Przesunięty przez: matmax 2009-10-17, 23:28 |
Tylne amortyzatory - regeneracja |
Autor |
Wiadomość |
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-02-03, 20:22 Tylne amortyzatory - regeneracja
|
|
|
Witka!
Teoretycznie tylne amortyzatory w MZ są nie rozbieralne. Czy ktoś z Was regenerował na własną rękę? Czy moze polecić jakiegoś fachure najlepiej ze ślaskiego? orientujecie sie jaki jest koszt? Obrzygał mi sie amorek z wózka bocznego ma trochę mniejszy skok ale poza tym jest praktycznie identyczny. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-10, 21:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-03, 22:06
|
|
|
komplet umnie w sklepie 170zł...sprzedawca mówił ze sa lepsze od oryginałów;] |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-02-03, 23:20
|
|
|
sprzedawca zawsze achęci swój towar więc tym sie nie sugeruj ale z drugiej strony to sa pewnie nowsze technologicznie |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-03, 23:37
|
|
|
Nie ma sie co oszukiwać... Zawieszenie w MZ to słabsza strona..szybko leci .. i jest cholernie miękkie;) |
|
|
|
|
PM2Z
Zlotowicz
Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 43 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-02-04, 03:25
|
|
|
w ag-mocie amorki tylne idą po 45 zł od sztuki. właśnie takie nabyłem i na pierwszy rzut oka są OK, choć jeszcze na nich nie jeździłem, rzecz jasna.
no i jest drobne "ale": górna tuleja jest taka sama jak dolna, co oznacza, że po prostu nie pasuje. trzeba ją wybić i wstawić właściwą (właściwe mają chyba tylko w wilmacie po 6zł od sztuki). |
_________________ Najdłuższa traska na MZ? 6516 km - wspaniały motocykl! |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
|
|
|
|
kosa45
:-)
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 46 Dołączył: 23 Wrz 2005 Posty: 12 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2006-02-04, 08:40
|
|
|
Witam wszystkich. Nie widziałem tego na własne oczy ale napisze jak to zrobił znajomy z pracy. A więc wywiercił malutki otworek na górze i wlał odpowiednią ilośc oleju strzykawką potem spawarką ten otworek zaspawał i mu smiga .
Pozdro. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-04, 09:21
|
|
|
Orzeszku a coś ty sie tak uparł na regneracje... to już bym przeciez wolał nawet, sam element tłumiocy nowy kupić;] |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-02-04, 14:40
|
|
|
[quote="hubertbaran"]Orzeszku a coś ty sie tak uparł na regneracje... to już bym przeciez wolał nawet, sam element tłumiocy nowy kupić;][/quote]
witka !
ale walicie temat po łebkach ......... amorek > tak jak pisałem wcześniej zasada i działanie są identyczne do stosowanych w ETZ jednak ma mniejszy skok !! wiec zamianniki odpadają a kupno nowego do wózka graniczy z cudem , rzezba w stylu wiercenia i spawarki tez mnie nie interesuje , chociaż podziwaiam pomysłowość |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Michal
MZ TS 250 '75
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 10 Lut 2005 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2006-02-07, 10:36
|
|
|
Witam!
