» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2007-04-11, 18:46
rysunek techniczny uchwytów silnika etz 251
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-11, 21:21   

Witam
To może kolega w@riat, idąc za ciosem zrobił by jeszcze podobny rysunek mocowania silnika w CAD dla innych kolegów posiadających Mz ETZ 150 i Mz ETZ 250 można by wtedy dopisać te modele do tego tematu i nadać mu wtedy taką nazwę "Rysunek techniczny uchwytów silnika Mz ETZ 150/250/251" Koledzy na pewno będą wdzięczni... :piwo: POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
w@riat 

Motocykl: Honda VFR 750 RC36II
Wiek: 37
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-09-12, 07:52   

Ni mam z czego zdjąć wymiarów :???: ...
_________________
www.Moto.Dojlidy.net
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-22, 00:16   

wydaje mi sie ze wystarczy do 150 doeobic, 250 od 251 rozni sie 1 wymiarem opisanym wczesniej. Ludziska troche wlasnej inwencji, wiadomo ze najlpiej bylo by zasysac wykonane elementy ale wystarczy pomyslec i poczytać
 
 
     
Polonez 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: Baranowo
Wysłany: 2011-02-22, 18:07   

czy ktoś jeszcze robi takie uchwyty? do mz 250? byłbym zainteresowany
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2011-03-20, 16:38   

A ja mam jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o wymiar R98 mianowicie niektóre uchwyty są w tym miejscu zaokrąglone(mają owy promień) a niektóre mają tam trapez, czemu tak i jakie właściwie sa oryginalne uchwyty do 251?? Ile dokładnie wynosi ten wymiar między środkiem otworu na wachacz a śrubami silnika(ten który się rózni o 10mm między modelami)??
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 926
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-10-17, 21:19   

Temat uchwytów silnika przerabiałem 2 lata temu i miałem napisać o tym, ale jakoś zeszło …

Otóż mianowicie popularny rysunek uchwytu w wykonaniu buli_87 ma pewną wadę. Wada polega na tym, że uchwyt został zaprojektowany przy założeniu, że będzie wykonany z blachy 10mm. Jest to niestety za mało. Uchwyt w miejscu otworów na śruby jest za cienki. Jeśli ktoś koniecznie chce robić to z blachy 10mm tak jak jest to na rys. to musi pomiędzy uchwyty a silnik (w miejscu śrub mocujących silnik) włożyć odpowiedniej grubości podkładki (czyli w sumie 4 szt.). Jeśli tego nie zrobi to po przykręceniu silnika płaszczyzny uchwytów nie będą do siebie równoległe, będą skośne. Warto o tym pamiętać.

Jaka powinna być właściwa grubość uchwytów w miejscu otworów na śruby później zapodam, bo już teraz nie pamiętam. Chyba że ktoś ma ten temat na świeżo to niech napisze.

Rozmawialiśmy o tym na paru spotkaniach i parę osób dorabiając sobie uchwyty o tym pamiętało. Może na forum też się to komuś przyda.
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-27, 09:02   

Awers czyli wymiar oznaczający grubość na przekroju A-A oznaczony teraz 5mm powinien wynosić 7mm? ewentualnie głębokość tulei powinna być większa o 2 mm?
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 926
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-03-09, 20:50   

buli_87, tam gdzie na rys (przekroju A-A) jest 10mm tam powinno być więcej. Teraz nie będę pisał ile bo na 100% nie jestem pewien. jak sprawdzę to napiszę.

[ Dodano: 2012-03-09, 21:31 ]
Jeszcze jedna uwaga. Na całkowite przekrzywienie silnika w prawo składają się dwie rzeczy. Wyginające się uchwyty to tylko jeden powód krzywego silnika. Druga składowa to odchylenie powstające na gumowych łożyskach, które pośredniczą w przenoszeniu obciążeń z uchwytów na ramę. Zamontowanie solidnych nie do skrzywienia uchwytów poprawi sytuację, ale nie wyeliminuje przekrzywienia silnika.

