» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka ładowania, N i oświetlenie tarczy na zwarciu...
Autor Wiadomość
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2022-01-19, 13:56   

To znaczy że zamiast minusa,na obudowę masz podłączony plus.Trzeba go odłączyć a podłączyć minus,czyli masę,bo w tym momencie nie jest podłączona
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-01-19, 15:34   

Więc tak. Jedyny słuszny schemat to ten oryginalny z instrukcji czarno-biały. Schematów nie używam od 2010 roku, znam je na pamięć. Podaje kolory i podlaczenia licznika:
Brązowy to masa na obudowę zegara na wsuwke nie odizolowaną od obudowy,
Podwójny biały z czarnym paskiem to + na żarówki od podświetlania
Niebiesko-biały to kontrolka niebieska w liczniku od świateł drogowych
Czarny z zielonym paskiem i czarny z białym paskiem idą do kontrolki zielonej od kierunkowskazów, oprawka zielonej kontrolki jest odizolowana od puszki I od masy, jeden przewód na wsuwke oprawki drugi na żarówkę, kolejność i kolorystyka obojętna.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-01-19, 15:37   

Podłączenie obrotomierza:
Brązowy - masa na puszkę licznika do nie odizolowanej wsuwki
Biały z czarnym paskiem podwojny podświetlenie licznika + na żarówki
Czarny podwójny do odizolowanych wsuwek kontrolek ładowania i luzu,
Zielony z czerwonym paskiem kontrolka czerwona ładowania,
Niebieski czujnik kontrolka luzu żółta
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-01-19, 15:39   

Właśnie w oprawkach żarówek tych wyjmowanych w które umieszczamy żarówki może leżeć problem, wystarczy, że sprężynka pęknie i już będzie waliła na obudowę.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-01-19, 17:12   

I w nich leży problem. Wspomniano o tym wcześniej lecz zlekceważyłem to. Dziś bardzo dokładnie obejrzałem te oprawki i zegary. Oprawka kontrolki ładowania wręcz lata w gnieździe, poza tym... 3/4 z nich jest rozwalona i psuje podpórki żarówek przez co + dostaje - wymiana daje efekt jeśli nie dotykam nic po założeniu żarówki. Wystarczy że w gniazdo wcisne przewód i tu się zaczyna taniec pingwina na szkle. Wywaliłem wszystkie oprawki i żarówki kontrolek i czekam na nowe. Z samym osadzeniem w gniazdo budzików sobie poradzę ale jak już żarówka w oprawie się pieprzy to raczej nic nie wskuram. W dodatku dziś jak tam dochodziłem do tego to nawet !!! Zaświeciła mi się kontrolka ładowania lecz zaraz zgasła i już nie wróciła. Ewidentnie tam jest zwarcie. Trzeba je wykluczyć.

Tak jak napisano post wyżej miałem podłączone właśnie, no bo tak wyczytałem z mojego schematu. Ale kontrolka od długich? Ma mieć tylko jeden przewód? Niebiesko biały i już? Bez wpięcia niczego w masę? Bo u mnie jak patrzyłem to ona bez podanej masy z obudowy licznika nie rusza za cholerę.
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-01-19, 17:37   

I przyszłościowo... Stacyjka ma 6 pozycji. Zaczynając od prawej strony siedząc na MZ. 0 to ta 6 pozycja. 1 pozycyjne bez iskry, 2 wyłączone wszystko, 3 iskra, kierunki, stop, 4 dochodzi światło pozycyjne z tyłu, 5 wszystko włączone. Bo tak mam obecnie.

Pytanie kiedy powinna się włączać kontrolka ładowania a kiedy wyłączać? Uwzględniając że MZ jest wyłączona?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-01-19, 18:30   

Nowe dobre oprawki miał betcher, inne nowe są takie sobie też potrafią robić zwarcie bo izolacja pod blaszkami się kupy ledwo trzyma.

Jeśli w pozycji zero (na zdjęciu poniżej 4) stacyjki świeci się kontrolka ładowania to jest to uszkodzony prostownik.

Oznaczenia położenia pozycji jest takie samo jak w TS 250 5b.

 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-01-19, 18:46   

No i to by pasowało. Bo lampka świeciła się w pozycji 4,5,6 a 3,2,1 już nie. A to że jest walnięty prostownik już zostało ustalone. Qrwa co za pomysł te oprawki w tych zegarach w MZ. Jako że w Simsonie SR jeszcze rozumiem bo jest miejsce obudowa plastikowa itd to tu jest to tragicznie rozwiązane. Nie wiem jakie będą. Wziąłem z JM zamówiłem jak i resztę gratów. Zobaczymy. Jeśli chodzi o działanie stacyjki jest u mnie już identycznie jak na zdjęciu. Czyli OK

To ta kontrolka ładowania wogóle się nie świeci w MZ jak wszystko jest ok? To jak sprawdzić czy działa?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-01-19, 18:54   

Kontrolka gaśnie po odpaleniu motocykla gdy jest ładowanie, gdy nie ma ładowania świeci się mimo, że silnik już odpalony.

