» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:37
Silnik - dozownik oleju - MZ ETZ
Autor Wiadomość
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2007-01-20, 20:24   Silnik - dozownik oleju - MZ ETZ

witam po 5 dniowej pszerwie
zwracam sie do was z pytaniem takim co to jest za pompa olejowa w etz251 ?????????
do czego ona sluzy co ona robi w motocyklu ??????????
czy zktos moze na to pytanie mi odpowiedzieć????????
dzieki z góry
m.szopa
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-01-28, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-01-20, 20:39   

Chyba chodzi o pompe oleju (dozownik oleju) . Wtedy do baku lejesz czystą a do ziobrniczka dozownika olej :) , pompa podaje olej ze zbiorniczka prosto do komory korbowej .
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
arekqq 


Motocykl: KR51&SR50
Wiek: 34
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 74
Skąd: Gubin
Wysłany: 2007-01-20, 20:56   

co ważniejsze podaje ten olej w odpowiednim stosunku do doprowadzanej benzyny do cylka (w naszym przypadku 1:50) (z tego co wiem jest on "zintegrowany" z linka gazu)
_________________
...Siódmego dnia stworzył motocykle, a Bóg widział że były dobre...

NO RULES || NO LIMITS

http://bikepics.com/members/garus/
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2007-01-20, 20:59   

Ale nie ma co się w to bawić. Podobno te pompy były zawodne, a jak wiadomo dobra mieszanka to życie lub śmierć tłoka. Jeśli pompa w czasie jazdy by wysiadła to mogiła, MZ daleko na czystej by nie pojechała. Poza tym nie wiem czy się da kupic ten dozownik jeszcze, w Polsce raczej nie.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
Wnuczas 
251 4ever


Motocykl: Mz ETZ 251 `90
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 171
Skąd: (WLKP) Złotów
Wysłany: 2007-01-20, 21:00   

I nie musisz robic mieszanki....wystarczy uzupełniac zbiorniczek, o ile dobrze pamietam to on jest umiejscowiony pod filtrem. W holandii jak bylem zeszlego roku widzialem taka mz z koszem....gadalem o kupnie samego zbiorniczka z holendrem ale niechcial za nic tego sprzedac...a na podworku mial jeszcze 2x 251 :D mozecie mi nie wiezyc ale on naprawde mial Mz :] oczywiscie zastalem go jak cos majsterkowal przy nich :]

najlepsze bylo wytlumaczenie mi przez niego czemu niechce mi go sprzeda..."mowil ze jezdzi NIA do sklepu na zakupy" a na siedzeniu w koszu byl worek z cementem i woda ;] ogolnie Mz niezadbana ani troche :/
_________________
Czerwona Mz ETZ 251 1990r.

http://s119.photobucket.c...Mz%20Etz%20251/
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-01-20, 21:02   

Wietrzanin zobacz sobie w dziale artykuły jak to wygląda na filmach o składaniu fabrycznie nowej ETZ 251. Doskonale widać jak to wygląda i co gdzie się znajduje :mrgreen:
 
     
KrzaK 


Motocykl: Mz Etz 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 208
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-20, 21:21   

Pompka olejowa to bardzo porsty sprzet. Swojego czasu sprzedałem taką na allegro, bo mi kumpel z angli przywiózł. sam w sobie nie jest skomplikowana i jezeli spręzyna jest dobrze naciągnięta tyo wszytko będzie grało. Chodzi o to, ze aby zamontowac takie coś to jest to grubsz sprawa, bo trzebaby miec odpowiedni karter z mocowaniem na pompkę, "koncówke" która się łączy pompkę ze skrzynią i cylider z wejściem na węzyk z olejem. To jest naprawde grubsza sprawa. :cry:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-01-20, 22:47   

dupa jaś... popmka z skrzynia łaczy sie przez wałek na duzym kole zebatym. wałek rózni sie tylko nacieciem(wyglada jak łeb śruby na śrubokret płaski) Nie jest ani dłuzszy ani nawet "specjalny"
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-01-20, 23:15   

Heheheheheheheh ,on miał na myśli miejsce w którym wkręca się koncówkę do komory korbowej :)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-01-21, 18:31   

KrzaK napisał/a:
Chodzi o to, ze aby zamontowac takie coś to jest to grubsz sprawa, bo trzebaby miec odpowiedni karter z mocowaniem na pompkę, "koncówke" która się łączy pompkę ze skrzynią i cylider z wejściem na węzyk z olejem. To jest naprawde grubsza sprawa.
musisz miec pokrywe spzregla wneką na pompke,cylindry sa identyczne,a pompa tłoczy lej przez otwor w karterze blisko miejsca gdzie cylinder laczy sie z karterami,olej tloczony jest bezposrednio do komory korbowej.Wiec generalnie najwiekszym problemem jest zdobyc pokrywe z wejsciam na pompke,samnampompka jest firmy mikuni i identyczna jest stosowana w bardzo wielu motocyklach.
hubertbaran napisał/a:
wałek rózni sie tylko nacieciem(wyglada jak łeb śruby na śrubokret płaski) Nie jest ani dłuzszy ani nawet "specjalny"
a wlasnie du**!! bo rozni sie, nie tylko nacieciem, wlasnie ze jest o pici kłak dluzszy.Ale osobiscie wole lac oliwe do wahy, jakos spokojniejszy jestem wtedy, pompka mize byc dla bajeru.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-01-21, 18:37   

