» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik MZ ETZ 150 od zera
Autor Wiadomość
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-04, 10:37   Silnik MZ ETZ 150 od zera

Chcę sobie złożyć silnik do MZ ETZ 150 od zera, tzn kupić kartery, wał, itd i poskładać. Ciekawi mnie jak to wyjdzie. Mam na stanie skrzynie biegów niby w stanie bdb. Co byście myśleli o takim zestawie?:

Tak wiem że to kartery pod pompę mikuni, być może również wleci do tego silnika :)
O reszcie jeszcze nie myślałem - np zapłon (CDI ?). O górze jeszcze też nie, bo chcę sie skupić na dole ale być może wykona ją chylo racing.
Ostatnio zmieniony przez Mzetzman 2021-01-04, 15:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-01-04, 14:49   

Wszystko ok, tylko nie słabe, bez wsparcia, 90 watowe CDI. Tylko oryginalny Alternator 12V 180W. Zamiast Platynek, zapłon twórcy Siaj (jest na forum) i zregenerowany wirnik przez Marcin W. na nowych szczotkach. Regulator Ra2West wraz z oryginalnym prostownikiem albo Prostowniko-Regulator twórcy Siaj i masz tak dobry generator jak nie jedna Japonia na lata.
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-04, 22:48   

Dobrze prawisz. Kupię używany stojan i wirnik, wirnik pójdzie do regeneracji plus nowe szczotki i sprężynki. Zapłon od siaj i będzie po bożemu.
Chyba odpuszczę pompę oleju Mikuni z kliku powodów. Po pierwsze dostępność elementów, szczególnie oryginalnej pompki do ETZ 150 (prawdopodobnie pasowałaby również od 250 tylko trzeba by odkręcić mocowanie wężyka i zmienić dawkę). Wg instrukcji serwisowej pompki te są nie naprawialne, stare to loteria, a nowe sztuki są koszmarnie drogie na zagranicznych aukcjach. Po drugie to musiałbym jeszcze skompletować zbiornik oleju, pokrywę i dekielki, oraz wykonać śrubę z rowkiem w łbie do przykręcenia pompy do czopu wału. Po trzecie inny kopniak, specjalnie wygięty pod zbiornik oleju (niby można by wygiąć na gorąco stary ale nie wiem jak z długością). Po czwarte jakbym chciał podrasować silnik to zapewne trzeba by było odpowiednio tą pompę ustawić (nie na znaki jak w instrukcji), a nie ma tam prostej metody ustalenia składu mieszanki.
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-10, 23:05   

A tak jest wysyłany nowy wał korbowy IFA
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2021-01-11, 00:39   

Zapewne będzie on idealnie wyważony :shock:
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2021-01-11, 08:19   

Centrowany jak już :mrgreen: To norma od wielu lat, swoją drogą prawdopodobnie ten sam producent lecz odbiorca Polak (wał od WSK) :razz:



_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2021-01-11, 10:13   

mar09, wiadomo o co kaman :piwo:
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-11, 11:04   

W idealnym świecie tak to powinno wyglądać:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-01-11, 11:40   

Mzetzman, Dokładnie tak. To jest prawidłowe pakowanie i mocowanie wału korbowego do transportu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-11, 15:06   

Czy te pokrywy simeringow nadają się jeszcze do użycia? Ten większy jest trochę przytarty, a mniejszy ukroszony.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-01-11, 23:16   

Jeśli z przylgni banana nie ma, a na powierzchni mocowania simmeringu nie ma znacząco grubych rys to jeszcze pożyją.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-01-11, 23:23   

Akurat te jeś, cze można nowe kupić, jak już składasz nowy silnik, to nie pchaj tak czegoś.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-02-15, 12:20   

Odebrałem od tokarza narzędzia specjalne w postaci pobijaków i trzpieni grzejnych. Wysoka jakość wykonania. Jak robić to dobrze.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15