Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:37 |
Silnik - dozownik oleju - MZ ETZ |
Autor |
Wiadomość |
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2007-01-20, 20:24 Silnik - dozownik oleju - MZ ETZ
|
|
|
witam po 5 dniowej pszerwie
zwracam sie do was z pytaniem takim co to jest za pompa olejowa w etz251 ?????????
do czego ona sluzy co ona robi w motocyklu ??????????
czy zktos moze na to pytanie mi odpowiedzieć????????
dzieki z góry
m.szopa |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-01-28, 21:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-01-20, 20:39
|
|
|
Chyba chodzi o pompe oleju (dozownik oleju) . Wtedy do baku lejesz czystą a do ziobrniczka dozownika olej , pompa podaje olej ze zbiorniczka prosto do komory korbowej . |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
arekqq
Motocykl: KR51&SR50
Wiek: 34 Dołączył: 13 Wrz 2006 Posty: 74 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2007-01-20, 20:56
|
|
|
co ważniejsze podaje ten olej w odpowiednim stosunku do doprowadzanej benzyny do cylka (w naszym przypadku 1:50) (z tego co wiem jest on "zintegrowany" z linka gazu) |
_________________ ...Siódmego dnia stworzył motocykle, a Bóg widział że były dobre...
NO RULES || NO LIMITS
http://bikepics.com/members/garus/ |
|
|
|
|
OlseN
born to ride ....
Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 282 Skąd: Nisko/Lublin
|
Wysłany: 2007-01-20, 20:59
|
|
|
Ale nie ma co się w to bawić. Podobno te pompy były zawodne, a jak wiadomo dobra mieszanka to życie lub śmierć tłoka. Jeśli pompa w czasie jazdy by wysiadła to mogiła, MZ daleko na czystej by nie pojechała. Poza tym nie wiem czy się da kupic ten dozownik jeszcze, w Polsce raczej nie. |
_________________ http://bikepics.com/members/mictry/
|
|
|
|
|
Wnuczas
251 4ever
Motocykl: Mz ETZ 251 `90
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 171 Skąd: (WLKP) Złotów
|
Wysłany: 2007-01-20, 21:00
|
|
|
I nie musisz robic mieszanki....wystarczy uzupełniac zbiorniczek, o ile dobrze pamietam to on jest umiejscowiony pod filtrem. W holandii jak bylem zeszlego roku widzialem taka mz z koszem....gadalem o kupnie samego zbiorniczka z holendrem ale niechcial za nic tego sprzedac...a na podworku mial jeszcze 2x 251 mozecie mi nie wiezyc ale on naprawde mial Mz oczywiscie zastalem go jak cos majsterkowal przy nich
najlepsze bylo wytlumaczenie mi przez niego czemu niechce mi go sprzeda..."mowil ze jezdzi NIA do sklepu na zakupy" a na siedzeniu w koszu byl worek z cementem i woda ;] ogolnie Mz niezadbana ani troche :/ |
_________________ Czerwona Mz ETZ 251 1990r.
http://s119.photobucket.c...Mz%20Etz%20251/
|
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2007-01-20, 21:02
|
|
|
Wietrzanin zobacz sobie w dziale artykuły jak to wygląda na filmach o składaniu fabrycznie nowej ETZ 251. Doskonale widać jak to wygląda i co gdzie się znajduje |
|
|
|
|
KrzaK
Motocykl: Mz Etz 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 208 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2007-01-20, 21:21
|
|
|
Pompka olejowa to bardzo porsty sprzet. Swojego czasu sprzedałem taką na allegro, bo mi kumpel z angli przywiózł. sam w sobie nie jest skomplikowana i jezeli spręzyna jest dobrze naciągnięta tyo wszytko będzie grało. Chodzi o to, ze aby zamontowac takie coś to jest to grubsz sprawa, bo trzebaby miec odpowiedni karter z mocowaniem na pompkę, "koncówke" która się łączy pompkę ze skrzynią i cylider z wejściem na węzyk z olejem. To jest naprawde grubsza sprawa. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-01-20, 22:47
|
|
|
dupa jaś... popmka z skrzynia łaczy sie przez wałek na duzym kole zebatym. wałek rózni sie tylko nacieciem(wyglada jak łeb śruby na śrubokret płaski) Nie jest ani dłuzszy ani nawet "specjalny" |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-01-20, 23:15
|
|
|
Heheheheheheheh ,on miał na myśli miejsce w którym wkręca się koncówkę do komory korbowej |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2007-01-21, 18:31
|
|
|
KrzaK napisał/a: | Chodzi o to, ze aby zamontowac takie coś to jest to grubsz sprawa, bo trzebaby miec odpowiedni karter z mocowaniem na pompkę, "koncówke" która się łączy pompkę ze skrzynią i cylider z wejściem na węzyk z olejem. To jest naprawde grubsza sprawa. | musisz miec pokrywe spzregla wneką na pompke,cylindry sa identyczne,a pompa tłoczy lej przez otwor w karterze blisko miejsca gdzie cylinder laczy sie z karterami,olej tloczony jest bezposrednio do komory korbowej.Wiec generalnie najwiekszym problemem jest zdobyc pokrywe z wejsciam na pompke,samnampompka jest firmy mikuni i identyczna jest stosowana w bardzo wielu motocyklach. hubertbaran napisał/a: | wałek rózni sie tylko nacieciem(wyglada jak łeb śruby na śrubokret płaski) Nie jest ani dłuzszy ani nawet "specjalny" | a wlasnie du**!! bo rozni sie, nie tylko nacieciem, wlasnie ze jest o pici kłak dluzszy.Ale osobiscie wole lac oliwe do wahy, jakos spokojniejszy jestem wtedy, pompka mize byc dla bajeru. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-01-21, 18:37
|
|
|
SOVIETVW napisał/a: | Wiec generalnie najwiekszym problemem jest zdobyc pokrywe z wejsciam na pompke | Ja mam u siebie taką pokrywe |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
Ostatnio zmieniony przez Klima 2007-01-21, 20:26, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2007-01-21, 18:49
|
|
|
to zakladaj pompe ,tylko czy warto |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2007-01-21, 19:37
|
|
|
kolega tez mial taka mz ale w miescu tej pompki mial wlozony krazek metalowy taki gruby na 20-30 mm hehe
a pozatym mial ja pomalowana w kameleonie i sprzedal ja jakiemus dziadoszowi za 1800 zl heh najlepsze jak opowiadal jak dziadek dzwonil z ogloszenia i sie pytal co to za kolor ten kameleon no to on mowi ze sie mieni zalezy jak sie spojzy dziadek eee cos pan sciemnia, przyjechal ja akurat bylem, i dziadek oo faktycznie lakier sie zmienia bardzo ladnie to wszystko wyglada odpalil ja i pojechal na niej do domu ok. 30 km w jedna strone bez oc i przegladu wariat stary |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2007-01-22, 22:13
|
|
|
gruby, ta MZ Twojego kolegi to 250 zrobiona na 251 |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 512 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2021-01-24, 07:44
|
|
|
Ostatnio miałem okazje naprawiać MZ z taką pompką.
