» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 15:59
MZ 251-301 regulacja gaźnika
Autor Wiadomość
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-05-24, 20:41   MZ 251-301 regulacja gaźnika

Witam szanownych kolegów:)
Mam pytanie odnośnie dyszy zaznaczonej na fotce, a mianowicie ile razy trzeba ją wykręcic (tzn ile obrotow) przy modelu etz 301 a ile przy 251?
Pozdrawiam :piwo:
Ps. wkręcajac zwiększam czy zmniejszam dawke paliwa? :???:
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
ETZrider 

Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-05-24, 20:48   

Raczej zmniejszasz.
 
     
Michał 1991 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 227
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2007-05-24, 20:50   

Nie znam się na tym gaźniku co masz ale wiem jedno - nie reguluje się wg jakiejś danej liczby obrotów, tylko tak żeby silnik pracował jak najlepiej, po prostu kręcić aż będzie chodził jak trzeba ( żeby dobrze wkręcał się na obroty i żeby równo chodził na jak najniższych obrotach )
_________________
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-05-25, 20:14   

Nom tak... :neutral: a moze ktos wie dokładniej jak sie to ustawia? :???:
kiedys ktos mówił ze 3,5 obrotów a w innym temacie pisało że 1,5 ? :neutral:
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2007-05-25, 21:21   

....
Ostatnio zmieniony przez shalashaska 2014-06-28, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-05-25, 23:05   

nie ma mowy 15 raz nie napisze jak sie reguluje gaxnik:/ pozatym pisałem nie tylko ja Allu nawet cały wykład na temat tego gaźnika pierdyknoł;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-05-26, 13:09   

hubertbaran napisał/a:
nie ma mowy 15 raz nie napisze jak sie reguluje gaxnik:/ pozatym pisałem nie tylko ja Allu nawet cały wykład na temat tego gaźnika pierdyknoł;]


to bardzo dziwne bo nie ma ani jednego tematu o adaptacji gaznika z mz 251 do 301 i jego regulacji
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
Michał 1991 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 227
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2007-05-26, 20:56   

ale kazdy gaznik reguluje sie raczej tak samo
_________________
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-05-26, 22:33   

kazdy gaxnik tego typu reguluje sie tak samo;] wiec 301 a 251 to wszystko jeden ch....
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
etzmen 

Motocykl: MZ ETZ 250 '84
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 44
Skąd: Aleksandrów kujawski
Wysłany: 2007-05-27, 19:05   

Wiatj Motomaniak
Gdzies slyszalem ze tadysze powinno sie WKRECIC o 5 obrotow. :cool: NIe pamietam dokladnie kto to mowil. Kolo mila przeszlifowany cylinder na 300 wiec i u Ciebie powinno byc ok jesli massz silnik w idealnym stanie. Jesli to cos pomoze to daj znac .pozdro :wink:
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-05-27, 20:38   

dzis sprawdzałem przy 3 obrocie dysza juz nie przymyka wiec kolejne 2 obroty nie maja sensu.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-03, 22:41   

Siemanko mistrze.

Podpinam się tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu.

A więc... Pacjent ETZ 251, spalanie przy spokojnej jeździe (80 km/h na trasie) 5,2 l/100km (chyba trochę za duże?). Świeca czarna ale 2 lata temu/1500 km temu była jak cegła. Nic nie było dłubane od tamtej pory.

Zapłon od Pana Jarząbka ustawiony na 2,75, gaźnik PWK30, świeca irydowa.
Poza tym sprzęt śmiga aż miło. Silnik pracuje równo i pięknie wkręca się na obroty. Odpala na spojrzenie.

Co sądzicie? Iglica w dół? Filtr powietrza?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.

Wysłany: 2022-09-04, 00:43   

Daj o jedną pozycje iglicy w dół i sprawdź, jeśli nie to praktycznie daj na pierwszy rowek od góry. Dysze 125/41 masz w nim, czy jakieś inne ? Zmień też świece dla pewności bo irydowe przekłamują w kolorze spalania, na jakąś zwykłą ale zgodną z ciepłotą fabrycznej.
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-04, 22:44   

Wolf napisał/a:
Daj o jedną pozycje iglicy w dół i sprawdź, jeśli nie to praktycznie daj na pierwszy rowek od góry. Dysze 125/41 masz w nim, czy jakieś inne ? Zmień też świece dla pewności bo irydowe przekłamują w kolorze spalania, na jakąś zwykłą ale zgodną z ciepłotą fabrycznej.


