» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gniazdko zapalniczka w MZ
Autor Wiadomość
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2007-05-28, 16:51   Gniazdko zapalniczka w MZ

Dzisiaj kupiłem MZ ETZ 251......Po przyjeździe do domu mój brat odkrył że jest w gówce ramy zainstalowae gniadko zapalniczka
Może to jest takie nie potrzebne ale pomyslałem fajny bajer......i chciałem sie z wami tym podzielić....
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-05-28, 18:00   

to nie jest nowość :wink:
jest to często wykorzystywany patent u osób które wykorzystują motocykl na dłuższych trasach.
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-05-28, 19:56   

Ja mam zamontowane, ale szczerze raz się przydało.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-05-28, 22:06   

na stronie intra jest dokłądny opis jak to zrobić
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
czarek51 


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 120
Skąd: Milicz
Wysłany: 2009-05-09, 10:47   

Panowie pod co można by podpiąć zapalniczkę pod prawą kapą lub pod siedzeniem???? Powiem szczerze że nie znam instalacji w MZ bo póki chodzi to niech chodzi :wink: tak więc gdzie by to podpiąć?? A może bezpośrednio pod aku?? lub pod stacyjkę?? ale do czego wtedy?? dobrze jakby prąd był po przekręceniu kluczyka.....
 
 
     
maciekp007 
Grupa Podlasie


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 194
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-05-09, 12:09   

Musisz podpiąc kable od zapalniczki do puszki bezpieczników, która jest obok akumulatora. "-" podłącz pod bepiecznik pod który jest podłączona masa akumulatora, a "+" zapalniczki podepnij do bezpiecznika do którego jest podłączona cewka (czerwony kabel), aby prąd w zapalniczce był dopiero po przekręceniu stacyjki. Pozdr
_________________
- Dobry wieczór. Mamy Marcina.....
- O boże! On ma gołe plecy!!!!!

http://imgur.com/a/A5pU3
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2009-05-09, 16:39   

maciekp007 napisał/a:
aby prąd w zapalniczce był dopiero po przekręceniu stacyjki. Pozdr


Nie polecam tego rozwiązania bo też jest włączony zapłon w tym czasie, czyli aku padnie o wiele szybciej dzięki cewce HV. Proponuję podpiąć zaraz za bezpiecznikami do aku bezpośrednio.
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
maciekp007 
Grupa Podlasie


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 194
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-05-09, 19:12   

No zaczaiłem o co dokładnie chodzi. Jeżeli chce się mieć podłaczenie nawet, gdy motocyjkl jest wyłączony to oczywiście, że bezpośrednio do akku.
_________________
- Dobry wieczór. Mamy Marcina.....
- O boże! On ma gołe plecy!!!!!

http://imgur.com/a/A5pU3
Ostatnio zmieniony przez maciekp007 2009-05-11, 12:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
alos99 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2009-05-09, 19:38   

to jak to podpiac zeby bylo fajnie i nie trzeba by bylo przekracac stacyjki??? :piwo:
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2009-05-09, 22:36   

Bezpośrednio do aku,ALE! przez skrzynkę na bezpieczniki :piwo:
 
     
alos99 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2009-05-10, 08:26   

przez skrzynke na bezpieczniki??? moze jakos dokladnie bo ja nie za bardzo w tym temacie:) :piwo:
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2009-05-11, 10:02   

Dajesz plus z aku, po drodze bezpiecznik, podłączasz do zapalniczki. Wsio. Nie wiem ile wat ciągnie np ładowarka do komórki czy GPS, ale policz ile amper potrzebujesz i taki bezpiecznik podłącz.

Bez bezpiecznika w razie zwarcia możesz zamienić się w fireball...
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
alos99 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2009-05-11, 13:27   

dzieki rozumiem:):)
 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2011-01-14, 21:32   ładowarka na gniazdo zapalniczki

Witam was wszystkich :) zakupiłem uniwersalną ładowarkę do telefonów i nawigacji na gniazdo zapalniczki,niestety ładowarka ładuję prądem 5.5v a ja potrzebuję do telefonu i nawigacji 3.7v Znacie jakiś łatwy w wykonaniu sposób aby zmniejszyć prąc ładowania ?? boje się ze dłuższe ładowanie np nawigacji większym prądem może nie być dla niej dobre
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
felek 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 59
Skąd: Łukow
Wysłany: 2011-01-14, 22:10   

Zazwyczaj każda ładowarka tak ma że na wyjściu jest większe napięci niż to które jest napisane na baterii, i telefony czy inne urządzenia ładują się, nie palą.

A jeśli chodzi o zmniejszenie prądu to wystarczy podłączyć jakiś opornik (rezystor)

A jak chcemy zmniejszyć napięcie to najprostrzym sposobem chyba jest podłączenie dwóch oporników. Najlepiej to pokazać na rysunku.
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2011-01-14, 22:35   

bartek2801 napisał/a:
niestety ładowarka ładuję prądem 5.5v


Jednostką prądu są ampery. Ty piszesz o napięciu, a to dwie różne rzeczy!
Jak zmniejszyć napięcie ładowania? Najprościej było by rozebrać ładowarkę i zobaczyć co jest w środku. Bardzo często można zmieniając 1 - 2 elementy zmienić napięcie wyjściowe. Ew. można próbować pomiędzy ładowarkę a nawigację dać dzielnik napięcia (tak jak pisał felek) - materiałów na temat obliczania dzielników napięcia jest w internecie masa, wystarczy popytać wujka google
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2011-01-14, 23:42   

nic nie rozbierać, nic nie przekładać. Telefon i nawigacja ma układ odpowiedzialny za ładowanie. Układ ten sprawdza m. in. temperaturę baterii, poziom jej naładowania itp. Zwiększone napięcie nie przeszkadza (oczywiście wszystko z umiarem).
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2011-01-15, 08:28   

Xargo1 masz rację że Jednostką prądu są ampery,ja poprostu jestem zielony jeśli chodzi o elektronikę,chciałbym zrobić to właśnie tak jak napisał felek,przeciąć kable i wstawić opornik tylko ktoś podpowie jaki ?? i czy wystarczy tylko jednym przewodzie czy na obu ??
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-01-15, 14:43   

Rzesza dobrze mowi - wiekszosc Universalnych ladowarek daje te samo napciecie dla wszystkich urządzen i jakoś żyją :P


Najlprosciej to kupić ładowarki na wtyk zaplaniczki i tyle :)
_________________
Back from dead
 
 
     
motomaniakpl 
MZ uzależnia


Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 148
Skąd: Ostrowiec Św
Wysłany: 2011-01-15, 15:05   

To że bateria w telefonie ma napięcie 3,7V nie oznacza ze ładowarka musi dawać takie samo napięcie. bateria w Sony Ericssonie ma napięcie znamionowe 3,7V a oryginalna ładowarka 4,9V . musi być większe napięcie żeby to się ładowało.
analogicznie akumulator 12V jest ładowany napięciem 14-14,4V.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14