Jeżeli chodzi o jej odpowietrzenie to chyba nie ma nic prostszego, ponieważ praktycznie odpowietrza się sama
Po wymiane weżyków na przezroczyste wszystko widac jak na dłoni. Należy najpierw dolać troche oleju do benzyny w baku, ( ja wlałem ok 1l normalnej mieszanki 1:50), ma to na celu ochrone silnika przed zatarciem ponieważ silnik musiałby pracować ok 5 min na sucho gdyż tyle trwa odpowietrzanie.
Nastepnie kluczem 8 odkrecić srube hydrauliczna z króćcem przy pompie żeby olej z zbiornika oleju spłynął do pompy. Zakrecamy gdy pierwsza kropla oleju skapnie nam w obudowie na pompe oleju.
Potem uruchamiamy silnik i wszystko dzieje sie już automatycznie, tzn pompa pomału wpycha olej w strone silnika. U mnie trwało to wspomniane wcześnej 5 min.
Podsumowując pompa oleju to świetne rozwiązanie. Bardzo mnie też smieszy jak ludzie mający MZ z importu wyposażone w pompy zaślepiają je twierdząć ,że nie ma to jak mieszanka i ,że pompa może sie popsuć powodujac zatarcie, otóż tam nie ma sie co popsuć gdyż jej budowa jest bardzo prosta. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-01-24, 11:19
|
|
|
Kilka groszy dorzucę, najistotniejsze to zapewnienie świeżego czystego medium oraz jego poziomu, wtedy i pompie i zaworkowi nic nie zaszkodzi.
Inspekcja pompy to rozebranie z dwóch stron oraz wyciągnięcie wałka krzywkowego odpowiadającego za sterowanie wydajnością przepływu (część pod linkę manetki gazu) i sprawdzenie pod kątem zarysowań,opiłków czy też wody i piachu (układ pompy nie ma filtra a odpowietrzenie zbiornika ciągnie wszystko), części napędowej nie ma konieczności demontażu. Chyba, że uszkodzony jest simmering wałka napędowego. Jak to sprawdzić na silniku? tak jak przy sprawdzeniu wydajności pompy. Ja to robię tak czyli metrowy przewód usytuowany do góry gdzieś na motocyklu i przepchanie oleju pompą na pełnym otwarciu "przepustnicy", jak dojdzie olej mniej więcej do samego końca to pompa sprawna.
Szczelność pompy - na przepchanym oleju w metrowym przewodzie zaznaczam pisakiem i jak w ciągu doby poziom nie spadnie jest ok.
Co do zaworka przy karterach zdarza się, że mechanizm kulka ze sprężynką w środku stanie i będzie puszczać albo co gorsza nie otwierać, wtedy najlepiej wydmuchać z każdej strony i sprawdzać czy zamyka, jeśli nie to można taki zaworek zanurzyć albo w myjce ultradźwiękowej albo w środku do mycia felg (efekt krwawienia) powoduje on usunięcie śniedzi i rdzy gdzie przez to zawór mógł nie działać prawidłowo - jednak najpewniej jest zastosować nowy.
Proces odpowietrzania (najlepiej pobrać) https://mega.nz/fm/gcdT3Y7C i kilka fot w załącznikach.
Ci którzy demontują dozowniki niech demontują, lepiej dla rynku cen i dla nas. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-01-24, 18:31
|
|
|
Wolf, nie lepiej wrzucić jakiś filterek na rurkę odpowietrzenia zbiornika? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-01-24, 19:59
|
|
|
Allu, Też o tym pomyślałem montując z Trabik601 dozownik u niego. Można kupić bardzo małe filterki z wkładem polipropylenowym i schować pod siedzeniem. Nie zaburza żadnego przepływu i nie grozi spowodowaniem próżni w zbiorniku. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-01-25, 12:43
|
|
|
Ja mam paliwowy - siatkowy, rozcięty puszczony koło akumulatora skierowany do dołu. Fabrycznie przypuszczam, że była gąbka w przewodzie jak w niektórych podobnych układach. |
|
|
|
|
|