» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-06, 18:18
Malowanie - Jak wykonać porządnie szparunki?
Autor Wiadomość
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-12-22, 07:18   

Allu napisał/a:
A co drugiej metody to malować jakim lakierem ?? Polecacie jakiś spray czy coś?


po sprayu bedzie wygladac nieciekawie, ja polecam lakierowac normalnym lakierem i pistoletem... ewentualnie pedzlem (nie widzialem jak to wychodzi)
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
led1 


Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 138
Skąd: Szczałb\Piaseczno
Wysłany: 2006-12-22, 07:47   

Po szpachlowaniu - podkład, na podkład lakier kolor (metalic lub akryl), szparunki, tak jak pisał Varg i na koniec lakier bezbarwny. Do tego wszystkiego trzeba mieć dobry pistolet i wprawę w lakierowaniu. Inaczej efekt nie będzie zadowalający. Wszystkie lakiery muszą być profesjonalnymi produktami kupionymi w specjalistycznym sklepie z lakierami "samochodowymi" :smile:
 
     
Varg 


Motocykl: MZ BK 350
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2006-12-22, 10:16   

Allu napisał/a:
A z czego wykonałeś te naklejane ???

Kupiłem gotowe na allegro.
_________________
http://varg.homeip.net/ifa/ - Zdjęcia moich maszyn
http://poMazurach.pl
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-22, 11:03   

Varg, hmmm a masz może namiar do kogoś na allegro kto zrobiłby szparunki do Trophy??
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Varg 


Motocykl: MZ BK 350
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2006-12-22, 11:11   

Allu napisał/a:
Varg, hmmm a masz może namiar do kogoś na allegro kto zrobiłby szparunki do Trophy??

Ja zamawiałem u tego gościa: http://www.allegro.pl/sho...php?uid=1867280 Może ma też wzór do tropika.
_________________
http://varg.homeip.net/ifa/ - Zdjęcia moich maszyn
http://poMazurach.pl
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-22, 11:25   

Dzięki , zobacze co się da zrobić . :cool:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-12-22, 13:55   

pozadne szparunki zrobisz albo pendzlem albo areografem... naklejki nigdy nie zapewnia takiego efektu.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-22, 15:15   

A co sądzicie o takim rozwiązaniu ? Jaka farba ?
http://www.polmot.skip.pl...bmode=view&id=8
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wąski 

Motocykl: es/1,es/2,Wsk
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 124
Skąd: Ryki/Warszawa
Wysłany: 2006-12-22, 15:39   

http://www.tomekshl.riders.pl/html/index1.htm

zobacz zdjęcia jaskółki, szparunki robione tą metodą.
 
     
Varg 


Motocykl: MZ BK 350
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2006-12-22, 19:48   

hubertbaran napisał/a:
pozadne szparunki zrobisz albo pendzlem albo areografem... naklejki nigdy nie zapewnia takiego efektu.

Ale musisz wziąść pod uwagę, że do tego trzeba jednak mieć trochę talentu, że tak powiem artystycznego, albo komuś zlecić. Naklejane szparunki zrobione z cienkiej folii, dobrze nałożone i pokryte lakierem bezbarwnym ciężko jest odróżnić od malowanych. Oczywiście dobrze namalowane będą lepsze, ale inną sprawą jest to, że dobrze namalować jest sztuką. Widziałem już wiele maszyn z zepsutymi szparunkami, moja ifa miała wcześniej malowane szparunki, nie dość, że mocno wystawały ponad lakier, przez co się mocno ścierały to jeszcze były po prostu krzywe i nie wyglądało to estetycznie.
_________________
http://varg.homeip.net/ifa/ - Zdjęcia moich maszyn
http://poMazurach.pl
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-12-22, 20:53   

oryginalne szparunki były malowwane... Metoda z polmotu sie sprawdza co prawda jest cholernie czasochłonna i powinienś wczesniej z nia przećwiczyć....niemniej jednak szparunki wykonane recznie beda duzo piękniejsze niz naklejki.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Varg 


Motocykl: MZ BK 350
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2006-12-22, 21:35   

hubertbaran napisał/a:
oryginalne szparunki były malowwane... Metoda z polmotu sie sprawdza co prawda jest cholernie czasochłonna

Jeżeli pisząc o malowaniu szparunków miałeś na myśli metodę którą opisałem wcześniej, czyli obklejenie krawędzi szparunku taśmą i dopiero malowanie, to faktycznie jest to jedna z najlepszych metod. Oryginalnie szparunki malowane były całkowicie ręcznie(przynajmniej w Junakach) nawet bez użycia takiego szablonu.
Następnym razem też nie będe dawał naklejanych, tylko zrobie szablon z taśmy i namaluje. Wbrew pozorom jest to tylko minimalnie bardziej czasochłonna metoda, a daje większe możliwości w formowaniu i poprawianiu szparunku. Trzeba tylko dobrze nałożyć lakier, żeby nie wyszła zbyt gruba warstwa.
_________________
http://varg.homeip.net/ifa/ - Zdjęcia moich maszyn
http://poMazurach.pl
 
 
     
contraband 
Golden God!


