» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Cylinder po IV szlifie ES 250/2 nie odpala
Autor Wiadomość
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2021-08-08, 09:54   Cylinder po IV szlifie ES 250/2 nie odpala

Witajcie

Czy zetknął się ktoś z was z sytuacją że cylinder po szlifie z oryginalnym tłokiem nie chciał zapalić :roll:
Każdy inny cylinder założony w silniku pracował z wyjątkiem tego po szlifie :sciana: Zauważyłem że po zdjęciu cylindra w komorze korbowej powstało jeziorko paliwa. To na pewno nie była sprawa gaźnika, iskry itp bo jak pisałem na dwóch innych cylindrach zapalał. Czy jest coś jeszcze co może powodować takie problemy :?

Dzięki za podpowiedzi :lol:
_________________
Daniel
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-08-08, 21:01   

Jeziorko powstało nie bez powodu, najpierw bym to osuszył, wyciągnął, cokolwiek i próbował dalej. Pytanie z jakim luzem montażowym został zrobiony szlif.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2021-08-09, 15:13   

Mam aktualnie podobny przypadek w swoim tropasie..
Od jakiegoś czasu dzieje się dokładnie to samo, ale na tłoku R1 (69,50) z almotu - kupiony od Betchera.
 
 
     
pzet 


Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 259
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2021-08-09, 18:59   

Proponuje sprawdzic kompresję, u siebie miałem to samo i przyczyną było słaba szczelność na pierścieniach tłokowych. ja to rozwiązałem w ten sposób że wstrzykiwałem do cylindra 1-2 cm oleju, kilka razy kopnełem i wkrecałem swiecę i jesli zarzuciło świece to podmiana na drugą. Po kilku takich próbach odpaliła i od razu kilkanaście km jazdy i po tym już sie unormowało i nie potrzeba było już zalewac olejem, odpalała sama. Też mam tok z Almotu ale przyczyna była w pierścieniach lub zbyt grubym honie.
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2021-08-10, 01:14   

Ja w mojej jaskółce mam 6 szlif i to samo z początku występowało. Pomagał olej wstrzyknięty pod świece. Mimo wszystko nieraz jak motocykl dłużej postoi to jak zapali i zaraz zgaśnie to robi się to samo i wtedy olej i problem znika nawet po przejechaniu 1000km.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2021-08-14, 13:23   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Jeziorko powstało nie bez powodu, najpierw bym to osuszył, wyciągnął, cokolwiek i próbował dalej. Pytanie z jakim luzem montażowym został zrobiony szlif.


Zostawiłem na tydzień wykręconą świecę aby jeziorko odparowało z komory korbowej i zapala. Niestety po zrobieniu parunastu km i odstawieniu do garażu, na drugi dzień to samo :sciana:
_________________
Daniel
 
     
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2021-08-14, 13:27   

pzet napisał/a:
Proponuje sprawdzic kompresję, u siebie miałem to samo i przyczyną było słaba szczelność na pierścieniach tłokowych. ja to rozwiązałem w ten sposób że wstrzykiwałem do cylindra 1-2 cm oleju, kilka razy kopnełem i wkrecałem swiecę i jesli zarzuciło świece to podmiana na drugą. Po kilku takich próbach odpaliła i od razu kilkanaście km jazdy i po tym już sie unormowało i nie potrzeba było już zalewac olejem, odpalała sama. Też mam tok z Almotu ale przyczyna była w pierścieniach lub zbyt grubym honie.


Odnośnie wykonania dobrego szlifu oraz honowania nie sądziłem że może to być tak ważne dla odpalenia silnika. Sądziłem że nawet przy "spartaczonej" robocie silnik zapali ale nie będzie pracował z pełną mocą lub będzie pracował nierówno :shock:
_________________
Daniel
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-08-15, 10:14   

Może gaźnik przelewa i jednocześnie kranik nie trzyma szczelności na pozycji zakręconej?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2021-08-16, 00:09   

Przy nie udanej próbie odpalenia masz zalaną świecę ??
 
 
     
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2021-08-19, 20:02   

Po kilku próbach motocykl zaczął odpalać ale tak, prawdopodobnie gaźnik przelewa paliwo bo po pierwsze dziwnie szybko znika paliwo z baku a po drugie widzę jak "pluje" czarną cieczą na nieszczelnościach kolanka do tłumika. Pojawił się kolejny problem a mianowicie odpowietrzenie baku. Czy doprowadzenie powietrza do baku odbywa się tą malutka dziurką w korku paliwa :?

Jak odstawiłem maszynę do garażu to słyszałem taki słaby pisk pochodzący z tej dziurki ale czy nie powinno się to odbywać szybciej bo to oznacza że w baku robi się podciśnienie :sciana:
_________________
Daniel
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-08-19, 23:53   

Jeśli kiedyś maszyna stała w jakimś chlewiku to mogła się zbierać woda w korku co spowodowało powstanie korozji wewnątrz korka między częściami. Miałem ten sam przypadek w korku zbiornika z TS. Po założeniu go do swojej MZ miałem bardzo podobny problem. Po wypłukaniu go wypłynęło sporo rdzy coś zaczęło wewnątrz latać, jak już wszystko wypłukałem to zaczął działać prawidłowo.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2021-08-20, 22:18   

Daniel_ETZ napisał/a:
Po kilku próbach motocykl zaczął odpalać ale tak, prawdopodobnie gaźnik przelewa paliwo bo po pierwsze dziwnie szybko znika paliwo z baku a po drugie widzę jak "pluje" czarną cieczą na nieszczelnościach kolanka do tłumika. Pojawił się kolejny problem a mianowicie odpowietrzenie baku. Czy doprowadzenie powietrza do baku odbywa się tą malutka dziurką w korku paliwa :?

Jak odstawiłem maszynę do garażu to słyszałem taki słaby pisk pochodzący z tej dziurki ale czy nie powinno się to odbywać szybciej bo to oznacza że w baku robi się podciśnienie :sciana:


Doszczelnij gaźnik na krućcu.
Problem z pluciem cieczy na nieszczelnościach tłumika zniknie, zacznie dobrze odpalać, nie będzie "znikało" paliwo z baku :] Łapiesz lewe powietrze.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13