Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif |
Autor |
Wiadomość |
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-11-28, 20:35
|
|
|
Podczepię się bo jestem w trakcie poszukiwania tłoka, czy tłok z TEJ aukcji jest faktycznie DDR-owski , dokładnie ten na foto bo takiego potrzebuje na 5 szlifa ? |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-11-28, 22:52
|
|
|
brzankis, Ten tłok z aukcji co dałeś to na 100 % oryginał |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-11-28, 23:05
|
|
|
Najgorsze jest to, że jeszcze go nie mam, bo przespałem aukcję Ale kontaktowałem się z gościem i ma jeszcze tłok na 5 szlifa, tak że czekam tylko jak wystawi go ponownie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-11-29, 17:05
|
|
|
Ale pierścionki miałeś też ze starych zapasów czy kombinowałeś z nowymi ?
Kurcze zaczynam żałować bo w sierpniu opchnąłem na allegro nominalny DDR-owski cylek i tłok do tropki i obiecałem sobie że, za tą kasę poszukam cylindra do jaskóły w lepszym stanie , max 2 szlif. Ale były to wakacje, kaska poszła i teraz muszę rzeźbić w g..... |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Adam
Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 50 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2012-12-11, 21:05
|
|
|
Mam cylinder z oznaczeniem 250/2 i mam do Was pytanie - od jakiej TS pochodzi: czwórki czy pięciobiegowej? Problem polega na tym, że cylinder posiada oryginalnie zamontowane wygłuszenia w postaci tych "gumowych przewodów" w otworach w żeberkach. Miałem go zamiar wsadzić do mz ts 250/1. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Adam
Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 50 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2012-12-12, 18:00
|
|
|
rastuch, http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019752/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019754/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019751/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019750/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019753/
Sorry za ten sposób wstawiania fotek. Niestety komputer to dla mnie tajemnicza skrzynka, nawet nie wiem czy te zdjęcia będą widoczne.
W cylindrze zamontowanym w mojej teresie jest oznaczenie przy wylocie do kolanka 250/2 a pod spodem, pod drugim żeberkiem litera A. W tym cylindrze na fotkach jest również oznaczenie 250/2 ale pod spodem są jakieś trzy kropki zamiast tej litery A. Praktycznie wszystko wygląda podobnie jak w cylindrze, który mam w swojej mz tylko te gumy wygłuszające są takie jak w czterobiegówce. Patrząc od spodu cylindra, na prawo od wylotu jest ciąg cyfr : 05-42 062, z lewej strony od strony krućca jest cyfra 82 i obok niej cyfra 3. Pod nimi ciąg cyfr 1730-10. Z prawej strony wlotu oznaczenie Si7. Jeszcze raz sorki za ten podany przeze mnie chaotyczny opis. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Adam
Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 50 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2012-12-13, 19:50
|
|
|
Prawdę mówiąc nie myślałem o sprzedaży tego cylindra, tym bardziej, że z kolegą Arlamirem dogadałem się co do zakupu od niego nominalnego tłoka. Jeżeli tłok będzie pasował to założę go do swojej TS. Usunąć gumy wygłuszające to nie problem. Mam tropika i tam cylinder ma inaczej wykonane użebrowanie: jest zrobione wycięcie koło mocowania krućca gaźnika na osłonę gaźnika. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Adam
Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 50 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2012-12-14, 07:05
|
|
|
Patrząc z zewnątrz, wizualnie pozy tym wycięciem różnic nie zauważyłem. Nie wiem jak w środku, kanały wlotowe, wylotowe itp.
Ja zdecyduję się raczej na zamontowanie tego cylka ze zdjęć do swojej TS. Jeżeli jeszcze będę miał oryginalny tłok o wymiarze nominalnym to z tego co wyczytałem na forum powinno to działać. Ewentualnie zostaje jeszcze szlif tylko, że ciężko kupić ddeerowski tłok. Podobno w Poznaniu gość robi szlify do MZ i ma jeszcze stare enerdowskie tłoki. Tylko ta wysyłka w obie strony to znacznie podraża koszty operacji a i gość nie jest tani. |
|
|
|
|
zola101
Motocykl: simson sr ,mz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 15 Skąd: Z Polski
|
Wysłany: 2013-02-08, 23:56
|
|
|
Witam . Robię remont mz ts 250 (4 biegowa) i mam kilka pytań , a więc :
na starym tłoku jest wybite 68,97 , który to szlif ?, zrobię jeszcze wgl szlif ?,
jaki kupić tłok ? (rozmiar )?,
jaki luz montażowy ?, |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-02-09, 00:44
|
|
|
Odpowiedź na wszystkie twoje pytania znajdziesz tutaj |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
zola101
Motocykl: simson sr ,mz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 15 Skąd: Z Polski
|
Wysłany: 2013-02-09, 12:33
|
|
|
Szukałem ... i mojego przypadku nie mogę znaleźć .. , na oryginalnym tłoku jest wybite 68,97 , i nigdzie nie mogę znaleźć takiego tłoka , a co jeśli kupił bym tłok o wymiarach 69,00 ? i nie robił szlifu ? tam mam lekki próg , ale rys nie ma.. , co o tym myślicie ? |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2013-02-09, 17:31
|
|
|
zola101, jeśli masz zamiar zmieniać tłok to od razu rób szlif. |
|
|
|
|
Banksy
Motocykl: Mz ETZ 150
Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-24, 21:11
|
|
|
Czy tłoki z almotu to dobre tłoki? Poszukuje takiego na 3 szlif cylindra do etz 150. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2014-02-24, 21:39
|
|
|
Sam nie mam z nimi doświadczenia, ale parę osób z forum ma u siebie taki tłok i nie narzeka. intr forumowicz który robi szlify pisał kiedyś, że tłoki almot jako jedyne ze współczesnych trzymają wymiary. |
|
|
|
|
|