|
Goły tłok - jak dobrać pierścienie, sworzeń, zabezpieczenie |
Autor |
Wiadomość |
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2022-02-09, 12:37 Goły tłok - jak dobrać pierścienie, sworzeń, zabezpieczenie
|
|
|
Witam wszystkich
Mam goły tłok firmy mahle (średnica tłoka 72,42), chce dokupić pierścienie, sworzeń tłoka i zabezpieczenie sworznia.
W tym temacie https://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=40926 intr podał wymiar sworznia i pierścieni:
intr napisał/a: | Pierścienie 1,5 mm, bardzo krótki sworzeń... |
intr napisał/a: |
Sworzeń ma długość - 45,70 mm. |
Jakiej firmy polecacie pierścienie, gdzie można dorobić, jak dobrać wymiar?
Sworzeń tłoka znalazłem na Allegro firmy wossner 18x11x46mm i 18x8x46mm. Który będzie lepszy sworzeń?
Obrazek
obrazek
[img]<a href=https://zapodaj.net/5842a651ae19e.jpg.html>15525158-FF6A-440A-901E-C9252A409882.jpeg</a>[/img] |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
Ostatnio zmieniony przez karo 2022-02-10, 11:34, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-02-09, 18:01
|
|
|
Firma TOMRING kiedyś dorabiała pierścienie jakie się chciało. Poza tym, najlepiej dobierać pierścienie odpowiednio po szlifie (pod dany tłok z zachowaniem luzu montażowego) bo rozmiar nabity na denku tłoka nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Po takim szlifie pierścienie dobieasz pod rozmiar po szlifie, żeby luz na zamkach wynosił około 0.2mm. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2022-02-10, 09:40
|
|
|
Dzięki ETZ-PRORIDER O tej firmie nie słyszałem, przygotuje zestaw do szlifu i głowice do przerobienia na 300 i będę działać. Czy Wystarczy im wysłać tłok i podać średnice cylindra żeby dorobili pierścienie?
Czy warto dorobić pierścienie chromowane? |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-02-10, 10:20
|
|
|
Odnośnie pierścieni chromowanych to na pewno stawiają mniejsze opory tarcia, niż zwykłe. Jeśli miałbym opcję, to wybrałbym takie. Dobrze byłoby, jakbyś pomierzył tłok mikrometrem w kilku miejscach, doliczył luz montażowy i wyjdzie Ci mniej więcej średnica cylindra jaką pod ten tłok potrzebujesz. Resztą zajmą się sami, kolejna kwestia, to ksztalt zamków oraz pozostałe wymiary pierścienia - tu musisz się kontaktować z firmą, czy będą potrzebowali do tego tłok (podejrzewam, że będą go cieli mieć u siebie, żeby dobrze wszystko spasować) czy już przeszlifowany cały zestaw. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2022-02-10, 11:20
|
|
|
Dzięki Tak wyślę tłok żeby dopasowali pierścienie (oby zrobili jak należy), pierścienie raczej wezmę chromowane. Luz montażowy chyba się zrobi na 4setki, tłok nie jest nowy. |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-02-10, 16:51
|
|
|
Przy używanym tłoku można luz zrobić mniejszy bo to co miał już na puchnąć i się odprężyć to już ma za sobą. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15 |
|
|
|