» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Prostownik oparty na mostkach prostowniczych
Autor Wiadomość
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-31, 18:55   Prostownik oparty na mostkach prostowniczych

Witam, jeżeli wasz prostownik wykazuje niedomagania, a do rzeczy: diody przepuszczają napięcie w dwie strony, to nic innego jak kupić nowy, którego cena waha się od 130-190 zł, wlutowanie oryginalnych diod, z którymi jest kłopot ponieważ są drogie i ciężko je dostać, albo najtańsza rzecz: zlutować swój własny prostownik
Podam wam na moim przykładzie co i ile kosztowało, mnie wyniosło wszystko 40 zł.

Więc tak:
-Mostek Prostowniczy 2x25A 50V
-Mostek Prostowniczy 2x2A 50V (u mnie w sklepie nie było 2A , 3A lub 4A też może być)
-Przewód 1m Czarnego i 1m Czerwonego (może wydawać się dużo ale kiedyś może się przydać )
-Cyna
-Kalafonia
-Rurka Termokurczliwa
-Nożyczki
-Kleszczyki
-Zapalniczka
-Konektory męskie
-Plastikowe pudełeczko lub kawałek 1mm plastikowej płytki (dla spokoju żeby nam nie latało jak żyd po pustym sklepie)

A więc tak, zamieszczam tutaj mały schemacik do którego trzeba się zastosować:
http://img510.imageshack.us/f/beztytuuvggg.jpg/
potem przygotowujemy 2 mostki prostownicze 25A 50V
http://img152.imageshack.us/f/421212698157.jpg/
2kawałki po 10cm przewodu czerwonego, 3 kawałki rurki termokurczliwej, cynę i kalafonię do poprawiania lutów, konektor męski, i kleszczyki no i zapalniczkę do zaciśnięcia się rurki termokurczliwej.
A więc do pracy, ostrzymy przewody na obydwóch końcach, teraz bierzemy dwa przewody, zaciskamy do jednego konektora dwa przewody i zabezpieczamy rurką, więc zostały nam dwa końce PRZEWODÓW. Jeden koniec lutujemy do + na mostku prostowniczym , z drugim końcem robimy to samo , powinno wam wyjść coś takiego http://img138.imageshack.us/f/dsc00028hc.jpg/ . Jeżeli mamy przylutowane dwa przewody , to pamiętajcie że to jest wyjście D+ , teraz możemy się wziać za D- , zasada jest ta sama , tylko ze lutujemy do minusa , wszystko widać na rysunku , powinno wyjść coś takiego http://img46.imageshack.us/f/dsc00031j.jpg/ i tutaj małe sprostowanie , robiłem ten prostowik jak napalony pies na suke , dopiero potem jeden z kolegów przesłał mi poprawione zdjęcie -- (minusa) na mostku , dlatego nie wzorujcie się na tym zdjęciu . to jest tylko po to aby zobrazować jak to ma mniej więcej wyglądać , Teraz czas wziąć się za wyjścia U V W , na jednym mostku prostowniczym , izolujemy jedno wyjście ~ , wystarczy zastosować mój patent , kawałek rurki termokurczliwej i zagrzać aby się zacisnęła , powinno wygladać tak http://img155.imageshack.us/f/dsc00033gt.jpg/ (ten czarny kwadrat to rurka termokurczliwa tuż po zacisnięciu , fotka marna ale musiałem jakoś zaimprowizować, dalej , zostały nam 3 wolne wyjścia ~ , na jednym mostku jedno na drugim dwa , a teraz do każdego z wyjść osobno lutujemy po 10 cm przewodu , i na każdym z końców przewodu zaciskamy konektorek , i zabezpieczamy rurką termokurczliwą , to są nasze wyjścia U V W , wygląda mniej więcej tak , http://img52.imageshack.us/f/dsc00034u.jpg/ . Prace nad tymi mostkami uważam za zakończone , czas wziąć się za mostki 2A 50V http://img141.imageshack.us/f/rys95.jpg/ , takie mam ja , jeżeli kupilibyście inne tzn. o innych kształtach , nie ma żadnego problemu , wszystko zostaje tak jak ma być , tylko kształt inny i nic więcej , oznaczenia te same , a teraz do pracy , jak pewne zauważyliście , wychodzą 4 nózki , już na początku radze przygotować 8 kawałków rurki termokurczliwej , zapalniczkę , cynę i lutownicę , i odrobinę cierpliwości , a więc , wyjścia -- (minus) izolujemy wszystkie , i jeden ~ , zostają nam dwa wyjścia + , i 3 ~ , lutujemy dwa przewody czerwone lub jak kto woli czarne , do + , czyli do nóżek , potem starannie izolujemy rurką termokurczliwą i wychodzi nam wyjście 61, wygląda mniej więcej tak http://img827.imageshack.us/f/dsc00035i.jpg/ , no i zbliżamy się do końca , zostały nam 3 wyjścia ~ , lutujemy do nich przewody czarne, ma to wygladać mniej wiecej tak http://img156.imageshack.us/f/dsc00036hb.jpg/ , no i więc tak , z mostków 25A , wychodzą też 3 przewody U V W , z mostka 2A też 3 , U V i W , teraz bierzemy 3 konektory , i po dwa przewody do jednego konektora , wychodzą nam wyjścia U V i W ,prościej się nie da, na koniec sprawdzamy jakość wykonanych połączeń , lutów , zabezpieczeń rurką , itd . całość wygląda tak http://img208.imageshack.us/f/dsc00037tx.jpg/ , wykonanie naprawdę nie jest trudne , wystarczy patrzeć uważnie , obchodzić się z lutownicą w najwyższym porządku a prostowniczek będzie służył , Co ja na tym zyskałem?? Na pewno lepsze ładowanie na wolnych obrotach , i równiejsze obroty biegu jałowego , może to i dlatego że wcześniej skakała z obrotami , z powodu słabego ładowania , to tyle ode mnie, Podziękowania dla Yasiec65 i Xargo1 , bez nich nie było by prostowniczka , a teraz coś extra dla kumających inaczej , oryginalny opis Xargo1 jak wykonać prostowniczek , prosze bardzo :