Z Jackmotors chyba były ok te oprawki, gmoto ma dziadowskie.
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-01-19, 19:04   

Czyli kontrolka zaświeca się na poz 3,2,1 ze zdjęcia? A gaśnie po odpaleniu?. Nie no Gmoto to ja już dawno nic nie zamawiam... Dno. Jak składałem Simsona to już się przejechałem na ich częściach więc omijam szerokim łukiem.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-01-19, 21:03   

guliwer7 napisał/a:
Czyli kontrolka zaświeca się na poz 3,2,1 ze zdjęcia? A gaśnie po odpaleniu?


Dokładnie tak :piwo:
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-02-02, 13:28   

Hej. Trochę nie miałem czasu ale dziś go znalazłem.
Założyłem nowe oprawki wszystkich kontrolek w budzikach.
Nowe żarówki.
Podłączyłem wszystko zgodnie z zaleceniami.

Świeci mi się cały czas kontrolka ładowania na poz 6/5/4...
Gdy przekrece kluczyk w pozycję 3 wywala mi bezpiecznik nr 2 czyli ten co leci na niego - z Aku. Za każdym razem...

Zwarcie gdzieś w instalacji czy z powodu tego prostownika? Awarii jego diod. Bo że on jest do wymiany wiem... Mogę go odłączyć np i sprawdzić resztę? Zamówiłem nowy ale czekam. A jeśli mam go odłączyć to który przewód od niego odpiąć?
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-02-02, 14:41   

Odłączyłem sam D+ i D- z prostownika. Odłączyłem też kabel od regulatora i kontrolki z prostownika i dalej mi wali ten bezpiecznik.
Przecież prostownik już nie dostaje prądu i nie robi zwarcia.
Czyli gdzieś jest zwarcie w instalacji?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-02-03, 13:16   

Zwarcie masz gdzieś na obwodzie zasilania na załączonym zapłonie, jak przekręcasz na poz 3 to zasilasz cewkę WN, kontrolki w liczniku oraz przełącznik zespolony na kierownicy gdzie są też zaraz na zapłonie zasilane kierunkowskazy, sprawdź te obwody i daj znać gdzie mas zwarcie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-02-03, 14:07   

No cóż. Przełącznik sprawdziłem. Nie ma zwarcia na 100.
Stacyjka jest ok. A klakson mam odłączony. Bo mam zepsuty.
Wyjąłem liczniki a kable zostawiłem luzem.
Zwarcie zniknęło.

Budziki na stół i? Nie problem w oprawcę i żarówce ale w gniazdach w obudowie. A mianowicie jak kontrolka luzu, ładowania, kierunków, i długich nie powinna mieć przejścia masy na obudowę tak każda ma.

Te gniazda przy użyciu lekkiej siły mogę przesunąć... Nie dziwię się że czarny kabel od kontrolek obrotomierza robił robotę. Od licznika może miałem szczęście i akurat nie stykało nic.

Ogólnie to ustawiłem te gniazda tak by przy multimetrze nie pokazywało przejścia z masy kontrolek za obudowę licznika i zapałem klejem. Na szczęście klej nie przewodzi prądu. Sprawdziłem jeszcze raz multimetrem i jest ok. Założyłem nowe oprawki i żarówki. Narazie muszę czekać aż klej zaschnie. To mocny klej do szpilek cylindrów ale nie wiem czy to coś pomoże ... Złoże to delikatnie i usztywnie przewody by nie latały we wnętrzu gumy ale nie wiem...

Nowe liczniki są bardzo drogie.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-02-03, 14:24   

To lepiej chińskie liczniki kupić i przełożyć kubełki, ramkę chromowaną ma dobrej jakości Betcher a szkło kup z zestawu chińskiego na gmoto to jest ramka+szkło jednak w tym zestawie tylko szkło się nadaję, ramka jest z wąska i nie idzie zagiąć. Raz miałem takie liczniki i nawet zwarć nie było.
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-02-03, 14:35   

Może uratuje te co są. Boje się trochę tych pierścieni fabrycznie zaprasowanych odginać żeby nie popsuć. Nawet nie mam pomysłu jak je się zrzuca... Niby są dostępne nowe tak jak piszesz ale czym to zaprasowac na nowo... To już ostateczność będzie... Jak te nie zadziałają
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-02-03, 19:01   

Jak klej zaschnie, sprawdź przed wsunięciem liczników w gumy - u mnie wtedy zwierało (gumy są kopułowe, a styki od żarówek miałem chyba za długie - po wciśnięciu zwierało) po rozginałem, odizolowałem i już nie musiałem zaglądać.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
guliwer7 

Motocykl: ETZ MZ 150
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2022
Posty: 21
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2022-02-03, 19:21   

Tak wiem. Te gumy są właśnie takie stożkowe i zegary wchodzą głęboko. No może się uda. Jutro opiszę efekty. Sprawdziłem nawet niedawno te przejścia i wszystko jest ok. Ale przy montażu wiadomo...
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-02-04, 07:41   

guliwer7 napisał/a:
ale czym to zaprasowac na nowo..


Te ramki od betchera dają radę choćby tym sposobem. https://youtu.be/Je3iX0wy01c

Ale sprawdź właśnie czy gumy cie w konia nie robią i nie krzywią konektorów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14