» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:39
Gaźnik - Jaki bedzie najlepszy? - ETZ 250
Autor Wiadomość
cartmandevil 

Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 4
Skąd: Bilgoraj
Wysłany: 2007-03-17, 18:23   Gaźnik - Jaki bedzie najlepszy? - ETZ 250

Witam!
Moj stary gaźnik jest w oplakanym stanie i zamierzam go wymienić. Ale nie wiem jaki bedzie najlepszy. Przeskanowalem forum i nie znalazlem takieo postu zeby ktos szukal gaznika do 250 poza jednym do 251 ale to nie to samo. Więc zwracam sie z prosba o doradzenie mi jaki gaznik kupic najlepiej. Niestety gażnik Binga nie wchodzi w gre zważywszy na cene. Zastanawiam sie nad 30N2 z ETZ250 czy moze lepiej jest zlozyc troszeczke nowszy 30N3 z ETZ251. Moim zdaniem powinienem kupic 30N3 gdyz nowsze roczniki ETZ-tki 250 mialy wlasnie ten gaznik ale nowsze roczniki mialy także elektroniczny zaplon a moja mz-tka tego nie ma i nie wiem czy to nie bedzie robić różnicy. Prosze o wasze opinie na ten temat.

PS mam na mysli gaźniki z tych aukcji , !!!! ewentualnie prosze o jakies alternatywy !!!!

http://moto.allegro.pl/it...j_promocja.html

http://moto.allegro.pl/it...ia_wysylka.html

http://moto.allegro.pl/it...j_promocja.html
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-17, 18:53   

Bez problemu możesz założyć 30n3-1 nie ważne że masz zwykły zapłon , z tego co wiem to NOWE 30n3-1 - te co na allegro i w sklepach mają jakąś wadę fabryczną i po prostu nie chodzi na nim jak powinien .
Jeśli już kupować nowy to wziąłbym 30n2-5
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2007-03-17, 18:57   

A popatrz za uzywanym Bingiem, ja swoj do ETZ 251 wypatrzylem na aukcji, gdzie koles sprzedawal cale moto, dogadalem sie z nim i za praktycznie taka sume jak ty chcesz dac za te gazniki w linkach, mialem binga. Pare osob tez tak zrobilo. A te w linkach nie sa czasami tymi podrobkami, co ktos na forum kiedys mowil ze lipa?
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
kudlinski 


Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Kruszewo koło Piły
Wysłany: 2007-03-17, 21:40   

co wy mówicie...? a ja właśnie kupiłem nowy 30N3 i wszystko jest wporząsiu. Nie było żadnych problemów. A co w nich było konkretnie nie tak? Dobrze, że zostawiłem sobie stary :mrgreen:
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-17, 21:46   

Nie wiem , ja nie kupowałem nowego gaźnika , stwierdzam to co powiedział kolega Śpiewak . Jak widać z tymi podróbami jest jak się uda :lol: .
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-17, 23:05   

była poprostu serai gaźników n3 która nie dał sie wyregulowac;] Teraz jest ok. Potałem ostatnio Tomka i mówił ze sa ok, ewentualnie dysze poziom paliwa itp do regulacji, zamiany miejscami.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
cartmandevil 

Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 4
Skąd: Bilgoraj
Wysłany: 2007-03-18, 02:34   

hubertbaran napisał/a:
była poprostu serai gaźników n3 która nie dał sie wyregulowac;] Teraz jest ok. Potałem ostatnio Tomka i mówił ze sa ok, ewentualnie dysze poziom paliwa itp do regulacji, zamiany miejscami.


Mysle ze zdecyduje sie na 30N3 ale mam jeszcze pytanko: To że trzeba ustawic wolne oborty i sklad mieszanki to jestem swiadomy, ale czy nowy gaźnik mozna montowac odrazu w motocyklu czy potrzebna jeszcze jakas dodatkowa regulacja np pozimu paliwa lub dyszy ( a w sumie to nawet nie mam pojecia jak mozna dysze regulowac , kupuje sie i wkreca inne o innej srednicy czy jak ??? ).

PS :!: :!: :!: kudlinski :!: :!: :!: możesz dac linka z kad kupiles swoj gaznik ?? moze lepiej tam kupić jak są sprawdzone :mrgreen:
 
 
     
kudlinski 


Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Kruszewo koło Piły
Wysłany: 2007-03-18, 08:46   

Tak jak cartmandevil napisałeś trzeba ustwić skład mieszanki i ilośc powietrza. Ja poziomu paliwa nie ustawiałema bo stwierdziłem że nie potrzerba (było dobrze) a dysze się poprostu wykręca i zmienia na większe lub mniejsze. Ja kupiłem ten gaźnik z aukcjii http://www.allegro.pl/ite...j_promocja.html

PS. jak pisałem tego posta to do końca aukcjii została 1godz, gaźnik kupiłem u Wronki19 http://www.allegro.pl/sho...php?uid=1339718
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość.
 