Posiadam MZ TS 250 '75.Nie wydaje mi sie zeby amortyzatory w ETZ byly mocno inne niz w TS.Podejrzewam ze konstrukcja jest taka sama.Te drugie (od TS) sa jak najbardziej rozbieralne.Po sciagnieciu sprezyny, zobaczysz ,ze od gory zamkniete sa one wkrecanym "kolpaczkiem" z uszczelnieniem. Kolpak ten ma dwa lub jeden nieprzelotowy otwor.Zamocuj delikatnie amortyzator za dolne ucho w imadle.Wez gwozdz ze splaszczonym czubkiem (lub cos podobnego) i zacznij pukac w ten otwor pod katem, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara. Kolpak zacznie sie odkrecac i amortyzator jest juz rozebrany.Najczesciej trzeba wymienic simmering ( o ile pamietam sa dwa wcisniete w tuleje z otworami dlawiacymi , nejlepiej wymienic go na dwustronny-tzw. dwuwargowy), uszczelnienia filcowege i czasem pierscienie osadcze zewnetrznye krote ulegaja scieciu.Wazne jest aby te malutkie pierscienie byly identyczne jak orginalne.Nalezy amortyzator dokladnie umyc i zalac odpowiednia (nie pamietam jaka, powinienes znalezdz to w ksiazce serwisowej) iloscia oleju amortyzatorowego.UWAGA!!!.Podczas demontazu nalezy zrobic SZCZEGOLOWY rysunek , bez niego jest mala szansa zeby zlozyc amortyzator poprawnie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
PM2Z
Zlotowicz
Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 43 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-02-07, 21:46
|
|
|
właśnie wstawiłem do amorków z ag-motu tuleje górne z wilmatu. nie ma z tym najmniejszego problemu, choć wiadomo, że pewien niesmak pozostaje. |
_________________ Najdłuższa traska na MZ? 6516 km - wspaniały motocykl! |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299
|
Wysłany: 2006-04-13, 10:45
|
|
|
Witam !! I mam pytanie jak powinny chodzic tylne amorki ale bez sprezyn???? Chodzi mi o same "siłowniki" czy element tlumiacy jak to nazywacie:) Czy maja stawiac sredni opor przy sprezaniu i rozprezaniu ?? czy maja lekko chodzic gora dół ???? Aha i luzów bocznych nie ma byc wogole tak ?? Prosze o odp z gory dziekuje |
_________________ NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-13, 13:31
|
|
|
jak czysciełem swoje to stawiały opór tylko przy rozciaganiu |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299
|
|
|
|
|
hugh_h
Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 123 Skąd: Wawa / Radzymin
|
Wysłany: 2008-08-08, 14:52
|
|
|
wziąłem sie za regeneracje amorków z tyłu i wszystko szło jak najbladziej dobrze do póki nie natknąłem się na nazwijmy to tłoczek (takie coś dokręcone poprzez sprężynę na tym wewnętrznym pręcie fi10) po prostu mi się rozsypał.
potrzebuje taki nowy chociaż raczej pewnie nie znajdę, i trzeba drugiego amora na części zdobyć, jakby kto śmiał to czekam na info.
druga sprawa to to że generalnie całe elementy tłumiące są w kiepskim stanie i najlepiej bym kupił takie nowe (tylko oczywiście sam tłumik bez sprężyn) ktoś wie gdzie możne je kupić ? |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 39 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-08-08, 15:16
|
|
|
hugh_h, tu masz całą instrukcję http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=3623
Z części raczej nie dokupisz, chyba że spasuje od czegoś innego. Zostaje tylko kupować ine za grosze i liczyć na szczęście że tam ten element jest dobry. Ja kupiłem kilka razy amory za 10zł w niezłym stanie, wiadomo coś było rozwalone ale ogólnie nie było źle, Z 3 sztuk dało się 1 idealną poskładać. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hugh_h
Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 123 Skąd: Wawa / Radzymin
|
Wysłany: 2008-08-08, 15:27
|
|
|
opis już widziałem ale rozbiórka nie nastręcza trudności, zrobiłem sobie klucz i odkręcenie poszło zupełnie bez problemu,
no to mi sie w/g rysunku rozsypało tłoczysko,
używane to wiem ze można kupić na części ja bym jednak chciał nowe bo jak tak będę składał z kilku to nie wyjdzie dużo taniej
[ Dodano: 2008-08-08, 22:10 ]
a może ktoś by mnie oświecił jaka jest różnica pomiędzy amortyzatorami oznaczonymi IFA A20 a IFA A22, reszta oznaczenia taka sama. |
|
|
|
|
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2008-08-08, 21:55
|
|
|
hugh_h, jeżeli będziesz potrzebował części do regeneracji, pisz do mnie. Ja swoje rozebrałem i stwierdziłem, że nie chce mi się tego regenerować - "prowadnice" były wewnątrz całe we rdzy.
Mogę zrobić zdięcia tego co mam i zobaczysz, czy coś ci jest potrzebne. Mi się już nie przydadzą bo kupiłem nowe. |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 75 Skąd: Podkarpackie
|
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 324 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-03-12, 21:04
|
|
|
25x3 |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
|