» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ETZ_PRORIDER
2021-12-09, 09:41
Szlif Cylindra
Autor Wiadomość
Yabaman 


Motocykl: ETZ251+Superelastik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 26
Skąd: Tokio
Wysłany: 2021-12-05, 21:53   

Jacek635 napisał/a:
Jest takie starożytne chińskie przekleństwo: "obyś cudze dzieci uczył" Szczególnie te tępe ehh..

Czy “tepe dzieci” to Forumowicze nie podzielajacy Twoich opinii?
Sam prosisz sie o zbanowanie.
Przyjmij do wiadomosci, ze nie chcemy byc przez Ciebie uczeni.
_________________
Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, 3 x MZ ETZ 251+Superelastik
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-12-05, 21:55   

Też mi się wydaje, że już wszystko zostało opisane :) także róbcie na lustro a długo pojeździcie :piwo:
Kolega Jacek ma swój blog jak kudlaty bo nigdzie go nie chcą, i jego pouczania również, bo prowadzi do nikąd.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2021-12-06, 09:14   

Mzetzman napisał/a:
Skoro pan Marek jest wstanie wykonać szlif "bez honowania" z tak dużą precyzją iż nie trzeba go następnie docierać 2000km jak przy klasycznym honie i nie dochodzi do "zacierów" jak u innych szlifierzy to w jego metodzie musi być coś na rzeczy.

Nawet dla jednej osoby, która wykazuje oznaki zrozumienia - warto. Pan marek nie robi honu, bo tak mu wygodnie i szlifuje cylindry tylko na otworówce dlatego są one gładkie i nie ma na nich jodełki. Obróbka na szlifierce otworowej daje powierzchnie "lustra".
Dla tych którzy wierzą, że pan Marek robi hon - zgadzam sie, ale jeśli tak, to robi go niewidzialnym honem.

P.S. Ciesze sie, że moja fachowa wiedza, bezkompromisowość oraz odwaga w trzymaniu się prawdy wzbudza aż takie emocje.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2021-12-06, 23:07   

https://docplayer.pl/15357788-Modele-tribologiczne-wspolpracy-skojarzenia-tlok-pierscienie-tlokowe-tuleja-cylindrowa-silnika-spalinowego.html

Trochę teorii naukowej dla dociekliwych.
[/fade]
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2021-12-07, 09:53   

Znam prace pana Napadłka bo byłem wtedy konstruktorem w fabryce silników, gdzie on te prace prowadził.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 402
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-12-07, 11:14   

Jacek635 napisał/a:
Mzetzman napisał/a:
Skoro pan Marek jest wstanie wykonać szlif "bez honowania" z tak dużą precyzją iż nie trzeba go następnie docierać 2000km jak przy klasycznym honie i nie dochodzi do "zacierów" jak u innych szlifierzy to w jego metodzie musi być coś na rzeczy.

Nawet dla jednej osoby, która wykazuje oznaki zrozumienia - warto. Pan marek nie robi honu, bo tak mu wygodnie i szlifuje cylindry tylko na otworówce dlatego są one gładkie i nie ma na nich jodełki. Obróbka na szlifierce otworowej daje powierzchnie "lustra".
Dla tych którzy wierzą, że pan Marek robi hon - zgadzam sie, ale jeśli tak, to robi go niewidzialnym honem.

P.S. Ciesze sie, że moja fachowa wiedza, bezkompromisowość oraz odwaga w trzymaniu się prawdy wzbudza aż takie emocje.


No jakbym kudłatego słyszał... :sciana:
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2021-12-07, 13:22   

Lepszy jestem od kudłatego. Ja Silniki Spalinowe na PP kończyłem.
Poza tym uważam, że Mostowy nie robi honowania.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-12-07, 15:17   

Jacek635 napisał/a:
Lepszy jestem od kudłatego.