W mojej MZ pomimo tego, że łożyska gumowe nie są wytłuczone czy wygniecione, a uchwyty są nie do wygięcia to i tak dalej ma silnik lekko przekrzywiony w prawo.

Dlatego gdybym miał jeszcze raz zamawiać dorobienie uchwytów, kazałbym przesunąć lekko otwory na śruby w jednym uchwycie (w tym bez gwintu) tak, aby nadać wstępne, lekkie przekrzywienie silnika w lewo. Myślę, że dopiero wtedy silnik by siedział prosto.

Nie widzę możliwych do wystąpienia jakichś negatywnych skutków takiego zabiegu.
Co o tym myślicie :?: Może ktoś jednak dopatrzy się w tym czegoś niedobrego to pisać.
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2012-03-09, 21:58   

O ile dobrze pamiętam, po zrobieniu uchwytów z rysunku brakowało mi 3,6mm. Wartość ta nie jest w 100% pewna ale pamiętam, że wychodziło jakoś tak.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
D.J. 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Jankowice
Wysłany: 2012-03-10, 15:43   

Wg pomiarów ramy, karterów i rysunku wychodzi na to, że na uchwytach zrobionych wg rysunku nie będzie zadnego luzu i żadne podkładki nie będa potrzebne.
Mówie o ETZ 251.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 751
Skąd: Ostrów Wlkp.

Wysłany: 2012-06-20, 15:40   

Rysunek najważniejszej części uchwytów bez rozwinięcia na laser (kumaty spec sobie rozwinie) replika do 251/301.



Moja nie testowana opcja ze stali nierdzewnej 3mm , nie testowana ze względu na inne właściwości niż stal stosowana w oryginale.

 
     
Klimas92 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 68
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2012-06-20, 21:26   

Do tego trza tylko teraz dokładne wymiary tej tulejki wchodzącej w uchwyt i mamy wszystko gotowe


No i udało się wykonać uchwyty,zobaczymy jak sprawdzą się w praktyce.


Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
_________________
http://www.bikepics.com/members/klimas12pa/

Temat o Etce :
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
djkrzychu91 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 32
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2012-09-16, 11:10   

Czym żeś to powyginał???
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2012-09-27, 14:39   

Silnik z mojej ety własnie daje dyla w prawo, więc jakby ktoś udało się wyciosać przyzwoite uchwyty pod 250 to jestem chętny. Bez wariactw uszy z alledrogo wytrzymały 500km :mad:
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-09-27, 15:53   

Bo trzeba te allegrowe zespawać ze sobą i zrobić z nich podwójne :) Tako przynajmniej rzecze Zaratustra ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2012-10-03, 13:54   

http://www.ebay.de/itm/Mo...#ht_1617wt_1137

jak sądzicie, będą lepsze jak ten nasz miękki allegroszajs?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-10-03, 14:01   

BeerfaN napisał/a:
będą lepsze jak ten nasz miękki allegroszajs?
Napewno nie bo to jest to samo tylko droższe. :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-10-03, 14:06   

Właśnie mi się tak wydawało że to to samo.

Nie warto ulegać złudzeniu "droższe znaczy lesze". Masa sprzedawczyków tak oszukuje klientów :klnie:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Aleks 

Motocykl: brak
Wiek: 28
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 30
Skąd: Kłębowiec
Wysłany: 2012-10-04, 12:54   

Jeżeli ktoś robiłby dobre uchwyty w przystępnych cenach to jestem chętny na 1 albo 2 komplety.
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2012-10-05, 07:05   

wojtek.mz, te mają inne nakrętki przyspawane. Wydawały się trwalsze.

Ma ktoś z Was z nimi doświadczenia?

http://www.themzshop.co.u...t-engine-plate/ jeszcze tutaj są
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14