SOVIETVW napisał/a:
Wiec generalnie najwiekszym problemem jest zdobyc pokrywe z wejsciam na pompke
Ja mam u siebie taką pokrywe :mrgreen:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
Ostatnio zmieniony przez Klima 2007-01-21, 20:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-01-21, 18:49   

to zakladaj pompe ,tylko czy warto :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-01-21, 19:37   

kolega tez mial taka mz ale w miescu tej pompki mial wlozony krazek metalowy taki gruby na 20-30 mm hehe

a pozatym mial ja pomalowana w kameleonie i sprzedal ja jakiemus dziadoszowi za 1800 zl heh :) najlepsze jak opowiadal jak dziadek dzwonil z ogloszenia i sie pytal co to za kolor ten kameleon no to on mowi ze sie mieni zalezy jak sie spojzy dziadek eee cos pan sciemnia, przyjechal ja akurat bylem, i dziadek oo faktycznie lakier sie zmienia bardzo ladnie to wszystko wyglada odpalil ja i pojechal na niej do domu ok. 30 km w jedna strone bez oc i przegladu wariat stary :)
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-01-21, 21:07   

SOVIETVW napisał/a:
to zakladaj pompe ,tylko czy warto
szkoda mi czasu pieniędzy i nerwów :mrgreen:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-01-22, 22:13   

gruby, ta MZ Twojego kolegi to 250 zrobiona na 251 :mrgreen:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 511
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2021-01-24, 07:44   

Ostatnio miałem okazje naprawiać MZ z taką pompką.
Jeżeli chodzi o jej odpowietrzenie to chyba nie ma nic prostszego, ponieważ praktycznie odpowietrza się sama :mrgreen:
Po wymiane weżyków na przezroczyste wszystko widac jak na dłoni. Należy najpierw dolać troche oleju do benzyny w baku, ( ja wlałem ok 1l normalnej mieszanki 1:50), ma to na celu ochrone silnika przed zatarciem ponieważ silnik musiałby pracować ok 5 min na sucho gdyż tyle trwa odpowietrzanie.
Nastepnie kluczem 8 odkrecić srube hydrauliczna z króćcem przy pompie żeby olej z zbiornika oleju spłynął do pompy. Zakrecamy gdy pierwsza kropla oleju skapnie nam w obudowie na pompe oleju.
Potem uruchamiamy silnik i wszystko dzieje sie już automatycznie, tzn pompa pomału wpycha olej w strone silnika. U mnie trwało to wspomniane wcześnej 5 min. :mrgreen:

Podsumowując pompa oleju to świetne rozwiązanie. Bardzo mnie też smieszy jak ludzie mający MZ z importu wyposażone w pompy zaślepiają je :!: twierdząć ,że nie ma to jak mieszanka i ,że pompa może sie popsuć powodujac zatarcie, otóż tam nie ma sie co popsuć gdyż jej budowa jest bardzo prosta.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-01-24, 11:19   

Kilka groszy dorzucę, najistotniejsze to zapewnienie świeżego czystego medium oraz jego poziomu, wtedy i pompie i zaworkowi nic nie zaszkodzi.
Inspekcja pompy to rozebranie z dwóch stron oraz wyciągnięcie wałka krzywkowego odpowiadającego za sterowanie wydajnością przepływu (część pod linkę manetki gazu) i sprawdzenie pod kątem zarysowań,opiłków czy też wody i piachu (układ pompy nie ma filtra a odpowietrzenie zbiornika ciągnie wszystko), części napędowej nie ma konieczności demontażu. Chyba, że uszkodzony jest simmering wałka napędowego. Jak to sprawdzić na silniku? tak jak przy sprawdzeniu wydajności pompy. Ja to robię tak czyli metrowy przewód usytuowany do góry gdzieś na motocyklu i przepchanie oleju pompą na pełnym otwarciu "przepustnicy", jak dojdzie olej mniej więcej do samego końca to pompa sprawna.
Szczelność pompy - na przepchanym oleju w metrowym przewodzie zaznaczam pisakiem i jak w ciągu doby poziom nie spadnie jest ok.
Co do zaworka przy karterach zdarza się, że mechanizm kulka ze sprężynką w środku stanie i będzie puszczać albo co gorsza nie otwierać, wtedy najlepiej wydmuchać z każdej strony i sprawdzać czy zamyka, jeśli nie to można taki zaworek zanurzyć albo w myjce ultradźwiękowej albo w środku do mycia felg (efekt krwawienia) powoduje on usunięcie śniedzi i rdzy gdzie przez to zawór mógł nie działać prawidłowo - jednak najpewniej jest zastosować nowy.
Proces odpowietrzania (najlepiej pobrać) https://mega.nz/fm/gcdT3Y7C i kilka fot w załącznikach.
Ci którzy demontują dozowniki niech demontują, lepiej dla rynku cen i dla nas.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-01-24, 18:31   

Wolf, nie lepiej wrzucić jakiś filterek na rurkę odpowietrzenia zbiornika?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-01-24, 19:59   

Allu, Też o tym pomyślałem montując z Trabik601 dozownik u niego. Można kupić bardzo małe filterki z wkładem polipropylenowym i schować pod siedzeniem. Nie zaburza żadnego przepływu i nie grozi spowodowaniem próżni w zbiorniku.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-01-25, 12:43   

Ja mam paliwowy - siatkowy, rozcięty puszczony koło akumulatora skierowany do dołu. Fabrycznie przypuszczam, że była gąbka w przewodzie jak w niektórych podobnych układach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15