa stuki się nasiliły, zapłonem się nie bawiłem. Teraz póki co nie mam dostępu do MZ więc nic nie sprawdze.

Co do zapłonu to też mam od sIaj-a. Nie wiem czy to możliwe ale może warto sprawdzić czy nie ma np. podwójnej iskry przy jednym obrocie wału..
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15