Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-03-24, 22:12 Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif
|
|
|
Jako że coraz więcej pytań o to który ma się szlif poskładam to do kupy (przepisze z serwisówki).
MZ ETZ 250 i 251
Cylinder:
nominał- 69.0
I szlif- 69.5
II szlif- 70.0
III szlif- 70.5
IV szlif- 71.0 (ostatni- teoretycznie)
Tłok:
nominał- 68.95
I szlif- 69.45
II szlif- 69.95
III szlif- 70.45
IV szlif- 70.95
wymiary przy luzie montażowym 0.05
MZ ETZ 150
Cylinder:
nominał- 56.0
I szlif- 56.5
II szlif- 57.0
III szlif- 57.5
IV szlif- 58.0 (ostatni)
Tłok:
nominał- 55.97
I szlif 56.47
II szlif 56.97
III szlif 57.47
IV szlif 57.97
wymiary przy luzie montażowym 0.03
MZ ETZ 125
Cylinder
nominał- 52
Tłok nominał- 51.97
MZ 301
Cylinder:
nominał- 75.5
Szlif- nie wiem czy przewidywano
Oczywiste jest że te wymiary obowiązują przy częściach nowych w miarę przebiegu wszystko się zużywa i wymiary mogą odbiegać od tych wyżej ale będą bardzo zbliżone. Dopuszczalne zużycie wynosi w przypadku MZ 150/250/251 0.1 mm, w przypadku MZ 125 0.25mm
Grupa selekcyjna
Na cylindrach można spotkać nabite cyfry -1, 0, +1 i +2 nie jest to oznaczenie numeru szlifu, jak sądzą niektórzy. Jest to grupa selekcyjna cylindra. Znak znajduję się na przyldze uszczelki głowicy.
Dla przykładu cylinder od MZ ETZ 250 nominał.
-1 ma 68.99 mm
0 ma 69.00 mm
+1 ma 69.01 mm
+2 ma 69.02 mm |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-06-30, 13:06, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Rudek :)
MZ Rider
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 14 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2007-04-05, 11:07
|
|
|
Cytat: | I szlif- 55.47
II szlif- 56.97
III szlif- 56.47
IV szlif- 57.97 |
Jest tutaj błąd
Mialo byc tak:
I szlif 56.47
II szlif 56.97
III szlif 57.47
IV szlif 57.97
Pozdro |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-04-06, 22:01
|
|
|
A no rzeczywiście walnąłem sie. Już poprawione. Dzięki |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-07, 10:06
|
|
|
A czy szlify nie sa robione co 0,25 mm? |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-04-07, 11:03
|
|
|
W MZ nie . |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-07, 19:05
|
|
|
w mz co 0,5?? |
|
|
|
|
Rudek :)
MZ Rider
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 14 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2007-04-07, 20:04
|
|
|
Przecież masz czarno na białym napisane to po co się dopytujesz ? |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-04-07, 20:54
|
|
|
zawsze moze sie wkrasc jakas pomylka
bo jak kumpel do wfm robil to co 0,25 szlo i myslalem ze wszedzie tak |
|
|
|
|
piotrk15
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 5 Skąd: Sierakowice
|
Wysłany: 2007-08-27, 17:33
|
|
|
to zależy jaka jest wielkość następnego tłoka i razem z nim dajesz do szlifu, oni sami będą wiedzieli o ile powiększyć cylek |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2008-01-08, 18:16
|
|
|
Dziś jak zdejmowałem głowice ze swego moto to zobaczyłem na cylindrze wybity napis +1
Czy to oznacza że kapelusz był po pierwszym szlifie?A z boku z prawej strony mocowania kolanka, na tuleji byly wytłoczone cyfry 250/2
Co to wszystko oznacza towarzysze??? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-01-08, 18:25
|
|
|
+1 to grupa selekcyjna tłoka , 250/2 to model mz. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-08, 18:29
|
|
|
Już dopisuje |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-08, 22:37
|
|
|
allu połowicznie dobrze mówisz w TS cylindyry miały własnie znakowane na ujsciu kolanka i jeszcze na spodnim zeberku był rok produkcji cylidra;]
było kilka typów cylindrów TS 250/0 TS250/1 TS 250/2 i ostanio nawet wyczaiłem TS 250/3
Rózniły sie generalnie szczegułami takimi jak długosc krucca wydechowego czy lekko inne czasy otwarcia okien czy tez wreszczie (ts 250/3) okno ssace innego kształtu(takie jak w ETZ, prawdopodobnie te cylki wpuszczono jako zamienniki, ładnie to sie nazywa unifikacja produkcji a wiadomo jak w PRL wygladała sprawa dostepnosci czesci).
