Przesunięty przez: kosior30 2025-05-05, 21:23 |
Kolejność montowania |
Autor |
Wiadomość |
Macius08
Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 16 Dołączył: 02 Sty 2025 Posty: 16
|
Wysłany: 2025-05-05, 17:43 Kolejność montowania
|
|
|
Witam przychodzę z pytaniem
Mianowicie niedługo będę składał mzetke i chce wiedzieć jak najlepiej wkładać łożyska. Chodzi o prawą stronę silnika.(patrzac od tylu motocykla). Pytanie brzmi tak uzbroić najpierw karter w łożyska czyli karter fajny cieplutki łożyska zimne i montuje łożyska potem przy składaniu wal z zamrażalki i kartery ciepłe i składać czy te łożyska wkładać dopiero po złączeniu silnika. I wtedy łożyska z zamrażalki podgrzewam bierznie wewnetrzna i wsuwam na wal. Jak jest lepiej. Ja osobiście sądzę że lepiej najpierw uzbroić kartery a potem już na gotowo włożyć zimny wał ale może się mylę. |
|
|
|
 |
Seba_830

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1607 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2025-05-07, 23:55
|
|
|
Najprościej zrobić to tak, że uzbrajasz lewy karter, następnie nakładasz łożyska prawej strony, wcześniej je oczywiście podgrzewając żeby lekko weszły. Czekasz aż ostygną, następnie grzejesz prawy karter i składasz silnik do kupy. |
|
|
|
 |
danek1
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2025-05-08, 08:04
|
|
|
Cześć ,podepne się pod temat
Będę zabierał się za składanie silnika etz 150 ,widziałem film instruktażowy (w serwisówce jest tak samo) i zastanawia mnie jedna rzecz: dlaczego we wszystkich małych silnikach montaż łożysk 6204 i 6304 (prawa strona) odbywa się z zewnątrz ? Po nałożeniu karteru...
Czy błędem będzie złozenie tego tak samo jak em250 czyli łozyska na wałki i później gorący karter?
Chodzi o ten moment: |
|
|
|
 |
Wolf

Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Wiek: 33 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 821 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2025-05-08, 08:17
|
|
|
Robiąc wg. serwisówki możesz wał ścisnąć i będzie zajączkował a wałkiem zdawczym z wałkiem skrzyni możesz przebić delikatną ściankę segera łożyska z lewej strony. Inaczej ta metoda na filmie ma sens jak są zadane temperatury w miejscu przebicia ale trzeba to robić bardzo szybko gdzie dotknięcie łożyska czopu już powoduje nagrzewanie czopu i ryzyko zakleszczenia, trzeba przed tym zdążyć. Jeśli nie zdążysz a będziesz przebijał masz rozcentrowany wał i uszkodzony karter.
Seba_830, Przedstawił najbezpieczniejszą formę w której pozostaje tylko odprężyć mechanizmy i wał do osi gniazd łożysk po złożeniu. |
|
|
|
 |
danek1
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2025-05-09, 21:57
|
|
|
Cześć
Możesz opisać jak powinno wyglądać odprężenie wału?
Czy chodzi o ostukanie wokół łożysk na skręconych karterach kiedy są jeszcze ciepłe |
|
|
|
 |
Macius08
Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 16 Dołączył: 02 Sty 2025 Posty: 16
|
Wysłany: Wczoraj 19:31
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | Najprościej zrobić to tak, że uzbrajasz lewy karter, następnie nakładasz łożyska prawej strony, wcześniej je oczywiście podgrzewając żeby lekko weszły. Czekasz aż ostygną, następnie grzejesz prawy karter i składasz silnik do kupy. |
Sorry ze tak poźno ale w przypadku es raczej to odpada simmeringi są od środka więc raczej albo karter ciepły wszytko skręcone i wkładać na koniec łożska albo uzbroić wszytko nagrzać bierznie wewnęrzne i wrzucić całą połówkę lecz trzeba zrobić to mega szybko i bez błedów. |
|
|
|
 |
Seba_830

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1607 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: Wczoraj 20:26
|
|
|
W przypadku ES, procedura będzie oczywiście inna. Osobiście robię to tak, że po uzbrojeniu lewego kartera , grzeje prawy i gdy jest już gorący, najpierw montuje simering wału, później przykładam i skręcam szybko kartery do kupy. W międzyczasie nagrzaną mam już bieżnię wewnętrzną łożyska wału i druga osoba grzeje mi palnikiem prawy karter w miejscu łożyska wału w celu podtrzymania temperatury do montażu łożyska wału |
|
|
|
 |
Macius08
Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 16 Dołączył: 02 Sty 2025 Posty: 16
|
Wysłany: Wczoraj 21:41
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | W przypadku ES, procedura będzie oczywiście inna. Osobiście robię to tak, że po uzbrojeniu lewego kartera , grzeje prawy i gdy jest już gorący, najpierw montuje simering wału, później przykładam i skręcam szybko kartery do kupy. W międzyczasie nagrzaną mam już bieżnię wewnętrzną łożyska wału i druga osoba grzeje mi palnikiem prawy karter w miejscu łożyska wału w celu podtrzymania temperatury do montażu łożyska wału |
Zobaczymy ja raczej pojdę w sposób jaki zastosował ziomus na kanale "The running torchlight"
Dla mnie najbardziej przyziemny szczególnie że raczej będe składał sam. |
|
|
|
 |
Macius08
Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 16 Dołączył: 02 Sty 2025 Posty: 16
|
Wysłany: Wczoraj 21:42
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | W przypadku ES, procedura będzie oczywiście inna. Osobiście robię to tak, że po uzbrojeniu lewego kartera , grzeje prawy i gdy jest już gorący, najpierw montuje simering wału, później przykładam i skręcam szybko kartery do kupy. W międzyczasie nagrzaną mam już bieżnię wewnętrzną łożyska wału i druga osoba grzeje mi palnikiem prawy karter w miejscu łożyska wału w celu podtrzymania temperatury do montażu łożyska wału |
Mam do ciebie porśbę jesli siedzisz w temacie tropików zerknij na moj ostatni temat może ty mnie oswiecisz |
|
|
|
 |
|