Motocykl: WSK 175 Kobuz '83
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 82
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2006-12-23, 00:42   

w jakim stosunku polecasz rozrobic oryginalna farbe akrylowa z rozcienczalnikiem? Lepszy pedziel cienki, czy grubszy?
_________________
On a dark desert highway, cool wind in my hair,
Warm smell of colitas, rising up through the air.
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light.
My head grew heavy and my sight grew dim.
I had to stop for the night.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-12-24, 09:58   

ja bym kupił pendzel 1mm weższy niz szparunek...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
contraband 
Golden God!


Motocykl: WSK 175 Kobuz '83
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 82
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2006-12-24, 11:39   

ale wtedy musisz przejechac po jednym miejscu min 2x, a takto lecisz...
_________________
On a dark desert highway, cool wind in my hair,
Warm smell of colitas, rising up through the air.
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light.
My head grew heavy and my sight grew dim.
I had to stop for the night.
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-24, 12:17   

lepszy grubszy pędzel z obcietym o połowę włosiem. Lepiej sie go prowadzi, a maluje taka powierzchnię jak ten mniejszy.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2007-01-07, 00:11   

http://www.bikepics.com/members/czarny81/59es250/

Tu macie zdjęcia mojej MZ.
Szparunki wykonałem w bazie metalicznej. Oklejenie baku i błotników zajęło mi ok 2 godzin, spokojniej , dokładnej pracy. Wykorzystałem izolacyjną taśmę PCV do przewodów elektrycznych, taśmę papierową i papier do oklejania. Najwięcej czasu zajął podwójny szaparunek na baku, składający się z cienkiego i grubego paska. Trzeba było trochę cierpliwości żeby wyszło z równym odstępem na całym obwodzie. Później, wykorzystując taśmę papierową i papier do oklejania okleiłem dokładnie całe elementy. Malowanie sprayem w kabinie lakierniczej. Na drugi dzień bezbarwny akryl, a po kolejnych 24 godzinach polerowanie. Efekt zadowala mnie w 100 %.

Co do lakierów, to na szparunki polecam bazę. Zwykle kryje lepiej niż akryl, przez co można położyć cieńszą warstwę. Dzieki temu nie wyczuwa się jej w dotyku. Niezależnie od rodzaju zalecałbym pokrycie całości bezbarwnym akrylem, najlepiej w HS. Przed lakierowaniem warto zmatowić powierzchnię włókniną ścerną . Jak ktoś nie ma wprawy z papierami wodnymi to przy matowaniu narobi rys. Po zmatowaniu powierzchnie przemyć zmywaczem antysilikonowym. Na same szparunki nie trzeba podkładować.

Zamiast kabiny wystarczy dobrze odkurzony warsztat. Spraya w dowolnym kolorze można zamówić w większości mieszalni lakierów samochodowych. Bezbarwny akryl też można dostać w sprayu. Wydajność ok 1 metr kw. więc na cały moto wystarczy 3 pojemniki bezbarwnego i jeden kolor. Dajcie sobie spokój z malowaniem pędzlami bo to mija się z celem. Na gładkiej powierzchni nie da się rozprowadzić farby cięką warstwą, tak aby nie było widać na niej rowków.

Efekt końcowy zależy od ilości włożonej pracy i naszej dokładności.
Też zastanawiałem się nad naklejkami, ale po tym jak zobaczyłem jak to wygląda na motocyklu kumpla, to stwierdziłem , że malowanie to niewiele więcej roboty, bo tak czy inaczej trzeba położyć na wszystko bezbarwny, a wyglada to duzo lepiej.

pozdrawiam
_________________
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=3136
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-01-07, 17:06   

nieiwem ale mi sie wydaj nieco za grube.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Mar-Lak 

Motocykl: Renowacja MZ
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 8
Skąd: Trzepowo
Wysłany: 2007-01-19, 22:53   

Witam,w mzetkach siedzie juz dosc dlugo ale zerówka sprawiła mi zawód,głównie chodzi mi o szparunki,ogólnie orbie je recznie jak i na polskich,rosyjskich i niemieckich motocyklach zabytkowych które lakieruje,sprawa zerówki dotyczy orginalnego malowania a konkretnie wersji ze zbiornikiem który ma szeroki pas chromowany,w dotychczasowych informacji i zdjec niewidac i nieslychac jak te szparunki z tym chromem kancza sie przy siedzeniu,roznie mowia,ze cos w stylu awo czyli na szpic acz kolwiek jedno zdjecie czarno-bioale w internecie z instrukcji opslugi gaznika pokazuje zbiornik ze konczy sie taka sama szerokoscia jak na poczatku,ale to jest tylko jedno zdjecie,i to zdjecie po skosie no i mam problem,chce zrobic zerówke acz kolwiek dla mojego klijeta i szukam informacji(najlepiej zdjec) w zamian moge dac duzo wiecej od siebie.Pozdrawiam
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-01-19, 23:00   

Do jakiego modelu dokładnie ?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15