Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 15:59 |
MZ 251-301 regulacja gaźnika |
Autor |
Wiadomość |
Motomaniak
Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 155 Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
|
Wysłany: 2007-05-24, 20:41 MZ 251-301 regulacja gaźnika
|
|
|
Witam szanownych kolegów:)
Mam pytanie odnośnie dyszy zaznaczonej na fotce, a mianowicie ile razy trzeba ją wykręcic (tzn ile obrotow) przy modelu etz 301 a ile przy 251?
Pozdrawiam
Ps. wkręcajac zwiększam czy zmniejszam dawke paliwa? |
_________________ Motomaniak
Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031 |
|
|
|
|
ETZrider
Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2007-05-24, 20:48
|
|
|
Raczej zmniejszasz. |
|
|
|
|
Michał 1991
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 227 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2007-05-24, 20:50
|
|
|
Nie znam się na tym gaźniku co masz ale wiem jedno - nie reguluje się wg jakiejś danej liczby obrotów, tylko tak żeby silnik pracował jak najlepiej, po prostu kręcić aż będzie chodził jak trzeba ( żeby dobrze wkręcał się na obroty i żeby równo chodził na jak najniższych obrotach ) |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Motomaniak
Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 155 Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
|
Wysłany: 2007-05-25, 20:14
|
|
|
Nom tak... a moze ktos wie dokładniej jak sie to ustawia?
kiedys ktos mówił ze 3,5 obrotów a w innym temacie pisało że 1,5 ? |
_________________ Motomaniak
Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031 |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2007-05-25, 21:21
|
|
|
.... |
Ostatnio zmieniony przez shalashaska 2014-06-28, 11:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-05-25, 23:05
|
|
|
nie ma mowy 15 raz nie napisze jak sie reguluje gaxnik:/ pozatym pisałem nie tylko ja Allu nawet cały wykład na temat tego gaźnika pierdyknoł;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Motomaniak
Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 155 Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
|
Wysłany: 2007-05-26, 13:09
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | nie ma mowy 15 raz nie napisze jak sie reguluje gaxnik:/ pozatym pisałem nie tylko ja Allu nawet cały wykład na temat tego gaźnika pierdyknoł;] |
to bardzo dziwne bo nie ma ani jednego tematu o adaptacji gaznika z mz 251 do 301 i jego regulacji |
_________________ Motomaniak
Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031 |
|
|
|
|
Michał 1991
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 227 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-05-26, 22:33
|
|
|
kazdy gaxnik tego typu reguluje sie tak samo;] wiec 301 a 251 to wszystko jeden ch.... |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
etzmen
Motocykl: MZ ETZ 250 '84
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: Aleksandrów kujawski
|
Wysłany: 2007-05-27, 19:05
|
|
|
Wiatj Motomaniak
Gdzies slyszalem ze tadysze powinno sie WKRECIC o 5 obrotow. NIe pamietam dokladnie kto to mowil. Kolo mila przeszlifowany cylinder na 300 wiec i u Ciebie powinno byc ok jesli massz silnik w idealnym stanie. Jesli to cos pomoze to daj znac .pozdro |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-05-27, 20:38
|
|
|
dzis sprawdzałem przy 3 obrocie dysza juz nie przymyka wiec kolejne 2 obroty nie maja sensu. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-09-03, 22:41
|
|
|
Siemanko mistrze.
Podpinam się tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu.
A więc... Pacjent ETZ 251, spalanie przy spokojnej jeździe (80 km/h na trasie) 5,2 l/100km (chyba trochę za duże?). Świeca czarna ale 2 lata temu/1500 km temu była jak cegła. Nic nie było dłubane od tamtej pory.
Zapłon od Pana Jarząbka ustawiony na 2,75, gaźnik PWK30, świeca irydowa.
Poza tym sprzęt śmiga aż miło. Silnik pracuje równo i pięknie wkręca się na obroty. Odpala na spojrzenie.
