» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: matmax
2009-10-18, 00:28
Tylne amortyzatory - regeneracja
Autor Wiadomość
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-02-03, 20:22   Tylne amortyzatory - regeneracja

Witka!
Teoretycznie tylne amortyzatory w MZ są nie rozbieralne. Czy ktoś z Was regenerował na własną rękę? Czy moze polecić jakiegoś fachure najlepiej ze ślaskiego? orientujecie sie jaki jest koszt? Obrzygał mi sie amorek z wózka bocznego ma trochę mniejszy skok ale poza tym jest praktycznie identyczny.
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-10, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-03, 22:06   

komplet umnie w sklepie 170zł...sprzedawca mówił ze sa lepsze od oryginałów;]
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-02-03, 23:20   

sprzedawca zawsze achęci swój towar więc tym sie nie sugeruj ale z drugiej strony to sa pewnie nowsze technologicznie :?: :wink:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-03, 23:37   

Nie ma sie co oszukiwać... Zawieszenie w MZ to słabsza strona..szybko leci .. i jest cholernie miękkie;)
 
 
     
PM2Z 
Zlotowicz


Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 42
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-02-04, 03:25   

w ag-mocie amorki tylne idą po 45 zł od sztuki. właśnie takie nabyłem i na pierwszy rzut oka są OK, choć jeszcze na nich nie jeździłem, rzecz jasna.

no i jest drobne "ale": górna tuleja jest taka sama jak dolna, co oznacza, że po prostu nie pasuje. trzeba ją wybić i wstawić właściwą (właściwe mają chyba tylko w wilmacie po 6zł od sztuki).
_________________
Najdłuższa traska na MZ? 6516 km - wspaniały motocykl!
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-02-04, 05:34   

thx za newsy , ale jak w temacie interesuje mnie reanimacja amora
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
kosa45 
:-)


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 12
Skąd: Żory
Wysłany: 2006-02-04, 08:40   

Witam wszystkich. Nie widziałem tego na własne oczy ale napisze jak to zrobił znajomy z pracy. A więc wywiercił malutki otworek na górze i wlał odpowiednią ilośc oleju strzykawką potem spawarką ten otworek zaspawał i mu smiga :) .
Pozdro.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-04, 09:21   

Orzeszku a coś ty sie tak uparł na regneracje... to już bym przeciez wolał nawet, sam element tłumiocy nowy kupić;]
 
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-02-04, 14:40   

[quote="hubertbaran"]Orzeszku a coś ty sie tak uparł na regneracje... to już bym przeciez wolał nawet, sam element tłumiocy nowy kupić;][/quote]

witka !
ale walicie temat po łebkach :P ......... amorek > tak jak pisałem wcześniej zasada i działanie są identyczne do stosowanych w ETZ jednak ma mniejszy skok !! wiec zamianniki odpadają a kupno nowego do wózka graniczy z cudem , rzezba w stylu wiercenia i spawarki tez mnie nie interesuje , chociaż podziwaiam pomysłowość :D
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
Michal 
MZ TS 250 '75

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-02-07, 10:36   

Witam!
Posiadam MZ TS 250 '75.Nie wydaje mi sie zeby amortyzatory w ETZ byly mocno inne niz w TS.Podejrzewam ze konstrukcja jest taka sama.Te drugie (od TS) sa jak najbardziej rozbieralne.Po sciagnieciu sprezyny, zobaczysz ,ze od gory zamkniete sa one wkrecanym "kolpaczkiem" z uszczelnieniem. Kolpak ten ma dwa lub jeden nieprzelotowy otwor.Zamocuj delikatnie amortyzator za dolne ucho w imadle.Wez gwozdz ze splaszczonym czubkiem (lub cos podobnego) i zacznij pukac w ten otwor pod katem, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara. Kolpak zacznie sie odkrecac i amortyzator jest juz rozebrany.Najczesciej trzeba wymienic simmering ( o ile pamietam sa dwa wcisniete w tuleje z otworami dlawiacymi , nejlepiej wymienic go na dwustronny-tzw. dwuwargowy), uszczelnienia filcowege i czasem pierscienie osadcze zewnetrznye krote ulegaja scieciu.Wazne jest aby te malutkie pierscienie byly identyczne jak orginalne.Nalezy amortyzator dokladnie umyc i zalac odpowiednia (nie pamietam jaka, powinienes znalezdz to w ksiazce serwisowej) iloscia oleju amortyzatorowego.UWAGA!!!.Podczas demontazu nalezy zrobic SZCZEGOLOWY rysunek , bez niego jest mala szansa zeby zlozyc amortyzator poprawnie.
Pozdrawiam
 
