Otwarty przez: ETZ_PRORIDER 2018-08-22, 22:36 |
BING 84 - podsumowanie wiadomosci |
Autor |
Wiadomość |
tomasz102
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2009-06-10, 21:54
|
|
|
Ja nie wiem jak wam pasowały te linki. U mnie oby dwie są za krótkie.
Według moich obliczeń i przymiarów:
linka gazu ma miec minimum jakieś 135mm luzu, a oryginalna ma 120
a od ssania 90mm -oryginalna 60
I jeszcze jedno pytanie, u was też jest taka jebitnie mocna i długa sprężyna od ssania? |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
 |
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-06-10, 23:09
|
|
|
tomasz102, ja dostałem nieprzerabiane linki z Bingiem (kupiłem używanego który jeździł w etz 250), ale o ile gaz pasował mniej-więcej (i tak lekko skróciłem pancerz żeby było odrobine luzu na manetce) to od ssania musiałem dużo pancerz skrócić... widocznie rozrzut jest na tyle duży w linkach że niektóre nawet pasują bez przeróbek
tomasz102 napisał/a: |
I jeszcze jedno pytanie, u was też jest taka jebitnie mocna i długa sprężyna od ssania? |
dokładnie to samo... jak mam wkręcić ssanie z gaźnikiem przy założonym silniku to mnie szlag trafia zwykle bo za mocna jest po prostu
z wad dodam jeszcze że musiałem troche przeszlifować króciec żeby założyć gaźnik a i tak jeszcze się namęczyłem, no i pali mi 6/100 (fakt że wcześniej było minimum 7 więc poprawa jest, ale to i tak duużo) |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
 |
Gustlik
PKN 9796

Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
 |
adik204
ETEZETOHOLIK

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-06-18, 21:43
|
|
|
Jak świeca wygląda? |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
 |
Gustlik
PKN 9796

Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
 |
intr

Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2021 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-06-19, 07:51
|
|
|
0,5 obrotu to zdecydowanie za mało. Min 1 obrót, ale dobrze chodzić powinien przy jakiś 1,5 obrotu. Ostatnią rzeczą, która nalezy rozgrzebać jest nowy gaźnik Binga. Zobacz jak się prezentuje filtr powietrza, a zapłon elektroniczny najdokładniej sprawdzisz stroboskopem. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód. |
|
|
|
 |
Gustlik
PKN 9796

Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
 |
adik204
ETEZETOHOLIK

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-06-19, 11:10
|
|
|
W tym przypadku doczepilbym się jednak zapłonu. |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
 |
tomeklol

Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
Gustlik
PKN 9796

Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
 |
tomasz102
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2009-06-19, 22:19
|
|
|
Gustlik napisał/a: | Czasami jak schodzi z obrotów to jebie w filtr |
za wczesny zapłon |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
 |
Gustlik
PKN 9796

Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
Wysłany: 2009-06-20, 11:06
|
|
|
Dobra dzisiaj pokąbinuje jak bede w stanie.
[ Dodano: 2009-06-20, 23:53 ]
nic już nie strzela nie kicha ale nadal widzę że dużo pali. iglica na 3 ząbku od góry.
[ Dodano: 2009-06-21, 19:43 ]
No i miszcze ze spalaniem zszedłem do 5.5l wokół komina więc na trasie myśle że w 4.5 sie wyrobie.
[ Dodano: 2009-06-21, 23:08 ]
A ile wam palą etki wokół komina??? a ile na trasie??? |
_________________ MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 |
|
|
|
 |
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
 |
mczmok
Na 2 kołach od 1984

Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1904 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2009-06-24, 10:19
|
|
|
do ustawienia zapłonu można użyć małej żarówki 12V żarówki którą połącza się w miejsce cewki tuz przed GMPT powinna zgasnąć i wtedy następuje zapłon...
Co do zużycia paliwa to proponuję Ci założyć na próbę inny gaźnik (jeżeli wszystkie pozostałe sprawy jak filtr , zapłon są ok) - osobiście używam chińszczyzny z oryginalnym pływakiem spalanie max to 4.5 - latam na nim od ok 15 000 km minimum na trasie to ok 3.5. Pływak był mniejszy niż oryginał i jak moto stało na boku to nie trzymał paliwa.
Jeżeli wymiana gaźnika nie pomoże to wymiana tłumika gdy jest trochę przypchany to znacznie wzrasta zużycie paliwa tez to przerabiałem.
Ostatni etap to remont silnika... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gustlik
PKN 9796

Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
 |
KilleRart
Motórz ile wlezie

Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 2009-06-28, 10:27
|
|
|
Widzę, że temat dotyczy gaźnika BING84 a więc parę słów z mojej strony o tym gaźniku. Wczoraj przyszedł do mnie BING 84. Rewelacyjny gaźnik.
Problem może sprawiać króciec ssący którego średnica jest mniejsza niż gardło gaźnika. Trochę ruchów papierem ściernym i gaźnik wszedł bez problemów. Sam króciec mam uszkodzony, ale o to mniejsza.
Regulacja gaźnika sprowadza się do ustawienia położenia przepustnicy indywidualnie do każdego silnika oraz ustalenie składu mieszanki (śruba powietrza) wykręcona 0,5 obrotu, w moim przypadku silnik pracuje płynnie.
Komorę pływaka zostawiamy w spokoju. Pływak ustawiony jest bardzo dokładnie (fabrycznie) i nie trzeba go tykać.
Fabrycznie iglica została zapięta na trzecim rowku od dołu lub jak kto woli drugi rowek od góry. W moim przypadku nie było potrzeby jej przepinać.
Linki pasują idealnie. Samo zamontowanie linek nie sprawia żadnego problemu. Błąd jaki popełniłem to skrócenie pancerza linki ssania (musiałem rozciągnąć pancerz). Samo ssanie działa idealnie. Dwa kopnięcia na ssaniu i etka pali od kopa. Ile teraz pali, nie wiem, testów jeszcze nie przeprowadziłem.
Nie żałuję pieniędzy wydanych na ten wspaniały gaźnik. Polecam go dla tych, którzy mają trochę grosza i chcą zaoszczędzić na paliwie. |
_________________ Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif |
|
|
|
 |
tomasz102
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2009-06-28, 15:49
|
|
|
KilleRart napisał/a: | ustalenie składu mieszanki (śruba powietrza) wykręcona 0,5 obrotu, |
co ty gadasz, i juz zjebałes fabryczne ustawienie nowego gaźnika....
KilleRart napisał/a: | Linki pasują idealnie. |
Nie wiem jak to możliwe, linka gazu jest za krótka min 7mm, a i tak wypada ją wydłużyć o jakieś 12mm
Ssania też jest za krótka. Ja kupiłem linke gazu do junaka i ją skróciłem.
Testów spalania jeszcze nie robiłem. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
 |
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-06-28, 18:04
|
|
|
tomasz102 napisał/a: | KilleRart napisał/a: | ustalenie składu mieszanki (śruba powietrza) wykręcona 0,5 obrotu, |
co ty gadasz, i juz zjebałes fabryczne ustawienie nowego gaźnika....
|
no i co ty gadasz? nie ma czegoś takiego jak fabryczne ustawienie bo każdy silnik jest inny i pod każdy trzeba ustawiać lekko inaczej...
u mnie prawie 1,5 obrotu dopiero daje właściwe ustawienie
co do linek to już pisałem wcześniej i zgadzam się że nie pasują, a spalanie sprawdzałem to ja mam i tak 6/100 fakt że 1,5l mniej niż na zwykłym BVFie ale to i tak masakra jest... |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
 |
KilleRart
Motórz ile wlezie

Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 2009-06-28, 19:43
|
|
|
tomasz102 napisał/a: | Co ty gadasz, i juz zjebałes fabryczne ustawienie nowego gaźnika.... |
Gratuluję wiedzy.
tomasz102 napisał/a: | Nie wiem jak to możliwe, linka gazu jest za krótka min 7mm, a i tak wypada ją wydłużyć o jakieś 12mm
Ssania też jest za krótka. Ja kupiłem linke gazu do junaka i ją skróciłem.
Testów spalania jeszcze nie robiłem. |
U mnie pasowały idealnie. |
_________________ Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif |
|
|
|
 |
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2009-06-28, 20:12
|
|
|
Na cudownym Bingu macie spalanie większe niż ja na chińczyku Kentse. Gratuluję genialnie ulokowanych pieniędzy |
|
|
|
 |
|