Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:39 |
Gaźnik - Jaki bedzie najlepszy? - ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
cartmandevil
Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 4 Skąd: Bilgoraj
|
Wysłany: 2007-03-17, 18:23 Gaźnik - Jaki bedzie najlepszy? - ETZ 250
|
|
|
Witam!
Moj stary gaźnik jest w oplakanym stanie i zamierzam go wymienić. Ale nie wiem jaki bedzie najlepszy. Przeskanowalem forum i nie znalazlem takieo postu zeby ktos szukal gaznika do 250 poza jednym do 251 ale to nie to samo. Więc zwracam sie z prosba o doradzenie mi jaki gaznik kupic najlepiej. Niestety gażnik Binga nie wchodzi w gre zważywszy na cene. Zastanawiam sie nad 30N2 z ETZ250 czy moze lepiej jest zlozyc troszeczke nowszy 30N3 z ETZ251. Moim zdaniem powinienem kupic 30N3 gdyz nowsze roczniki ETZ-tki 250 mialy wlasnie ten gaznik ale nowsze roczniki mialy także elektroniczny zaplon a moja mz-tka tego nie ma i nie wiem czy to nie bedzie robić różnicy. Prosze o wasze opinie na ten temat.
PS mam na mysli gaźniki z tych aukcji , !!!! ewentualnie prosze o jakies alternatywy !!!!
http://moto.allegro.pl/it...j_promocja.html
http://moto.allegro.pl/it...ia_wysylka.html
http://moto.allegro.pl/it...j_promocja.html |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-03-17, 18:53
|
|
|
Bez problemu możesz założyć 30n3-1 nie ważne że masz zwykły zapłon , z tego co wiem to NOWE 30n3-1 - te co na allegro i w sklepach mają jakąś wadę fabryczną i po prostu nie chodzi na nim jak powinien .
Jeśli już kupować nowy to wziąłbym 30n2-5 |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2007-03-17, 18:57
|
|
|
A popatrz za uzywanym Bingiem, ja swoj do ETZ 251 wypatrzylem na aukcji, gdzie koles sprzedawal cale moto, dogadalem sie z nim i za praktycznie taka sume jak ty chcesz dac za te gazniki w linkach, mialem binga. Pare osob tez tak zrobilo. A te w linkach nie sa czasami tymi podrobkami, co ktos na forum kiedys mowil ze lipa? |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
|
|
|
|
kudlinski
Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 50 Skąd: Kruszewo koło Piły
|
Wysłany: 2007-03-17, 21:40
|
|
|
co wy mówicie...? a ja właśnie kupiłem nowy 30N3 i wszystko jest wporząsiu. Nie było żadnych problemów. A co w nich było konkretnie nie tak? Dobrze, że zostawiłem sobie stary |
_________________ Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-03-17, 21:46
|
|
|
Nie wiem , ja nie kupowałem nowego gaźnika , stwierdzam to co powiedział kolega Śpiewak . Jak widać z tymi podróbami jest jak się uda . |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-17, 23:05
|
|
|
była poprostu serai gaźników n3 która nie dał sie wyregulowac;] Teraz jest ok. Potałem ostatnio Tomka i mówił ze sa ok, ewentualnie dysze poziom paliwa itp do regulacji, zamiany miejscami. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
cartmandevil
Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 4 Skąd: Bilgoraj
|
Wysłany: 2007-03-18, 02:34
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | była poprostu serai gaźników n3 która nie dał sie wyregulowac;] Teraz jest ok. Potałem ostatnio Tomka i mówił ze sa ok, ewentualnie dysze poziom paliwa itp do regulacji, zamiany miejscami. |
Mysle ze zdecyduje sie na 30N3 ale mam jeszcze pytanko: To że trzeba ustawic wolne oborty i sklad mieszanki to jestem swiadomy, ale czy nowy gaźnik mozna montowac odrazu w motocyklu czy potrzebna jeszcze jakas dodatkowa regulacja np pozimu paliwa lub dyszy ( a w sumie to nawet nie mam pojecia jak mozna dysze regulowac , kupuje sie i wkreca inne o innej srednicy czy jak ??? ).
