» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:06
koszty remontu tropika
Autor Wiadomość
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2011-10-05, 12:51   koszty remontu tropika

Witam zastanawiam sie nad remontem silnika w mz trophy i interesuje mnie koszt takiego remontu nie wiem w jakim stanie jest silnik, podobno sprzęgło nie działało a co jeszcze wyjdzie to nie wiem. Chciał bym go zrobić na cacy cyli wał szlif łożyska uszczelniacze i to co by było jeszcze uszkodzone. I stąd do was pytanie ile mnie wyjdzie za części bo nie licze usługi.
A wiecie gdzie mogę gostać tłumik i kolanko do tropika w normalnej cenie.
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2011-10-05, 16:53   

1000 zł
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2033
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-10-05, 18:04   

adniem21 napisał/a:
Chciał bym go zrobić na cacy cyli wał szlif łożyska uszczelniacze


adniem21 napisał/a:
A wiecie gdzie mogę gostać tłumik i kolanko do tropika w normalnej cenie.


To się chyba wyklucza nie sądzisz? Chcesz zrobić na cacy ale nie pytasz o jakość części tylko o ich cenę. Na oko nie da się ocenić kosztu remontu, bo zależy co będziesz robił albo co trzeba zrobić.
 
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-10-05, 19:00   

O koszty remontu możesz zapytać p. Kukulskiego który robi silniki w Przeworsku, tam koło OK Owocowe Koncentraty.

Nowe kolanko w Ag-mocie w Rzeszowie kosztuje koło 40zł, tłumik możesz zastosować prosty z TS 250, węgier 150zł.

A jak robić na cacy to zestaw od pana Hartmanna, itp..
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-10-05, 21:22   

_KrySTian1990 napisał/a:
A jak robić na cacy to zestaw od pana Hartmanna, itp..

tłumik 300
kolanko 100 bądź 120. nie pamiętam już.
_________________

 
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2011-10-05, 22:31   

zestaw wydechowy u harmana 530zł dzwoniłem dzisiaj
 
     
Baq 
Baq


Motocykl: M72
Wiek: 37
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: Rumia
Wysłany: 2011-10-05, 22:47   

Można jeszcze tu uderzyć, raz wydechy od Hartmana mi spuchły.
http://www.frubamotocykle.home.pl/index.htm
_________________
W dolniaku siła, a górniaku moc.
 
 
     
Konrad1 

Motocykl: MZ ETZ250, MZ ETZ251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 127
Skąd: Terespol
Wysłany: 2011-10-05, 23:19   

Ja w remont silnika ETZ 250 włożyłem 1200 zł. Coś koło tego powinieneś się szykować, jeżeli na prawdę chcesz zrobić to dobrze.
 
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2011-10-16, 20:57   

Ja w zeszłym roku wydałem na remont silnika tropika prawie 1000zł, jest to kwota bez robocizny, bo dłubałem sam, zasięgając opini lokalnego speca od silników MZ. Piszesz że sprzęgło żle działa. U mnie był ten sam problem, okazało się że stożek był już ruszony. Ktoś usunął z pod zabieraka obydwie podkładki - dystans i falistą i zakręcił na chama nakrętkę koronową. Naprawa stożka + nowe tarcze sprzęgłowe kosztowały mnie 120zł .
Komplet łożysk c3-c4 i uszczelniaczy SKF-a około 260zł.
Podkładki toczone na wymiar do dystansowania skrzyni biegów + podkładki do dystansowania zabieraka sprzęgła.
Tłok, pierścienie,korba, + obróbka cylindra i prasowanie korby
uszkodzony już wałek wybieraka zmiany biegów - dałem za nówkę 60zł.
Gażnik - bo mój to był już złom, niewiele gorszy od tego (nowego) który mam obecnie.
I pewnie wiele spraw związanych z eksploatacją silnika, o których już dzisiaj nie pamiętam narobiły mi takich kosztów

Sam się zdziwiłem jak podliczyłem koszty
 
     
Macius08

Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 16
Dołączył: 02 Sty 2025
Posty: 16
Wysłany: 2025-04-22, 15:32   

Gryf napisał/a:
Ja w zeszłym roku wydałem na remont silnika tropika prawie 1000zł, jest to kwota bez robocizny, bo dłubałem sam, zasięgając opini lokalnego speca od silników MZ. Piszesz że sprzęgło żle działa. U mnie był ten sam problem, okazało się że stożek był już ruszony. Ktoś usunął z pod zabieraka obydwie podkładki - dystans i falistą i zakręcił na chama nakrętkę koronową. Naprawa stożka + nowe tarcze sprzęgłowe kosztowały mnie 120zł .
Komplet łożysk c3-c4 i uszczelniaczy SKF-a około 260zł.
Podkładki toczone na wymiar do dystansowania skrzyni biegów + podkładki do dystansowania zabieraka sprzęgła.
Tłok, pierścienie,korba, + obróbka cylindra i prasowanie korby
uszkodzony już wałek wybieraka zmiany biegów - dałem za nówkę 60zł.
Gażnik - bo mój to był już złom, niewiele gorszy od tego (nowego) który mam obecnie.
I pewnie wiele spraw związanych z eksploatacją silnika, o których już dzisiaj nie pamiętam narobiły mi takich kosztów

Sam się zdziwiłem jak podliczyłem koszty

Witam odkopuję temat jakie luzy w łożskach na silnik do tropika c3 będzie okej czy trzeba robić c3 i c4
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 479
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2025-04-22, 22:34   

Jesli łozyska wchodzą na wał i do karterów bez wcisku to stosowanie C4 jest szkodliwe.(Moim zdaniem). Bo instrukcja jesli przewiduje C4 to zakłada że wał i kartery wciskiem montarzowym skasują część luzu łozyska c4 a jeśli tego wcisku niema lub jest dużo mniejszy to wał w nowych łozyskach c4 będzie latał jak fiflok w mymloku.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5424
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-04-22, 22:36   

elektryk111, Słuszna uwaga i idziesz dobrym tropem.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Macius08

Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 16
Dołączył: 02 Sty 2025
Posty: 16
Wysłany: 2025-04-23, 22:04   

Dzięki za szybką rade panowie. Jeszcze jedno pytanie nie będzie przeszkadało jak zamontuję łożyska ze stalowymi koszykami?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15