Mostki prostownicze mają 4 wyjścia: +, - i dwa oznaczone jako ~. Bierzesz dwa mostki (minimum 25V 15A, ja polecam co najmniej 50V 25A - mniejsze ryzyka awarii) i łączysz ze sobą + (to jest wyjście D+ w oryginalnym prostowniku) oraz - (D- w oryginalnym prostowniku). Zostają ci cztery wyjścia ~. Jedno z nich izolujesz, pozostałe podłączasz do przewodów U, V i W (kolejność nie ma znaczenia). Teraz bierzesz 3 diody np. 1N4007 i łączysz ze sobą na stałe ich nóżki od strony kresek na obudowach. To jest wyjście 61 z prostownika. Niepołączone nóżki lutujesz kolejno do do używanych przez ciebie wyjść ~. Całość montujesz do jakiejś obudowy i prostownik gotowy.

Ew. zamiast 3 diod 1N4007 możesz użyć kolejnych dwóch mostków prostowniczych. Te mogą być sporo mniejsze - 2A 50V w zupełności wystarczy. Wtedy łączysz 3 wybrane wejścia ~ do miejsc gdzie podłączasz przewody U,V i W, czwarte wejście ~ oraz złącza - izolujesz, a złącza + łączysz ze sobą - to jest wtedy twoje wyjście 61




Jeszcze raz , podziękowania z całego serca dla Yasiec65 i Xargo1 , jak dacie podziękuj to się nie obraże wcale :lol2: , Pozdrawiam i do usłyszenia , Radio Binladen









_________________

Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-12-16, 14:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 55
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2011-01-31, 19:53   

Nie mogłeś zrobić z parę odstępów ? Czytając opis oczopląsu można dostać :coo: .Poza tym no oki.