Najczesciej spotykanym cylindrem(i pewnie najdłuzej produkowanym) jest ts 250/2. Najstarszy cylek jaki widziałem to 76r a najmłodszy rok 79.
Dokładnych danych nie pamietam mam gdzies zapisane na jakiejs karteluszce i niebardzo chce sie mi szukać:P
Cylindry sa zamienne zmianne mocy odczuje sie po drastycznej wymianie (z 250/0 na 250/2 ten ostatni ma nieco lepsza elastycznosc, tak wynika z moich odczuc). |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-01-28, 23:11
|
|
|
A moze mnie ktoś uświadomic, co do oznaczeń, a mianowicie, kupiłem silnik do 150 i na tłoku jest nabite 56.8 Ct tak jakby miała niecały 2 szlif |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-01-28, 23:12
|
|
|
Może masz 56.98? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-01-28, 23:14
|
|
|
musze jutro dokładnie sprawdzić ale dziś jak się patrzyłem to wydawało mi się, ze pisze tam 56.8 umyję tłok i dokładnie popatrzę jeszcze raz. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2008-01-29, 17:54
|
|
|
niewiem jaką średnice mają tłoki w 150, ale w 250 wygląda to tak, że np nominał gdy mierzysz cylinder to ma 69, ale tłok ma 68,95, czy coś koło tego, no bo tłok musi mieć troche mniejszy. Musi być zachowane jakieś pasowanie, bo jakby było za ciasno, to by się zatarło |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-31, 22:04
|
|
|
Poszy150 napisał/a: | A moze mnie ktoś uświadomic, co do oznaczeń, a mianowicie, kupiłem silnik do 150 i na tłoku jest nabite 56.8 Ct tak jakby miała niecały 2 szlif |
to jest napewno wybite czy jest to oznakowanie powstale podczas odlewu tłoka?Bo np na kazdym tłoku do MZ oprucz wymiaru jest tez oznakowanie i odpowiednio dla 251 i 250 jest to 69.6 czyli oznacza to ze tłok jest pzreznaczony do silnika EM-250 i nie oznacza zadnego wymiaru nominalnego ani zadnego z nadwymiarów,a dla TS 250 jest oznaczenie 69.5,to jest po to zeby nie wpakowac sobie tloka od TS do ETZ tak jak to zrobił chyba Sake jesli dobrze pamietam.Luz jaki powinien byc zachowany miedzy tłokiem a cylindrem to 0.05 mm dla ETZ 250/251,i 0.03 mm dla ETZ 150/125,natomiast dla TS 250 wymiar ten wynosi 0.04mm a dla TS 150 0.03mm.
te tolerancje sa dobrane doswiadczalnie wiec jesli ktos bedzie miał zrobiony szlif i bedzie miał pasowanie ciasniejsze niz jest to okreslone to silnik poprostu sie moze zatrzec albo dlugo docierac,ale biorac pod uwage jakosc dzisiejszych zcesci w gre wchodzi raczej ta pierwsza opcja
oczywiscie luzniejsze tez lepiej zeby niebyło z przyczyn oczywistych. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
|