Halogeny do MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
MZRider
Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 1
|
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2022-05-11, 07:55
|
|
|
Prenumerowałem kiedyś "Młodego Technika" i po tym artykule zainstalowałem takie halogeny w moje ETZ 150. Uchwyt wykonany w/g opisu z artykułu, tylko lampy okrągłe, z czarnymi kratkami
Powiem tak. Świeciło to zarąbiście. specjalnie śmigało się po nocach, aby poświecić halogenami
Ale alternator w 150-tce jednak nie wydalał. Może błędnie założyłem że był taki sam jak w ETZ 250 ? |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-05-11, 12:10
|
|
|
Moc alternatora dla wszystkich ETZ jest taka sama. Bez znaczenia czy 125 czy 300ccm. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2022-05-12, 00:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 511 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2022-05-11, 23:24
|
|
|
Głupoty pisali w tym techniku, w ETZ alternator ma moc 180W a nie 210W.
W ogóle sam pomysł montażu halogenów o łącznej mocy 110W czyli ponad 60% wydajności alternatora jest mocno przesadzony. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-05-12, 00:18
|
|
|
jaroquest, Różne źródła podają różne wartości. Tak ogólnie to może wytworzyć 210W. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2022-05-12, 07:36
|
|
|
Na Alternatorze PVL, jakiejś znaczącej różnicy mocowo nie ma między zwykłym, tyle że na niższych partiach obrotów zaczyna ładować. To przy konfiguracji światłami przód i tył led wraz z kierunkowskazami i kontrolkami led plus ładowanie telefonu i grzane manetki oxford to mogę spokojnie na 70% mocy manetek jechać i doładowuje, na 100% (około 60W) już sterownik manetki wyłącza bo spada napięcie na akumulatorze. Jednak po montażu z przodu zwykłej żarówki h4 55W manetki ledwie działają na 40%. Wg. mnie te halogeny usprawnić o żarówki ledowe to wyjdzie max 20W a będą działać stabilnie w etz. |
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2022-05-12, 10:24
|
|
|
Wolf napisał/a: | ....... Wg. mnie te halogeny usprawnić o żarówki ledowe to wyjdzie max 20W a będą działać stabilnie w etz. |
jak najbardziej zgadzam się z kolegą tylko ......... 35 lat temu nikt o żarówkach LED nie słyszał. Pamiętam że bez problemu kupiłem lampy, ale z żarówkami H1 (bo takie chyba tam wchodziły) już miałem problem. takie były czasy.
A swoją drogą już wtedy zastanawiałem się jak się to miało do przepisów o ruchu drogowym ? |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2022-05-12, 21:43
|
|
|
jaroquest napisał/a: | Głupoty pisali w tym techniku, w ETZ alternator ma moc 180W a nie 210W.
|
To zależy jak liczysz Generalnie alternator w ETZ daje 15A prądu. I teraz jeśli zakładasz, że instalacja jest 12V, to 12V x 15A = 180VA (W). Natomiast jeśli zakładasz, że w warunkach, w których alternator osiąga parametry znamionowe w instalacji powinno być napięcie ~ 14V, to 14V x 15A = 210VA (W). Więc obie wartości są teoretycznie prawdziwe |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
slawek76
Zlotowicz
Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2022-05-12, 22:04
|
|
|
12V x 15A = 180VA (W).
Natomiast jeśli zakładasz, że w warunkach, w których alternator osiąga parametry znamionowe w instalacji powinno być napięcie ~ 14V,
14V x 15A = 210VA (W).
Takie proste obliczenie zawsze mnie przekonywały.
Z czym tu dyskutować ?
czysta prawda |
|
|
|
|
ryshard
Ryshard
Motocykl: Mz Etz250 '86
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Widowo
|
Wysłany: 2022-08-28, 11:48
|
|
|
A nie lepiej obciążyć i samemu sprawdzić? Przecież ogólnie wiadomo, że magnetyzm spada z kwadratem odległości, niby w alternatorze to mało ważne, bo podniesie natężenie na wirniku, ale sprawność elementów alternatora ma duże znaczenie. Miałem rzemieślniczy wirnik w ETZ250, który ledwo pokrywał zapotrzebowanie na przednie światła i zapłon, bo resztę miałem w led'ach. Tak więc dywagowanie czy alternator ma 180 czy 210 W to kwestia indywidualna, jak te 15A co może osiągnie tylko przy jakich obrotach, bo chyba każdy wie co się dzieje przy słabym akumulatorze na wolnych i zapalonych światłach (stąd u mnie ledy). |
|
|
|
|
|