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2007-03-18, 09:54   

Jeśli już nowy to czy nie taniej kupić na http://agmot.pl/sklep.php...Cnik&kod=0&k=18 na allegro czy agmocie to i tak podruba oryginalnego gaźnika.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
kudlinski 


Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Kruszewo koło Piły
Wysłany: 2007-03-18, 10:31   

Cytat:
Jeśli już nowy to czy nie taniej kupić na http://agmot.pl/sklep.php...Cnik&kod=0&k=18 na allegro czy agmocie to i tak podruba oryginalnego gaźnika.

też można ale cartmandevil prosił, żebym mu podał linka gdzie ja kupiłem, zresztą ten gaźnik to kupiłem przy okazjii bo były mi potrzebne inne rzeczy których nigdzie indziej nie mogłem dostać :razz:

PS. podruba czy nie ale moto chodzi dobrze, zresztą teraz są już same "podróby" chcoć to pojęcie względne
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość.
 
 
     
cartmandevil 

Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 4
Skąd: Bilgoraj
Wysłany: 2007-03-18, 12:34   

Dzieki za info. Jezeli ktos jest zaintersowany to zauwazylem na tych zdejeciach u Wronki19 dobrze zrobiony znaczek IFA i model gaznika. Zauwazylem ze nigdzie w intenecie gdzie oferowane sa tajwanskie zamienniki nie bylo tak , brakuje tego znaczka i oznaczenia gaznika, jakies inne liteki sa napisane. Wiec jest prawdopodobienstwo ze jest to ogrginalny gaznik tylko z wyprzedaży lub bardzo dobra podrobka :lol: , a jezeli to bardzo dobra podrobka to i moze byc lepiej wykonana niz tamte podrobki i może byc np identycznie wykonana z tych samych odlewow co orginaly wiec dopasowanie czesci powinno byc lepsze. Nie uważacie że tak moze byc ??? A te 20 zl przeboleje jak przepace troszeczke w końcu moge zyskać dużo wiecej jak stracić na rożnicy cen rzędu kilkanaście zł.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-18, 13:48   

wiec tak kupisz ten tajwan i pierwsze co robisz to go rozbierasz i sprawdzasz czy wszystkie dysze sa na swoim miejscu potem sprawdzasz poziom paliwa, nastepnie ustawiasz iglice. Wkrecasz sobie gaxniczek ustawiasz sobie jak ci sie podoba i jeździsz.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
cartmandevil 

Motocykl: ETZ 250 '84
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 4
Skąd: Bilgoraj
Wysłany: 2007-03-18, 13:56   

Oki. Iglica ma byc na 2 zabku od góry czy od dołu ??? Oraz druga sprawa powiesz mi jaki powinien byc poziom paliwa w gazniku i jak go sprawdzic ??? Byłbym bardzo wdzieczny :roll:
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-03-18, 14:02   

cartmandevil, wpisz w wyszukiwarce "gaźnik" i zaznacz przeszukiwanie tylko tytułu wiadomości, masz wszystko jak na dłoni :)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
kudlinski 


Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Kruszewo koło Piły
Wysłany: 2007-03-18, 14:05   

z tą iglicą nie pamiętam bo to było już jakiś czas temu, a co do tego poziomu paliwa to ściągnij sobie serwisówke ze strony głownej, jest to także opisane w książce "jeżdze motocyklem Mz" i na pewno ten temat był jeszcze gdzieś na forum; powodzenia
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-18, 14:42   

http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=4127
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-03-18, 17:29   

cartmandevil napisał/a:
jest prawdopodobienstwo ze jest to ogrginalny gaznik tylko z wyprzedaży lub bardzo dobra podrobka


Jeżeli był by to oryginalny to cena napewno była by dość wysoka. To jest raczej zamiennik zresztą widać jakie jest do tego opakowanie.