Co sądzicie? Iglica w dół? Filtr powietrza? |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 749 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2022-09-04, 00:43
|
|
|
Daj o jedną pozycje iglicy w dół i sprawdź, jeśli nie to praktycznie daj na pierwszy rowek od góry. Dysze 125/41 masz w nim, czy jakieś inne ? Zmień też świece dla pewności bo irydowe przekłamują w kolorze spalania, na jakąś zwykłą ale zgodną z ciepłotą fabrycznej. |
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-09-04, 22:44
|
|
|
Wolf napisał/a: | Daj o jedną pozycje iglicy w dół i sprawdź, jeśli nie to praktycznie daj na pierwszy rowek od góry. Dysze 125/41 masz w nim, czy jakieś inne ? Zmień też świece dla pewności bo irydowe przekłamują w kolorze spalania, na jakąś zwykłą ale zgodną z ciepłotą fabrycznej. |
Dzisiaj iglica poszła o jeden ząbek w dół. Była na środkowym i przestawiłem na drugi od góry.
Jazda próbna, i jest nawet nieźle ale wydaje mi się, że trochę słabiej przyspiesza. Mimo to na 5 biegu od 90 do 110 km/h przyspiesza nawet sprawnie. Nie pamiętam jak było wcześniej bo dawno jej tak nie "dokuczałem"
W trakcie hamowania silnikiem (manetka zamknięta) znacznie poszarpuje tak przód tył. Pomyślałem, że zapewne regulacja gaźnika.
Przejechałem jakieś 10km i wracam do domu.
Na miejscu wykręcam świecę i już po tej przejażdżce czarny nagar ze świecy zaczął się wypalać a kolor świecy idzie w kierunku ceglastego.
Wziąłem się za regulację gaźnika i niestety jak już ustawię skład mieszanki na jałowych tak, że silnik ładnie reaguje na gaz i schodzi z obrotów to po przejażdżce i zatrzymaniu się na kilka sekund gaśnie. Tak jak przy wyłączeniu zapłonu.
Na razie zostawiłem tak jak jest bo już trochę za późno było.
Jakieś sugestie gdzie szukać rozwiązania? |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 749 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2022-09-05, 05:37
|
|
|
Ustaw pływaki do poziomu, mi wygląda że jest mocno wysoki poziom paliwa i losowo zalewa, później po tej korekcji jeszcze raz wystrój silnik na iglicy- zacznij od środkowego położenia na drugim lub pierwszym położeniu od góry kończąc.
Cytat: | Po środku pływaka jest języczek trzymający zaworek iglicowy, wygięcie 1mm do dołu z tego widoku co na zdjęciu zmniejszy poziom paliwa. Zaś w drugą stronę czyli do góry, zwiększy. Do regulacji należy zdemontować kołek mocujący pływaki, bardzo luźno siedzą więc większego problemu z demontażem nie ma. Końcowo powinien pływak być delikatnie uchylony jak na kolejnym zdjęciu, jeśli na tym ustawieniu jest problem należy skorygować. |
|
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-09-05, 11:50
|
|
|
Wolf napisał/a: | Ustaw pływaki do poziomu, mi wygląda że jest mocno wysoki poziom paliwa i losowo zalewa, później po tej korekcji jeszcze raz wystrój silnik na iglicy- zacznij od środkowego położenia na drugim lub pierwszym położeniu od góry kończąc.
Cytat: | Po środku pływaka jest języczek trzymający zaworek iglicowy, wygięcie 1mm do dołu z tego widoku co na zdjęciu zmniejszy poziom paliwa. Zaś w drugą stronę czyli do góry, zwiększy. Do regulacji należy zdemontować kołek mocujący pływaki, bardzo luźno siedzą więc większego problemu z demontażem nie ma. Końcowo powinien pływak być delikatnie uchylony jak na kolejnym zdjęciu, jeśli na tym ustawieniu jest problem należy skorygować. |
|
Hmm. Jak wróciłem do poprzedniego stanu (zapięcie na środku) i skład mieszanki na jałowych to działa jak trzeba, silnik nie gaśnie.
Jesteś pewny, że gaśnięcie jest związane z poziomem paliwa?
Jak zapinka była wyżej a silnik zgasł to mogłem go odpalić tylko z delikatnie odkręconą manetką. Bez gazu nie chciał zaskoczyć. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7478 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2022-09-05, 13:50
|
|
|
W jakim stanie simeringi na wale? Gaźnik w króćcu dobrze uszczelniony? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-09-05, 16:47
|
|
|
kosior30 napisał/a: | W jakim stanie simeringi na wale? Gaźnik w króćcu dobrze uszczelniony? |
Panie, wszystko jest jak fabryka. Silnik po generalce przejechane może 1500 km. Żadnego lewego powietrza. |
|
|
|
|
|