» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif
Autor Wiadomość
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-03-24, 22:12   Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif

Jako że coraz więcej pytań o to który ma się szlif poskładam to do kupy (przepisze z serwisówki).

MZ ETZ 250 i 251

Cylinder:
nominał- 69.0
I szlif- 69.5
II szlif- 70.0
III szlif- 70.5
IV szlif- 71.0 (ostatni- teoretycznie)

Tłok:
nominał- 68.95
I szlif- 69.45
II szlif- 69.95
III szlif- 70.45
IV szlif- 70.95

wymiary przy luzie montażowym 0.05


MZ ETZ 150

Cylinder:
nominał- 56.0
I szlif- 56.5
II szlif- 57.0
III szlif- 57.5
IV szlif- 58.0 (ostatni)

Tłok:
nominał- 55.97
I szlif 56.47
II szlif 56.97
III szlif 57.47
IV szlif 57.97

wymiary przy luzie montażowym 0.03

MZ ETZ 125

Cylinder
nominał- 52

Tłok nominał- 51.97

MZ 301

Cylinder:
nominał- 75.5
Szlif- nie wiem czy przewidywano

Oczywiste jest że te wymiary obowiązują przy częściach nowych w miarę przebiegu wszystko się zużywa i wymiary mogą odbiegać od tych wyżej ale będą bardzo zbliżone. Dopuszczalne zużycie wynosi w przypadku MZ 150/250/251 0.1 mm, w przypadku MZ 125 0.25mm

Grupa selekcyjna

Na cylindrach można spotkać nabite cyfry -1, 0, +1 i +2 nie jest to oznaczenie numeru szlifu, jak sądzą niektórzy. Jest to grupa selekcyjna cylindra. Znak znajduję się na przyldze uszczelki głowicy.

Dla przykładu cylinder od MZ ETZ 250 nominał.

-1 ma 68.99 mm
0 ma 69.00 mm
+1 ma 69.01 mm
+2 ma 69.02 mm
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-06-30, 13:06, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
Rudek :) 
MZ Rider


Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-04-05, 11:07   

Cytat:
I szlif- 55.47
II szlif- 56.97
III szlif- 56.47
IV szlif- 57.97


Jest tutaj błąd :razz:
Mialo byc tak:
I szlif 56.47
II szlif 56.97
III szlif 57.47
IV szlif 57.97

Pozdro
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-04-06, 22:01   

A no rzeczywiście walnąłem sie. Już poprawione. Dzięki
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-07, 10:06   

A czy szlify nie sa robione co 0,25 mm?
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-04-07, 11:03   

W MZ nie . :cool:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-07, 19:05   

w mz co 0,5??
 
 
     
Rudek :) 
MZ Rider


Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-04-07, 20:04   

Przecież masz czarno na białym napisane to po co się dopytujesz ? :lol:
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-07, 20:54   

zawsze moze sie wkrasc jakas pomylka
bo jak kumpel do wfm robil to co 0,25 szlo i myslalem ze wszedzie tak
 
 
     
piotrk15 

Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 5
Skąd: Sierakowice
Wysłany: 2007-08-27, 17:33   

to zależy jaka jest wielkość następnego tłoka i razem z nim dajesz do szlifu, oni sami będą wiedzieli o ile powiększyć cylek
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-01-08, 18:16   

Dziś jak zdejmowałem głowice ze swego moto to zobaczyłem na cylindrze wybity napis +1
Czy to oznacza że kapelusz był po pierwszym szlifie?A z boku z prawej strony mocowania kolanka, na tuleji byly wytłoczone cyfry 250/2
Co to wszystko oznacza towarzysze???
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-08, 18:25   

+1 to grupa selekcyjna tłoka , 250/2 to model mz.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-01-08, 18:29   

