filcowa wkładka smarująca krzywkę |
Autor |
Wiadomość |
kisielex3
Motocykl: MZ ETZ 150 91'r
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-09-12, 21:14 filcowa wkładka smarująca krzywkę
|
|
|
Witam mam pytanie ostatnio moja mz-ka zaczeła cos swirowac strzelac z tłumika a wiec wziałem sie do regulowania zapołonu i zauwazyłem ze u mnie miedzy przerywaczem a krzywka nie ma takiej gabki( cos takiego jak do smarowania krzywki) zdziwiło mnie to ponierwaz na jakims filmiku widziałem ze gosciu ma takie cos tylko to była mz 250 a ja mam MZ ETZ 150
Prosze o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-10-27, 13:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-09-12, 22:55
|
|
|
kisielex3 napisał/a: | tylko to była mz 250 a ja mam MZ ETZ 150 | Bez różnicy czy to jest 150 czy 250, FILC smarujący krzywke powinien być w każdej MZ z mechanicznym przerywaczem bo zapobiega zbyt szybkiemu zużywaniu się twożywa sztucznego z którego zrobione są przerywacze... |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-10-24, 19:07
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | FILC smarujący krzywke powinien być | nasączony olejem |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-10-24, 19:13
|
|
|
Smar tam raczej nie posiedzi, w instrukcjach wspominają o oleju LUX. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2011-10-24, 19:57
|
|
|
gdzie smarem dokładnie kilka kropli oleju może być nawet ten od paliwa (mixol czy tam orlen) |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
jack63
Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy Wiek: 23 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 111 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-26, 15:44
|
|
|
W instrukcji zalecali specjalny olej "do przerywaczy". Chodzi o jego lepkość. Nie może wypływać zbyt szybko bo "zarzuci" styki szczególnie jak nie ma filcu na samym młoteczku.
Olej powinien być max lepki. Jak miód powoi wypływać z butelki. Na pewno nie nadają się oleje do benzyny. Zdobycie oleju o dużej lepkości graniczy z cudem. Lepiej rozpuścić w oleju trochę smaru na goraco i nasączyć mi filc ale tylko z boku. Nie od strony krzywki! |
_________________ Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość. |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2011-10-26, 16:08
|
|
|
mi ani hipol ani orlen nie zarzucił styków pod warunkiem odpowiedniego dawkowania 2-3 krople |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
jack63
Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy Wiek: 23 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 111 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-26, 22:06
|
|
|
Tylko na jaki przebieg to starczy? |
_________________ Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2011-10-26, 22:53
|
|
|
Nikt Ci tego nie jest w stanie powiedziec, bo na to raczej żadnych norm nie ma(przynajmniej ja sie nie spotkałem). Po prostu sprawdzaj jak to wyglada co jakis czas |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
jack63
Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy Wiek: 23 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 111 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-26, 23:29
|
|
|
Nie zauważyłeś, że to pytanie było retoryczne. Sprawdziłem to wielokrotnie. Przy Hipolu starcza na kilkaset kilometrów. A "normy" a w zasadzie zalecenia serwisowe są w instrukcji obsługi o serwisówce nie wspominając. Jest nawet podany typ oleju. Oczywiście już nieistniejącego. Kiedyś sprawdzałem jego dane katalogowe i w Polsce olej o takiej lepkości był nie do zdobycia.
A tak w ogóle czy nie lepiej zastosować przerywacz elektroniczny? Przecież to kilka zł + własna praca. Ew. można zaadaptować coś ze szrotu samochodowego. Problem oleju i regulacji zapłonu stanie się nieaktualny a iskra, spalanie i osiągi będą miód. |
_________________ Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość. |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2011-10-27, 13:21
|
|
|
Zwracam honor spojrzałem do książki serwisowej i tam jest napisane "Unterbrol - olej specjalny dla przerywaczy zapłonu, Lepkość 700...1300 cSt przy 50'C |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-10-27, 13:50
|
|
|
Wkładka (filc) ma być wyregulowana tak aby dotykała krzywki w najwyższym położeniu, nasiąknięta ma być olejem do przekładni hipoidalnych czyli np. HIPOL GL-5 75W90; Shell SPIRAX A LS 90; DURABLEND 75W90
Dane z instrukcji obsługi. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
jack63
Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy Wiek: 23 Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 111 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-27, 22:49
|
|
|
norbertmz. Nie musisz mi zwracać honoru. Wcale mi go nie zabrałeś. Natomiast uratowałeś swój i podałeś bardzo przydatną informację. Dzięki.
Hipol to tylko półśrodek. I tak szybko wypłynie. Lepkość kinematyczna w 40 oC Hipolu GL5 to 13.5 - 40 mm2/s czyli cSt. W porównaniu do 700-1300 cSt W 50oC jest to "rzadzizna", prawie woda! Bierzmy pod uwagę, że w okolicach filcu mogą być temp. rzędu 80oC.
Tak więc jak ktoś uparcie chce używać dzisiaj przerywacz mechaniczny, co jest totalnym anachronizmem, niech zrobi sobie jakieś bardzo gęste (w zasadzie chodzi o lepkość) mazidło. |
_________________ Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość. |
|
|
|
|
evil866
Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 92 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 2020-10-29, 23:23
|
|
|
Czy jest normalne grzanie się czopa wału od strony zapłonu i czy może to być spowodowane brakiem filcu do smarowania przyrywacza? Jak silnik jest nie nagrzany to pracuje cicho a jak się nagrzeje to słychać lekki szum od strony zapłonu i czop jest gorący tak samo wirnik i krzywka. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-10-30, 16:04
|
|
|
Czop się będzie grzał chociażby od pola elektromagnetycznego w alternatorze i od temperatury silnika podczas pracy. Filc powinien być na swoim miejscu, nie bez powodu fabryka go tam przewidziała. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|