PS kudlinski możesz dac linka z kad kupiles swoj gaznik ?? moze lepiej tam kupić jak są sprawdzone |
|
|
|
|
kudlinski
Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 50 Skąd: Kruszewo koło Piły
|
Wysłany: 2007-03-18, 08:46
|
|
|
Tak jak cartmandevil napisałeś trzeba ustwić skład mieszanki i ilośc powietrza. Ja poziomu paliwa nie ustawiałema bo stwierdziłem że nie potrzerba (było dobrze) a dysze się poprostu wykręca i zmienia na większe lub mniejsze. Ja kupiłem ten gaźnik z aukcjii http://www.allegro.pl/ite...j_promocja.html
PS. jak pisałem tego posta to do końca aukcjii została 1godz, gaźnik kupiłem u Wronki19 http://www.allegro.pl/sho...php?uid=1339718 |
_________________ Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość. |
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
|
|
|
|
kudlinski
Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 50 Skąd: Kruszewo koło Piły
|
Wysłany: 2007-03-18, 10:31
|
|
|
też można ale cartmandevil prosił, żebym mu podał linka gdzie ja kupiłem, zresztą ten gaźnik to kupiłem przy okazjii bo były mi potrzebne inne rzeczy których nigdzie indziej nie mogłem dostać
PS. podruba czy nie ale moto chodzi dobrze, zresztą teraz są już same "podróby" chcoć to pojęcie względne |
_________________ Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość. |
|
|
|
|
cartmandevil
Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 4 Skąd: Bilgoraj
|
Wysłany: 2007-03-18, 12:34
|
|
|
Dzieki za info. Jezeli ktos jest zaintersowany to zauwazylem na tych zdejeciach u Wronki19 dobrze zrobiony znaczek IFA i model gaznika. Zauwazylem ze nigdzie w intenecie gdzie oferowane sa tajwanskie zamienniki nie bylo tak , brakuje tego znaczka i oznaczenia gaznika, jakies inne liteki sa napisane. Wiec jest prawdopodobienstwo ze jest to ogrginalny gaznik tylko z wyprzedaży lub bardzo dobra podrobka , a jezeli to bardzo dobra podrobka to i moze byc lepiej wykonana niz tamte podrobki i może byc np identycznie wykonana z tych samych odlewow co orginaly wiec dopasowanie czesci powinno byc lepsze. Nie uważacie że tak moze byc ??? A te 20 zl przeboleje jak przepace troszeczke w końcu moge zyskać dużo wiecej jak stracić na rożnicy cen rzędu kilkanaście zł. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-18, 13:48
|
|
|
wiec tak kupisz ten tajwan i pierwsze co robisz to go rozbierasz i sprawdzasz czy wszystkie dysze sa na swoim miejscu potem sprawdzasz poziom paliwa, nastepnie ustawiasz iglice. Wkrecasz sobie gaxniczek ustawiasz sobie jak ci sie podoba i jeździsz. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
cartmandevil
Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 4 Skąd: Bilgoraj
|
Wysłany: 2007-03-18, 13:56
|
|
|
Oki. Iglica ma byc na 2 zabku od góry czy od dołu ??? Oraz druga sprawa powiesz mi jaki powinien byc poziom paliwa w gazniku i jak go sprawdzic ??? Byłbym bardzo wdzieczny |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-03-18, 14:02
|
|
|
cartmandevil, wpisz w wyszukiwarce "gaźnik" i zaznacz przeszukiwanie tylko tytułu wiadomości, masz wszystko jak na dłoni |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
kudlinski
Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 50 Skąd: Kruszewo koło Piły
|
Wysłany: 2007-03-18, 14:05
|
|
|
z tą iglicą nie pamiętam bo to było już jakiś czas temu, a co do tego poziomu paliwa to ściągnij sobie serwisówke ze strony głownej, jest to także opisane w książce "jeżdze motocyklem Mz" i na pewno ten temat był jeszcze gdzieś na forum; powodzenia |
_________________ Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2007-03-18, 17:29
|
|
|
cartmandevil napisał/a: | jest prawdopodobienstwo ze jest to ogrginalny gaznik tylko z wyprzedaży lub bardzo dobra podrobka |
Jeżeli był by to oryginalny to cena napewno była by dość wysoka. To jest raczej zamiennik zresztą widać jakie jest do tego opakowanie.
cartmandevil napisał/a: | Binga nie wchodzi w gre zważywszy na cene |
Krzak ma do sprzedania BINGa
http://allegro.pl/item176...i_od_1_zl_.html |
|
|
|
|
Bezy
Motocykl: Junak M10,MZ ETZ 250
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2007-03-18, 20:16 Re: Gaźnik - Jaki bedzie najlepszy? - ETZ 250
|
|
|
cartmandevil napisał/a: | Witam!