cartmandevil napisał/a:
Binga nie wchodzi w gre zważywszy na cene


Krzak ma do sprzedania BINGa :wink:

http://allegro.pl/item176...i_od_1_zl_.html
 
     
Bezy 


Motocykl: Junak M10,MZ ETZ 250
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2007-03-18, 20:16   Re: Gaźnik - Jaki bedzie najlepszy? - ETZ 250

cartmandevil napisał/a:
Witam!
Moj stary gaźnik jest w oplakanym stanie i zamierzam go wymienić. Ale nie wiem jaki bedzie najlepszy. Przeskanowalem forum i nie znalazlem takieo postu zeby ktos szukal gaznika do 250 poza jednym do 251 ale to nie to samo. Więc zwracam sie z prosba o doradzenie mi jaki gaznik kupic najlepiej. Niestety gażnik Binga nie wchodzi w gre zważywszy na cene. Zastanawiam sie nad 30N2 z ETZ250 czy moze lepiej jest zlozyc troszeczke nowszy 30N3 z ETZ251. Moim zdaniem powinienem kupic 30N3 gdyz nowsze roczniki ETZ-tki 250 mialy wlasnie ten gaznik ale nowsze roczniki mialy także elektroniczny zaplon a moja mz-tka tego nie ma i nie wiem czy to nie bedzie robić różnicy. Prosze o wasze opinie na ten temat.


Witaj!
Miałem ten sam tok myslenia co Ty, ze niby gaznik od 251, to bedzie lepszy bo i moto jest nowsze niz 250. BZdura - kupiłem tem od 251. Moje moto na dotarciu, paliła z nowym gaznikiem bez problemu, no i zbieranie sie było OK, tylko jedno ale..... Spalanie na poziomie 5 l na 30 km. Serio! Sprawdzałem poziom paliwa - OK, zawieszenie iglicy - na srodku, kolor siwecy OK - tyko ze to spalanie. Co ciekawe opis jaki znajdziesz na temat regulacji tego gaznika jest tak nie jasny ze bania mała. Nkt Ci nie powie dokladnie jak go wyregulowac. Na forum w FAQ spotaksz zywcem przepiasne info z "Jeżdze motocyklem MZ" ( czyt. do dupy) Sorki - ale moim zdaniem chu...a a go nie wyregulujesz. Dzis gdybym był na Twoim miejscu kupilbym ten starszego typu, typowu do MZ etz 250. Tam łatwiej dojdziesz co i jak.

U mnie obecnie jeżdzi stary, wylatany, ale sprawdzony gaznik. Owszem na pewnych, niskich obrotach słychac jak napier..... przepustnica o korpus gaznika, ale za to spalanie jest OK i reszta tez. Kup ten starszy - podobnie jak radzi Ci tez kolega wczesniej. I jeszcze jedno - najtaniej na allegro ma chyba te gazniki sprzedawca Mati-S. No i ze znaczkiem IFA - tak jak chcesz :)

PS. Pytałem Mati-S skad te gazniki, pisał ze robia je w Bułgarii :P
_________________
Zmarła matka abonenta radiowego ...
 
 
     
kudlinski 


Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Kruszewo koło Piły
Wysłany: 2007-03-18, 21:19   

no sorrki, ale co takiego trudnego jest w ustawieniu gaźnika od mz to ja nie wiem. Przecież to są tylko dwie śrubki, nie mówie jak by to był jakiś gaźnik od japończyka z 4 garami (a przecież i takie da się ustawić).
A co do tych gaźników to niech sobie będa nawet z Kuwejtu, to co mam kupić stary wydojony 20letni z rozbiórki który jest niewiele lepszy od mojego starego. A zamiast tego zanczka IFA może nawet pisać AFI. Ja kupiłem, używam i jestem w 100% zadowolony.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość.
 
 
     
Bezy 


Motocykl: Junak M10,MZ ETZ 250
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2007-03-18, 21:40   

kudlinski napisał/a:
no sorrki, ale co takiego trudnego jest w ustawieniu gaźnika od mz to ja nie wiem. Przecież to są tylko dwie śrubki, nie mówie jak by to był jakiś gaźnik od japończyka z 4 garami (a przecież i takie da się ustawić).


No no ... Wychodzi na to, ze jest koniec moich i wielu uzytkowników tego gaznika. Prosze wiec o kompleksowy opis jak go wyregulowac. Kto wie - moze znajdzie sie w FAQ w dziale "warsztat". Tylko nie pisz, ze "duza srubka słuzy do ustawiania obrotów". a "mała, oryginalnie zaslepiona, słuzy do ustawiania powietrza w kanale obejsciowym". Bo to slogany, z których nic nie wynika. Acha - rady na temat ustawiania poziomu paliwa przy pływaku, jak i iglicy mozesz sobie darowac, bo to jasne.

Serio - jesli napiszesz jak to robic od A do Z, mysle że bardzo sie zasłużysz dla tego forum. Ja tez z góry dziekuje!
Pozdr!
_________________
Zmarła matka abonenta radiowego ...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14