Binladen napisał/a:
jak dacie podziękuj to się nie obraże wcale :lol2:


Też się nie obrażam :mrgreen: . Zresztą wątpię by ktoś się obraził :lol: .
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-01-31, 20:34   

Mój prostownik też już gotowy ;) Z tym że swój robiłem z diodami :) jeśli ktos jest chętny, to mogę zdjęcie wysłać :)

Aaa...i tekst bardzo dobry ;) :piwo:
Ostatnio zmieniony przez winiar91 2011-01-31, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-31, 20:34   

No , może kiedyś poprawię , ale tak to myślę jeszcze nad opcją czy by się nie uśmiechnąć do admina lub moda żeby ten temat przykleił . Pozdrawiam
_________________

 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 25
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-01-31, 20:51   

Całkiem niezły tekst.
Ja tylko bym go tylko zmienił używając znaków interpunkcyjnych bardziej rozbudowanych (a nie tylko przecinków :lol2: ) i po tym zabiegu wrzucił do działu Artykuły. :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Wojtaha3 


Motocykl: SimsonS51 MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Masłowiec
Wysłany: 2011-01-31, 20:52   

A nie lepiej po prostu kupić mostki 3-fazowe :lol: ? Poza tym te same diody (dużej mocy) są w maluchach itp. więc przełożyć jak coś też można :wink:
 
     
michal54_87 
Zlotowicz
.....

Motocykl: cbr900,latajacamz175
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 254
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-01-31, 21:32   

Taniej i bez kabinacji kupic mostek 3-faz.
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-31, 21:36   

Oj tam Oj tam , już narzekacie , wszystko sprawdzone przezemnie i działa, Pozdrawiam
_________________

 
 
     
michal54_87 
Zlotowicz
.....

Motocykl: cbr900,latajacamz175
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 254
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-01-31, 22:01   

nikt nie narzeka :P tylko taniej wychodzi kupic :P :P
 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-01-31, 22:04   

Mnie wyszło równe 20 zł :)
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-31, 22:25   

Równe 20 zł?? Ale popatrz wyżej co ja jeszcze kupiłem , a i małe sprostowanie , dużych mostków kupiłem 4 , a małych 3 , i może stąd taka cena , ale 20 zł to nawet cena spoko , Pozdrawiam
_________________

 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-01-31, 22:27   

2x 9zł za dwa mostki, 3x 0,5zł za diody :) kable i całą resztę miałem w domu :)
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2011-01-31, 22:29   

michal54_87 napisał/a:
nikt nie narzeka :P tylko taniej wychodzi kupic :P :P


Tak, o ile dostaniesz je w lokalnym sklepie, co nie zawsze jest takie proste. Jeżeli masz kupić przez internet to trzeba doliczyć przesyłkę, a wtedy wcale nie jest taniej
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2011-01-31, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-31, 22:30   

No , wreszcie mnie ktoś obronił hehe , dziex ,Pozdro
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1998
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-02-01, 11:40   

Popraw! Wstaw miniaturki zdjęć - ogólnie rzec biorąc zadbaj aby miało to fajną oprawę. Pytanie do modów, czy to odpowiedni dział na ten temat? Mi się wydaje ze dział usprawnienia lepszy.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-01, 12:46   

Wszystko fajnie ale lepiej chyba tak;

niż tak;
http://img138.imageshack.us/i/dsc00028hc.jpg/

Ale zdjęcia za duże trochę
Hm no ale jak ktoś lubi reklamy oglądać to oki :)
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-01, 18:16   

No tylko chłpaki , problem mam właśnie z tymi zdjęciami , biorę opcję IMG , wklejam link i nic , coś jest pokopane , a co masz na myśli JANEK , fajną oprawę , jakieś kolorowe czcionki czy coś , heh ,pisz co masz na myśli Pozdrawiam
_________________

 
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-01, 21:56   

Binladen, Bo musisz bezpośredni link z obrazka wkleić ;) jak wejdziesz na image na przykład;
http://img138.imageshack.us/i/dsc00028hc.jpg/ to klikasz na fotce pokaż obrazek i wtedy kopiujesz ten adres który jest w przeglądarce ;)
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-01, 22:50   

Ok , zakumałem ,dziala , na dniach poprawię wszystko , dziex ,Pozdrawiam
_________________

 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-02-02, 19:48   

Binladen, napracowałeś się z tym opisem :piwo:
Opis z pewnością się przyda. Gratulacje.
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,46 sekundy. Zapytań do SQL: 15