Dzisiaj iglica poszła o jeden ząbek w dół. Była na środkowym i przestawiłem na drugi od góry.

Jazda próbna, i jest nawet nieźle ale wydaje mi się, że trochę słabiej przyspiesza. Mimo to na 5 biegu od 90 do 110 km/h przyspiesza nawet sprawnie. Nie pamiętam jak było wcześniej bo dawno jej tak nie "dokuczałem" :D
W trakcie hamowania silnikiem (manetka zamknięta) znacznie poszarpuje tak przód tył. Pomyślałem, że zapewne regulacja gaźnika.
Przejechałem jakieś 10km i wracam do domu.

Na miejscu wykręcam świecę i już po tej przejażdżce czarny nagar ze świecy zaczął się wypalać a kolor świecy idzie w kierunku ceglastego.

Wziąłem się za regulację gaźnika i niestety jak już ustawię skład mieszanki na jałowych tak, że silnik ładnie reaguje na gaz i schodzi z obrotów to po przejażdżce i zatrzymaniu się na kilka sekund gaśnie. Tak jak przy wyłączeniu zapłonu.

Na razie zostawiłem tak jak jest bo już trochę za późno było.
Jakieś sugestie gdzie szukać rozwiązania? :)
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.

Wysłany: 2022-09-05, 05:37   

Ustaw pływaki do poziomu, mi wygląda że jest mocno wysoki poziom paliwa i losowo zalewa, później po tej korekcji jeszcze raz wystrój silnik na iglicy- zacznij od środkowego położenia na drugim lub pierwszym położeniu od góry kończąc.

Cytat:
Po środku pływaka jest języczek trzymający zaworek iglicowy, wygięcie 1mm do dołu z tego widoku co na zdjęciu zmniejszy poziom paliwa. Zaś w drugą stronę czyli do góry, zwiększy. Do regulacji należy zdemontować kołek mocujący pływaki, bardzo luźno siedzą więc większego problemu z demontażem nie ma. Końcowo powinien pływak być delikatnie uchylony jak na kolejnym zdjęciu, jeśli na tym ustawieniu jest problem należy skorygować.
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-05, 11:50   

Wolf napisał/a:
Ustaw pływaki do poziomu, mi wygląda że jest mocno wysoki poziom paliwa i losowo zalewa, później po tej korekcji jeszcze raz wystrój silnik na iglicy- zacznij od środkowego położenia na drugim lub pierwszym położeniu od góry kończąc.

Cytat:
Po środku pływaka jest języczek trzymający zaworek iglicowy, wygięcie 1mm do dołu z tego widoku co na zdjęciu zmniejszy poziom paliwa. Zaś w drugą stronę czyli do góry, zwiększy. Do regulacji należy zdemontować kołek mocujący pływaki, bardzo luźno siedzą więc większego problemu z demontażem nie ma. Końcowo powinien pływak być delikatnie uchylony jak na kolejnym zdjęciu, jeśli na tym ustawieniu jest problem należy skorygować.


Hmm. Jak wróciłem do poprzedniego stanu (zapięcie na środku) i skład mieszanki na jałowych to działa jak trzeba, silnik nie gaśnie.
Jesteś pewny, że gaśnięcie jest związane z poziomem paliwa?
Jak zapinka była wyżej a silnik zgasł to mogłem go odpalić tylko z delikatnie odkręconą manetką. Bez gazu nie chciał zaskoczyć.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2022-09-05, 13:50   

W jakim stanie simeringi na wale? Gaźnik w króćcu dobrze uszczelniony?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-05, 16:47   

kosior30 napisał/a:
W jakim stanie simeringi na wale? Gaźnik w króćcu dobrze uszczelniony?


Panie, wszystko jest jak fabryka. Silnik po generalce przejechane może 1500 km. Żadnego lewego powietrza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16