» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z pracą silnika. Brak iskry? Złe ustawienie zapłonu?
Autor Wiadomość
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-17, 17:08   

1:50

Wszystko inne to podłe plotki. :mrgreen:
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 868
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2021-05-17, 20:16   

Och Sławku wykończysz komuś silnik na panewce w korbowodzie sprecyzuj swoją odpowiedz !!
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2021-05-17, 20:31   

Ja stosuję olej LUX10 w stosunku 1:50 od wielu lat i jeszcze nigdy nie miałem problemów z niedomaganiem silnika. Oczywiście w czasie docierania trochę więcej. W mojej WSK 1:30. Jeśli nie mogę dostać LUX-u to stosuję Miksol też 1:50.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-17, 20:45   

Tomku nic się nie bój.

Taj jak Bajbus 16 pisze, latami tak jeździmy i nic złego się nie dzieje.
Co ma wisieć nie utonie.

Cały MZ Klub tak jeździ.
Jaskółka to nie jest wyżyłowany silnik i na mieszance 1:50 czuje się znakomicie.
Ostatnio zmieniony przez slawek76 2021-05-17, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 868
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2021-05-17, 21:01   

ok
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-17, 21:13   

A tak bardziej technicznie to tak:

Faktycznie w serwisówce napisano, że mieszanka 1:33, ale to się tyczy MZ ES 250, czyli "zerówka" tam jedno łożysko jest smarowane mieszanką i dlatego 1:33, ale w "jedynce" dopracowali to i oba łożyska są smarowane olejem ze skrzyni i dlatego można z spokojem sumienia stosować mieszankę 1:50.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2021-05-17, 22:37   

slawek76 napisał/a:
A tak bardziej technicznie to tak:

Faktycznie w serwisówce napisano, że mieszanka 1:33, ale to się tyczy MZ ES 250, czyli "zerówka" tam jedno łożysko jest smarowane mieszanką i dlatego 1:33, ale w "jedynce" dopracowali to i oba łożyska są smarowane olejem ze skrzyni i dlatego można z spokojem sumienia stosować mieszankę 1:50.


Jest to błędne twierdzenie, idąc tym tokiem myślenia, wszystkie Mz, zaczynając od Ts 250/1, gdzie łożyska wału są smarowane olejem z mieszanki, powinny mieć w zaleceniach stosunek oleju do paliwa 1:33, a tak nie jest. Proporcja 1:50 wynika z zastosowania łożyska igiełkowego w główce korbowodu, które potrzebuje mniej oleju do poprawnej pracy. Tam gdzie w główce jest tulejka, w paliwie powinno być więcej oleju.
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 868
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2021-05-18, 09:11   

Dzięki Seba oto chodziło ale niekiedy nie mam już ochoty wchodzić w spory.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-18, 11:17   

Czyli wg tego co piszecie to:

Kupiłem Jaskółki mam zdjąć cylinder i zobaczyć, czy mam tulejkę , czy łożysko ogiełkowe.

I lać albo 1:33 albo 1:50
Ostatnio zmieniony przez slawek76 2021-05-18, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2021-05-18, 12:37   

slawek76, jak dla mnie to możesz jeździć i na czystej benzynie, są to Twoje motocykle i rób jak uważasz. Jednak udzielając komuś rady, wypadałoby być pewnym, co z czego wynika. Sam kiedyś jeździłem motorynką na mieszance 1:50, i nic się nie działo, aczkolwiek podejrzewam, że żywotność tulejki się zmniejszyła.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1248
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2021-05-18, 16:15   

Sławek, jest dokładnie tak jak pisze Seba. Przy tulejce na sworzniu więcej oleju a przy łożysku igiełkowym wystarczy 1:50.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-18, 17:44   

Nie no ja to rozumiem.
to jest logiczne

Nie ma się, co tu upierać.
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-20, 14:38   

Adax napisał/a:
Sławek, jest dokładnie tak jak pisze Seba. Przy tulejce na sworzniu więcej oleju a przy łożysku igiełkowym wystarczy 1:50.


Czy można po numerze silnika zweryfikować posiadanie tulejki bądź łożyska igiełkowego??
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-05-20, 17:13   

Z tego co kojarzę, to jaskółki wszystkie miały tulejkę na główce korbowodu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Aster-x 

Motocykl: MZ
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 39
Skąd: Wolomin
Wysłany: 2021-05-20, 17:54   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Z tego co kojarzę, to jaskółki wszystkie miały tulejkę na główce korbowodu.


Czyli jednak 1:35?? :? :???
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2021-05-20, 20:12   

Stosuj 1:35, jak chcesz. Na pewno nie zaszkodzi.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
krzysztof1966 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 06 Cze 2021
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-06-07, 23:00   

cześć mam pytanko , po zimie moja mz etz 150 zapaliła i zgasła ,chodziła ze 20 sekund sprawdzam paliwo dochodzi ,sprawdzam iskre brak ,wymieniłem świece, fajke, przewód WN, cewke zapłonową, moduł zapłonu nadal brak co jeszcze czy jest ktoś co może doradzić co jeszcze ???
_________________
Pozdrawiam, Krzysztof
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2021-06-07, 23:44   

Sprawdź czy ci dochodzi prąd do modułu i cewki :)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
krzysztof1966 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 06 Cze 2021
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2021-06-08, 00:05   

do modułu zapłonu czy dochodzi iskra masz na myśli jak rozumiem czujnik halla zwany impulsatorem który generuje w kierunku modułu zapłonu iskrę , b
o podejrzewam właśnie czujnik halla, czy też tak uważasz.???
_________________
Pozdrawiam, Krzysztof
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2021-06-08, 15:45   

Sprawdź czy prąd nie ginie na stacyjce w drodze do zasilenia modułu i cewki. Do cewki trafia plus ze stacyjki i minus z modułu?
Dawno nic nie grzebała i sprawdź moje słowa.
W takim wypadku możesz sprawdzić, czy do cewki dochodzi plus. Możesz sprawdzić cewkę muskając przewodem połączonym do masy (odłącz moduł). Tak samo przeanalizuj jak zasilany jest moduł
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15