Moj stary gaźnik jest w oplakanym stanie i zamierzam go wymienić. Ale nie wiem jaki bedzie najlepszy. Przeskanowalem forum i nie znalazlem takieo postu zeby ktos szukal gaznika do 250 poza jednym do 251 ale to nie to samo. Więc zwracam sie z prosba o doradzenie mi jaki gaznik kupic najlepiej. Niestety gażnik Binga nie wchodzi w gre zważywszy na cene. Zastanawiam sie nad 30N2 z ETZ250 czy moze lepiej jest zlozyc troszeczke nowszy 30N3 z ETZ251. Moim zdaniem powinienem kupic 30N3 gdyz nowsze roczniki ETZ-tki 250 mialy wlasnie ten gaznik ale nowsze roczniki mialy także elektroniczny zaplon a moja mz-tka tego nie ma i nie wiem czy to nie bedzie robić różnicy. Prosze o wasze opinie na ten temat. |
Witaj!
Miałem ten sam tok myslenia co Ty, ze niby gaznik od 251, to bedzie lepszy bo i moto jest nowsze niz 250. BZdura - kupiłem tem od 251. Moje moto na dotarciu, paliła z nowym gaznikiem bez problemu, no i zbieranie sie było OK, tylko jedno ale..... Spalanie na poziomie 5 l na 30 km. Serio! Sprawdzałem poziom paliwa - OK, zawieszenie iglicy - na srodku, kolor siwecy OK - tyko ze to spalanie. Co ciekawe opis jaki znajdziesz na temat regulacji tego gaznika jest tak nie jasny ze bania mała. Nkt Ci nie powie dokladnie jak go wyregulowac. Na forum w FAQ spotaksz zywcem przepiasne info z "Jeżdze motocyklem MZ" ( czyt. do dupy) Sorki - ale moim zdaniem chu...a a go nie wyregulujesz. Dzis gdybym był na Twoim miejscu kupilbym ten starszego typu, typowu do MZ etz 250. Tam łatwiej dojdziesz co i jak.
U mnie obecnie jeżdzi stary, wylatany, ale sprawdzony gaznik. Owszem na pewnych, niskich obrotach słychac jak napier..... przepustnica o korpus gaznika, ale za to spalanie jest OK i reszta tez. Kup ten starszy - podobnie jak radzi Ci tez kolega wczesniej. I jeszcze jedno - najtaniej na allegro ma chyba te gazniki sprzedawca Mati-S. No i ze znaczkiem IFA - tak jak chcesz
PS. Pytałem Mati-S skad te gazniki, pisał ze robia je w Bułgarii |
_________________ Zmarła matka abonenta radiowego ... |
|
|
|
|
kudlinski
Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 50 Skąd: Kruszewo koło Piły
|
Wysłany: 2007-03-18, 21:19
|
|
|
no sorrki, ale co takiego trudnego jest w ustawieniu gaźnika od mz to ja nie wiem. Przecież to są tylko dwie śrubki, nie mówie jak by to był jakiś gaźnik od japończyka z 4 garami (a przecież i takie da się ustawić).
A co do tych gaźników to niech sobie będa nawet z Kuwejtu, to co mam kupić stary wydojony 20letni z rozbiórki który jest niewiele lepszy od mojego starego. A zamiast tego zanczka IFA może nawet pisać AFI. Ja kupiłem, używam i jestem w 100% zadowolony. |
_________________ Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość. |
|
|
|
|
Bezy
Motocykl: Junak M10,MZ ETZ 250
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2007-03-18, 21:40
|
|
|
kudlinski napisał/a: | no sorrki, ale co takiego trudnego jest w ustawieniu gaźnika od mz to ja nie wiem. Przecież to są tylko dwie śrubki, nie mówie jak by to był jakiś gaźnik od japończyka z 4 garami (a przecież i takie da się ustawić). |
No no ... Wychodzi na to, ze jest koniec moich i wielu uzytkowników tego gaznika. Prosze wiec o kompleksowy opis jak go wyregulowac. Kto wie - moze znajdzie sie w FAQ w dziale "warsztat". Tylko nie pisz, ze "duza srubka słuzy do ustawiania obrotów". a "mała, oryginalnie zaslepiona, słuzy do ustawiania powietrza w kanale obejsciowym". Bo to slogany, z których nic nie wynika. Acha - rady na temat ustawiania poziomu paliwa przy pływaku, jak i iglicy mozesz sobie darowac, bo to jasne.
Serio - jesli napiszesz jak to robic od A do Z, mysle że bardzo sie zasłużysz dla tego forum. Ja tez z góry dziekuje!
Pozdr! |
_________________ Zmarła matka abonenta radiowego ... |
|
|
|
|
|