A pierdoły takie same jak on piszesz.
Cytat:
Poza tym uważam, że Mostowy nie robi honowania

Aaa czyli to tylko twoje przypuszczenia? Nie no odklejony jesteś.
Napisz nam jeszcze, czy to dobrze, że nie honuje cylindrów?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2021-12-07, 15:44   

Mostowy nie honuje cylindrów, bo nie ma na nich siatki, tylko lustro co już wielokrotnie tłumaczyłem i będę jeszcze nie raz tłumaczył. Poza tym tak ma prościej taniej i szybciej robiąc tylko jedną operacje na otworówce. A jak ktoś nie wierzy to niech do niego zadzwoni i sie spyta. Jak ktoś jest laikiem i nie odróżnia np 4suwuwego silnika lotniczego o poj 30 litrów od małego dwusuwa to będzie twierdził, że hon jest zawsze i wszędzie niezbędny. Ja zmontowałem już mnóstwo silników i też za młodu wierzyłem w hon ale z wiekiem i doświadczeniami po montażu kilku cylindrów bez honu stwierdziłem, że nie ma różnicy. Mówie oczywiście o przypadku małych dwusuwów motocyklowych.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-12-07, 17:08   

Dobra, chłopaki, wyluzujcie z tymi najazdami na przedmówcę, bo porównywania do Kudłatego, to już nawet ja nie będę tolerował...Już chyba lepiej kogoś od ch*&*w nawyzywać, niż porównywać z lordem :)

Jacek635 napisał/a:
Mostowy nie honuje cylindrów, bo nie ma na nich siatki, tylko lustro co już wielokrotnie tłumaczyłem i będę jeszcze nie raz tłumaczył.


No właśnie nie do końca, bo jak przelecisz na honownicy na koniec gładzikiem, to nie masz już jodełki dobrze widocznej. Nie jest to taka "polerka", jak na drobnym gradzie ze szlifierki, ale już się błyszczy - wszak można wtedy zejść do chropowatości liczonej w setkach w skali Ra. Nie wiem jak robi Mostowy, ale nie wyobrażam sobie, aby lecieć od razu szlifierką np. 0,5mm - to byłaby sztuka dla sztuki moim zdaniem.

Tak jak pisałem na poprzedniej stronie - czy lepszy gruby hon czy lustro, to możemy dyskutować równie długo, co nad kierunkiem montowania lewego simmeringu wału w 250tce. Najważniejsze, to aby nikt nikogo na siłę nie przekonywał - mocne argumenty same się obronią :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-12-07, 17:41   

Co do simmeringu to już też tłumaczyłem dlaczego tak a nie inaczej. Nie ma co robić offtopu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2021-12-08, 08:18   

Jacek635 napisał/a:
Mostowy nie honuje cylindrów, bo nie ma na nich siatki, tylko lustro co już wielokrotnie tłumaczyłem i będę jeszcze nie raz tłumaczył.

Nie wiem jak teraz, ale Mostowy dawniej na 100% robił dwuetapowo. Bazował na podstawie cylinder, wytaczał a następnie honował. Przypuszczam, że na starość nic się nie zmieniło. Te tzw. lustro jest robione na honownicy. W końcowym etapie owijał głowicę drobnym papierem ściernym. Wystarczyło Mostowemu powiedzieć, że nie chce się polerowanego cylindra i dostawało się taki "po honownicy". Ja naście lat temu testowałem w jednym motocyklu 3 cylindry od Marka i polerowane gary chodzą, ale strasznie długo się docierają. W silniku normalnie użytkowanym chyba 10 tyś km zajęło normalne dotarcie gara a w butowanym od początku 2 - 3 tyś.

