Problem z pracą silnika. Brak iskry? Złe ustawienie zapłonu? |
Autor |
Wiadomość |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-17, 17:08
|
|
|
1:50
Wszystko inne to podłe plotki. |
|
|
|
 |
tomek@1966

Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 59 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 924 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
 |
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 77 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2021-05-17, 20:31
|
|
|
Ja stosuję olej LUX10 w stosunku 1:50 od wielu lat i jeszcze nigdy nie miałem problemów z niedomaganiem silnika. Oczywiście w czasie docierania trochę więcej. W mojej WSK 1:30. Jeśli nie mogę dostać LUX-u to stosuję Miksol też 1:50. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-17, 20:45
|
|
|
Tomku nic się nie bój.
Taj jak Bajbus 16 pisze, latami tak jeździmy i nic złego się nie dzieje.
Co ma wisieć nie utonie.
Cały MZ Klub tak jeździ.
Jaskółka to nie jest wyżyłowany silnik i na mieszance 1:50 czuje się znakomicie. |
Ostatnio zmieniony przez slawek76 2021-05-17, 21:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomek@1966

Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 59 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 924 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-17, 21:13
|
|
|
A tak bardziej technicznie to tak:
Faktycznie w serwisówce napisano, że mieszanka 1:33, ale to się tyczy MZ ES 250, czyli "zerówka" tam jedno łożysko jest smarowane mieszanką i dlatego 1:33, ale w "jedynce" dopracowali to i oba łożyska są smarowane olejem ze skrzyni i dlatego można z spokojem sumienia stosować mieszankę 1:50. |
|
|
|
 |
Seba_830

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 27 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1607 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2021-05-17, 22:37
|
|
|
slawek76 napisał/a: | A tak bardziej technicznie to tak:
Faktycznie w serwisówce napisano, że mieszanka 1:33, ale to się tyczy MZ ES 250, czyli "zerówka" tam jedno łożysko jest smarowane mieszanką i dlatego 1:33, ale w "jedynce" dopracowali to i oba łożyska są smarowane olejem ze skrzyni i dlatego można z spokojem sumienia stosować mieszankę 1:50. |
Jest to błędne twierdzenie, idąc tym tokiem myślenia, wszystkie Mz, zaczynając od Ts 250/1, gdzie łożyska wału są smarowane olejem z mieszanki, powinny mieć w zaleceniach stosunek oleju do paliwa 1:33, a tak nie jest. Proporcja 1:50 wynika z zastosowania łożyska igiełkowego w główce korbowodu, które potrzebuje mniej oleju do poprawnej pracy. Tam gdzie w główce jest tulejka, w paliwie powinno być więcej oleju. |
|
|
|
 |
tomek@1966

Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 59 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 924 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-18, 11:17
|
|
|
Czyli wg tego co piszecie to:
Kupiłem Jaskółki mam zdjąć cylinder i zobaczyć, czy mam tulejkę , czy łożysko ogiełkowe.
I lać albo 1:33 albo 1:50 |
Ostatnio zmieniony przez slawek76 2021-05-18, 17:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Seba_830

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 27 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1607 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2021-05-18, 12:37
|
|
|
slawek76, jak dla mnie to możesz jeździć i na czystej benzynie, są to Twoje motocykle i rób jak uważasz. Jednak udzielając komuś rady, wypadałoby być pewnym, co z czego wynika. Sam kiedyś jeździłem motorynką na mieszance 1:50, i nic się nie działo, aczkolwiek podejrzewam, że żywotność tulejki się zmniejszyła. |
|
|
|
 |
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU

Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1305 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2021-05-18, 16:15
|
|
|
Sławek, jest dokładnie tak jak pisze Seba. Przy tulejce na sworzniu więcej oleju a przy łożysku igiełkowym wystarczy 1:50. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
 |
slawek76
Zlotowicz

Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-05-18, 17:44
|
|
|
Nie no ja to rozumiem.
to jest logiczne
Nie ma się, co tu upierać. |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-20, 14:38
|
|
|
Adax napisał/a: | Sławek, jest dokładnie tak jak pisze Seba. Przy tulejce na sworzniu więcej oleju a przy łożysku igiełkowym wystarczy 1:50. |
Czy można po numerze silnika zweryfikować posiadanie tulejki bądź łożyska igiełkowego?? |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-05-20, 17:13
|
|
|
Z tego co kojarzę, to jaskółki wszystkie miały tulejkę na główce korbowodu. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Aster-x
Motocykl: MZ
Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2020 Posty: 39 Skąd: Wolomin
|
Wysłany: 2021-05-20, 17:54
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Z tego co kojarzę, to jaskółki wszystkie miały tulejkę na główce korbowodu. |
Czyli jednak 1:35?? |
|
|
|
 |
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 77 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2021-05-20, 20:12
|
|
|
Stosuj 1:35, jak chcesz. Na pewno nie zaszkodzi. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
 |
krzysztof1966
Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 06 Cze 2021 Posty: 5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2021-06-07, 23:00
|
|
|
cześć mam pytanko , po zimie moja mz etz 150 zapaliła i zgasła ,chodziła ze 20 sekund sprawdzam paliwo dochodzi ,sprawdzam iskre brak ,wymieniłem świece, fajke, przewód WN, cewke zapłonową, moduł zapłonu nadal brak co jeszcze czy jest ktoś co może doradzić co jeszcze ??? |
_________________ Pozdrawiam, Krzysztof |
|
|
|
 |
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 40 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 601 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2021-06-07, 23:44
|
|
|
Sprawdź czy ci dochodzi prąd do modułu i cewki |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
 |
krzysztof1966
Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 06 Cze 2021 Posty: 5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2021-06-08, 00:05
|
|
|
do modułu zapłonu czy dochodzi iskra masz na myśli jak rozumiem czujnik halla zwany impulsatorem który generuje w kierunku modułu zapłonu iskrę , b
o podejrzewam właśnie czujnik halla, czy też tak uważasz.??? |
_________________ Pozdrawiam, Krzysztof |
|
|
|
 |
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 40 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 601 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2021-06-08, 15:45
|
|
|
Sprawdź czy prąd nie ginie na stacyjce w drodze do zasilenia modułu i cewki. Do cewki trafia plus ze stacyjki i minus z modułu?
Dawno nic nie grzebała i sprawdź moje słowa.
W takim wypadku możesz sprawdzić, czy do cewki dochodzi plus. Możesz sprawdzić cewkę muskając przewodem połączonym do masy (odłącz moduł). Tak samo przeanalizuj jak zasilany jest moduł |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
 |
|