» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-06, 18:18
Malowanie - Jak wykonać porządnie szparunki?
Autor Wiadomość
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-06, 16:17   

studefix, na starą powłokę beż korozji po zmatowieniu można położyć z powodzeniem. Ewentualne odpryski zapodkładować, zaszpachlować. Całość zapodkładować przeszlifować by zgubić miejsca szpachli (podkładować i szlifować do całkowitego zgubienia szpachli). Do chlorokauczuku jestem średnio przekonany, musisz liczyć się z tym, że powłoka na pewno nie będzie taka jak w przypadku lakieru samochodowego. Jak chcesz zrobić to porządnie i na dekady to polecam malowanie proszkowe.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
wąski 

Motocykl: es/1,es/2,Wsk
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 124
Skąd: Ryki/Warszawa
Wysłany: 2010-01-06, 18:25   

przykrywałeś całość bezbarwnym?

[ Dodano: 2010-01-06, 18:28 ]
i jaka grubość taśmy?
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-06, 22:01   

Na pewno nanosił. Bezbarwny wieńczy dzieło najlepiej, a gdy go nałożyć w kilku warstwach można uzyskać ładny efekt głębokiej czerni. Całość można na koniec przepolerować dla uzyskania idealnie gładkiej powierzchni. Z tego co widze to prawdopodobnie zastosowana 5mm tasiemka maskująca.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-01-07, 07:48   

Dekoj napisał/a:
Jak chcesz zrobić to porządnie i na dekady to polecam malowanie proszkowe.

Na zewnętrzne elementy tylko lakier samochodowy. Piecówka nie daje takiego efektu.
Dekoj napisał/a:
prawdopodobnie zastosowana 5mm tasiemka maskująca

Taśma liniowa szerokości 3mm.
Jeśli ktoś chce robić 5 milimetrową to chętnie odsprzedam. Na jaskółkę jednak 5mm się nie nadaje.
studefix napisał/a:
Jakich farb użyłeś??Ile kosztowały?

Użyłem farb samochodowych. Dwie bazy (czarny i złoty) oraz lakier kosztowały mnie jeśli dobrze pamiętam 180zł.
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-07, 17:24   

matmax, wiem, że nie da takiego efektu co samochodowy ale studefix, wspomniał o ramie. Rama jest mało widoczna, rzadziej też się do niej "zagląda" lepszym zabezpieczeniem jest lakier proszkowy niż samochodowy.

matmax, przy odrywaniu taśmy maskującej nie było żadnych problemów??
Ładnie wyszło:) Swoją TSke chcę pomalować nieszablonowo i bez użycia taśmy maskującej się nie obędzie więc jestem ciekaw:)
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-01-07, 18:31   

Cytat:
matmax, przy odrywaniu taśmy maskującej nie było żadnych problemów??

Absolutnie żadnych. Nie czeka się aż lakier stwardnie, tylko aż będzie dotykowo suchy. Na tym etapie jest on na tyle elastyczny że nie odrywa się razem z taśmą.

Z tym proszkowym malowaniem masz Dekoj rację. Dobre rozwiązanie, ale do ramy i zawieszenia.
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
muflonek 

Motocykl: MZ ETS 250,ES250/2
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-07, 19:40   

Ty Matmax malowałeś lakierem dwuskładnikowym, a ja mam takie pytanie, czy może ktoś malował lakierem jednoskładnikowym (potocznie mówią na to akryl), a potem po wyschnięciu dopiero klarem. Pytam ponieważ nie chciałbym się spieszyć zbytnio przy oklejaniu, a potem zrywaniu (przy naklejaniu napisów będzie więcej roboty, a ja mam dużo czasu :P ).
Plan mam taki: maluję podkładem --> maluję część złotym kolorem i czekam aż wyschnie --> przycieram papierkiem i oklejam --> maluję czarnym, odrywam naklejki, czekam aż wyschnie --> przycieram wszystko i maluję klarem.

Jak wy to widzicie?
 
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-07, 19:55   

Hmm przycieranie papierem? Przecież wtedy matowisz powierzchnię nakładając na taką powierzchnię później klar wg mnie wyjdzie lipa. Wg mnie podkładując - malując złotym bez utwardzacza, później czarny bez utwardzacza na koniec klar z utwardzaczem. Myślę, że nawet po wyschnięciu zerwaniu naklejek i położeniu na to klaru nię będzie różnicy w wytrzymałości takiej powłoki. Lakiery z utwardzaczem po 2-3 dobach osiągają ostateczną twardość.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-01-08, 18:57   

muflonek napisał/a:
Plan mam taki: maluję podkładem --> maluję część złotym kolorem i czekam aż wyschnie --> przycieram papierkiem i oklejam --> maluję czarnym, odrywam naklejki, czekam aż wyschnie --> przycieram wszystko i maluję klarem.

Jak wy to widzicie?