Cała zabawa w polerowanie garów wzięła się z dawnej wiedzy w tym zakresie, m. in. z książek Cichowskiego, gdzie jest dokładny opis jak wykonać szlif i i zalecenie chyba 9 czy 10 klasy gładkości, co daje praktycznie lustrzaną powierzchnię. Tak im się wtedy wydawało, ale ta teoria okazała się nieprawdziwa i nie wytrzymała próby czasu.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-12-08, 09:38   

intr, :piwo: też o docieraniu takiego zestawu polerowanego pisałem, że trzeba to długo i odpowiednio robić. Cylindry które mi kiedyś robiłeś, dostawały baty od samego początku i na dzień dzisiejszy nie ma z nimi żadnego problemu. "La compresiona perfecta" jak śpiewał Eros Ramazotti. :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2021-12-08, 11:01   

intr napisał/a:
Nie wiem jak teraz, ale Mostowy dawniej na 100% robił dwuetapowo. Bazował na podstawie cylinder, wytaczał a następnie honował. Przypuszczam, że na starość nic się nie zmieniło. Te tzw. lustro jest robione na honownicy. W końcowym etapie owijał głowicę drobnym papierem ściernym. Wystarczyło Mostowemu powiedzieć, że nie chce się polerowanego cylindra i dostawało się taki "po honownicy". Ja naście lat temu testowałem w jednym motocyklu 3 cylindry od Marka i polerowane gary chodzą, ale strasznie długo się docierają. W silniku normalnie użytkowanym chyba 10 tyś km zajęło normalne dotarcie gara a w butowanym od początku 2 - 3 tyś.

Cała zabawa w polerowanie garów wzięła się z dawnej wiedzy w tym zakresie, m. in. z książek Cichowskiego, gdzie jest dokładny opis jak wykonać szlif i i zalecenie chyba 9 czy 10 klasy gładkości, co daje praktycznie lustrzaną powierzchnię. Tak im się wtedy wydawało, ale ta teoria okazała się nieprawdziwa i nie wytrzymała próby czasu.


Widziałeś jak robi te polerki czy tylko ci tak opowiadał ?
Widziałem cylinder od Mostowego, który robił w zeszłym miesiącu i na 100% nie ma na nim siatki. Po tym polerowaniu, które można zrobić, zostaje mniej widoczna siatka. Czyli wychodzi na to że poleruje siatke aż ona zniknie.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2021-12-08, 12:44   

Tak mi mówił i nie miałem podstaw, żeby mu nie wierzyć tym bardziej, że miałem też od niego nie polerowany cylinder, więc mam porównanie. Zwyczajnie po zleceniu mu szlifu powiedz, że nie ma polerować. Byłem w tym warsztacie z 4 czy 5 razy osobiście przywozić/zabierać cylindry,
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2021-12-08, 19:56   

Robiłem u Mostowego, kilka razy było na gładko....
Hmm czy polerować? W dwusuwie po max 1000 km robi się na gładko. Honowanie prawdopodobnie w MZ przyspiesza docieranie.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-12-08, 20:37   

mczmok, Mariusz u mnie w 150-tce po 3.800km po szlifie nadal hon jest bardzo wyraźny choć widać różnicę w miejscu poniżej miejsca pierścieni w DMP gdzie hon nie jest naruszony przez pierścienie. Podobnie 300ccm jakieś 7000 po szlifie i ostatnio zdjąłem cały wydech, żeby zmienić tłumik i zajrzałem przez okno wydechowe tam też hon widoczny.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-12-08, 20:52   

Ja się spytałem Dor-Mara bo z nim współpracuje czy Marek Mostowy honuje cylindry czy oddaje je od razu po otworówce. Odpisał że Mostowy w ogóle otworowki nie posiada a cylinder jest gładzony osełkami. Myślę że możemy ten offtop o braku honowania zakończyć podsumowaniem: Mostowy cylindry szlifuje a następnie honuje na lustro gdyż nie posiada otworówki.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-12-08, 22:31   

Dziękuję, dobranoc.
Kolego Jacek635, Nie wiem skąd masz swoje informacje, ale czas się doedukować / doinformować. Na to nigdy nie jest za późno.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-12-08, 22:32   

Mzetzman napisał/a:
Mostowy cylindry szlifuje a następnie honuje na lustro gdyż nie posiada otworówki.


Też mi się tak wydawało. Efekt można uzyskać gładzikami - gotowymi, lub customowymi, jak poniżej.

intr napisał/a:
W końcowym etapie owijał głowicę drobnym papierem ściernym.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 15