» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Kable rozruchowe i spawalnicze
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1000
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-02-16, 21:05   Kable rozruchowe i spawalnicze

Witam :piwo:
Opierając się na zdobywanej wiedzy przez 17 ostatnich lat w zakresie produkcji instalacji elektrycznych samochodowych chciałem Wam zaoferować w tym temacie kable rozruchowe oraz spawalnicze które możecie u mnie "zanabyć" w różnych wariantach... :piwo:
Do wyboru będą różne długości w zależności od zapotrzebowania :grin: Jeśli miałbym uszczegółowić to będą to odcinki od 3m do 6m kwestia dogadania...
Co do użytych rodzajów kabli będą to kable spawalnicze typu OS OnS 25mm2 i jakie mam jeszcze w planie OS OnS 35mm2. Jeśli będą potrzebne inne przekroje to jestem wstanie zrobić.
Właściwość tych kabli :
Bardzo elastyczny przewód spawalniczy z miedzianą żyłą, o izolacji z trudnopalnej i olejoodpornej gumy.
Wykonany wg zharmonizowanej normy (H) na napięcie znamionowe 100/100 V, o powłoce z gumy chloroprenowej (N2) z żyłami o normalnej giętkości (D).
Jest odporny na działanie oleju, smaru i benzyny, światła, ozonu, tlenu i gazu ochronnego. Nie rozprzestrzenia płomienia, pozostaje elastyczny nawet w niskich temperaturach.
Max. temperatura żyły podczas pracy przewodu: 85 ̊C
Max. temperatura żyły przy zwarciu: 250
Specyfikacja:
Producent polski np. Elektrokabel, Elpar, ewentualnie producent europejski a chińczykom dziękujemy... :klnie:
Rodzaj przewodu: OnS (H01N2-D)
Żyły: miedziane wielodrutowe klasy 6
Napięcie znamionowe: 100/100 V
Liczba i przekrój znamionowy żył: 1 x 25 mm²
Przybliżona średnica przewodu: 10,1 mm
Znamionowa grubość powłoki: 2,0 mm
Max. średnica drutów w żyle: 0,21 mm
Max rezystancja żyły w temp. 20°C: 0,78 Ω x km
Przybliżona masa przewodów 5kg/6m
Norma: PN-EN 50525-2-81
Odporność na rozprzestrzenianie płomienia: PN-EN 60332-1-2

Technika wykonania:
Kable wykonuje przy pomocy praski hydraulicznej z wyższej półki cenowej polskiego producenta aby mieć pewność prawidłowego zaciśnięcia terminala oczkowego na kablu. Ważna dla mnie jest też powtarzalność tej operacji tak aby siła nacisku była taka sama przy każdym jej użyciu...
Miejsce łączenia kabla z terminalem oczkowym jest szczelne dzięki użyciu koszulki termokurczliwej z klejem. Tym samym miejsce połączenia jest odseparowane od niekorzystnych czynników zewnętrznych( wilgoć, zapylenie itp.) podczas których kable będą używane.
Zaciski żabki są polskiego producenta cechuje je solidne wykonanie szczęki są miedziane a obie części szczęki łączące miedzianą taśmą. Docisk gwarantuje nam mocna sprężyna.


Opisane kable będę wykonywał w kilku wariantach:

1)Kable będa jednolitego czarnego koloru izolacji z zaciskaskami (żabkami) w kolorze czarnym i czerwonym. Zaciski są polskiego producenta. Kable będą luzem gołe bez dodatkowej osłony tj. oplotu.
2) Kable będa jednolitego czarnego koloru izolacji z zaciskaskami (żabkami) w kolorze czarnym i czerwonym. Zaciski są polskiego producenta. Kable będą osłonięte oplotem.
3)Kable będą w dwóch kolorach izolacji czarnym i czerwonym z zaciskarkami (żabkami) w kolorze czarnym i czerwonym.
Zastosowany oplot będzie chronił kable przed przetarciem izolacji kabla oraz miejsca z którymi może mieć kontakt na karoserii samochodów.
Poprawi to estetykę tych kabli a także sprawi szczególnie przy dłuższych odcinkach bezpieczniejsze ich użytkowanie ( np. podczas przechodzenia przez nie, zasady BHP)
W tej wersji z oplotem kable będą nieosłonięte na odcinku 50cm z każdej strony.Rozstaw klem w tym wariancie to 100cm. Jeśli zajdzie potrzeba mogę zrobić część nie osłonięta kabli na inny wymiar.(więcej lub mniej odsłonięty)

Na rynku macie dużo ofert kabli ale ich parametry są szczerze z :dupa:
"Ryżowe kable" mają znikomy przekrój, są źle zaciśnięte lub kiepskie żabki bez plecionki lub taśmy łączącej dwie jej części no i obowiązkowo są na milion amper. :lol:
Takie kable na pewno nie podołają rozruchowi silnika i po prostu będzie z nich pochodnia i oby tylko z nich... Wy sami z kolei zostaniecie dalej z autem które nie chce odpalić w miejscu może i z dala od domu "Gdzie diabeł mówi dobranoc..." :sciana:
Wiadomo mi że w teście na opornicy w takich max wyżyłowanym obciążeniu kable rozruchowe które oferuje o przekroju 25mm wytrzymały obciążenie krótkotrwałe ( to jak rozruch silnika)do 600A.
Jestem przekonany że bez przeszkód uruchamiamy samochód do 2.0l
Przy większej pojemności silnika lepiej posiadać kable rozruchowe 35mm2.
Możliwe że do twojego samochodu uda się znaleźć ile wynosi prąd rozruchowy. Z posiadanej wiedzy dla pojemności 2.0l silnika wysokoprężnego prąd może wynosić od 200A do 400A.

Koszt kabli rozruchowych 25mm: ( koszt na dziś z biegiem czasu może być minimalnie inaczej w zależności od ceny kabli i innych części) Promocja!!! :kura:
1)Kable będa jednolitego czarnego koloru z zaciskaskami (żabkami) w kolorze czarnym i czerwonym.Zaciski są polskiego producenta z taśmą łączącą obie części i mocną sprężyną.
długość 3m- 185zł
długość 4m -209zł
długość 5m -233zł
długość 6m- 257zł

Reszte dopisze... Temat w czasie edycji i przemyśleń... :piwo:

Fotki kabli rozruchowego w oplocie 6m wersja Super lux. :D
https://photos.app.goo.gl/BzHZuVUniXs94t9m8
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14