Już dopisuje
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-08, 22:37   

allu połowicznie dobrze mówisz w TS cylindyry miały własnie znakowane na ujsciu kolanka i jeszcze na spodnim zeberku był rok produkcji cylidra;]

było kilka typów cylindrów TS 250/0 TS250/1 TS 250/2 i ostanio nawet wyczaiłem TS 250/3

Rózniły sie generalnie szczegułami takimi jak długosc krucca wydechowego czy lekko inne czasy otwarcia okien czy tez wreszczie (ts 250/3) okno ssace innego kształtu(takie jak w ETZ, prawdopodobnie te cylki wpuszczono jako zamienniki, ładnie to sie nazywa unifikacja produkcji a wiadomo jak w PRL wygladała sprawa dostepnosci czesci).

Najczesciej spotykanym cylindrem(i pewnie najdłuzej produkowanym) jest ts 250/2. Najstarszy cylek jaki widziałem to 76r a najmłodszy rok 79.

Dokładnych danych nie pamietam mam gdzies zapisane na jakiejs karteluszce i niebardzo chce sie mi szukać:P

Cylindry sa zamienne zmianne mocy odczuje sie po drastycznej wymianie (z 250/0 na 250/2 ten ostatni ma nieco lepsza elastycznosc, tak wynika z moich odczuc).
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-28, 23:11   

A moze mnie ktoś uświadomic, co do oznaczeń, a mianowicie, kupiłem silnik do 150 i na tłoku jest nabite 56.8 Ct tak jakby miała niecały 2 szlif :P
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-01-28, 23:12   

Może masz 56.98?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-28, 23:14   

musze jutro dokładnie sprawdzić ale dziś jak się patrzyłem to wydawało mi się, ze pisze tam 56.8 umyję tłok i dokładnie popatrzę jeszcze raz.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-01-29, 17:54   

niewiem jaką średnice mają tłoki w 150, ale w 250 wygląda to tak, że np nominał gdy mierzysz cylinder to ma 69, ale tłok ma 68,95, czy coś koło tego, no bo tłok musi mieć troche mniejszy. Musi być zachowane jakieś pasowanie, bo jakby było za ciasno, to by się zatarło
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-31, 22:04   

Poszy150 napisał/a:
A moze mnie ktoś uświadomic, co do oznaczeń, a mianowicie, kupiłem silnik do 150 i na tłoku jest nabite 56.8 Ct tak jakby miała niecały 2 szlif


to jest napewno wybite czy jest to oznakowanie powstale podczas odlewu tłoka?Bo np na kazdym tłoku do MZ oprucz wymiaru jest tez oznakowanie i odpowiednio dla 251 i 250 jest to 69.6 czyli oznacza to ze tłok jest pzreznaczony do silnika EM-250 i nie oznacza zadnego wymiaru nominalnego ani zadnego z nadwymiarów,a dla TS 250 jest oznaczenie 69.5,to jest po to zeby nie wpakowac sobie tloka od TS do ETZ tak jak to zrobił chyba Sake jesli dobrze pamietam.Luz jaki powinien byc zachowany miedzy tłokiem a cylindrem to 0.05 mm dla ETZ 250/251,i 0.03 mm dla ETZ 150/125,natomiast dla TS 250 wymiar ten wynosi 0.04mm a dla TS 150 0.03mm.

te tolerancje sa dobrane doswiadczalnie wiec jesli ktos bedzie miał zrobiony szlif i bedzie miał pasowanie ciasniejsze niz jest to okreslone to silnik poprostu sie moze zatrzec albo dlugo docierac,ale biorac pod uwage jakosc dzisiejszych zcesci w gre wchodzi raczej ta pierwsza opcja :lol:

oczywiscie luzniejsze tez lepiej zeby niebyło z przyczyn oczywistych.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-02-14, 22:19   

Ja na swoim tloku mam wybite tylko 1.00? Ma ktos pomysl na jego wymiar? :) :razz:
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-14, 22:20   

to to jest chyba drugi szlif
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13