     
PM2Z 
Zlotowicz


Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 42
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-02-07, 21:46   

właśnie wstawiłem do amorków z ag-motu tuleje górne z wilmatu. nie ma z tym najmniejszego problemu, choć wiadomo, że pewien niesmak pozostaje.
_________________
Najdłuższa traska na MZ? 6516 km - wspaniały motocykl!
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-13, 11:45   

Witam !! I mam pytanie jak powinny chodzic tylne amorki ale bez sprezyn???? Chodzi mi o same "siłowniki" czy element tlumiacy jak to nazywacie:) Czy maja stawiac sredni opor przy sprezaniu i rozprezaniu ?? czy maja lekko chodzic gora dół ???? Aha i luzów bocznych nie ma byc wogole tak ?? Prosze o odp z gory dziekuje
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-13, 14:31   

jak czysciełem swoje to stawiały opór tylko przy rozciaganiu
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-14, 19:24   

no włąsnei o to mi chodzilo :) bo nei wiem czy cos z nimi nei tak czy ze spręzynami :) thx
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2008-08-08, 15:52   

wziąłem sie za regeneracje amorków z tyłu i wszystko szło jak najbladziej dobrze do póki nie natknąłem się na nazwijmy to tłoczek (takie coś dokręcone poprzez sprężynę na tym wewnętrznym pręcie fi10) po prostu mi się rozsypał.
potrzebuje taki nowy chociaż raczej pewnie nie znajdę, i trzeba drugiego amora na części zdobyć, jakby kto śmiał to czekam na info.
druga sprawa to to że generalnie całe elementy tłumiące są w kiepskim stanie i najlepiej bym kupił takie nowe (tylko oczywiście sam tłumik bez sprężyn) ktoś wie gdzie możne je kupić ?
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-08-08, 16:16   

hugh_h, tu masz całą instrukcję http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=3623

Z części raczej nie dokupisz, chyba że spasuje od czegoś innego. Zostaje tylko kupować ine za grosze i liczyć na szczęście że tam ten element jest dobry. Ja kupiłem kilka razy amory za 10zł w niezłym stanie, wiadomo coś było rozwalone ale ogólnie nie było źle, Z 3 sztuk dało się 1 idealną poskładać.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 123
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2008-08-08, 16:27   

opis już widziałem ale rozbiórka nie nastręcza trudności, zrobiłem sobie klucz i odkręcenie poszło zupełnie bez problemu,
no to mi sie w/g rysunku rozsypało tłoczysko,
używane to wiem ze można kupić na części ja bym jednak chciał nowe bo jak tak będę składał z kilku to nie wyjdzie dużo taniej

[ Dodano: 2008-08-08, 22:10 ]
a może ktoś by mnie oświecił jaka jest różnica pomiędzy amortyzatorami oznaczonymi IFA A20 a IFA A22, reszta oznaczenia taka sama.
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-08-08, 22:55   

hugh_h, jeżeli będziesz potrzebował części do regeneracji, pisz do mnie. Ja swoje rozebrałem i stwierdziłem, że nie chce mi się tego regenerować - "prowadnice" były wewnątrz całe we rdzy.

Mogę zrobić zdięcia tego co mam i zobaczysz, czy coś ci jest potrzebne. Mi się już nie przydadzą bo kupiłem nowe.
 
     
Nicolas905 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023
Posty: 67
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-03-12, 19:53   

Witam odkopie temat potrzebuje ten oring zaznaczony na zdjęciu gdzie go można kupić https://zapodaj.net/plik-Y1ULbK2rJE
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 307
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-03-12, 21:04   

25x3
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17