Moim zdaniem będzie dobrze. Klar odda połysk zmatowionym powierzchnią. Będziesz miał więcej czasu i zostanie Ci w portwelu więcej złotówek.

Ja cały bak miałem gotowy w jakieś 30 minut.
Ty bez pośpiechu będziesz mógło to robić w tydzień :piwo:
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
muflonek 

Motocykl: MZ ETS 250,ES250/2
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-09, 14:13   

A jeszcze mam takie pytanie do tych co malowali swoje eMZety. Jakiej firmy farby uzywaliscie i ewentualnie jakie nazwy kolorow na szparunki i zbiornik(trophy). Slyszalem, ze im lepsze materialy, tym trudniej spaprac robote. Myslalem o Standoxie, ale farbki sa troche drogie, wiec moze znacie jakas dobra farbe chemoutwardzalna ponizej 300zl/litr :) .
ps przepraszam za brak ogonkow w tym momencie nie mam mozliwosci ich uzyc.
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-09, 16:24   

Byłem pytać o akryle i gościu mi powiedział 140zl/litr,o marke farby nie pytałem.W tym samym sklepie zaopatrzył się mój kuzyn podczas malowania mojego tropa.Blachy sam przygotowałem,czyli piaskowanie podklad szpachla ,podkład.On położył lakier i za calego tropa zabuliłem 300zl.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-01-10, 23:28   

jezeli chcesz malowac akrylem i klasc zlote szparunki to nie zapomnij o jednej sprawie. jezeli nei wiecsz gdzie szukac to nie bierz sie za to bo w zwyklym sklepie z lakierami nie kupisz zlotego akrylu metalik;d a złotolem to malowac mozna sobie taczki jedynie.
_________________
Szkiełkowanie metali kolorowych.

Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175
Ostatnio zmieniony przez matmax 2010-01-11, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
muflonek 

Motocykl: MZ ETS 250,ES250/2
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 19:41   

Zomo napisał/a:
jezeli chcesz malowac akrylem i klasc zlote szparunki to nie zapomnij o jednej sprawie. jezeli nei wiecsz gdzie szukac to nie bierz sie za to bo w zwyklym sklepie z lakierami nie kupisz zlotego akrylu metalik;d a złotolem to malowac mozna sobie taczki jedynie.


Z tego co wiem to Standoxem malują bolidy BMW Sauber, więc nawet kupiony w "zwykłym sklepie" to da chyba radę :)
 
 
     
Biper 
złomiarz


Motocykl: mz es 250/2
Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 64
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-05-04, 15:17   szparunki/paski na osłonach tropik

witam, macie może jakieś wymiary?, odstępy itp
szparunków/pasków na bocznych osłonach akumulatora i filtra w tropiku?
_________________
Modele motocykli w kartonie
Zapraszam do Muzeum
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2010-05-05, 14:02   

bylo gdzies na forum o tym.

Szerokośc paska 3-4 mm.

A na bocznej puszcze wygladało tak, ze niektore mialy naokolo krawędzi puszki, ale wiekszosc 3 paski pośrodku. Z czego ten środkowy troche grubszy od pozostałych dwóch.
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-05-05, 14:21   

dokładnie to tyle co na zdjęciu :mrgreen:

[ Dodano: 2010-05-05, 14:22 ]
Jest to oryginalne malowanie...
_________________

 
 
     
Biper 
złomiarz


Motocykl: mz es 250/2
Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 64
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-05-05, 17:36   

koledzy!
szparunki na błotnikach i osłonach na nogi znam, wiem, mam
chodzi o osłony boczne akumulatora i filtra
w poprzednim wcieleniu mojego tropika miałem takie paski:
(robione na oko, a potrzeba mi oryginał oryginału)

a na internecie mnoży się od wielu rodzajów malowania tych pasków, wraz z tym co Mundy napisał że kładą szparunek dookoła co chyba nie jest bliskie oryginałowi





:help:
na filmie reklamowym mz z ddr`u kiedy babeczka po plaży jedzie wydaje się widać szparunek
_________________
Modele motocykli w kartonie
Zapraszam do Muzeum
 
     
Szosowiec
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-05, 18:32   Jak zrobic te zlote paski na błotniku w trophy?

Szukalem odpowiedzi nie znalazlem. Powiedzcie mi jak zrobic?? Czarna farba juz jest, lakieru nie ma, chce zrobic je i wtedy lakier. Jak zrobic zeby bylo rowno?
 
     
almar 

Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 161
Skąd: Rypin
Wysłany: 2012-06-05, 18:58   

Taśma do łuków z allegro - taka niebieska
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865
 
 
     
kubastunt 
jeb z dzidy


Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 447
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-06-05, 19:07   

Te paski to szparunki,fachowo to sie maluje to....lecz można wykleic i pyknąc lakier bezbarwny :smile:
_________________
MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16