» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z pracą silnika. Brak iskry? Złe ustawienie zapłonu?
Autor Wiadomość
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 869
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2021-05-12, 21:42   

Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ?
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-12, 21:51   

tomek@1966 napisał/a:
Nie Bendę się zbytnio wtrącał ale filtr powietrza masz wymyty i czysty ?
Po drugie ssanie w pozycję zapłon i po uruchomieniu przestawiasz z powrotem ?znaczy unosisz tą przepustnicę żeby był swobodny dopływ powietrza ?


Oczywiście :)
ale dziękuje za podpowiedz, każda jest mile widziana.
Boje się żeby nie potwierdziła się sugestia z jednego z powyższych postów, ze bierze olej uszczelniaczem wału, ale nie wiem jak to sprawdzić :(
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2021-05-13, 08:35   

Możesz to sprawdzić wyouszczając na próbę olej ze skrzyni i obserwując czy wtedy kopci wyraźnie słabiej.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-13, 08:57   

elektryk111 napisał/a:
Możesz to sprawdzić wyouszczając na próbę olej ze skrzyni i obserwując czy wtedy kopci wyraźnie słabiej.


Oczywiście na luzie, na postoju a nie w czasie jazdy? :)
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2021-05-13, 10:03   

Ale na odpalonym silniku.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-13, 10:35   

elektryk111 napisał/a:
Ale na odpalonym silniku.


Gdyby kopciła na zgaszonym to byłoby już na prawdę zle ;D
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2021-05-13, 21:05   

Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki.
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-13, 21:33   

Miles Monroe napisał/a:
Aster-x, podobny przypadek z czarną świecą miałem jak w gaźniku uszkodził się ten zaworek, który jest zamykany i otwierany przez pływak. Po wymianie przestało się "lać" z tłumika i kolor świecy też się poprawił. Ale mój przypadek dotyczył ETZ 250. Powodzenia w usunięciu usterki.


Dziękuje za wskazówkę. Temat gaźnika jest dla mnie jeszcze lekko enigmatyczny, ale będę sprawdzał po kolei. Najpierw spróbuje wykluczyć nieszczelność na wale.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-05-13, 22:12   

Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-14, 05:07   

kosior30 napisał/a:
Prościej jest sprawdzić zaworek w pokrywie komory pływakowej. Jeśli by nie domykał, to po zgaszeniu silnika przy odkręconym kraniku benzyna by się wylewała na zewnątrz gaźnika lub przez dysze do gardzieli.


O, o, o…! Ostatnio miałem taka sytuacje. Na noc nie zamknąłem kranika i rano wkoło gaźnika i na podłodze mokro. Jak sprawdzić i wymienić ten zaworek?
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-14, 19:51   

Nie da się go wymienić.

Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.

Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej.
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-14, 20:01   

Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.

Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ?
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-14, 20:04   

slawek76 napisał/a:
Stożek iglicy pływaka powinna tak ściśle dolegać do gniazda w przykrywce, żeby nie przepuszczał paliwa.

Tyle teoria, ale jak to zrobić w praktyce ?


Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa?
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 76
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2021-05-14, 20:19   

Taki czarny wyciek oleju, o ile pod prądnicą jest czysto, to tylko wylatuje z rury wydechowej. Moim zdaniem, jest to efekt krótkiej pracy silnika i wielokrotnej próby uruchamiania bez powodzenia. Jak czytam w komentarzach autora, przejechał około 4 km a to jest za mało, aby wszystkie pozostałości ze skrzyni korbowej się wypaliły Więc kolego wsiadaj na motocykl i przejedź minimum 50 km i wtedy pokaż świecę a gwarantuję, że silnik przestanie dymić. Dopiero wtedy przystąp do regulacji gaźnika o ile zajdzie taka potrzeba a także sprawdź czystość tłumika.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-14, 21:21   

Aster-x napisał/a:

Zaraz, zaraz. O którym elemencie na poniższym schemacie mowa?



O elementach nr 23 i 24
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-15, 16:37   

Jako, ze odpowiedz kolegi Bajbus16 była najłatwiejsza i najtańsza do wprowadzenia w życie postanowiłem tak zrobić. I wiecie co? To była świetna decyzja. Przejechałem 40km bez żadnego problemu! Moto nie gasł i szczególnie się nie dławił. Osiągnąłem Vmax 95km/h i pewnie poszedłby więcej, ale zwyczajnie się bałem. Myśle, ze duży wpływ na prace silnika miała regulacja platynek. Odstęp na 100% był za duży. Może na zdjęciu tak bardzo różnicy nie widać, ale świecą wyglada o niebo lepiej.
Wszystkim dziękuje za pomoc i sugestie.
 
     
Tosiek 
Tosiek


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 68
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 24
Skąd: Radom
Wysłany: 2021-05-16, 09:35   

Wracając do szczelności zaworka iglicowego, udało mi się kiedyś uratować podobny zestaw. Iglica we wkrętarkę, odrobina pasty do polerowania aluminium i kropelka oleju i delikatne docieranie na małych obrotach przez wsunięcie iglicy w gniazdo tej pokrywki. Pomogło. :mrgreen:
_________________
Tosiek- entuzjasta rozważny
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-16, 10:05   

slawek76 napisał/a:
Nie da się go wymienić.

Ale jak ktoś ma patent to z ciekawością posłucham.

Rozumiem, że mowa o gaźniku oryginalnym, czyli tym poniżej.


Jak by co to będę Kolego miał na sprzedaż zestaw naprawczy do tego gaźnika, który jedzie do mnie z Niemiec…
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-16, 15:48   

I bardzo dobrze.
Chętnie odkupię.
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-17, 09:49   

Chciałbym jeszcze raz na zawsze i ostatecznie do precyzować jedną kwestię: jaki powinien być skład mieszanki??? Serwisówka podaje 1:33, niektórzy twierdzą, że 1:35 a inni, że kategorycznie 1:50. Używam różowych olej różnych marek w klasie TC.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14