» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif
Autor Wiadomość
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-11-28, 20:35   

Podczepię się bo jestem w trakcie poszukiwania tłoka, czy tłok z TEJ aukcji jest faktycznie DDR-owski , dokładnie ten na foto bo takiego potrzebuje na 5 szlifa ?
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-11-28, 21:17   

Oryginał
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-11-28, 22:52   

brzankis, Ten tłok z aukcji co dałeś to na 100 % oryginał :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-11-28, 23:05   

Najgorsze jest to, że jeszcze go nie mam, bo przespałem aukcję :cry: Ale kontaktowałem się z gościem i ma jeszcze tłok na 5 szlifa, tak że czekam tylko jak wystawi go ponownie.

Pozdrawiam
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-11-29, 14:45   

brzankis, ogólnie jest problem z tym 5 szlifem. Ja założyłem taki tłok ze starych zapasów i miałem problem z pierścionkami. Dorobiłem/ przerobiłem inne pierścienie (od motopompy )ale mają lekki luz i trajkoczą. :torba":
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-11-29, 17:05   

Ale pierścionki miałeś też ze starych zapasów czy kombinowałeś z nowymi ?
Kurcze zaczynam żałować bo w sierpniu opchnąłem na allegro nominalny DDR-owski cylek i tłok do tropki i obiecałem sobie że, za tą kasę poszukam cylindra do jaskóły w lepszym stanie , max 2 szlif. Ale były to wakacje, kaska poszła i teraz muszę rzeźbić w g..... :cry:
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-11-29, 21:48   

Pierścienie od motopompy kupiłem w primie
Przerobiłem zamki i lekko zeszlifowane sa i jest git tyle że jak pisałem lekko dzwonią
Tłok ze starych zapasów z cylindrem po szlifie dostałem
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2012-12-11, 21:05   

Mam cylinder z oznaczeniem 250/2 i mam do Was pytanie - od jakiej TS pochodzi: czwórki czy pięciobiegowej? Problem polega na tym, że cylinder posiada oryginalnie zamontowane wygłuszenia w postaci tych "gumowych przewodów" w otworach w żeberkach. Miałem go zamiar wsadzić do mz ts 250/1.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-11, 21:54   

Adam, Wstaw foty.
Cylinder od 4 biegówki ma tuleje równą z cylindrem tu gdzie przychodzi głowica, od 5 biegowej tuleja delikatnie wystaje ponad cylinder - w celu zamocowania głowicy.
:piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2012-12-12, 18:00   

rastuch, :piwo: http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019752/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019754/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019751/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019750/ http://www.fotolog.com/milan69/160000000000019753/
Sorry za ten sposób wstawiania fotek. Niestety komputer to dla mnie tajemnicza skrzynka, nawet nie wiem czy te zdjęcia będą widoczne.
W cylindrze zamontowanym w mojej teresie jest oznaczenie przy wylocie do kolanka 250/2 a pod spodem, pod drugim żeberkiem litera A. W tym cylindrze na fotkach jest również oznaczenie 250/2 ale pod spodem są jakieś trzy kropki zamiast tej litery A. Praktycznie wszystko wygląda podobnie jak w cylindrze, który mam w swojej mz tylko te gumy wygłuszające są takie jak w czterobiegówce. Patrząc od spodu cylindra, na prawo od wylotu jest ciąg cyfr : 05-42 062, z lewej strony od strony krućca jest cyfra 82 i obok niej cyfra 3. Pod nimi ciąg cyfr 1730-10. Z prawej strony wlotu oznaczenie Si7. Jeszcze raz sorki za ten podany przeze mnie chaotyczny opis.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-13, 10:59   

Z fot wynika że to 4 biegowa
Do ts 250/1 jest inny
Gumki takie miały cylindry do Tropika czyli silnika który byl wkładany do TS 4 biegowej czyli TS 250.
W 250/1 gumki nie byly w środku tylko byly nakładane jak w ETZ.

Do 250/1 jest tez inna głowica nić do 250.
250/1 ma głowicę z żebrowaniem takim jak w cylindrze czyli w poprzek osi motoru (poziome) i świecą jest w centralnym punkcie głowicy.
http://allegro.pl/glolwic...2845504781.html

W 250 żebra są włącznie osi motoru czyli pionowe i wejście świecy jest od boku.
http://allegro.pl/mz-250-...2867534617.html


Nie chcesz może go sprzedać?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2012-12-13, 19:50   

Prawdę mówiąc nie myślałem o sprzedaży tego cylindra, tym bardziej, że z kolegą Arlamirem dogadałem się co do zakupu od niego nominalnego tłoka. Jeżeli tłok będzie pasował to założę go do swojej TS. Usunąć gumy wygłuszające to nie problem. Mam tropika i tam cylinder ma inaczej wykonane użebrowanie: jest zrobione wycięcie koło mocowania krućca gaźnika na osłonę gaźnika.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-13, 20:50   

Adam napisał/a:
Mam tropika i tam cylinder ma inaczej wykonane użebrowanie: jest zrobione wycięcie koło mocowania krućca gaźnika na osłonę gaźnika.


Zapomniałem o tej nakładce na gaźnik :oops:
Fakt
Nie wiem tylko czy różnią się ino tym szczegółem.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Adam 

Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 50
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2012-12-14, 07:05   

Patrząc z zewnątrz, wizualnie pozy tym wycięciem różnic nie zauważyłem. Nie wiem jak w środku, kanały wlotowe, wylotowe itp.
Ja zdecyduję się raczej na zamontowanie tego cylka ze zdjęć do swojej TS. Jeżeli jeszcze będę miał oryginalny tłok o wymiarze nominalnym to z tego co wyczytałem na forum powinno to działać. Ewentualnie zostaje jeszcze szlif tylko, że ciężko kupić ddeerowski tłok. Podobno w Poznaniu gość robi szlify do MZ i ma jeszcze stare enerdowskie tłoki. Tylko ta wysyłka w obie strony to znacznie podraża koszty operacji a i gość nie jest tani.
 
     
zola101 

Motocykl: simson sr ,mz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2013-02-08, 23:56   

Witam . Robię remont mz ts 250 (4 biegowa) i mam kilka pytań , a więc :
na starym tłoku jest wybite 68,97 , który to szlif ?, zrobię jeszcze wgl szlif ?,
jaki kupić tłok ? (rozmiar )?,
jaki luz montażowy ?,
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-02-09, 00:44   

Odpowiedź na wszystkie twoje pytania znajdziesz tutaj
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
zola101 

Motocykl: simson sr ,mz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2013-02-09, 12:33   

Szukałem ... i mojego przypadku nie mogę znaleźć .. , na oryginalnym tłoku jest wybite 68,97 , i nigdzie nie mogę znaleźć takiego tłoka , a co jeśli kupił bym tłok o wymiarach 69,00 ? i nie robił szlifu ? tam mam lekki próg , ale rys nie ma.. , co o tym myślicie ?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów

Wysłany: 2013-02-09, 17:31   

zola101, jeśli masz zamiar zmieniać tłok to od razu rób szlif.
 
 
     
Banksy 

Motocykl: Mz ETZ 150
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-24, 21:11   

Czy tłoki z almotu to dobre tłoki? Poszukuje takiego na 3 szlif cylindra do etz 150.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów

Wysłany: 2014-02-24, 21:39   

Sam nie mam z nimi doświadczenia, ale parę osób z forum ma u siebie taki tłok i nie narzeka. intr forumowicz który robi szlify pisał kiedyś, że tłoki almot jako jedyne ze współczesnych trzymają wymiary.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13